-
Відкриті торги для закупівлі енергосервісу
-
Безлотова
-
КЕП
- 2
Енергосервіс будівлі Комунального некомерційного підприємства «Ніжинська центральна міська лікарня імені Миколи Галицького» Ніжинської міської ради Чернігівської області (Травматологічне відділення новий корпус), за адресою: м. Ніжин, вул. С. Прощенка, 21.
Торги не відбулися
0.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
12.05.2023 10:56 - 08.06.2023 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
Дискримінаційні вимоги у тендерній документації
Номер:
9e7cbf7f06f44f37a5b01fe21f8806a1
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-12-003604-a.b2
Назва:
Дискримінаційні вимоги у тендерній документації
Скарга:
Замовник встановив дискримінаційні вимоги у тендерній документації
Пов'язані документи:
Учасник
- ДОДАТОК Рішення від 18.02.2019 № 1692АМК негат досвід.pdf 31.05.2023 16:43
- Ніжин ЦМЛ.pdf 31.05.2023 16:43
- Рішення від 05.06.2023 № 7980.pdf 05.06.2023 17:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.06.2023 13:07
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
05.06.2023 17:57
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги у ТД
Номер:
0d5b8965ea8f4ef588f0cb89bcdcd24a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-12-003604-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги у ТД
Вимога:
Замовником внесено відповідні вимоги до тендерної документації, які є дискримінаційними.
Пункт 5 Розділу 3 Тендерної документації містить вимогу: «Учасник в складі пропозиції повинен достовірно проінформувати Замовника та підтвердити відсутність негативного досвіду (зауважень, претензій, невиконання істотних умов договору, тощо) роботи по предмету закупівлі із державними/комунальними замовниками».
З приводу зазначеного, варто звернути увагу, що документація не містить визначення терміну «негативний досвід». За таких умов з незалежних від учасника причин замовник може встановити наявність негативного досвіду без визначення критеріїв оцінки такого виконання та без можливості учасником спростувати таку інформацію, що в подальшому може стати підставою для відхилення пропозиції учасника через причини, що не залежать від нього, що є дискримінаційним щодо таких суб’єктів господарювання, у тому числі скаржника. Окрім того, оціночне поняття може трактуватись на власний розсуд, що не співпадає з принципом достовірності фактів та порядку їх встановлення уповноваженими органами.
Зокрема, по іншій закупівлі (UA-2023-03-14-005357-a) встановлено аналогічну вимогу. Замовником вказаної закупівлі враховано листи незрозумілого походження до іншої юридичної особи, а саме ГО «Українська асоціація енергосервісних компаній» як факт наявності негативного досвіду, що стало підставою для відхилення тендерної пропозиції та подання скарги до Антимонопольного комітету України для захисту порушеного права. Рішенням Антимонопольного комітету України № 6681-р/пк-пз від 16.05.2023 зобов’язано скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ЕСКО ЮА".
Встановивши зазначену умову, Замовник порушив принципи, установлені ст. 3 Закону, зокрема принцип об’єктивної та неупередженої оцінки. Згідно з ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.. Ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені порушення, внісши зміни до документації в цій частині.
Тому, Замовник застосував дискримінаційний підхід під час підготовки тендерної пропозиції. Вказаними діями Замовник порушив право Учасника на участь в процедурі закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Прошу внести зміни до тендерної документації, а саме вимогу пункт 5 Розділу 3 Тендерної документації «Учасник в складі пропозиції повинен достовірно проінформувати Замовника та підтвердити відсутність негативного досвіду (зауважень, претензій, невиконання істотних умов договору, тощо) роботи по предмету закупівлі із державними/комунальними замовниками» виключити з тендерної документації.
Додатково інформуємо, що Замовниками, за результатами отримання некваліфікованої консультативної допомоги було внесено дискримінаційні вимоги до тендерних документацій схожих до тендерної документації по даній закупівлі, які в подальшому були виключені за рішенням АМКУ (UA-2022-12-16-012660-a, UA-2022-12-16-013046-a, UA-2022-12-16-013351-a, UA-2022-12-16-013792-a, UA-2022-12-16-014035-a, UA-2022-12-16-014280-a, UA-2022-12-16-014461-a, UA-2022-12-16-014707-a, UA-2022-12-16-015132-a, UA-2022-12-16-015244-a, UA-2022-12-16-015451-a, UA-2022-12-16-015534-a, UA-2022-12-16-015618-а, UA-2022-12-16-015713-a, UA-2022-12-16-015822-a, UA-2022-12-16-015866-a, UA-2022-12-16-015960-a).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
24.05.2023 17:21
Вирішення:
У відповідь на Вашу вимогу за №UA-2023-05-12-003604-a.c1 КНП «Ніжинська міська лікарня імені Миколи Галицького» повідомляємо наступне.
Учасник зазначає в своїй вимозі, що пункт 5 розділу 3 тендерної документації містить дискримінаційну вимогу, а саме: «Учасник в складі пропозиції повинен достовірно проінформувати Замовника та підтвердити відсутність негативного досвіду (зауважень, претензій, невиконання істотних умов договору, тощо) роботи по предмету закупівлі із державними/комунальними замовниками».
Замовник вважає, що дана умова є не дискримінаційною, з дотриманням принципів публічних закупівель та такою, що відповідає усім вимогам законодавства, відповідно до наступного:
1. Заявник жодним чином не надав доказів того, чому він не зможе виконати дану вимогу та яким чином вона є дискримінаційною саме по відношенню до нього.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників: недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Тобто, Заявник мав би у своїй вимозі вказати, яким саме чином це дискримінує його, чому саме він не зможе підтвердити неможливість виконання такої вимоги, порівняно з іншими учасниками. В чому проявляється не рівне ставлення до учасників.
2. Дана вимога відповідає вимогам законодавства.
Відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник встановлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
Встановивши критерій «відсутність негативного досвіду (зауважень, претензій, невиконання істотних умов договору, тощо)» Замовник дотримується вимоги законодавства, вказуючи який саме досвід потрібен (необхідний).
3. Дана вимога є вкрай важливою для закупівлі енергосервісу.
Саме відсутність негативного досвіду гарантує Замовнику, що учасник зможе виконати даний Договір в тому числі. Відсутність даної вимоги ставить під ризик виконання даного Договору та, як наслідок може призвести до значних збитків, чим будуть порушенні такі принципи публічних закупівель, як максимальна економія. Максимальну економію не можливо досягти з ненадійним учасником, тобто таким, що має негативний досвід.
4. Заявник зазначає, що йому не зрозуміло, що є негативним досвідом.
Проте, в тендерній документації чітко вказано, що саме є негативним досвідом - відсутність негативного досвіду (зауважень, претензій, невиконання істотних умов договору, тощо). Більше того, в Заявника є право звернутися до Замовника за роз’ясненням.
5. Учасник посилається на практику Антимонопольного комітету України (далі - АМКУ), яка на сьогодні є неактуальною по причині наявності нової інформації та нової практики АМКУ.
В своєму рішенні, на яке посилається Заявник (рішенням Антимонопольного комітету України № 6681-р/пк-пз від 16.05.2023) зобов’язано скасувати рішення замовника енергосервісу про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ЕСКО ЮА") не враховано відповіді від іншого замовника енергосервісу (в зв’язку з її відсутністю на момент винесення рішення). Саме тому воно не може братися до уваги.
Натомість, є більш пізнє рішення АМКУ, в якому враховано відповідь щодо негативного досвіду такого учасника та відповідно відхилено його пропозицію. А саме рішення АМКУ № 6857-р/пк-пз від 18.05.2023р., в якому було встановлено, що ТОВ "ЕСКО ЮА" не виконувалася істотна умова договорів (тобто наявний негативний досвід) та відмовлено товариству з обмеженою відповідальністю "ЕСКО ЮА" у задоволенні його скарги від 01 травня 2023 № UA-2023-03-14-011739-a.c2.
Враховуючи вищевикладене Замовник відмовляє у задоволенні вимоги Заявника.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Виконана замовником
Скарга. Відхилення пропозиції
Номер:
aa9c187757b0464295c77c7b65a39407
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-12-003604-a.b4
Назва:
Скарга. Відхилення пропозиції
Скарга:
Скарга. Відхилення пропозиції
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга відхилення ЦМЛ.pdf 07.07.2023 15:49
- рішення від 11.07.2023 від 10375.pdf 11.07.2023 19:58
- інформація про перенесення розгляду скарги від 25.07.2023 № 1081.pdf 26.07.2023 08:39
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.08.2023 № 11885.pdf 02.08.2023 18:13
- рішення від 01.08.2023 № 11885.pdf 04.08.2023 13:57
- ЕЛТЕК ЛАЙТ.pdf 17.07.2023 10:26
- Пояснення на скаргу.pdf 17.07.2023 10:26
- Пояснення на скаргу.docx 17.07.2023 10:26
- відповідь АМКУ 31.08.2023.pdf 31.08.2023 14:09
- Відповідь АМКУ 31.08.2023.docx 31.08.2023 14:09
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.07.2023 16:16
Дата розгляду скарги:
25.07.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.07.2023 19:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
04.08.2023 13:57
Дата виконання рішення Замовником:
31.08.2023 14:10
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі — Колегія) N 11885-р/пк-пз від 01.08.2023 року щодо розгляду скарги ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕЛТЕК ЛАЙТ" від 07 липня 2023 № UA-2023-05-12-003604-a.b4 щодо порушення комунальне некомерційне підприємство "НІЖИНСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ ІМЕНІ МИКОЛИ ГАЛИЦЬКОГО" Ніжинської міської ради Чернігівської області порядку проведення процедури закупівлі – "Енергосервіс будівлі Комунального некомерційного підприємства "Ніжинська центральна міська лікарня імені Миколи Галицького" Ніжинської міської ради Чернігівської області (Травматологічне відділення новий корпус), за адресою: м. Ніжин, вул. С. Прощенка, 21" (надалі – Процедура закупівлі), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-05-12-003604-a, повідомляємо, що Замовником, як цього вимагає результативна частина рішення Колегїі, скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ЕЛТЕК ЛАЙТ" за процедурою закупівлі — "Енергосервіс будівлі Комунального некомерційного підприємства "Ніжинська центральна міська лікарня імені Миколи Галицького" Ніжинської міської ради Чернігівської області (Травматологічне відділення новий корпус), за адресою: м. Ніжин, вул. С. Прощенка, 21"
Задовільнена:
Так
Вимога
Без відповіді
Неправомірне відхилення
Номер:
f6c9a279fd4c420c821e5c967987b410
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-12-003604-a.a3
Назва:
Неправомірне відхилення
Вимога:
Відповідно до ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» ТОВ «ЕЛТЕК ЛАЙТ», тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій. Зокрема зі змісту не зрозуміло загалом, що стало підставою для відхилення ТД.
Враховуючи зазначене, вимагаю надати додаткову інформацію про причини невідповідності пропозиції ТОВ «ЕЛТЕК ЛАЙТ» умовам тендерної документації, в тому числі зазначити, яку недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, було зазначено ТОВ «ЕЛТЕК ЛАЙТ», з долученням підтверджуючих документів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.07.2023 10:41