-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Сир твердий, сир кисломолочний, код ДК 021:2015: 15540000-5 Сирні продукти
Завершена
547 283.40
UAH з ПДВ
Період оскарження:
18.05.2023 09:43 - 27.05.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті Замовником рішення
Номер:
5c1738751166474fa301c1878c74d62a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-18-001546-a.b4
Назва:
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті Замовником рішення
Скарга:
Орган оскарження: Антимонопольний комітет України,
Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ, 03035
Замовник: ВІДДІЛ ОСВІТИ РОГАНСЬКОЇ
СЕЛИЩНОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОГО
РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ЄДРПОУ: 41285901
вул. 1-го Травня, буд. 1, смт. Рогань, Харківський р-н., Харківська обл., Україна, 62481
Контактна особа: Дар'я Хоменко
тел.:+380573416217
е-mail:uo_zakupki_rogan@ukr.net
Суб’єкт оскарження: Фізична особа-підприємець
Бреславець Іван Іванович
РНОКПП – 3120920331
проспект Тракторобудівників, буд. 162Д, кв. 133, м.Харків, Харківська область, Україна, 61129
тел.: +380577565007
е-mail: ivan-bresl@ukr.net
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2023-05-18-001546-a
СКАРГА
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
(у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (від 25.12.2015 № 922-VIII), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування)
18.05.2023 р. ВІДДІЛ ОСВІТИ РОГАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі — Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) за ДК 021:2015-15540000-5 — Сирні продукти (сир твердий, сир кисломолочний) (далі – відкриті торги за Особливостями).
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 30.05.2023р.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники:
- ФОП БРЕСЛАВЕЦЬ ІВАН ІВАНОВИЧ;
- ФОП Алєксєєнко О.Л.
За результатами оцінки електронною системою закупівель тендерна пропозиція ФОП БРЕСЛАВЕЦЬ ІВАН ІВАНОВИЧ визначена найбільш економічно вигідною.
Під час розгляду тендерної пропозиції ФОП БРЕСЛАВЕЦЬ ІВАН ІВАНОВИЧ на відповідність вимогам тендерної документації (далі - ТД), було виявлено, на думку Замовника, невідповідності тендерної пропозиції вимогам ТД, а саме:
«відсутня підтвердження відповідності потужності щодо виду діяльності реалізація. У складі тендерної пропозиції Учасником ФО-П Бреславець І.І. була надана копія Повідомлення про державну реєстрацію потужності № 39.1/3523 від 21.08.2018 року за видом діяльності реалізація та інший вид діяльності: реалізація з особистим реєстраційним номером r-UA-20-29-4452 Адреса реєстрації потужності вказана пр-т. Академіка Курчатова,4-Б, м. Харків, 61108. Учасник у складі тендерної пропозиції не навдав документів стосовно підстав користування (залучення) потужностей як вимогалось у п. 1.5 ч.1 Додатку 1 до тендерної документації, а саме: у разі використання Учасником власних потужностей – документ, що підтверджує набуття право власності Учасника на потужність(-ті); у разі використання потужностей, які належать іншим особам - договір (договори), на підставі якого (яких), буде здійснюватися виробництво на будь-якій стадії та/або обіг (зберігання) харчових продуктів».
21 червня 2023 року о 17:34 Замовником було опубліковано Вимогу про усунення невідповідностей, відповідно до якої ФОП БРЕСЛАВЕЦЬ ІВАН ІВАНОВИЧ повинен усунути невідповідності та надати документи:
«Оскільки вид діяльності реалізація відноситься до обігу харчових продуктів (згідно п. 50 та п.51 ст. 1 Розділу 1 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» № 771/97-ВР від 23.12.1997р.) для підтвердження можливості користування потужностями за видом діяльності реалізація необхідно надати документи на підставі яких Учасник ФО-П Бреславець І.І. може користуватися потужностями за адресою реєстрації потужності: пр-т. Академіка Курчатова, 4-Б, м. Харків, 61108».
ФОП БРЕСЛАВЕЦЬ ІВАН ІВАНОВИЧ, на виконання вимоги про усунення порушень, було надано пояснення:
«відповідно до вимог п.5 Додатку 5 тендерної документації, учасник торгів, фізична особа-підприємець Бреславець Іван Іванович, надав у складі своєї тендерної пропозиції документ учасника про державну реєстрацію потужностей операторів ринку харчових продуктів щодо виду діяльності – реалізація (файл «Бреславець - пропозиція (1)-Сир», стор.17), чим підтвердив відповідність потужності щодо виду діяльності реалізація. Відповідно до вимог п.1.5 ч.1 Додатку 1 тендерної документації, учасник торгів, фізична особа-підприємець Бреславець Іван Іванович, надав у складі своєї тендерної пропозиції договір, на підставі якого, буде здійснюватися виробництво на будь-якій стадії та/або обіг (зберігання) харчових продуктів (файл «Бреславець - пропозиція (1)-Сир», стор.33-36), що надається, згідно вимог п.1.5 Додатку 1 тендерної документації у разі використання потужностей, які належать іншим особам, чим підтвердив можливість використання потужностей за адресою: 61108, м.Харків, проспект Академіка Курчатова 4-Б.» Разом з тим Скаржник протягом 24 годин повторно надав документи, відповідно до вимог п.5 Додатку 5 тендерної документації та п.1.5 ч.1 Додатку 1 тендерної документації.
Однак Замовник, за результатами розгляду тендерної пропозиції та виправлень до неї, зазначає, що ФОП БРЕСЛАВЕЦЬ ІВАН ІВАНОВИЧ не виправлено виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
26 червня 2023 року Замовником ухвалено рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП БРЕСЛАВЕЦЬ ІВАН ІВАНОВИЧ на підставі абз. 4 пп.1 п. 41 Особливостей та опубліковано в системі електронних закупівель ПРОТОКОЛ щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 26 червня 2023 р.
Фізична особа-підприємець Бреславець Іван Іванович (далі – Скаржник), вважає, що зазначені рішення та дії Замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абз.3 п.56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке.
1. Відповідно до вимог п.5 Додатку 5 до тендерної документації учасник повинен був надати «Документ учасника про державну реєстрацію потужностей операторів ринку харчових продуктів щодо виду діяльності – реалізація.»
Слід зазначити, що даний пункт не містить вимог ані щодо підтвердження відповідності потужності щодо виду діяльності реалізація, ані щодо підтвердження Учасником права користування потужністю щодо виду діяльності - реалізація. Безпосередньо тендерною документацією передбачено тільки надання документа Учасника, який підтверджує державну реєстрацію потужностей операторів ринку харчових продуктів щодо виду діяльності – реалізація.
На виконання зазначеної вимоги Скаржником було надано у складі тендерної пропозиції Повідомлення про державну реєстрацію потужності № 39.1/3523 від 21.08.2018 року (файл «Бреславець - пропозиція (1)-Сир», стор.17), відповідно до якого Головним управлінням Держпродспоживслужби в Харківській області прийнято рішення про присвоєння особистого реєстраційного номеру r-UA-20-29-4452 потужності розташованої за адресою пр-т Академіка Курчатова 4 Б, м.Харків, Харківська обл., 61108, з метою її використання за видом діяльності: реалізація; інший вид діяльності: реалізація.
Враховуючи викладене вище, Скаржник не порушив умови тендерної документації та виконав повністю в цій частині, однак його тендерна пропозиція була неправомірно відхилена Замовником.
Додатково прошу звернути увагу та врахувати при розгляді справи наступне.
Відповідно до вимог п. 1.4 та п.1.5 ч.1 Додатку 1 тендерної документації, учасник торгів повинен був надати:
«1.4. Інформаційна довідка про потужність (-ості) (об’єкт (-и)), де буде здійснюватись виробництво на будь-якій стадії та/або обіг предмету закупівлі за наступною формою:
Форма:
№
з/п Адреса розташування потужності Площа складських приміщень
(м2) Група товару, що може зберігатися в складських приміщеннях Підстави користування
(залучення) потужності (-ей)
(вид, номер та дата договору на підтвердження користування або залучення/номер та дату документу, що підтверджує набуття права власності)
1.5. Документи на потужність (-ості) (об’єкт (-и)), інформація щодо якого(-их) надана Учасником у п. 1.4. ч. 1 Додатку 1 до Тендерної документації:
- у разі використання Учасником власних потужностей:
• Документ, що підтверджує набуття право власності Учасника на потужність(-ті);
• Інформація в довільній формі про отримання експлуатаційного дозволу (з зазначенням реєстраційного номеру потужності у Державному реєстрі операторів ринку та потужностей, на які видано експлуатаційний дозвіл) на зазначену потужність (-ті) (об’єкт), виданий Учаснику відповідно до Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», виданий на підставі результатів перевірки відповідності потужностей оператора ринку вимогам санітарних заходів, що дає змогу оператору ринку провадити господарську діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження.
- у разі використання потужностей, які належать іншим особам:
• Договір (договори), на підставі якого (яких), буде здійснюватися виробництво на будь-якій стадії та/або обіг (зберігання) харчових продуктів.»
На виконання вимог п. 1.4. ч. 1 Додатку 1 до тендерної документації, Скаржником було надано у складі тендерної пропозиції Інформаційну довідку про потужність (-ості) (об’єкт(-и)), де буде здійснюватись виробництво на будь-якій стадії та/або обіг предмету закупівлі (файл «Бреславець - пропозиція (1)-Сир», стор.32), в якій зазначено, що Скаржник, під час обігу предмету закупівлі, використовує потужності за адресою розташування: просп. Академіка Курчатова, 4-Б, м. Харків, 61108, які належать Товариству з обмеженою відповідальністю «Транспортно-логістична компанія «Схід».
На виконання вимог п. 1.5. ч. 1 Додатку 1 до тендерної документації, в підтвердження права використання потужностей, що належать іншим особам, Скаржником було надано у складі тендерної пропозиції Договір транспортного експедирування (послуг перевезення) та зберігання № 07/12/2022 від 05 грудня 2022 р. (файл «Бреславець - пропозиція (1)-Сир», стор.33-36).
Слід також звернути увагу, що з умов передбачених п.1.5. ч.1 Додатку 1 до тендерної документації вбачається, що під «обігом харчових продуктів» Замовник передбачає тільки «зберігання харчових продуктів», жодних вимог щодо реалізації харчових продуктів зазначений пункт не містить. Отже, тендерною документацією не було передбачено окремих вимог щодо надання документів, які Замовник зазначав у вимозі про усунення невідповідностей та в результаті чого неправомірно була відхилена тендерна пропозиція Учасника.
Таким чином, приймаючи до уваги вищенаведене, Скаржник виконав вимоги тендерної документації Замовника в повному обсязі та його тендерна пропозиція відповідає вимогам тендерної документації Замовника, а її відхилення Замовником з вищенаведеної підстави є необґрунтоване та неправомірне, а також вчинене з грубим порушенням Замовником вимог пунктів 4, 5 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме допущено дискримінацію стосовно Скаржника, порушено рівне ставлення до учасників торгів, в результаті чого допущено необ’єктивне та упереджене відхилення учасника процедури закупівлі.
Беручи до уваги вищезазначене, Скаржником виконано усі вимоги тендерної документації та подано всі необхідні документи та інформацію у складі тендерної пропозиції, крім того, тендерна пропозиція Скаржника є найбільш економічно вигідною та він повноцінно спроможний постачати товар, що є предметом закупівлі, з дотриманням всіх санітарних норм та правил, з залученням необхідної кількості транспортних засобів та необхідною кількістю кваліфікованих працівників. Зважаючи на це, Замовник неправомірно відхилив Скаржника, оскільки підстав для відхилення не було. Такі рішення порушують право ФОП БРЕСЛАВЕЦЬ ІВАН ІВАНОВИЧ на визнання переможцем Процедури закупівлі та укладення договору про закупівлю, а також суперечить принципам максимальної економії та ефективності, об’єктивності та неупередженості.
Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити нижченаведені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей, статтями 5, 18, 29, 31 Закону, ст. 3, ст. 7 Закону України «Про Антимонопольний комітет України»,
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати рішення Замовника від 26 червня 2023 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що подана на участь у процедурі відкритих торгів з Особливостями, неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП БРЕСЛАВЕЦЬ ІВАН ІВАНОВИЧ.
Додатки:
1. Тендерна документація та додатки до неї.
2. Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 26.06.2023р.
3. Повідомлення про державну реєстрацію потужності № 39.1/3523 від 21.08.2018 року (файл «Бреславець - пропозиція (1)-Сир», стор.17).
4. Інформаційна довідка про потужність (-ості) (об’єкт(-и)), де буде здійснюватись виробництво на будь-якій стадії та/або обіг предмету закупівлі (файл «Бреславець - пропозиція (1)-Сир», стор.32).
5. Договір транспортного експедирування (послуг перевезення) та зберігання № 07/12/2022 від 05 грудня 2022 р. (файл «Бреславець - пропозиція (1)-Сир», стор.33-36).
Фізична особа-підприємець ______________ Бреславець Іван Іванович
підпис б/п
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ UA-2023-05-18-001546-a_Бреславець І.І_.pdf 30.06.2023 12:27
- ТД_1554_Сирні_продукти_2023_1т_зі_змінами_2.docx 30.06.2023 12:27
- Протокол_УО_ПВ_Б_а.docx 30.06.2023 12:27
- Бреславець - пропозиція (1)-Сир.pdf 30.06.2023 12:27
- рішення від 04.07.2023 №9843.pdf 04.07.2023 20:48
- інформація про резолютивну частину рішення від 17.07.2023 № 10765.pdf 18.07.2023 15:06
- рішення від 17.07.2023 № 10765.pdf 20.07.2023 14:19
- Відповідь на скаргу.docx 06.07.2023 22:44
- Відповідь на скаргу.pdf.asice 06.07.2023 22:44
- Відповідь на скаргу.pdf 06.07.2023 22:44
- Лист_щодо_підтвердження_потужностей.pdf 06.07.2023 22:44
- Відповідь на скаргу_Validation_Report.pdf 06.07.2023 22:44
- Протокол_УО_ПП_Б_АМКУ_Сирні_продукти.pdf.asice 15.08.2023 09:15
- Протокол_УО_ПП_Б_АМКУ_Сирні_продукти.pdf 15.08.2023 09:15
- Протокол_УО_ПП_Б_АМКУ_Сирні_продукти_Validation_Report.pdf 15.08.2023 09:15
- Протокол_УО_ПП_Б_АМКУ_Сирні_продукти.pdf 15.08.2023 09:15
- Протокол_УО_ПП_Б_АМКУ_Сирні_продукти.pdf.asice 15.08.2023 09:18
- Протокол_УО_ПП_Б_АМКУ_Сирні_продукти.pdf 15.08.2023 09:18
- Протокол_УО_ПП_Б_АМКУ_Сирні_продукти_Validation_Report.pdf 15.08.2023 09:18
- Протокол_УО_ПП_Б_АМКУ_Сирні_продукти.pdf 15.08.2023 09:18
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.06.2023 14:04
Дата розгляду скарги:
17.07.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.07.2023 20:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.07.2023 14:19
Дата виконання рішення Замовником:
15.08.2023 09:18
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовник скасував рішення уповноваженої особи від 26.06.2023 про відхилення тендерної пропозиції ФОП Бреславець І.І. щодо закупівлі товару: Сир твердий, сир кисломолочний, код ДК 021:2015: 15540000-5 Сирні продукти, оголошення № UA-2023-05-18-001546-a
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні вимоги (% вмісту вологи)
Номер:
946b51f46a264fe2962fb64c83ec48b5
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-18-001546-a.c3
Назва:
Дискримінаційні вимоги (% вмісту вологи)
Вимога:
Доброго дня!
Дискримінаційні вимоги (% вмісту вологи):
1. В тендерній документації, в Додатку 4 зазначено, що сир кисломолочний повинен відповідати ГОСТ, ДСТУ або ТУ за умови, що технічні умови на зазначений товар мають показники не нижчі, ніж визначено в державних (національних) стандартах.
Згідно ДСТУ 4554:2006 «Сир кисломолочний», п.5.2.2 (таблиця 2), норма масової частки вологи,% – від 65 до 80.
Але замовник в Додатку 4 зазначив вимогу, що сир кисломолочний повинен мати вміст вологи не більше 55%. Така вимога суперечить показникам, визначеним в державному стандарті ДСТУ 4554:2006 «Сир кисломолочний» та є дискримінаційною.
Вимагаємо: внести зміни до тендерної документації та привести її у відповідність діючим державним стандартам.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
24.05.2023 16:18
Вирішення:
Доброго дня. З зазначеної вимоги будуть внесені зміни до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Щодо комплектувальників товару
Номер:
d07387a522394c07aaff12de9a0bc6ec
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-18-001546-a.c2
Назва:
Щодо комплектувальників товару
Вимога:
Відповідно п.2.1. та п.2.2. тендерної документації вимагається серед інших працівників наявність комплектувальників товарів.
Відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 65 "Торгівля та громадське харчування" комплектувальник товарів має такі завдання та обов'язки. Відбирає товари на підставі
документів, розпаковує їх та організує переміщення цих товарів до
місця комплектування партії. Перевіряє відповідність маркування
товарів за документами фактичній наявності. Комплектує партії
товарів згідно із зазначеними в документах найменуваннями,
кількістю, вагою, сортами, розмірами тощо. Упаковує товари, готує
їх до відправлення, заповнює пакувальні ярлики, позначає
одержувача та його адресу. Організує збереження скомплектованих
партій товарів з урахуванням норм складування, дотримання
санітарних правил та вимог протипожежного захисту, забезпечує
належні умови зберігання (температурний режим, вологість,
освітлення, товарне сусідство, терміни), які запобігають псуванню
та втратам. Бере участь в підготовці товарів до інвентаризації.
Комірник має такі завдання та обов’язки: приймає на склад, зберігає і видає зі складу торговим відділам товарно-матеріальні цінності, що надходять від постачальників. Перевіряє відповідність цінностей, які приймає, супровідним документам, базовим артикулам, штрих-кодам. Переміщує матеріальні цінності до місць зберігання вручну або за допомогою штабелерів та інших механізмів з розкладанням (сортуванням) їх за видами, якістю, призначенням та іншими ознаками. Керує роботою вантажників під час навантаження, вивантаження вантажів і розташування їх усередині складу. Комплектує партії матеріальних цінностей за заявками споживачів. Складає дефектні відомості на браковані товари вітчизняного та імпортного постачальника, акти на їх ремонт і списання, а також на недостачу і псування товарно-матеріальних цінностей. Організовує зберігання матеріалів і продукції з метою запобігання їх псуванню та втратам. Веде облік наявних на складі матеріальних цінностей і звітну документацію про їх рух. Бере участь у проведенні інвентаризацій. Забезпечує зберігання матеріальних цінностей.
Таким чином, вбачається, що комірник виконує споріднені завдання з комплектувальником товарів.
Враховуючи зазначене вище, з метою уникнення дискримінації учасників торгів вимагаємо внести зміни до Тендерної документації, шляхом можливості залучення комірника. Тобто надати можливість прийняти участь учасникам у яких наявний працівник, який обіймає посаду комірника та виконує серед іншого, такі ж завдання як і комплектувальник товару.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.05.2023 20:24
Вирішення:
До тендерної документації будуть внесені зміни
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога тендерної документації щодо підписання тендерної пропозиції КЕП
Номер:
2023895de6134296a06d4dc02bb019ef
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-18-001546-a.c1
Назва:
Дискримінаційна вимога тендерної документації щодо підписання тендерної пропозиції КЕП
Вимога:
Пунктом 1.5. Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації Вами встановлена наступна вимога: Відповідно до частини третьої статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" Подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис (КЕП) особи уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (окрім учасників-нерезидентів) в цілому на пропозицію.
Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify.
Під час перевірки КЕП повинні відображатися прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа).
Звертаємо вашу увагу, що відповідно до Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" визначено, що електронний підпис — електронні дані, які додаються підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються ним як підпис та встановлено види електронних підписів, такі як кваліфікований чи удосконалений електронний підписи.
Нагадуємо, що підпунктом 6 пункту 24 Постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1236 визначено, що на період дії карантину тимчасово дозволяється використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім вчинення в електронній формі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації у випадках, установлених законом, та випадках, пов’язаних з високим ризиком для інформаційної безпеки, що визначається власниками відповідних інформаційних та інформаційно-комунікаційних систем з урахуванням обмежень, установлених абзацом другим частини другої статті 17 Закону України “Про електронні довірчі послуги”.
Якщо Тендерна документація містить вимогу щодо підписання документів пропозиції тільки КЕП - участь у торгах зможуть взяти лише ті суб’єкти господарювання, що використовують КЕП. Така вимога надає перевагу окремим учасникам, тоді як мені це перешкоджає взяти участь у закупівлі, оскільки я на законних підставах має намір використовувати УЕП.
У зв’язку з зазначеним вище, прошу Вас привести свою документацію у відповідність з діючим законодавством та прибрати дискримінаційну умову шляхом доповнення можливості підписати тендерну пропозицію удосконаленим електронним підписом (УЕП).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.05.2023 18:03
Вирішення:
Доброго дня. Замовник при складанні тендерної документації керуються вимогами законодавства стосовно закупівель. Так, п.3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 11 червня 2020 року № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 р. за № 610/34893 передбачено, що «розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється ……учасником/постачальником ….. шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце учасника/постачальника. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи.»
Статус вимоги:
Відхилено