• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Наркотичні засоби та психотропні речовини для ін'єкцій та інфузій згідно ДК 021:2015 – 33600000-6 «Фармацевтична продукція»

Завершена

669 500.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 17.05.2023 14:37 - 10.06.2023 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга на рішення Замовника

Номер: 406784ba889d434a9e9b015919bec2e4
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-17-009794-a.a3
Назва: Скарга на рішення Замовника
Скарга:
СКАРГА на рішення тендерного комітету Замовника щодо визначення Пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БЕЛІТРЕЙД", (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 05.07.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.06.2023 16:23
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 10.07.2023 15:36
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФАРМСТОР-УКРАЇНА", Рожков Геннадій Станіславович 380671210200,380979257757 farmstor.ua@gmail.com
Скарга
Виконана замовником

Оскарження дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: ee1a954b911d40019bdb3ff3ad01cf26
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-17-009794-a.c2
Назва: Оскарження дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
Скарга
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 01.06.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.05.2023 16:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.06.2023 19:53
Дата виконання рішення Замовником: 08.06.2023 15:54
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання Вашого рішення від 01.06.2023 року за № 7887-р/пк-пз , протокольним рішенням № 112-ВТ від 08.06.2023 року (додається у форматі «doc») було затверджено зміни до тендерної документації у вигляді нової редакції. Керуючись пунктом 51 Особливостей, вищезгадані зміни до тендерної документації 08.06.2023 року було розміщено та відображено в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації (додається у форматі «doc»), а також було оприлюднено перелік змін до тендерної документації (додається у форматі «doc»). Кінцевий строк подання тендерних пропозицій було продовжено до 13.06.2023 року до 00:00.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФАРМСТОР-УКРАЇНА", Кирилов Євген 380671210200,380979257757 farmstor.ua@gmail.com
Вимога
Відхилено

Вимога щодо дискримінаційних вимог в ТД

Номер: bde6b3499325475da5a6fee7a159130c
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-17-009794-a.b1
Назва: Вимога щодо дискримінаційних вимог в ТД
Вимога:
Шановний Замовник! В Технічному завданні тендерної документації Вами вимагається " З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та підтвердження можливості своєчасного постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, Учасник повинен надати оригінал гарантійного листа виробника(ів) (представника, представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, уповноваженого на це виробником), заявника державної реєстрації лікарського засобу, яким підтверджується можливість поставки позицій предмета закупівлі кількість яких перевищує 200 одиниць виміру (з наданням підтверджуючих документів щодо таких повноважень для представника, представництва, філії виробника). Гарантійний лист повинен місити назву замовника, номер оголошення та кількість товару.", також в переліку препаратів, які вимагаються для постачання є препарат під назвою " Vancomycin" - який є ексклюзивним та на ринку України та виробляється лише одним виробником.Отже, такою вимогою Ви шановний Замовник встановлюєте дискримінаційні умови тендерної документації грубо порушуючи основні принципи здійснення публічних закупівель, передбачених статтею 5 ЗУ "Про публічні закупівлі".Водночас, умовами ТД, а саме Додаток 2, розділ ІІ абз.10 передбачено "Тендерна пропозиція, що не відповідає зазначеним вище вимогам буде, відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації." Тобто, якщо учасник пропонує інший товар (еквівалент) ніж передбачений в ТД, такий еквівалент повинен ПОВНІСТЮ відповідати ВСІМ характеристикам товару, а саме "Ні форму випуску, ні дозування, ні кількість предмета закупівлі не може бути змінено під час пропонування еквіваленту товару. Такі показники мають бути незмінними під час подання Учасниками своїх пропозицій. ". Лікарський засіб за позицією 6 в Додатку 2 до ТД представлені на ринку України виключно ОДНИМ виробником та не мають еквівалентів, які б поавністю відповідали за складом дііючих речовин, фасуванням, концентрацією, дозуванням, формою випуску, що підтверджується даними Державного реєстру лікарських засобів України МОЗ за посиланням (пошук здійснювався за МНН) - доступ за посиланням http://drlz.com.ua/. Зазначене свідчить, що тендерна документація викладена у такий спосіб, який не дає можливості нашому підприємству брати участь у процедури закупівлі, оскільки Ви Замовник встановили вимоги тендерної документації для зменшення конкуренції серед учасників ринку фармацевтичної продукції. Відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» закріплено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, тендерна документація не повиннна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимога нашого підприємства полягає у виділенні в окремий лот «ексклюзивної» позиції, а саме " Vancomycin" – препарат, що не має еквіваленту та виробляється ОДНИМ виробником. Наведена вимога обґрунтовується необхідністю дотримання основних принципів здійснення закупівель, зокрема, виключення дискримінації та збільшення конкуренції в межах наявної процедури закупівлі. Частиною 4 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі» закріплено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною 4 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» регламентовано, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до вже усталеної практики Антимонопольного комітету України в частині розгляду скарг, що стосуються умов ТД, товари, що не мають еквівалентів, для уникнення дискримінації та збільшення конкуренції необхідно виділяти в окремий ЛОТ (предмет закупівлі), при цьому кожне найменування буде закуплено окремо одне від одного та буде представлено відповідними виробниками/дистриб’юторами, що забезпечить втілення принципу добросовісної конкуренції серед учасників, і лише так буде розглянута основна мета державного регулювання у сфері публічних закупівель – максимальна економія та ефективність використання державних коштів. Так, наприклад, відповідно до рішення Колегії АМКУ від 13.09.2019 №12959 серед іншого визначено: «…. Отже, оскільки зазначений лікарський засіб є монопольним на ринку, у будь-якого потенційного учасника Процедури закупівлі відсутня можливість бути учасником торгів та на конкурентних засадах поставити інші товари, що є предметом закупівлі».- Замовника було зобов’язано внести зміни до тендерної документації. Просимо внести зміни. Всі докази було викладено вище.Дякуємо!
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: На Вашу Вимогу від 19 травня 2023 року за № UA-2023-05-17-009794-a.b1, повідомлю Вас про наступне. Під час складання тендерної документації щодо даної закупівлі я, уповноважена особа замовника, неухильно дотримувалася вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (далі - Особливості), зокрема викладених у статті 5 Закону. Тендерна документація , затверджена рішенням № 102-ВТ від 17.05.2023 року та не містить жодних вимог, які б могли привести до дискримінації потенційних учасників. Очікувана вартість визначена відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства № 275 від 18.02.2020 року «Про затвердження», а саме методом порівняння ринкових цін. Відповідно до пункту 4.3. Розділу 1 Тендерної документації, затвердженої рішенням № 102-ВТ від 17.05.2023 року, номенклатура та обсяг поставки визначений у Додатку 2 до тендерної документації. У частині І Додатку 2 до тендерної документації зазначено, що найменування товару (плановий перелік), його кількість (плановий обсяг), форма випуску та дозування зазначено в Таблиці 1. Відповідно до зазначеної таблиці, закупівля лікарських засобів здійснюється за міжнародною непатентованою назвою. Також у частині І Додатку 2 до тендерної документації зазначено, що у тих випадках, коли у специфікації товару містяться посилання на конкретні торговельні марки чи фірму, патент, тип або назву предмета закупівлі, джерело його походження або виробника - слід читати як «або еквівалент». Щодо позиції 6, а саме Vancomycin (код АТХ - J01XA01; форма випуску та доза – порошок для розчину для ін'єкцій по 1 г у флаконі; по 50 флаконів у коробці з картону; одинця виміру – Флакон; кількість - 400), повідомляємо Вас, що під час аналізу ринку, необхідного для визначення очікуваної вартості предмету закупівлі було встановлено, що «Державний реєстр лікарських засобів України" містить 5 виробників з МНН «Vancomycin», а саме: - ТОВ "ФАРМЕКС ГРУП", Україна; - Ауробіндо Фарма Лімітед, Індія; - ВЕМ Ілач Сан. ве Тік. А.С., Туреччина; - "АбіФарм" ЛЛС, Грузія; - Хайнань Полі Фарм Ко., Лтд., Китай. Станом на сьогодні, є чинним Порядок визначення предмета закупівлі (далі – Порядок), затверджений Наказом Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України № 708 від 15.04.2020 року, який в силу положень статті 117 Конституції України є нормативно-правовим актом міністерства. Відповідно до даного Порядку, розподілення предмета закупівлі на лоти є правом, а не обов’язком Замовника. Також, керуючись зазначеним Порядком, Замовник самостійно формує предмет закупівлі в межах групи «Фармацевтична продукція», яка може включати в себе необмежену кількість видів лікарських засобів у межах групи. Таким чином, Ваша вимога щодо внесення змін до тендерної документації та розподілу предмету закупівлі даної Процедури закупівлі на два окремі лоти є необґрунтованою та підлягає відхиленню.
Статус вимоги: Відхилено