-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт дорожнього покриття по вулиці Мазурівка (від буд.1 до буд. №11) в селі Махнівка Хмільницького району Вінницької області (КОРИГУВАННЯ) (Код за Єдиним закупівельним словником: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
Торги не відбулися
919 413.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 194.13 UAH
мін. крок: 1% або 9 194.13 UAH
Період оскарження:
17.05.2023 11:39 - 24.05.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Незаконне рішення про визначення Переможця процедури закупівлі
Номер:
7b9b0af187fb4348a7e9aa91468991bd
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-17-005310-a.a7
Назва:
Незаконне рішення про визначення Переможця процедури закупівлі
Скарга:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
«АРТУР-БУД»
23520, Вінницька область, Шаргородський район, с. Пасинки,
вулиця Симонишеного, будинок 28
Код ЄДРПОУ 43202811, тел. 097-67-47-448
Вих. № 132 від 19.07.2023 р.
ОРГАН ОСКАРЖЕННЯ АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
(Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель)
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
СКАРЖНИК ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДА-ЛЬНІСТЮ «АРТУР-БУД»
Україна, 23520, Вінницька область, Шаргородський район, с. Пасинки, вулиця Симонишеного, будинок 28
ЄДРПОУ 43202811
Телефон +38 (097) 67-47-448
Директор – Халоян Нарек Гагикович
ЗАМОВНИК ТОРГІВ ВІДДІЛ ЗЕМЛЕУСТРОЮ, РЕГУЛЮВАННЯ ЗЕМЕЛЬНИХ ВІДНОСИН, ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА, БЛАГОУСТРОЮ ТА УПРАВЛІННЯ КОМУНАЛЬНОЮ ВЛАСНІСТЮ МАХНІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ
22133, Україна, Вінницька область, село Махнівка, вул. Нікольського, будинок 15
ЄДРПОУ 44077093
Контактна особа: Олена Венжик
Телефон: +380965703330, +380636800204
E-mail: alenavenzhik@ukr.net
ПРОЦЕДУРА ЗАКУПІВЛІ Капітальний ремонт дорожнього покриття по вулиці Мазурівка (від буд.1 до буд. №11) в селі Махнівка Хмільницького району Вінницької області (КОРИГУВАННЯ) (Код за Єдиним закупівельним словником: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
Закупівля:UA-2023-05-17-005310-a
СКАРГА
в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022
ВІДДІЛ ЗЕМЛЕУСТРОЮ, РЕГУЛЮВАННЯ ЗЕМЕЛЬНИХ ВІДНОСИН, ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА, БЛАГОУСТРОЮ ТА УПРАВЛІННЯ КОМУНАЛЬНОЮ ВЛАСНІСТЮ МАХНІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник торгів) проводить процедуру закупівлі робіт Капітальний ремонт дорожнього покриття по вулиці Мазурівка (від буд.1 до буд. №11) в селі Махнівка Хмільницького району Вінницької області (КОРИГУВАННЯ) (Код за Єдиним закупівельним словником: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь), № UA-2023-05-17-005310-a.
До участі у процедурі закупівлі подано дві тендерні пропозиції:
• ТОВ "АРТУР-БУД" (43202811) (далі – Скаржник)
• ПП "АК-ІНВЕСТБУД" (42285519) (далі – Переможець)
За результатами розгляду тендерних пропозицій Уповноваженою особою (протокольне рішення №4 від 08.06.2023 року) прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "АРТУР-БУД" та Уповноваженою особою (протокольне рішення №5 від 08.06.2023 року) прийнято рішення про обрання переможцем процедури закупівлі Приватне Підприємство «АК-ІНВЕСТБУД».
Не погоджуючись із рішенням Замовника про визначення Переможця закупівлі, ТОВ «АРТУР-БУД» подав скаргу, за результатами розгляду якої Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №9489-р/пк-пз від 28.06.2023 зобов'язано Замовника скасувати рішення про визначення приватного підприємства "АК-ІНВЕСТБУД" переможцем процедури закупівлі.
В мотивувальній частині рішення, Орган оскарження зазначив «Переможцем до складу договірної ціни не включено кошти на покриття ризиків та кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. Враховуючи наведене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Документації. Не відхиливши Пропозицію Переможця, Замовник порушив вимоги пункту 41 Особливостей (в редакції, яка діяла на момент початку проведення Процедури закупівлі), згідно з яким замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.».
Проте, Замовник ігноруючи правову позицію Органу оскарження та незважаючи на вимоги законодавства, що регулює питання в сфері публічних закупівель, прийняв рішення про опублікування вимоги про виправлення учасником невідповідностей, а саме надав можливість привести у відповідність договірну ціну та розрахунки до неї, враховуючи кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт.
При цьому, Переможець закупівлі надав договірну ціну уже з урахуванням коштів на покриття ризиків, проте без врахуванням коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами.
Протокольним рішенням Уповноваженої особи №6 від 14.07.2023 р., ПП «АК-ІНВЕСТБУД» визначено переможцем щодо Закупівлі.
В таких діях замовника чітко вбачаються грубі порушення вимог Закону України «Про Публічні закупівлі» , Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178.
Тлумачення Замовником на власний розсуд вимог законодавства очевидно свідчить про ігнорування Замовником таких основних принципів здійснення публічних закупівель як об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та запобігання корупційним діям і зловживання.
Замовник відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «АРТУР-БУД», який надав найменшу цінову пропозицію з підстав неврахування в договірній ціні коштів на покриття ризиків та коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, проте надав можливість іншому учаснику з вищою ціновою пропозицією виправити такі ж порушення. Чим керується Замовник застосовуючи подвійні стандарти до учасників та інтерпретуючи вимоги законодавства в залежності від власної зацікавленості не відомо, але однозначно такі дії Замовника виходять за межі правового поля та містять ознаки адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст.164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Скаржник не погоджується із рішенням Замовника від 14.07.2023 р. про обрання переможця процедури закупівлі з огляду на наступне.
В пункті 6 Розділу ІІІ Тендерної документації (далі-ТД) Замовник встановив, що «Учасник процедури закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції інформацію, яка підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, установленим замовником».
Зокрема, Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції:
розрахунок вартості - договірну ціну та кошторисну документацію ( згідно чинного законодавства) НАКАЗ Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 р. № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві».
Згідно вимог додатку 1 до ТД, «Пропозиція запропонованого предмету закупівлі має відповідати технічній специфікації, повинна бути розрахована та виконана згідно КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві». На підтвердження пропозиції зазначеним в цьому абзаці вимогам учасник надає договірну ціну, локальний/і кошторис/и, підсумкову відомість ресурсів, календарний графік виконання робіт, які розроблені відповідно до технічної специфікації,зазначеної вище. Всі зазначені в цьому абзаці документи повинні бути завірені печаткою (у разі використання), підписані керівником (або уповноваженою особою).»
Переможець надав в складі тендерної пропозиції договірну ціну, яка складена у поточних цінах станови на 23.05.20233 р. (файл –« 25. Договірна ціна кошториси розрахунки вул Мазурівка в с. Махнівка.rar»).
Але подана учасником договірна ціна не відповідає вимогам ТД та умовам технічної специфікації з огляду на наступне.
Відповідно до абзацу 5 пункту 5.1 розділу V Настанови з визначення вартості будівництва, яка затверджена наказом Мінрегіонбуду України від 01.11.2021 №28, Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Згідно пункту 4.40 Настанови, кошти на покриття ризиків всіх учасників будівництва призначені на відшкодування: 1) збільшення об’ємів робіт спричиненого виконанням додаткових робіт та витрат, характер і методи виконання яких не можуть бути точно визначені під час проектування та уточнюються в процесі будівництва та виникнення додаткових витрат; 2) збільшення вартості об’єкта будівництва, спричиненого зміною будівельних норм та нормативних документів.
Розмір цих коштів визначається на підставі показників, які наведено в додатку 28 цієї Настанови, або на підставі обґрунтовуючих розрахунків.
У свою чергу, пунктом 5.31 «Визначення коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт» Настанови передбачено, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: 1) стадії проектування; 2) виду будівництва; 3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; 4) тривалості будівництва; 5) способів фінансування будівництва; 6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтованих розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів.
При цьому:
а) за твердої договірної ціни —в розмірі до 1,5%;
б) за динамічної договірної ціни —не враховується.
Розмір цих коштів залежить від повноти інформації про об’єкт замовлення та способи виконання робіт, що зменшує небезпеку непередбачених ситуацій на будівельному майданчику при виконанні робіт.
Надана у складі тендерної пропозиції Договірна ціна визначена як ТВЕРДА.
Відповідно до пункту 5.33 розділу V Настанови до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва.
Всупереч положенням пункту 4.40, абзацу 5 пункту 5.1, пункту 5.3.1 Настанови, Переможцем у складі пропозиції надана Договірна ціна до складу якої не включено кошти на покриття ризиків та кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами
У складі Пропозиції Переможця міститься договірна ціна (файл –« 25. Договірна ціна кошториси розрахунки вул Мазурівка в с. Махнівка.rar»), де зазначено, зокрема: "вид: тверда; кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами: "-"; кошти на покриття ризиків "-".
Таким чином, договірна ціна Переможця закупівлі розрахована не у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженою наказом Мінрегіону від 01.11.2021 року № 281, чим порушено вимоги тендерної документації та додатків до неї.
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Враховуючи наведене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені пунктом 41 Особливостей.
Згідно рішення Органу оскарження №9489-р/пк-пз від 28.06.2023 Замовник торгів був ЗОБОВЯЗАНИЙ відхилити тендерну пропозицію ПП «АК-ІНВЕСТБУД» на підставі вимог пункту 41 Особливостей (в редакції, яка діяла на момент початку проведення Процедури закупівлі).
Згідно пункту 22 статті 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», Рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Всупереч рішенню №9489-р/пк-пз від 28.06.2023, Замовником торгів 12.07.2023 року було опубліковано Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, шляхом приведення у відповідність договірної ціни та розрахунки до неї, враховуючи кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт.
Вважаємо, що Замовником невірно застосовано норми пункту 40 Особливостей.
Відповідно до пункту 40 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та / або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється в тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та / або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та / або відсутності інформації (та / або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та / або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
З аналізу вказаних норм, вбачається, що виправлення розрахунків договірної ціни не допускається та не може відноситись до невідповідностей, які підлягають до виправлення.
Розрахунки договірної ціни не відносяться до документів, визначених пунктом 40 Особливостей, у зв’язку з чим замовник не мав права звертатись за усуненням невідповідностей у зазначених вище документах
Одночасно із цим, навіть із урахуванням виправлення та надання Переможцем договірної ціни, остання не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, так як не містить врахування коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, що є порушенням вимог Настанови з визначення вартості будівництва, яка затверджена наказом Мінрегіонбуду України від 01.11.2021 №28.
ЩОДО ПОРУШЕНИХ ПРАВ СКАРЖНИКА ТА ПІДСТАВ ДЛЯ ПОДАННЯ СКАРГИ
Права Скаржника порушені тим, що під час розгляду тендерних пропозицій Учасників Замовником торгів було допущено порушення Закону та Особливостей, не забезпечено всебічний та об’єктивний розгляд таких пропозицій.
Пунктом 5 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами: об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Неправомірне обрання переможцем ПП «АК-ІНВЕСТБУД», порушує права Скаржника у тому, що Замовником не дотримано принципів публічних закупівель, які визначені статтею 5 Закону та не прийнято до уваги Рішення Органу оскарження №9489-р/пк-пз від 28.06.2023, яким встановлено що пропозиція Переможця підлягає до відхилення.
Не здійснення об’єктивного розгляду пропозицій призвело до порушено прав Скаржника.
Підставою для подання скарги являються неправомірні рішення Замовника торгів, а саме щодо обрання переможцем Учасника.
Порядок оскарження процедур закупівлі визначений пунктах 52 – 64 Особливостей та ст. 18 Закону.
Окремо слід зазначити, що документальне підтвердження (докази), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, міститься у електронній системі закупівель за посиланням – https://gov.e-tender.ua/tender/budivelni-roboti/UA-2023-05-17-005310-a-kapitalnyj-remont-dorozhnoho-pokryttya-po-vulyczi-mazurivka-vid-bud-1-do-bud
Враховуючи вищевказане, керуючись Особливостями та ст.18 Закону
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати ВІДДІЛ ЗЕМЛЕУСТРОЮ, РЕГУЛЮВАННЯ ЗЕМЕЛЬНИХ ВІДНОСИН, ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА, БЛАГОУСТРОЮ ТА УПРАВЛІННЯ КОМУНАЛЬНОЮ ВЛАСНІСТЮ МАХНІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ скасувати протокольне рішення Уповноваженої особи №6 від 14.07.2023 року про обрання переможцем процедури закупівлі ПП «АК-ІНВЕСТБУД».
Директор ТОВ «АРТУР-БУД» ____________ Нарек Халоян
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Мазурівка Переможець повторно.docx 19.07.2023 13:08
- Скарга повторно Мазурівка.pdf 19.07.2023 23:48
- рішення від 21.07.2023 № 11116.pdf 21.07.2023 17:56
- інформація про резолютивну частину рішення від 03.08.2023 № 12053.pdf 04.08.2023 15:50
- рішення від 03.08.2023 № 12053.pdf 08.08.2023 16:39
- інформація щодо скарги 3.docx 24.07.2023 12:08
- протокол 5.1.1.pdf 24.07.2023 12:08
- ІНФОРМАЦІЯ НА СКАРГУ МАЗУРІВКА.pdf 24.07.2023 12:08
- протокол 5.2.pdf 24.07.2023 12:08
- ПРОТОКОЛ 5.2.docx 24.07.2023 12:08
- Протокол 6 переможець.docx 24.07.2023 12:08
- dodatok-30.pdf 24.07.2023 12:08
- протокол 6.pdf 24.07.2023 12:08
- ПРОТОКОЛ 5.1.1.docx 24.07.2023 12:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.07.2023 18:07
Дата розгляду скарги:
03.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.07.2023 17:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.08.2023 16:41
Дата виконання рішення Замовником:
09.08.2023 12:26
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель закупівель № 12053-р/пк-пз від 03.08.2023 виконано замовником шляхом скасування рішення про визначення приватного підприємства "АК-ІНВЕСТБУД" переможцем процедури закупівлі.
Скарга
Відхилено
скарга на неправомірне рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції.
Номер:
2381f532d1f042d1b9c3fbb1c90ddda5
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-17-005310-a.c6
Назва:
скарга на неправомірне рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції.
Скарга:
Замовником прийнято незаконне та необгрунтоване рішення про відхилення тендерної пропозиції.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на рішення про відхилення вул. Мазурівка.docx 12.06.2023 14:33
- Скарга відхилення Мазурівка.pdf 12.06.2023 21:32
- рішення від 15.06.2023 № 8729.pdf 15.06.2023 16:32
- інформація про резолютивну частину рішення від 28.06.2023 № 9497.pdf 29.06.2023 15:35
- рішення від 28.06.2023 № 9497.pdf 03.07.2023 18:34
- інформація щодо скарги 2.docx 18.06.2023 14:38
- 33. Довідка про МТБ (1).pdf 18.06.2023 14:38
- dodatok-30.pdf 18.06.2023 14:38
- додаток 1 технічні вимоги .pdf 18.06.2023 14:38
- Технічні вимоги ДОД 1.docx 18.06.2023 14:38
- інформація щодо відхилення Мазурівка .pdf 18.06.2023 14:38
- 12. Договірна ціна.pdf 18.06.2023 15:04
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.06.2023 15:28
Дата розгляду скарги:
28.06.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.06.2023 16:32
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
03.07.2023 18:34
Скарга
Виконана замовником
Порушення законодавства про Публічні закупівлі
Номер:
4326a2c142c74f11834bfe1b5a2c53a1
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-17-005310-a.c5
Назва:
Порушення законодавства про Публічні закупівлі
Скарга:
Неправомірне рішення про визначення Переможця процедури Закупівлі, тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам технічної специфікації.
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол У переможець Мазурівка.docx 11.06.2023 13:53
- Скарга на рішення про визначення Переможця вул. Мазурівка.docx 11.06.2023 13:53
- 25. Договірна ціна кошториси розрахунки вул Мазурівка в с. Махнівка.rar 11.06.2023 13:53
- рішення від 15.06.2023 № 8717.pdf 15.06.2023 16:52
- інформація про резолютивну частину рішення від 28.06.2023 № 9489.pdf 29.06.2023 15:12
- рішення від 28.06.2023 № 9489.pdf 03.07.2023 18:22
- інформація щодо скарги 2.docx 18.06.2023 14:40
- інформація щодо визнач переможця вул. Мазурівка .pdf 18.06.2023 14:40
- dodatok-30.pdf 18.06.2023 14:40
- Договірна ціна переможця вул. Мазурівка .pdf 18.06.2023 14:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.06.2023 16:05
Дата розгляду скарги:
28.06.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.06.2023 16:53
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.07.2023 18:23
Дата виконання рішення Замовником:
05.07.2023 09:51
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №9489-р/пк-пз від 28.06.2023 виконано замовником шляхом скасування рішення про визначення приватного підприємства "АК-ІНВЕСТБУД" переможцем процедури закупівлі.
Вимога
Є відповідь
Вимога про скасування рішення про визначення переможця закупівлі
Номер:
b10cd77202844f3e979368dba1a8dc18
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-17-005310-a.c4
Назва:
Вимога про скасування рішення про визначення переможця закупівлі
Вимога:
Рішенням уповноваженої особи від 08.06.23 р. переможцем закупівлі визначено учасника - ПП "АК-ІНВЕСТБУД". Таке рішення є незаконним, так як тендерна пропозиція Переможця не відповідає технічним вимогам до предмета закупівлі. Переможець надав у складі тендерної пропозиції Договірну ціну, яка не відповідає вимогам тендерної документації. Додатком 1 до тендерної документації визначено, що пропозиція запропонованого предмету закупівлі має відповідати технічній специфікації, повинна бути розрахована та виконана згідно КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві». Так, відповідно до абз.5 п.5.1 Настанови з визначення вартості будівництва, Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. Згідно з пунктом 4.40 Настанови, кошти на покриття ризиків всіх учасників будівництва призначені на відшкодування: 1) збільшення об’ємів робіт спричиненого виконанням додаткових робіт та витрат, характер і методи виконання яких не можуть бути точно визначені під час проектування та уточнюються в процесі будівництва та виникнення додаткових витрат. 2) збільшення вартості об’єкта будівництва, спричиненого зміною будівельних норм та нормативних документів. Розмір цих коштів визначається на підставі показників, які наведено в додатку 28 цієї Настанови, або на підставі обґрунтовуючих розрахунків. Відповідно до пункту 5.31 Настанови у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: 1) стадії проектування; 2) виду будівництва; 3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; 4) тривалості будівництва; 5) способів фінансування будівництва; 6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни —в розмірі до 1,5%; б) за динамічної договірної ціни —не враховується. Розмір цих коштів залежить від повноти інформації про об’єкт замовлення та способи виконання робіт, що зменшує небезпеку непередбачених ситуацій на будівельному майданчику при виконанні робіт. Відповідно до пункту 5.33 розділу V Настанови до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Подана переможцем договірна ціна складена без врахування вказаних вище витрат, що свідчить про її невідповідність технічним вимогам та тендерна пропозиція має бути відхиленна як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Вимагаємо скасувати рішення про визначення Переможця закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.06.2023 14:15
Вирішення:
Згідно п. 5.31 Настанови Визначення коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт. У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі:
1) стадії проектування;
2) виду будівництва;
3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт;
4) тривалості будівництва;
5) способів фінансування будівництва;
6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. Розмір цих коштів залежить від повноти інформації про об’єкт замовлення та способи виконання робіт, що зменшує небезпеку непередбачених ситуацій на будівельному майданчику при виконанні робіт.
Враховуючи надані розрахунки, учасником були вивчені можливості виникнення ризиків, та згідно з Розрахунок N11 статті витрат договірної ціни пропозиції «Кошти на покриття ризиків» становлять 0,0 грн.
Відповідно до пункту 5.33 розділу V Настанови до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва.
Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), та на підставі на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України. Учасником, враховуючи строки виконання робіт, згідно розрахунку № 12 статті витрат договірної ціни «Кошти на покриття додаткових витрат», пов'язаних з інфляційними процесами визначено у розмірі 0,0 грн.
Договірна ціна Учасника надана згідно Додатку 30 до Настанови (пункт 5.2) у наведеній згідно законодавства ФОРМИ договірної ціни.
Подана переможцем договірна ціна складена з врахуванням вказаних вище витрат, що свідчить про її відповідність технічним вимогам. Тому тендерна пропозиція відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Вимога про надання додаткової інформації
Номер:
bf54b0e17f4c45e5a2b4cbc587fff1df
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-17-005310-a.c3
Назва:
Вимога про надання додаткової інформації
Вимога:
Керуючись правом, передбаченим п. 46. Особливостей, вимагаємо надати додаткову інформацію про причини відхилення поданої нами тендерної пропозиції. На виконання вимог ТД, в тому числі вимог додатку 1 до ТД, в складі тендерної пропозиції нами було подано розрахунок договірної ціни. Розрахунок договірної ціни було виконано згідно КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві». Під час складання договірної ціни, проаналізувавши всі показники та з'ясувавши реальну ситуацію з матеріально-технічними ресурсами, ми дійшли висновку що кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва не вплинуть на прибутковість та процес будівництва і тому вирішили застосувати коефіцієнт 0 до таких витрат і покласти їх на власні витрати, таким чином звільнити замовника від необґрунтованих та непередбачуваних витрат. Про що нами було надано відповдіний інформаційний лист. Відповідно до пункту 5.31 Настанови у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: 1) стадії проектування; 2) виду будівництва; 3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; 4) тривалості будівництва; 5) способів фінансування будівництва; 6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. За відсутності перелічених факторів, підрядник не зобов'язаний включати такі витрати до складу договірної ціни. Тому , ТОВ "АРТУР-БУД" як потенційний підрядник не зобов'язаний був включати такі витрати до складу договірної ціни. Відтак, вважаємо що Ваше рішення про відхилення тендерної пропозиції з підстав вказаних в протоколі уповноваженої особи від 08.06.23 р. є незаконним та необгрунтованим. Вимагаємо надати ДОДАТКОВУ інформацію яка б підтвердила законність прийнятого вами рішення про відхилення нашої пропозиції.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.06.2023 14:00
Вирішення:
Учасник, тендерна пропозиція яка дискваліфікована, надав у складі тендерної пропозиції Договірну ціну, яка не відповідає вимогам тендерної документації.
Додатком 1 до тендерної документації визначено, що пропозиція запропонованого предмету закупівлі має відповідати технічній специфікації, повинна бути розрахована та виконана згідно КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві».
Так, відповідно до абз.5 п.5.1 Настанови з визначення вартості будівництва, Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Розмір цих коштів залежить від повноти інформації про об’єкт замовлення та способи виконання робіт, що зменшує небезпеку непередбачених ситуацій на будівельному майданчику при виконанні робіт.
Відповідно до пункту 5.33 розділу V Настанови до складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва.
Договірна ціна Учасника не надана згідно Додатку 30 до Настанови (пункт 5.2) у наведеній згідно законодавства ФОРМИ договірної ціни.
Подана Учасником договірна ціна складена без врахуванням вказаних вище витрат, що свідчить про її невідповідність технічним вимогам. Тому тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Розділ 3 пункт 6 тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі»: тендерна пропозиція, яка містить не повний обсяг та перелік робіт, зазначених в Додатку 1 до тендерної документації, не містить необхідні документи, що вимагаються цією тендерною документацією, буде відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Розгляд припинено
Скарга на дискримінаційні умови Тендерної документації
Номер:
342bda3ad65f4e55afbae9cac68a7777
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-17-005310-a.c2
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови Тендерної документації
Скарга:
Замовником торгів порушено законодавство у сфері публічних закупівлень шляхом встановлення дискриміанціних вимог в Тендерній документацій та порушено права суб'єктів господарювання на участь в закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга вул. Мазурівка.docx 20.05.2023 18:47
- Атестат виробництва.PDF 20.05.2023 18:55
- Сертифікат якості ТОВ _АРТУР-БУД_ виготовлення а.б суміші.pdf 20.05.2023 18:58
- акредитація органу сертифікації.pdf 20.05.2023 19:43
- Скарга вул. Мазурівка.pdf 22.05.2023 13:21
- зміни до ТД.docx 22.05.2023 12:54
- Тендерна документацiя зі змінами.doc 22.05.2023 12:54
- інформація щодо скарги.docx 22.05.2023 12:54
- інформація щодо скарги.docx 24.05.2023 09:55
- інформація щодо скарги 1.pdf 24.05.2023 09:55
- ТД1 зі змінами.pdf 24.05.2023 09:55
- Тендерна документацiя зі змінами.doc 24.05.2023 09:55
- Технічні вимоги ДОД 1.docx 24.05.2023 09:55
- зміни до ТД.docx 24.05.2023 09:55
- Додаток 1 до ТД1.pdf 24.05.2023 09:55
- зміни до ТД1.pdf 24.05.2023 09:55
- протокольне рішення УО 2 зміни ТД.docx 24.05.2023 12:02
- протокольне рішення 2 Мазурівка.pdf 24.05.2023 12:04
- рішення від 23.05.2023 №7101.pdf 23.05.2023 15:13
- Інформація про резолютивну частину рішення від 31.05.2023 № 7783.pdf 01.06.2023 12:17
- рішення від 31.05.2023 №7783.pdf 05.06.2023 14:15
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.05.2023 10:38
Дата розгляду скарги:
31.05.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.05.2023 15:13
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
05.06.2023 14:16
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
05.06.2023 14:16
Скарга
Скасована
Скарга на дискримінаційні умови Тендерної документації
Номер:
089d7c1cc15248a4a2e44e863d2788ee
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-17-005310-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови Тендерної документації
Скарга:
Замовником торгів порушено законодавство у сфері публічних закупівлень шляхом встановлення дискриміанціних вимог в Тендерній документацій та порушено права суб'єктів господарювання на участь в закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга вул. Мазурівка.docx 20.05.2023 00:01
- Атестат виробництва.PDF 20.05.2023 00:01
- штатний розпис.pdf 20.05.2023 00:01
- акредитація органу сертифікації.pdf 20.05.2023 00:01
- Сертифікат якості ТОВ _АРТУР-БУД_ виготовлення а.б суміші.pdf 20.05.2023 00:01
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
20.05.2023 18:45