-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
електрична енергія
Завершена
360 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 800.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 800.00 UAH
Період оскарження:
17.05.2023 22:34 - 22.05.2023 00:00
Вимога
Відхилено
дискримінаційні умови
Номер:
41ce12ea254b4ddbbb563f44cb43cef6
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-17-015753-a.a1
Назва:
дискримінаційні умови
Вимога:
У відповідності до Додатку №1 до Тендерної документації Замовником вимагається надання довідок від всіх операторів системи розподілу, до мереж яких учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує, видані не раніше дати оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення цих відкритих торгів (вимога встановлюється виключно для Учасника, для якого згідно з вимогами Постанови НКРЕКП №373 створення колл-центру / контакт-центру не є обов’язковим в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 100000 споживачів).
На думку ТОВ «МЕГАЕНЕРГО ПОСТАЧ», вказана вимога є дискримінаційною та такою, що неправомірно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі, а тому вона має бути виключена з умов тендерної документації, виходячи з наступного:
- по-перше, наявна дискримінація Учасників процедури закупівлі, в яких обслуговується менше 100000 споживачів (таким є сам Заявник), оскільки вимога щодо надання довідок від всіх операторів системи розподілу встановлюється лише для них. Так, згідно з п. 8.3.17. Постановою НКРЕКП № 312 від 14.03.2018 р. «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії»: «Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку».
Отже, встановлена Замовником вимога не враховує навіть чинне законодавство України, оскільки створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50 000 споживачів, у той час коли Замовником встановлюється 100 000 споживачів.
- по-друге, задля можливості прийняти участь у вказаній закупівлі, потенційні Учасники повинні надіслати лист (запит) Оператору системи розподілу, до мереж яких такий Учасник приєднаний, щодо надання довідки з інформацією про кількість споживачів, яких Учасник обслуговує на території відповідного ОСР. При цьому, слід враховувати, що у Учасника, який бажає прийняти участь у закупівлі, може бути десятки укладених Договорів з Операторами системи розподілу, так як їх кількість налічує близько 30-ти Операторів.
Крім того, Замовником встановлений вичерпний час для надання таких довідок від ОСР, який включає в себе час для направлення запиту та отримання відповіді на нього, так як від моменту їх видачі до дати розкриття тендерних пропозицій встановлюється термін всього лише у 8 діб, з них – ЛИШЕ 5 РОБОЧИХ ДНІВ. При цьому, потрібно враховувати той факт, що кожному оператору системи розподілу необхідний час для опрацювання такого запиту, систематизації інформації, надання відповіді, поштового відправлення, тощо.
Окрім того, відповіді Операторів системи розподілу є виключно бажаннями самих Операторів системи розподілу, обов’язковість надання яких не передбачені у Договорах між Учасником - Електропостачальником та ОСР, тобто, у будь-якому разі їх надання не залежить, а ні від волі, а ні від дій Учасника, спрямованих на отримання зазначеної довідки задля його участі у закупівлі, а враховуючи відсутність однозначної та чіткої вимоги за тендерною документацією щодо форми такої довідки, може спричинити вибіркове право Замовника надати перевагу тому чи іншому учаснику в залежності від лояльності Замовника до певного суб’єкта господарювання – Учасника закупівлі.
У такому разі, зазначені вище обставини створюють умови для обмеження кількості потенційних Учасників, які виявили бажання прийняти участь у закупівлі, а також і нашої участі у закупівлі, оскільки наше товариство не може гарантувати вчинення дій третіми особами, а саме Оператором системи розподілу. Наше товариство може виконати лише вимогу, що стосується безпосередньо нашої діяльності, а відтак така вимога за своє суттю є в повній мірі дискримінаційною.
Виходячи з вищевикладеного, просимо привести Вас у відповідність тендерну документацію, оскільки даний факт може спричинити скасування закупівлі Державною аудиторською службою України або оскарження тендерної документації в АМКУ.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на скаргу.docx 23.05.2023 10:07
Дата подачі:
21.05.2023 16:52
Вирішення:
Вимогу не задоволено
Статус вимоги:
Відхилено