-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Капітальний ремонт покрівлі спортивної зали комунального закладу загальної середньої освіти «Авторська школа М.П. Гузика» Южненської міської ради Одеського району Одеської області, за адресою: вул. Хіміків, 10-А м. Южного Одеської області
Джерело фінансування - місцевий бюджет.
Завершена
2 444 696.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 223.48 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 223.48 UAH
Період оскарження:
15.05.2023 15:40 - 20.05.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги Тендерної документації
Номер:
b65e63bbe83d488c92277b9f6c4231c2
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-15-010992-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги Тендерної документації
Вимога:
Доброго дня! У Розділі ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції п. 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Тендерної документації зазначаються такі вимоги до Учасників: «Відповідно до п. 5.32 Настанови при аналізі ризиків, що можуть виникнути під час спорудження об'єкта будівництва, доцільно виділити ризики, пов'язані з проектною документацією. Зменшення таких ризиків можливо досягти шляхом детального вивчення проектної документації та усунення припущених помилок. Для цього учаснику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані, тощо), та з'ясувати із замовником усі необхідні питання з підписанням відповідного акту огляду об’єкта з Замовником. Зазначений акт, підписаний Учасником та Замовником, подається у складі тендерної пропозиції Учасника. В акті обов'язково зазначається: найменування об’єкту, найменування Замовника та Учасника торгів, дата складання та підписання цього акту».
Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі в тендері необхідно отримувати Акт огляду об’єкта підписаний Замовником. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання Акта огляду об’єкта є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), адже є декілька рішень Антимонопольного комітету України, що ця вимога (акт обстеження) є дискримінаційною. Приклад рішень АМКУ: № 6298-р/пк-пз від 29.03.2021, оголошення № UA-2021-02-19-001564-b; рішенні від 30.10.2020 № 20243-р/пк-пз оголошення UA-2020-09-18-007021-b; рішенні від 13.10.2020 № 19212 оголошення UA-2020-09-18-006970-b. Прошу, внести відповідні зміни до Тендерної документації та прибрати вимогу щодо надання акту огляду об’єкту зі складу Тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.05.2023 16:49
Вирішення:
Уважно вивчивши Вашу вимогу, повідомляємо наступне.
Дана вимога у тендерній документації Замовником передбачена з метою надати Учаснику можливість детального вивчення об’єкту та запобігти допущенню помилок при складанні твердої договірної ціни. Учаснику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику.
Згідно з абзацом 5 частини 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, в складі тендерної пропозиції, Учасник повинен надати тверду договірну ціну, розроблену у порядку та за формами, встановленими Кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженими наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281, (далі – Настанова). Відповідно п. 1.1 Настанови ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів.
Відповідно до п. 5.31 Настанови у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів.
Як зазначається у тендерній документації, відповідно до п. 5.32 Настанови при аналізі ризиків, що можуть виникнути під час спорудження об'єкта будівництва, доцільно виділити ризики, пов'язані з проектною документацією. Зменшення таких ризиків можливо досягти шляхом детального вивчення проектної документації та усунення припущених помилок. Для цього учаснику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані, тощо), та з'ясувати із замовником усі необхідні питання. Невиконання даного пункту Настанови порушує правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві.
Отже, вимога щодо попереднього обстеження об’єкта є нормативно визначеним обов’язком для здійснення ремонту будівель і споруд, а також дозволяє Учаснику на місці оглянути можливості підключення до існуючих мереж і визначитись з порядком застосування наявної у Учасника матеріально-технічної бази і техніки, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного коригування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому у статті 5 Закону.
Дана вимога не порушує права Учасників, так як і вітчизняні, і іноземні Учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм можуть брати участь у даній процедурі закупівлі на рівних умовах згідно вимог тендерної документації. Контакти Замовника (адреса, телефон, електронна адреса) знаходяться у вільному доступі. Учасники можуть здійснювати огляд об’єкту протягом усього строку подання пропозицій.
Таким чином, тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Статус вимоги:
Відхилено