-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015-09310000-5 Електрична енергія (електрична енергія)
Завершена
837 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 370.00 UAH
мін. крок: 1% або 8 370.00 UAH
Період оскарження:
15.05.2023 12:03 - 20.05.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційна вимога
Номер:
fc9ae6374a6f4ac2be6e62b42bd29846
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-15-005466-a.b1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику! Додатком 3 до Тендерної документації встановлена вимога до учасників надання інформації (довідки, складену у довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника) про наявність в Учасника на території Полтавської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Полтавської області або посадової особи, з робочим місцем на території Полтавської області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. Зазначимо, що Постачальники не зобов'язані мати свої структурні підрозділи в окремих областях України. Слід зазначити, що Постачальники отримують відповідну ліцензію, згідно якої мають право здійснювати господарську діяльність на всій території України. Стосовно ведення договірних відносин та обмін інформацією та документами, то на даний час є різні види комунікацій: листування поштою, в тому числі електронною та зв'язок в телефонному режимі, що не створює перешкод для належного виконання договірних зобов'язань. Період пандемії та військового стану в Україні створили умови для роботи бізнесу дистанційно з використанням електронних засобів, що дозволило бізнесу виконувати свої зобо'язання вчасно, без порушення строків та зобов'язань по договірним відносинам між контрагентами. Встановлені вимоги Тендерної документації дають можливість прийняти участь у закупівлі лише обмеженому колу Учасників та порушують такі принципи закупівель, що передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», як 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, а вищезазначені вимоги Тендерної документації є надмірними, дискримінаційними та незаконними. На підтвердження додаємо рішення АМКУ №22165-р/пк-пз від 30.11.2020 по аналогічній вимозі. Отже, просимо видалити з тендерної документації вищевказані дискримінаційні вимоги.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 100 19.05.2023 16:44
Дата подачі:
17.05.2023 11:53
Вирішення:
Відповідно до вимог п. 8.3.6 та п.8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» електропостачальник зобов‘язаний проводити особистий прийом споживачів.
У свою чергу споживач має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії.
Крім того, споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію.
Чинне законодавство не надає електропостачальникам права нав‘язувати споживачам способи отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами через значну територіальну віддаленість.
Тому, вважаємо, що намір замовника реалізувати свої законодавчо закріплені права на можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника, а також права на особистий прийом та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв не суперечать вимогам законодавчих актів України та жодним чином не порушують Закон України «Про публічні закупівлі».
Будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. Замовником не було встановлено дискримінаційну вимогу стосовно товару, технічні характеристики не обмежують коло потенційних учасників. Вимогу не задоволено
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
23.05.2023 08:02