-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Аналізатори
Завершена
1 400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 000.00 UAH
Період оскарження:
17.05.2023 17:30 - 22.05.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні умови закупівлі
Номер:
df5cc5a499a348ccbfba685bf3ace969
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-17-014913-a.c1
Назва:
Дискримінаційні умови закупівлі
Вимога:
Скарга, вимога
17.05.2023 року Замовник оголосив закупівлю: «Код ДК 021:2015– 38430000-8 – «Детектори та аналізатори». Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-05-17-014913-a.
Ознайомившись з тендерною документацією, виявили дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії, що вбачається з нижченаведеного.
Відповідно у Додатку 4 до Тендерної документації наведений перелік обладнання, а саме автоматичний біохімічний аналізатор, який закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до обладнання.
Слід зазначити, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до предмета закупівлі біохімічний аналізатор, відсутні щонайменше два виробники, обладнання яких відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації (ТД).
Зокрема, у сукупності з іншими умовами ТД (Додаток 4) дискримінаційними є наступні вимоги, які стосуються пунктів нижче наведених пунктів таблиці медико-технічних вимог.
Вимога до пункту 1.3 – Розміщення аналізатора – настільне. Прохання дану вимогу прибрати, адже дана вимога ніяким чином не впливає на технічні характеристики самого аналізатора, тим паче що кількість тестів та розміри реагентного та реакційного блоків цілком можуть відповідати приладу і окремо стоячого аналізатора.
Також вимога до пункту 2.2 – Джерело світла – Кріптоново-галогенова лампа з функцією збереження енергії. Прохання дану вимогу прибрати або викласти в новій редакції, а саме: галогенова лампа або лампа Led. Адже дана вимога є необгрунтованою і суттєво звужує коло потенційних учасників, адже вказує на конкретний прилад, а саме автоматичний біохімічний аналізатор HTI BioChem FC-360, офіційного представника в Україні компанії «Інтермедика».
Також вимога до пункту 3.5 – кількість дозуючих пристроїв – не більше 1. Дана вимога також є необгрунтованою та дискримінаційною, адже більшість аналізаторів мають як мінімум 2 дозуючих пристрої, та перемішувач для реагентів та проб, і знову ж таки вказує суто на конкретний прилад, автоматичний біохімічний аналізатор HTI BioChem FC-360.
Вимога до пункту 3.9 – Кількість реакційних кювет – не менше 100. Дана вимога також є дискримінаційною, адже наявність миючої станції дозволяє промивати кювети тобто немає великого значення кількість цих реакційних кювет в реакційному роторі, лише знову ж таки вказує на прилад автоматичний біохімічний аналізатор HTI BioChem FC-360.
Таким чином, наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати медичні вироби саме з такими СУКУПНИМИ вимогами) позбавляє потенційних учасників можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням їхніх прав як учасників.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, зокрема лише компанія «Інтермедика», яка є офіційним представником в Україні продукції виробництва НТІ, зокрема автоматичного біохімічного аналізатора HTI BioChem FC-360, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Згідно з частиною першою та четвертою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, керуючись п. п. 52-64 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу на процедуру закупівлі до розгляду: «Код ДК 021:2015– 38430000-8 – «Детектори та аналізатори»». Ідентифікатор закупівлі UA-2023-05-17-014913-a.
2. Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2023-05-17-014913-a.
3. Внести зміни або прибрати взагалі вимоги що є дискримінаційними сукупними вимогами, як описано Скаржником вище.
В разі незадоволення наших законних вимог, ми будемо змушені звертатися із відповідною скаргою до органів АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.05.2023 23:59
Вирішення:
Доброго дня, з приводу Вашої вимоги повідомляємо наступне: вимоги до предмету закупівлі сформовано відповідно до потреби Замовника та наявного обладнання. Замовником не визначено в тендерній документації конкретну модель чи виробника товару, також міститься діапазон характеристик, що не обмежує конкуренцію. Зокрема, відповідно до примітки додатку 4 тендерної документації всі посилання на конкретну марку, виробника, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, слід читати та інтерпретувати як з виразом «або еквівалент». Це використовується для зручності наведення характеристик і не є вимогою постачання даної конкретної торгівельної марки, патенту, конструкції або типу предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. Усі показники та функціональні можливості еквіваленту мають бути не гіршими, ніж у зазначеного товару. Тобто Учасники мають право пропонувати товару з такими ж або кращими характеристиками товару.
Статус вимоги:
Відхилено