-
Відкриті торги для закупівлі енергосервісу
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Енергосервіс будівлі Ніжинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 15 Ніжинської міської ради Чернігівської області
Торги відмінено
0.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
16.05.2023 11:10 - 23.06.2023 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги у тендерній документації
Номер:
9369a2ac1b21452e81e90dff6f1fd604
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-16-003952-a.c5
Назва:
Дискримінаційні вимоги у тендерній документації
Скарга:
Замовник встановив дискримінаційні вимоги у тендерній документації
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 16.05.2023 № 6681 (2).pdf 22.06.2023 11:14
- Володимир_відповідь_Асоц_порушення_ЕСКО_1 (1) (2).pdf 22.06.2023 11:14
- Скарга ТД Ніжинська ЗОШ № 15.pdf 22.06.2023 11:14
- рішення від 26.06.2023 № 9273.pdf 26.06.2023 17:33
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.06.2023 11:43
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
26.06.2023 17:33
Скарга
Скасована
Дикримінаційні вимоги у тендерній документації
Номер:
6e60d9a7854e4ea5883cb81bd2372637
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-16-003952-a.c4
Назва:
Дикримінаційні вимоги у тендерній документації
Скарга:
Замовник встановив дискримінаційні вимоги у тендерній документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Володимир_відповідь_Асоц_порушення_ЕСКО_1 (1) (2).pdf 22.06.2023 11:00
- рішення від 16.05.2023 № 6681 (2).pdf 22.06.2023 11:00
- Скарга ТД Ніжинська гімназія № 7.pdf 22.06.2023 11:00
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
22.06.2023 11:09
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Номер:
ffa73b1e32a242eda2d8cc9070f09f05
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-16-003952-a.a3
Назва:
Дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Вимога:
Прошу Вас виключити зі складу тендерної документації вимогу зазначену в п.5 розділу 3, а саме, що «учасник в складі пропозиції повинен достовірно проінформувати Замовника та підтвердити відсутність негативного досвіду (зауважень, претензій, невиконання істотних умов договору, тощо) роботи по предмету закупівлі із державними/комунальними замовниками».
Встановивши зазначену умову, Замовник порушив принципи, установлені ст. 3 Закону, зокрема принцип об’єктивної та неупередженої оцінки. Згідно з ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Окрім того, вказана вимога тендерної документації порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», що підтверджується рішеннями АМКУ по закупівлях енергосервісу будівлі спортивного комплексу "Олімпієць" (UA-2023-05-05-003758-a), енергосервісу будівлі РЦ КНП «Славутицька міська лікарня» СМР (UA-2023-05-08-010031-a).
Сподіваємось на розуміння та об’єктивне і неупереджене прийняття рішень, що стосуються публічних закупівель.
В іншому випадку будемо змушені подати скаргу до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
16.06.2023 16:45
Вирішення:
Учасник зазначає в своїй вимозі, що пункт 5 розділу 3 тендерної документації містить дискримінаційну вимогу, а саме: «Учасник в складі пропозиції повинен достовірно проінформувати Замовника та підтвердити відсутність негативного досвіду (зауважень, претензій, невиконання істотних умов договору, тощо) роботи по предмету закупівлі із державними/комунальними замовниками».
Замовник вважає, що дана умова є не дискримінаційною, з дотриманням принципів публічних закупівель та такою, що відповідає усім вимогам законодавства, відповідно до наступного:
1. Заявник жодним чином не надав доказів того, чому він не зможе виконати дану вимогу та яким чином вона є дискримінаційною саме по відношенню до нього.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників: недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Тобто, Заявник мав би у своїй вимозі вказати, яким саме чином це дискримінує його, чому саме він не зможе підтвердити неможливість виконання такої вимоги, порівняно з іншими учасниками. В чому проявляється не рівне ставлення до учасників.
2. Дана вимога відповідає вимогам законодавства.
Відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник встановлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
Встановивши критерій «відсутність негативного досвіду (зауважень, претензій, невиконання істотних умов договору, тощо)» Замовник дотримується вимоги законодавства, вказуючи який саме досвід потрібен (необхідний).
3. Дана вимога є вкрай важливою для закупівлі енергосервісу.
Саме відсутність негативного досвіду гарантує Замовнику, що учасник зможе виконати даний Договір в тому числі. Відсутність даної вимоги ставить під ризик виконання даного Договору та, як наслідок може призвести до значних збитків, чим будуть порушенні такі принципи публічних закупівель, як максимальна економія. Максимальну економію не можливо досягти з ненадійним учасником, тобто таким, що має негативний досвід.
4. Заявник зазначає, що йому не зрозуміло, що є негативним досвідом.
Проте, в тендерній документації чітко вказано, що саме є негативним досвідом - відсутність негативного досвіду (зауважень, претензій, невиконання істотних умов договору, тощо). Більше того, в Заявника є право звернутися до Замовника за роз’ясненням.
5. Учасник посилається на практику Антимонопольного комітету України (далі - АМКУ), яка на сьогодні є неактуальною по причині наявності нової інформації та нової практики АМКУ.
В своєму рішенні, на яке посилається Заявник (рішенням Антимонопольного комітету України № 6681-р/пк-пз від 16.05.2023) зобов’язано скасувати рішення замовника енергосервісу про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ЕСКО ЮА") не враховано відповіді від іншого замовника енергосервісу (в зв’язку з її відсутністю на момент винесення рішення). Саме тому воно не може братися до уваги.
Натомість, є більш пізнє рішення АМКУ, в якому враховано відповідь щодо негативного досвіду такого учасника та відповідно відхилено його пропозицію. А саме рішення АМКУ № 6857-р/пк-пз від 18.05.2023р., в якому було встановлено, що ТОВ "ЕСКО ЮА" не виконувалася істотна умова договорів (тобто наявний негативний досвід) та відмовлено товариству з обмеженою відповідальністю "ЕСКО ЮА" у задоволенні його скарги від 01 травня 2023 № UA-2023-03-14-011739-a.c2.
Враховуючи вищевикладене Замовник відмовляє у задоволенні вимоги Заявника.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
27.06.2023 16:01
Скарга
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги у тендерній документації
Номер:
2877613aec0e40f0b26fcaff32dea1fd
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-16-003952-a.b2
Назва:
Дискримінаційні вимоги у тендерній документації
Скарга:
Замовник встановив дискримінаційні вимоги у тендерній документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Ніжин ЗОШ 15.pdf 31.05.2023 16:40
- ДОДАТОК Рішення від 18.02.2019 № 1692АМК негат досвід.pdf 31.05.2023 16:40
- Рішення від 05.06.2023 № 7979.pdf 05.06.2023 17:54
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.06.2023 13:07
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
05.06.2023 17:54
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги у ТД
Номер:
803f5a6be93448b782c92511da4f5ce8
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-16-003952-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги у ТД
Вимога:
Замовником внесено відповідні вимоги до тендерної документації, які є дискримінаційними.
Пункт 5 Розділу 3 Тендерної документації містить вимогу: «Учасник в складі пропозиції повинен достовірно проінформувати Замовника та підтвердити відсутність негативного досвіду (зауважень, претензій, невиконання істотних умов договору, тощо) роботи по предмету закупівлі із державними/комунальними замовниками».
З приводу зазначеного, варто звернути увагу, що документація не містить визначення терміну «негативний досвід». За таких умов з незалежних від учасника причин замовник може встановити наявність негативного досвіду без визначення критеріїв оцінки такого виконання та без можливості учасником спростувати таку інформацію, що в подальшому може стати підставою для відхилення пропозиції учасника через причини, що не залежать від нього, що є дискримінаційним щодо таких суб’єктів господарювання, у тому числі скаржника. Окрім того, оціночне поняття може трактуватись на власний розсуд, що не співпадає з принципом достовірності фактів та порядку їх встановлення уповноваженими органами.
Зокрема, по іншій закупівлі (UA-2023-03-14-005357-a) встановлено аналогічну вимогу. Замовником вказаної закупівлі враховано листи незрозумілого походження до іншої юридичної особи, а саме ГО «Українська асоціація енергосервісних компаній» як факт наявності негативного досвіду, що стало підставою для відхилення тендерної пропозиції та подання скарги до Антимонопольного комітету України для захисту порушеного права. Рішенням Антимонопольного комітету України № 6681-р/пк-пз від 16.05.2023 зобов’язано скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ЕСКО ЮА".
Встановивши зазначену умову, Замовник порушив принципи, установлені ст. 3 Закону, зокрема принцип об’єктивної та неупередженої оцінки. Згідно з ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.. Ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені порушення, внісши зміни до документації в цій частині.
Тому, Замовник застосував дискримінаційний підхід під час підготовки тендерної пропозиції. Вказаними діями Замовник порушив право Учасника на участь в процедурі закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Прошу внести зміни до тендерної документації, а саме вимогу пункт 5 Розділу 3 Тендерної документації «Учасник в складі пропозиції повинен достовірно проінформувати Замовника та підтвердити відсутність негативного досвіду (зауважень, претензій, невиконання істотних умов договору, тощо) роботи по предмету закупівлі із державними/комунальними замовниками» виключити з тендерної документації.
Додатково інформуємо, що Замовниками, за результатами отримання некваліфікованої консультативної допомоги було внесено дискримінаційні вимоги до тендерних документацій схожих до тендерної документації по даній закупівлі, які в подальшому були виключені за рішенням АМКУ (UA-2022-12-16-012660-a, UA-2022-12-16-013046-a, UA-2022-12-16-013351-a, UA-2022-12-16-013792-a, UA-2022-12-16-014035-a, UA-2022-12-16-014280-a, UA-2022-12-16-014461-a, UA-2022-12-16-014707-a, UA-2022-12-16-015132-a, UA-2022-12-16-015244-a, UA-2022-12-16-015451-a, UA-2022-12-16-015534-a, UA-2022-12-16-015618-а, UA-2022-12-16-015713-a, UA-2022-12-16-015822-a, UA-2022-12-16-015866-a, UA-2022-12-16-015960-a).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
24.05.2023 17:04
Вирішення:
Учасник зазначає в своїй вимозі, що пункт 5 розділу 3 тендерної документації містить дискримінаційну вимогу, а саме: «Учасник в складі пропозиції повинен достовірно проінформувати Замовника та підтвердити відсутність негативного досвіду (зауважень, претензій, невиконання істотних умов договору, тощо) роботи по предмету закупівлі із державними/комунальними замовниками».
Замовник вважає, що дана умова є не дискримінаційною, з дотриманням принципів публічних закупівель та такою, що відповідає усім вимогам законодавства, відповідно до наступного:
1. Заявник жодним чином не надав доказів того, чому він не зможе виконати дану вимогу та яким чином вона є дискримінаційною саме по відношенню до нього.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників: недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Тобто, Заявник мав би у своїй вимозі вказати, яким саме чином це дискримінує його, чому саме він не зможе підтвердити неможливість виконання такої вимоги, порівняно з іншими учасниками. В чому проявляється не рівне ставлення до учасників.
2. Дана вимога відповідає вимогам законодавства.
Відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник встановлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
Встановивши критерій «відсутність негативного досвіду (зауважень, претензій, невиконання істотних умов договору, тощо)» Замовник дотримується вимоги законодавства, вказуючи який саме досвід потрібен (необхідний).
3. Дана вимога є вкрай важливою для закупівлі енергосервісу.
Саме відсутність негативного досвіду гарантує Замовнику, що учасник зможе виконати даний Договір в тому числі. Відсутність даної вимоги ставить під ризик виконання даного Договору та, як наслідок може призвести до значних збитків, чим будуть порушенні такі принципи публічних закупівель, як максимальна економія. Максимальну економію не можливо досягти з ненадійним учасником, тобто таким, що має негативний досвід.
4. Заявник зазначає, що йому не зрозуміло, що є негативним досвідом.
Проте, в тендерній документації чітко вказано, що саме є негативним досвідом - відсутність негативного досвіду (зауважень, претензій, невиконання істотних умов договору, тощо). Більше того, в Заявника є право звернутися до Замовника за роз’ясненням.
5. Учасник посилається на практику Антимонопольного комітету України (далі - АМКУ), яка на сьогодні є неактуальною по причині наявності нової інформації та нової практики АМКУ.
В своєму рішенні, на яке посилається Заявник (рішенням Антимонопольного комітету України № 6681-р/пк-пз від 16.05.2023) зобов’язано скасувати рішення замовника енергосервісу про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ЕСКО ЮА") не враховано відповіді від іншого замовника енергосервісу (в зв’язку з її відсутністю на момент винесення рішення). Саме тому воно не може братися до уваги.
Натомість, є більш пізнє рішення АМКУ, в якому враховано відповідь щодо негативного досвіду такого учасника та відповідно відхилено його пропозицію. А саме рішення АМКУ № 6857-р/пк-пз від 18.05.2023р., в якому було встановлено, що ТОВ "ЕСКО ЮА" не виконувалася істотна умова договорів (тобто наявний негативний досвід) та відмовлено товариству з обмеженою відповідальністю "ЕСКО ЮА" у задоволенні його скарги від 01 травня 2023 № UA-2023-03-14-011739-a.c2.
Враховуючи вищевикладене Замовник відмовляє у задоволенні вимоги Заявника.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
27.06.2023 16:01
Скарга
Виконана замовником
Скарга. Відхилення пропозиції
Номер:
2ee6417318f749ed994790ad40411e61
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-16-003952-a.b7
Назва:
Скарга. Відхилення пропозиції
Скарга:
Скарга. Відхилення пропозиції
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга відхилення ЗОШ 15.pdf 07.07.2023 15:42
- рішення від 11.07.2023 №10342.pdf 11.07.2023 19:29
- інформація про перенесення розгляду скарги від 25.07.2023 № 1077.pdf 25.07.2023 20:51
- інформація про резолютивну частину рішення від 01.08.2023 № 11864.pdf 02.08.2023 17:38
- рішення від 01.08.2023 № 11864.pdf 03.08.2023 20:24
- Пояснення на скаргу 15 (ПДФ) 17.07.2023 15:45
- Пояснення на скаргу 15 (ворд) 17.07.2023 15:45
- Додаток: Лист від Комунальної Установи «Центр Фінансування та господарської діяльності закладів та установ системи освіти Київського району міста Одеси». 18.07.2023 08:03
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.07.2023 16:16
Дата розгляду скарги:
25.07.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.07.2023 19:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.08.2023 20:24
Дата виконання рішення Замовником:
30.08.2023 11:45
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ виконано
Задовільнена:
Так
Вимога
Є відповідь
Неправомірне відхилення
Номер:
24416dcb7cb24a9985a12c5d92e93a1d
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-16-003952-a.a6
Назва:
Неправомірне відхилення
Вимога:
Відповідно до ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» ТОВ «ЕЛТЕК ЛАЙТ», тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій. Зокрема зі змісту не зрозуміло загалом, що стало підставою для відхилення ТД.
Враховуючи зазначене, вимагаю надати додаткову інформацію про причини невідповідності пропозиції ТОВ «ЕЛТЕК ЛАЙТ» умовам тендерної документації, в тому числі зазначити, яку недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, було зазначено ТОВ «ЕЛТЕК ЛАЙТ», з долученням підтверджуючих документів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.07.2023 10:44
Вирішення:
Змістовну відповідь викладено у Поясненні на Вашу скаргу до АМКУ,
Статус вимоги:
Відхилено