• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Медикаменти

Завершена

320 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 600.00 UAH
Період оскарження: 16.05.2023 14:21 - 25.05.2023 00:00
Вимога
Відхилено

зміни в Тендерну документацію, за для усунення дискримінаційних вимог

Номер: f0df73b8419a4704a4ac20a9d180752c
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-16-008411-a.c1
Назва: зміни в Тендерну документацію, за для усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Ознайомившись з тендерною документацію, повідомляємо, що об’єднання Замовником в єдиний предмет закупівлі 55 найменувань є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), а саме: добросовісна конкуренція, недискримінація учасників, максимальна економія та ефективність, та, як наслідок, зазначені дії призводять до штучного обмеження кола потенційних учасників та неефективного використання бюджетних коштів. Так, учасники, які бажають прийняти участь в торгах і мають дешевші від всіх інших потенційних учасників торгів тендерні пропозиції, не мають можливості запропонувати один чи декілька препаратів з переліку, що є загальним предметом закупівлі, оскільки предмет закупівлі не поділений на лоти та містить «ексклюзивну» позицію, зокрема №37 ПРЕДНІЗОЛОН таблетки по 5 мг, по 10 таблеток у контурній чарунковій упаковці, по 4 контурні чарункові упаковки у пачці, що представлена на ринку України лише одним виробником - ПрАТ "Фармацевтична фірма "Дарниця", Україна Отже, коли деякі препарати об’єднані в один предмет закупівлі без розподілу їх на лоти, за обставин, що хоча б один препарат може бути поставлений лише одним виробником, то виробники або дистриб’ютори інших товарів, що входять до предмету закупівлі (як іноземні так і вітчизняні), не зможуть взяти участь у торгах, не маючи змоги запропонувати Замовнику одночасно всі позиції тендерної документації, такі дії Замовника є свідомим обмеженням останнім кола потенційних учасників та конкуренції, чим зменшується економія бюджетних коштів. Зазначене свідчить, що документація торгів викладена у такий спосіб, який не дає можливості скаржнику брати участь у процедурі закупівлі, оскільки Замовник встановив вимоги тендерної документації для зменшення конкуренції серед учасників ринку фармацевтичної продукції. Керуючись вимогами ст. 5 Закону, звертаємось до Вас з вимогою щодо усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог Закону шляхом виділення в окремий лот позиції № 37 ПРЕДНІЗОЛОН таблетки по 5 мг, по 10 таблеток у контурній чарунковій упаковці, по 4 контурні чарункові упаковки у пачці, що є «ексклюзивною» та представлена на ринку України лише одним виробником - ПрАТ "Фармацевтична фірма "Дарниця", Україна, що підвищить вільну конкуренцію серед учасників, нівелює можливу корупційну складову і як наслідок, дозволить більш ефективно та раціонально використати бюджетні кошти. В протилежному випадку залишаємо за собою право направлення повідомлення про порушення до органу, що здійснює фінансовий контроль з метою проведення моніторингу процедури закупівлі та оскаржити дану процедуру відповідно до порядку, визначеному статтею 18 Закону.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Згідно «Порядку визначення предмета закупівлі» затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року №708, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за міжнародною непатентованою назвою лікарського засобу, формою випуску, дозуванням, обсягом та/або місцем поставки лікарських засобів. Варто заначити, що законом передбачено саме право замовника поділити предмет закупівлі на лоти, а не обов’язок. У даній процедурі закупівлі замовником було правильно визначено предмет закупівлі, з дотриманням принципів на інших норм законодавства у сфері публічних закупівель.
Статус вимоги: Відхилено