• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з видалення дерев, санітарної та омолоджувальної обрізки дерев, корчування пнів та висаджування дерев на території міста Миколаєва

Завершена

5 053 459.44 UAH з ПДВ
Період оскарження: 15.05.2023 14:12 - 25.05.2023 00:00
Вимога
Відхилено

умови ТД

Номер: d9db26e8941e431a8c3d81724215f0ec
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-15-008156-a.a1
Назва: умови ТД
Вимога:
Дискримінаційні вимоги - це вимоги, які встановлюються в тендерній документації та яким можуть відповідати лише обмежене коло учасників. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Проте в Додатку 2 до ТД п. 3. Інформація про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору зазначено: «Також необхідно надати скан-копії платіжних документів, що підтверджують оплату (квитанції та/або виписки банківських установ тощо), відповідно до умов наданих аналогічних договорів. Також до аналогічних договорів необхідно надати копії ордерів та наказів на видалення (знесення) дерев. Відгук повинен містити: предмет договору, його дату, номер та ціну, реквізити контрагента (повне найменування або прізвище, ім’я, по-батькові контрагента, адреса, його контактний номер телефону), посилання на номер закупівлі або обґрунтування відсутності такого посилання, інформацію про термін, якість наданих послуг або виконаних робіт та підтвердження виконання договору на дату надання відгуку. Відгук повинен бути підписаний особисто керівником (директором) контрагента або уповноважено на підписання документів особою та датований не раніше дати початку оголошення про проведення процедури закупівлі». Переконані в тому, що вимоги, поставлені Замовником до потенційних учасників, є дискримінаційними та такими, що порушують права учасників на рівну конкуренцію, з огляду на таке. Учасники, які надавали під час військового стану аналогічні послуги на безоплатній основі позбавлені права приймати участь у торгах, адже незважаючи на наявний досвід надання аналогічних послуг будуть відсутні скан-копії платіжних документів, що підтверджують оплату (квитанції та/або виписки банківських установ тощо), відповідно до умов наданих аналогічних договорів. Платність чи безоплатність договору не може бути покладено в основу оцінки наявності чи відсутності досвіду надання аналогічних послуг, отже, не є обов’язковою необхідною умовою для кваліфікації потенційного учасника. Учасники, що надавали послуги (роботи) з видалення (знесення) дерев та/або обрізка дерев та корчування пнів) фізичним/юридичним особам на приватних ділянках не зможуть надати копії ордерів та наказів на видалення (знесення) дерев, адже згідно чинного законодавства (Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах) в зазначених випадках документів дозвільного характеру для видалення зелених насаджень у межах приватної ділянки не вимагається. Містобудівна діяльність також передбачає інший порядок оформлення дозвільної документації на знесення дерев. Вимога видачі відгуку не раніше дати початку оголошення про проведення процедури закупівлі», також є дискримінаційною, адже обмежує коло потенційних учасників, особливо під час дії військового стану, що підтверджується практикою АМКУ. Відповідно до Рішення АМКУ від 14.05.2020 № 9409 та рішення від 20.10.2020 № 19595 дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації такої вимоги порушують норми частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Аналогічна позиція викладена в рішенні № 22250-р/пк-пз від 01.12.2020, UA-2020-11-07-000306-c. Крім того, звертаємо увагу, що всі вищезазначені вимоги в ТД не передбачені пунктом 3 частини 3 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» Імперативність надання вищезазначених документів, значно звужує коло потенційних учасників торгів, що мають реальний досвід надання аналогічних послуг. Враховуючи вищезазначене, до ТД має бути внесено відповідні зміни щодо видалення дискримінаційних положень.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Щодо необхідності надання скан-копій платіжних документів, що підтверджують оплату (квитанції та/або виписки банківських установ тощо), відповідно до умов наданих аналогічних договорів, слід зазначити наступне. Відповідно до пп. 6 ч.1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару. Однією з умов тендерної документації є необхідність підтвердження учасниками досвіду виконання аналогічних договорів , що містять в собі ознаки господарських договорів та є одночасно договорами про закупівлю. Оскільки участь в процедурі закупівлі передбачає обов’язок учасника надати документи, що підтверджують його спроможність надати відповідні послуги, передбачені умовами закупівлі, Замовником визначено платність аналогічного договору як різновид договору про закупівлю. Крім того, платність, а отже і надання підтверджуючих документів, зокрема квитанції та/або виписки банківських установ тощо є додатковою гарантією повного виконання зазначеного учасником аналогічного договору. Щодо надання відгуку не раніше дати початку оголошення про проведення процедури закупівлі, то не вважаємо цю вимогу дискримінаційною, оскільки жодним чином не обмежуємо коло учасників, а навпаки ставимо усіх учасників в однакове положення щодо отримання такого відгуку. Враховуючи період на подачу тендерних пропозицій, що становить не менше 7 днів та можливість звернення за невідповідністю, не вбачаємо яким чином наша вимога є дискримінаційною. До того ж, якщо учасник належним чином виконав свої зобов’язання за аналогічним договором, він має усі можливості отримати відгук у встановлені тендерною документацією терміни. Щодо позицій Адміністративної колегії АМКУ, то рішення органі оскарження носять інформативний, а не імперативний характер та повинні розглядатися в кожному окремому випадку, а не загалом. Вважаємо Вашу вимогу безпідставною та необґрунтованою.
Статус вимоги: Відхилено