-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт (утеплення фасаду) приміщення комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №7 "Волиняночка" (з впровадженням енергозбереження) в м. Володимирі."
Завершена
9 943 315.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 99 433.15 UAH
мін. крок: 1% або 99 433.15 UAH
Період оскарження:
16.05.2023 10:52 - 24.05.2023 00:00
Вимога
Відхилено
ВИМОГА про усунення дискримінаційних умов
Номер:
e487e14d451d42e7b4f7e2aaec87f17b
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-16-003339-a.c3
Назва:
ВИМОГА про усунення дискримінаційних умов
Вимога:
ВИМОГА
про усунення дискримінаційних умов
Ознайомившись із тендерною документацією Замовника у закупівлі: UA-2023-05-16-003339-а, вважаємо її такою, що порушує вимоги ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» а саме п. 4) «недискримінація учасників та рівне ставлення до них».
Так зокрема, в Додатку 1 до тендерної пропозиції «Кваліфікаційні критерії» пункт 3 Замовником вказано вимогу: «На підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів не менше 3, укладених за останні три роки відносно дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 4. Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати копію аналогічних договорів з усіма додатками до нього та копію документу(ів), що підтверджують його виконання в повному обсязі та лист-відгук від замовника. Відгук повинен містити назву замовника, мати посилання на договір, який виконувався , та бути належно оформлений , містити вихідний номер та дату видачі такого документа.»
Вказана вимога Замовника підпадає під ознаки ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» та є дискримінаційною, оскільки з 12 березня 2020 року в нашій країні запроваджено карантин через спалах коронавірусу COVID-19, який не скасований до сьогодні і згідно ч.2 ст.14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» це є форс-мажорною обставиною. Крім того, 24 лютого 2022 року згідно Закону України «Про затвердження Указу президента України «Про введення воєнного стану в Україні» в нашій державі розпочалась повномасштабна війна через вторгнення російського агресора. Дана обставина, згідно вказаного Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» теж є форс-мажорною, а отже з вищезазначених об’єктивних причин окремі господарюючі суб’єкти- потенційні учасники закупівлі були позбавлені можливості проводити свою діяльність через законодавчо закріплені форс-мажорні обставини.
Вимога Замовника про долучення до тендерної пропозиції учасника аналогічних договорів за останні три роки та трьох листів-відгуків (в період дії форс-мажорних обставин) є дискримінаційною, оскільки ставить в нерівні умови усіх бажаючих учасників взяти участь в даній закупівлі та створює пріоритетні умови для одних та повністю позбавляє права на участь інших.
Саме тому, вважаємо, що з метою приведення у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та усунення дискримінаційних вимог, вимагаємо внести зміни в тендерну документацію та встановити кваліфікаційну вимогу учасникам для надання підтвердження досвіду виконання Учасником аналогічних робіт за останні п’ять років з долученням листа-відгуку.
Пункт 10 вищевказаного Розділу «Інші вимоги Замовника» Додатку 1 встановлена вимога: « Акт огляду та/або обстеження об’єкту на якому планується проведення робіт за підписом представника Замовника та Учасника.⃰
⃰ (Акт огляду складається за участю уповноваженої особи Учасника та представника Замовника, підписується та засвідчується печатками (за наявності). Складання акту повинно пройти в період уточнень для можливості внесення Замовником при необхідності змін до технічного завдання. Пропозиції подані без акту огляду об’єкту будуть відхилені. Витрати на відвідування об'єкту несе Учасник із власних коштів. Питання про їх компенсацію (повернення) не може бути предметом оскарження.
Вимога щодо попереднього огляду об’єкта є нормативно визначеним обов’язком для здійснення обстеження будівель і споруд, а також дозволяє Учаснику на місці оглянути можливості підключення до існуючих мереж і визначитись з порядком застосування наявної у Учасника матеріально-технічної бази і техніки, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного корегування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі».»
Вказана вимога суперечить вимогам п.1), 5), 6) ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Так зокрема вимога складання Акту огляду за участі уповноваженої особи Учасника і Замовника порушує принципи добросовісної конкуренції серед учасників, а також об’єктивності та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі і сприяє прояву корупційним діям і зловживанням. Крім того, вказана вимога є безпідставною, враховуючи, що Замовником визначено виконання робіт по утепленню фасаду ( а не заміні інженерних мереж) і це вже відображено в Технічний специфікації, яка є Додатком 3 до тендерної документації. Отже визначення наявності підключення до існуючих мереж та складання двостороннього Акту з підписами та печатками, вже є упередженим ставленням, оскільки печатка ставиться виключно на підписі особи, яка наділена керівними організаційно-розпорядчими функціями, саме тому, вважаємо, що вказана вимога порушує здорову конкуренцію та сприяє корупції, а отже повинна бути виключена з Тендерної документації Замовника.
Саме тому, просимо, задовольнити дану вимогу та привести тендерну документацію закупівлі UA-2023-05-16-003339-а у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.05.2023 11:56
Вирішення:
Шановний учасник!
Вимога, викладена у Додатку 1 до тендерної пропозиції «Кваліфікаційні критерії» пункт 3 щодо підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів не менше 3, укладених за останні три роки відносно дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, зокрема надання учасником процедури закупівлі довідки за формою 4 та копій аналогічних договорів з усіма додатками до нього, копії документу(ів), що підтверджують його виконання в повному обсязі, та листа-відгука від замовника, не є дискримінаційною та не порушує права учасників, оскільки форс-мажорні обставини в Україні засвідчені з 28.02.2022 року, що підтверджується листом Торгово-промислової палати України №2024/02.0-7.1 від 28.02.2022р., а з моменту настання карантину через спалах коронавірусу COVID-19 ТПП не видавала жодних листів у підтвердження про настання форс-мажорних обставин. Таким чином, усі учасники, що бажають брати участь в даній закупівлі, перебували останні три роки у рівних умовах, і дія форс-мажорних обставин (1 рік і 3 місяці) впливала на кожного з них. Вказана вимога викладена відповідно до п.45 Постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та покликана підтвердити наявний актуальний досвід виконання робіт учасника, аналогічних за предметом закупівлі. Відповідно підстав для ствердження, що вказана вимога створює пріоритетні умови для одних та повністю позбавляє права на участь інших, немає.
Щодо попереднього огляду об’єкта та складання акту огляду та/або обстеження об’єкту, на якому планується проведення робіт, за підписом представника Замовника та Учасника повідомляємо, що в Пункті 10 Розділу «Інші вимоги Замовника» Додатку 1 встановлене аргументоване роз’яснення щодо відповідності її принципу максимальної економії та ефективності. Проведення попереднього огляду об’єкта пов’язано із можливістю учасника оцінити об’єм та особливості майбутньої роботи на місці, із врахуванням якості існуючого об’єкта, в тому числі можливості підключення до існуючих мереж інструменту, розміщення механізмів в умовах обмеженої території діючого дошкільного навчального закладу. Дана вимога не порушує права Учасників, так як і вітчизняні, і іноземні Учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм можуть брати участь у даній процедурі закупівлі на рівних умовах згідно вимог тендерної документації. Контакти Замовника (адреса, телефон, електронна адреса) знаходяться у вільному доступі. Щодо можливості сприяння даної вимоги корупційним діям і зловживанням, повідомляємо, що всі учасники, які зверталися до Замовника щодо підписання акту огляду, не були позбавлені права отримати підписаний Замовником акт. Вважаємо вказану вимогу необхідною та доцільною для подальшого ефективного виконання робіт.
Тож вважаємо, що Учасник не довів та документально не підтвердив неможливість виконання вимоги за тендерною документацією саме в тій редакції, яка сформована Замовником закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Номер:
37c54eeb633d4c1ab48d9268112c93a0
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-16-003339-a.a2
Назва:
Дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Вимога:
Шановний Замовнику! Відповідно до ваших вимог, в Учасника мають бути інженер з охорони праці та виконроб, які мають стаж роботи у будівництві не менше 10 років. З огляду яких нормативно-правових документів ви керувались застосовуючи дану вимогу? Чому, приміром, не встановити вимогу стажу роботи в будівництві 15 чи 20 років? Яким чином виконання даної вимоги учасником-переможцем буде впливати на процес виконання робіт на об’єкті? Чому для Вас досвід роботи ІТР, наприклад, 5 років буде вважатись не достатнім? Вважаємо дану вимогу дискримінаційною, та такою що обмежує конкуренцію серед потенційних учасників. Також звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до Положень з ОП навчання та перевірку знань з питань охорони праці в навчальних закладах, які мають дозвіл Держнаглядохоронпраці проходять керівник підприємства, його заступники, виконання службових обов’язків яких пов’язано з організацією безпечного ведення робіт, керівники основних виробничо-технічних підрозділів, спеціалісти служб охорони праці та члени комісії з питань охорони праці. Вважаємо Вашу вимогу дискримінаційною, так як працівники робочих професій проходять перевірку знань та інструктаж з ОП безпосередньо на підприємстві де працюють, про що складається відповідний протокол комісії підприємства і робляться записи у журнал. Даними вимогами ви штучно обмежуєте конкуренцію, що призведе до спотворення результатів закупівлі. Враховуючи судову практику, практику рішень Антимонопольного комітету та Держаудитслужби України, просимо внести зміни у Тендерну документацію та вилучити дискримінаційні вимоги.
Пов'язані документи:
Замовник
- №69 Протокол про надання відповіді на вимогу.docx 22.05.2023 17:01
Дата подачі:
20.05.2023 18:11
Вирішення:
Шановний Учасник!
Відповідно до п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей.
Також відповідно до п. 28 Особливостей у тендерній документації обов’язково зазначаються:один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. А отже, замовник самостійно визначає перелік документів на підтвердження кваліфікаційних критеріїв, виходячи з специфіки предмету закупівлі та не порушуючи норм чинного законодавства.
Також згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Детально опрацювавши зміст дискримінаційних вимог, повідомляю про те, що до Тендерної документації будуть внесені відповідні зміни, згідно Закону України «Про публічні закупівлі», а також згідно Постанови «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року №1178.
Під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні умови в тендерній документації
Номер:
c3d1cc4a8ef648a5b9066fd583f6079e
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-16-003339-a.b1
Назва:
Дискримінаційні умови в тендерній документації
Вимога:
Порушено вимоги Закону України "Про публічні закупівлі"
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.05.2023 15:50
Вирішення:
Оскільки Учасником не було описано суть вимоги та не вказано конкретно, в чому вбачається порушення Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник відхиляє дану вимогу.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
27.05.2023 00:03