• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Фармацевтична продукція

Завершена

3 809 030.46 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 38 090.30 UAH
Період оскарження: 11.05.2023 11:38 - 16.05.2023 00:00
Вимога
Є відповідь

ОСКАРЖЕННЯ ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ

Номер: 6f08f48db0d74489addd71ca1c2ea8d6
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-11-004903-a.b2
Назва: ОСКАРЖЕННЯ ВИЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЯ
Вимога:
Оскаржуємо визначення переможцем торгів ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АМЕТРІН ФК" в зв’язку з порушенням ним вимог Постанови КМУ №955 від 17.10.2018р. зі змінами, зокрема, п.2: «2) на лікарські засоби (крім наркотичних, психотропних лікарських засобів, прекурсорів та медичних газів, а також лікарських засобів, що підлягають закупівлі відповідно до договорів керованого доступу), які придбаваються повністю або частково за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, граничні постачальницько-збутові надбавки не вище ніж 10 відсотків, що нараховуються до оптово-відпускної ціни з урахуванням податків та зборів, та граничні торговельні (роздрібні) надбавки не вище ніж 10 відсотків, що нараховуються до закупівельної ціни з урахуванням податків». Так, оптово-відпускною ціною препарату ДИПРОФОЛ® ЕДТА емул. д/інф. 10 мг/мл амп. 20 мл №5 (№1 специфікації) є 195грн/уп без ПДВ. Тому максимально можлива ціна, по якій можна продати даний товар за бюджетні кошти, ставить 214,50грн/уп без ПДВ, однак акцептована ціна переможця на даний продукт 331,50 грн/уп без ПДВ – при цьому націнка на оптово-відпускну ціну виробника становить 70% замість дозволеної 10%. №31 - БІСОПРОЛ®, табл. 10 мг, №30 – оптово-відпускна ціна – 26 грн/уп без ПДВ, акцептована ціна – 52 грн/уп без ПДВ, націнка становить 100%. № 53 - ГЕПАРИН-ІНДАР розчин для ін'єкцій, 5000 МО/мл, по 5 мл (25000 МО) у флаконі, № 5 – оптово- відпускна ціна – 470 грн/уп без ПДВ, акцептована ціна 799 грн/уп без ПДВ, націнка становить 70%. №84 - ОМЕПРАЗОЛ-ДАРНИЦЯ капсули по 20 мг №30 – оптово-відпускна ціна 81,60 грн/уп без ПДВ, акцептована ціна 110 грн/уп без ПДВ, націнка становить 34%. №119 - ГЛУТАРГІН концентрат для розчину для інфузій, 400 мг/мл амп. 5 мл, по 5 ампул у блістері; по 2 блістери в картонній коробці, оптово-відпускна ціна 477,02 грн/уп без ПДВ, акцептована ціна 765,37 грн/уп без ПДВ, націнка становить 60%. №128 - ФУЦИС® таблетки по 200 мг №4 – оптово-відпускна ціна 125,66 грн/уп без ПДВ, акцептована ціна 246,40 грн/уп без ПДВ, націнка становить 96%. №131 - НАЛОКСОН-ЗН р-н д/ін. 0,4 мг/мл амп. 1 мл, коробка №10 – оптово-відпускна ціна 174,61 грн/уп без ПДВ, акцептована ціна 304,82 грн/уп без ПДВ, націнка становить 74%. Порушення не обмежуються даними прикладами, наведені одні із найяскравіших. Зацікавити Замовника і спонукати перевірити цінову політику переможця міг би аналіз середньоринкових оптових (навіть не тендерних!) цін, дані про які є у відкритому доступі. Так, середньоринковою оптовою ціною препарату ДИПРОФОЛ® ЕДТА емул. д/інф. 10 мг/мл амп. 20 мл №5є 243,63 грн/уп без ПДВ (від 243,63 до 312,45 грн/уп без ПДВ), №31 - БІСОПРОЛ®, табл. 10 мг, №30 – 29,08 грн /уп без ПДВ (від 28,35 до 37,16 грн/уп без ПДВ), № 53 - ГЕПАРИН-ІНДАР розчин для ін'єкцій, 5000 МО/мл, по 5 мл (25000 МО) у флаконі, № 5 – 538,21 грн/уп без ПДВ (від 517 до 662,99 грн/уп без ПДВ), №84 - ОМЕПРАЗОЛ-ДАРНИЦЯ капсули по 20 мг №30 - 89,76 грн/уп без ПДВ (від 65,25 до 93,03 грн/уп без ПДВ), №119 - ГЛУТАРГІН концентрат для розчину для інфузій, 400 мг/мл амп. 5 мл, по 5 ампул у блістері; по 2 блістери в картонній коробці – 559,40 грн/уп без ПДВ (від 521,10 до 713,91 грн/уп без ПДВ), №128 - ФУЦИС® таблетки по 200 мг №4 – 142,19 грн/уп без ПДВ (від 133,88 до 173,79 грн/уп без ПДВ) №131 - НАЛОКСОН-ЗН р-н д/ін. 0,4 мг/мл амп. 1 мл, коробка №10 – 192,05 грн/уп без ПДВ (від 184,86 до 211,68 грн/уп без ПДВ). Згідно п. 42. Особливостей: Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Таким чином, замовник мав право при аналізі запропонованих цін звернутися до виробників лікарських засобів, які знаходяться в Україні, для отримання даних про їх оптові-відпускні ціни та визначення реальних націнок на лікарські засоби. Наведені приклади показують, що переможець запропонував, а замовник акцептував цінову пропозицію, яка містить, як мінімум, в частині переліку, грубі порушення вимог Постанови №955. Недаремно цінова пропозиція переможця на 800000 грн. перевищує нашу цінову пропозицію, яку було відхилено. Отже, враховуючи вказані грубі порушення Постанови №955, принципів публічних закупівель щодо, зокрема, максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням, наполягаємо на скасуванні рішення про визнання ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АМЕТРІН ФК" переможцем даних торгів. Лишаємо за собою право довести встановлені факти до відома Міністерства оборони, інших контролюючих органів, ЗМІ.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Військова частина А4302, ознайомившись з Вашою вимогою щодо порушення Учасником ТОВ «АМЕТРІН ФК» вимог Постанови КМУ №955 від 17.10.2018р. зі змінами, зокрема, п.2: та щодо оскарження визначення переможцем іншого Учасника, зазначаємо наступне: Замовником попередньо перед погодженням пропозиції ТОВ «АМЕТРІН ФК» було детально проаналізовано ціни тендерної пропозиції учасника на відповідність постанові КМУ від 02.07.2014 № 240 "Про референтне ціноутворення на лікарські засоби та вироби медичного призначення, що закуповуються за кошти державного та місцевих бюджетів", наказу МОЗ України від 18.08.2014 № 574 "Про затвердження Положення про реєстр оптово-відпускних цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, порядок внесення до нього змін та форм декларації зміни оптово-відпускної ціни на лікарський засіб та виріб медичного призначення", наказу МОЗ №862 від 08 травня 2023 року «Про декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби станом на 03 травня 2023 року», постанови КМУ № 426 від 03.04.2019р. «Про референтне ціноутворення на деякі лікарські засоби, що закуповуються за бюджетні кошти», постанови КМУ №955 від 17.12.2008р. «Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення», постанови КМУ №224 від 20.03.2020р. «Про затвердження переліку товарів (у тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, операції з ввезення яких на митну територію України та/або операції з постачання яких на митній території України звільняються від оподаткування податком на додану вартість та які звільняються від сплати ввізного мита» та Наказу МОЗ № 408 Про затвердження Реєстру відомостей щодо граничних оптово-відпускних цін на деякі лікарські засоби, що закуповуються за бюджетні кошти та підлягають референтному ціноутворенню, станом на 01 лютого 2023 року. Замовник дійшов висновку, що запропоновані Учасником ціни на лікарські засоби не перевищують тих, що встановлені у реєстрі оптово-відпускних цін та граничному реєстрі оптово-відпускних цін на лікарські засоби в редакціях чинних на момент завершення терміну подачі пропозицій. На підтвердження вищезазначеного, у складі відповіді надаємо витяги з реєстрів та розрахунок наданих Учасником цін у порівнянні з цінами, передбаченими в реєстрах. Також цю інформацію можна перевірити у відкритому доступі на офіційному сайті МОЗ. Крім того, зазначаємо, що очікувана вартість тендерної закупівлі складена з урахуванням реєстру оптово-відпускних цін, граничного реєстру оптово-відпускних цін на лікарські засоби, зазначених законодавчих актів та отриманих за запитами Замовника цінових пропозицій від учасників фармацевтичного ринку. Більше того, у Вашій вимозі Ви зазначаєте ціни, які не передбачені жодним чинним нормативно-правовим актом та вводять в оману як Замовників, так і Постачальників фармацевтичної продукції. Отже, враховуючи вищенаведену інформацію, Замовник доходить висновку про правомірність рішення щодо обрання переможцем Учасника ТОВ «АМЕТРІН ФК» та не вбачає жодних порушень законодавства у своїх діях.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Є відповідь

ОСКАРЖЕННЯ ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ

Номер: ca0725bc21f1465c9c26490e938ed7ca
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-11-004903-a.c1
Назва: ОСКАРЖЕННЯ ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ
Вимога:
Згідно п.46 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» звертаємося до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності пропозиції ТОВ «ТОМАШ» умовам тендерної документації та оскаржуємо відхилення в зв»язку з порушенням замовником п.3.2. Розділу V Тендерної документації, а саме: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.» Встановлені замовником невідповідності підлягають під «помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо», тож замовник був зобов»язаний звернутися до нас з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Оскільки ця процедура була порушена, вимагаємо скасувати відхилення нашої пропозиції. По тексту протоколу відхилення повідомляємо наступне. Ми не оскаржуємо п.7 Додатку 3 Тендерної документації, однак наполягаємо на своєму праві дотримуватися п.11 ст.26 чинного Закону України «Про публічні закупівлі»: «…11. Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.». Оскільки гарантійні листи виробників не передбачені чинним законодавством для учасників торгів, відсутність їх в складі тендерної пропозиції не може бути підставою до її відхилення. Згідно п.7 додатку 3 тендерної документації, замовник вимагає надати листи виробника(ів) (представника, представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, уповноваженого на це виробником), заявника державної реєстрації лікарського засобу, офіційного дистриб’ютора – лише про підтвердження можливості поставки предмета закупівлі, кількість якого перевищує 500 одиниць виміру і не вимагає ніяких гарантій стосовно якості препаратів. Тому немає підстав стверджувати, що наявність таких листів може запобігати неправомірному «списанню» невикористаних лікарських засобів, у яких закінчився термін придатності (і далі по тексту протоколу відхилення). Окремо звертаємо Вашу увагу на те, що турбота про запобігання неправомірному «списанню» невикористаних лікарських засобів чомусь стосується лише 19 позицій із 139, що становить лише 14% від усіх найменувань. Окрім того, в наведеному проекті договору наявні лише Постачальник та Замовник і відсутня сторона «Виробник», тому факт надання/ненадання гарантійного листа виробником не має ніякої юридичної сили. І згідно розділу 9 проекту договору відповідальність за невиконання умов договору несуть лише сторони договору, а не третя сторона (напр., виробник). Загалом, наша пропозиція є найбільш економічно вигідною (більш ніж на 20% стосовно пропозиції іншого учасника), що дозволяє зекономити значну суму державних коштів. За умов ігнорування нашої вимоги залишаємо за собою право звернення до Міністерства оборони, інших контролюючих органів та ЗМІ.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Військова частина А4302 ознайомилась з Вашою вимогою щодо надання додаткової інформації про причини невідповідності пропозиції ТОВ «ТОМАШ» умовам тендерної документації та щодо оскарження відхилення Вашої пропозиції. У відповідь зазначаємо наступне: По-перше, відповідно до пункту 43 постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року (далі-Особливостей): «Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо». Дана норма прямо корелюється з вимогою п.3.2. Розділу V Тендерної документації. Однак, зі змісту цієї норми випливає, що надання можливості довантаження протягом 24 годин документів НЕ стосується відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції. До того ж, Учаснику надається можливість виправити помилки, допущені в документі, що не призводять до зміни предмета закупівлі. Водночас у складі тендерної пропозиції ТОВ «ТОМАШ» взагалі були відсутні гарантійні листи виробника(ів) (представника, представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, уповноваженого на це виробником), заявника державної реєстрації лікарського засобу, офіційного дистриб’ютора. Тобто Учасник не виконав вимогу Замовника, встановлену в Тендерній документації, що є прямим порушенням п. 7 Додатку 3 Тендерної документації: «З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання, учасник повинен надати оригінал гарантійного листа виробника(ів) (представника, представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, уповноваженого на це виробником), заявника державної реєстрації лікарського засобу, офіційного дистриб’ютора, яким підтверджується можливість поставки предмета закупівлі кількість якого перевищує 500 одиниць виміру (з наданням підтверджуючих документів щодо таких повноважень для представника, представництва, філії виробника, офіційного дистриб’ютора у вигляді довіреностей, авторизаційних листів щодо представництва/дистриб’юції). Гарантійний лист/авторизаційний лист щодо дистриб'юції повинен місити назву замовника, номер оголошення та кількість товару». По-друге, у складі Тендерної пропозиції ТОВ «ТОМАШ» було надано лист-пояснення вих. №663/4 від 17.05.2023 року, в якому повідомлялось, що ні у вказаних Законах, ні в інших чинних нормативних актах України не передбачається законодавством у діяльності підприємства надавати гарантійні листи виробників, та оскільки вимога надавати гарантійні листи виробника не передбачені чинним законодавством України в діяльності учасника, то вони не подаються нами в складі тендерної пропозиції. Жодних належних та достатніх доказів неможливості отримання гарантійних листів від вищезазначених у п. 7 Додатку 3 Тендерної документації суб’єктів, додано не було. З чого Замовник робить висновок, що Учасник нівелював вимогу Тендерної документації, яку Замовник встановлював з об’єктивних причин надання підтверджуючих документів, а саме у зв’язку з необхідністю отримання гарантій щодо своєчасності поставок лікарських засобів та їх якості, що безпосередньо відображатиметься на ефективності лікування хворих, відсутності ускладнень та побічних реакцій, та пов’язано з тяжкістю захворювань, в цілях лікування яких здійснюється закупівля. Більше того, щодо посилання Учасника ТОВ «ТОМАШ» на п. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закону), хочемо відзначити, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей (п. 28 Особливостей). Частиною 3 статті 22 передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тобто, окрім встановлення вимог до учасників, які прямо передбачені законодавством, замовник також має право встановлювати й інші вимоги/умови, які замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Звісно, Замовником, на виконання статті 22 Закону додатковий критерій щодо надання гарантійних листів був встановлений з урахуванням норм чинного законодавства та основних принципів здійснення публічних закупівель, зокрема принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Замовник, з огляду на законодавство та практику рішень контролюючих органів, не вважає даний критерій дискримінаційним, оскільки формулювання щодо надання гарантійних листів не створює перешкод для участі в процедурі закупівель жодному з потенційних учасників, який насправді має можливість гарантовано поставити товари, що є предметом процедури закупівлі, згідно з вимогами тендерної документації. Учасник не був обмежений у своєму праві надати лист від виробника(ів) (представника, представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, уповноваженого на це виробником), заявника державної реєстрації лікарського засобу, у тому числі офіційного дистриб’ютора. Виробники лікарських препаратів здійснюють реалізацію своєї продукції, в тому числі тієї, що є предметом закупівлі цих торгів, безпосередньо, а також через систему офіційних дистриб'юторів та партнерів. Отримати статус дистриб'ютора чи партнера може будь-яка юридична особа, чи фізична особа-підприємець, за умови виконання умов дистриб’юторського договору. Крім того, виробник лікарських препаратів надає зазначеним контрагентам на їх запити гарантійні листи, а також усю необхідну документацію на препарат. Тому будь-яка юридична особа, чи фізична особа-підприємець, за умови виконання нею умов дистриб'юторського договору з виробником лікарського препарату/заявником державної реєстрації лікарського засобу може запропонувати у своїй тендерній пропозиції необхідну продукцію та надати відповідні документи. Тобто зазначена вимога не містить жодних дискримінаційних ознак (відповідних висновків також дійшов АМКУ у рішенні № 2037-р/пк-пз від 13.12.2016 року). На підтвердження правомірності дій Замовника зазначаємо, що й у рішення по скарзі від 20 лютого 2023 No UA-2023-02-16-015369-a.c2, по закупівлі UA-2023-02-16-015369-a, зокрема, і в частині встановлення дискримінаційної вимоги щодо надання гарантійного листа виробника, АМКУ дійшов висновку, що документацією не передбачено необхідності надання гарантійного листа виключно від виробника, Документацією передбачено можливість надати гарантійний лист від представника, представництва, філії виробника. А, отже даний критерій не може бути визначено як дискримінаційний. Щодо вказівки Учасника, що вимога надання гарантійних листів стосується лише 19 позицій із 139, що становить лише 14% від усіх найменувань, роз’яснюємо, що вимога стосується лікарських засобів кількість яких перевищує 500 одиниць виміру, оскільки у випадку недопоставки значних за кількісним показником позицій, що становлять предмет закупівлі, велика кількість пацієнтів, що потребують дані лікарські засоби втратять можливість на своєчасне їх отримання, що може призвести до погіршення стану здоров’я. Отже, підсумовуючи все вищенаведене, Замовник доходить висновку про правомірність відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ТОМАШ» на підставі абз. 1 пп. 2 п. 41 Особливостей та п. 1 ч. 2 ст. 31 Закону.
Статус вимоги: Відхилено