-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бланк службового посвідчення з безконтактним електронним носієм
Завершена
320 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 602.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 602.00 UAH
Період оскарження:
11.05.2023 08:40 - 17.05.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
ba55d69877f3435a82a834c0f13aac1e
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-11-000336-a.c4
Назва:
Скарга
Скарга:
Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (далі по тексту – Замовник) оголосив публічну закупівлю за процедурою відкриті торги з особливостями на закупівлю бланків службових посвідчень з безконтактним електронним носієм (код за ДК 021:2015: 22450000-9 - Друкована продукція з елементами захисту), ідентифікатор закупівлі UA-2023-05-11-000336-a.
Скаржник – Дочірнє підприємство «Поліграфічний комбінат «Зоря» (код ЄДРПОУ 32068913) прийняло участь у вищезазначеній публічній закупівлі. Крім Скаржника участь у даній публічній закупівлі прийняло ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» (код ЄДРПОУ 16286441).
Дана закупівля проводилася з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі за текстом – Особливості).
Дочірнє підприємство «Поліграфічний комбінат «Зоря» (код ЄДРПОУ 32068913) подало скаргу (номер скарги: UA-2023-05-11-000336-a.a3), з метою встановлення органом оскарження порушення законодавства у сфері публічних закупівель та зобов’язати Замовника Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції скасувати рішення (протокол від 25.05.2023 року за № 108/2023) щодо визнання ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» переможцем за процедурою закупівлі – «Бланк службового посвідчення з безконтактним електронним носієм», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-05-11-000336-a.
Рішенням Комісія від 12.06.2023 №8473-р/пк-пз розглянувши скаргу Дочірнього підприємства "Поліграфічний комбінат Зоря" від 30 травня 2023 № UA-2023- 05-11-000336-a.a3 щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі, встановлено, наступне, зокрема щодо одного з питань, що розглядалися:
«Додаток 4 Документації містить інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі:
На підтвердження технічнихи вимог до товару, зазначений Замовником у цьому додатку, Учасник повинен надати наступні документи:
- для підтвердження відповідності системи менеджменту якості відповідно до ДСТУ ISO 9001 (або ISO 9001) та системи екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001 (або ISO 14001) при виготовленні та графічній персоналізації захищених документів з безконтактним електронним носієм учасник повинен надати чинні сертифікати відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001 (або ISO 9001) та ДСТУ ISO 14001 (або ISO 14001) чинної редакції виданих учаснику стосовно виробництва та персоналізації бланків документів з елементами захисту, карток з електронним носієм вітчизняним чи іноземним органом чи організацією з оцінки відповідності, акредитованим з відповідною сферою (поліграфічна діяльність/поліграфічні підприємства) національним органом України з акредитації (НААУ) або іноземним органом з акредитації, який є стороною багатосторонньої угоди про визнання Міжнародного форуму з акредитації (IAF) та/або Європейської кооперації з акредитації (ЕА).
У складі Пропозиції Переможця міститься: - сертифікат менеджменту відповідно до EN ISO 9001:2015 зі сферою: Поліграфічна діяльність і послуги. Проектування та виробництво паспортних та інших ідентифікаційних документів, банківських карток, марок усіх типів, в тому числі акцизних марок, та бланків захищених документів (4.1 Сертифікат ISO 9001-2015.pdf); - сертифікат менеджменту відповідно до EN ISO 14001:2015 зі сферою: Поліграфічна діяльність і послуги. Проектування та виробництво паспортних та інших ідентифікаційних документів, банківських карток, марок усіх типів, в тому числі акцизних марок, та бланків захищених документів (4.2 Сертифікат ISO 14001-2015.pdf).
Разом з тим, у складі Пропозиції Переможця відсутні сертифікати відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001 (або ISO 9001) та ДСТУ ISO 14001 (або ISO 14001) чинної редакції виданих учаснику саме стосовно виробництва та персоналізації бланків документів з елементами захисту, карток з електронним носієм.
Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 40 Особливостей (в редакції, що діяла на момент оголошення Процедури закупівлі).
Відповідно до пункту 40 Особливостей (в редакції, що діяла на момент оголошення Процедури закупівлі), якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 40 Особливостей (в редакції, що діяла на момент оголошення Процедури закупівлі) та частини дев'ятої статті 26 Закону.»
В свою чергу Замовник скасував рішення (протокол від 25.05.2023 року за № 108/2023) щодо визнання ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» переможцем за процедурою закупівлі – «Бланк службового посвідчення з безконтактним електронним носієм», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-05-11-000336-a.
Окрім того Замовник 20.06.2023 року розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей наступного змісту:
«Відповідно до Додатку 4 до тендерної документації на підтвердження технічних вимог до товару, зазначений Замовником у цьому додатку, Учасник повинен надати: - для підтвердження відповідності системи менеджменту якості відповідно до ДСТУ ISO 9001 (або ISO 9001) та системи екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001 (або ISO 14001) при виготовленні та графічній персоналізації захищених документів з безконтактним електронним носієм учасник повинен надати чинні сертифікати відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001 (або ISO 9001) та ДСТУ ISO 14001 (або ISO 14001) чинної редакції виданих учаснику стосовно виробництва та персоналізації бланків документів з елементами захисту, карток з електронним носієм вітчизняним чи іноземним органом чи організацією з оцінки відповідності, акредитованим з відповідною сферою (поліграфічна діяльність/поліграфічні підприємства) національним органом України з акредитації (НААУ) або іноземним органом з акредитації, який є стороною багатосторонньої угоди про визнання Міжнародного форуму з акредитації (IAF) та/або Європейської кооперації з акредитації (ЕА); Учасник має надати, протягом 24 годин: для підтвердження відповідності системи менеджменту якості відповідно до ДСТУ ISO 9001 (або ISO 9001) та системи екологічного управління відповідно до ДСТУ ISO 14001 (або ISO 14001) при виготовленні та графічній персоналізації захищених документів з безконтактним електронним носієм учасник повинен надати чинні сертифікати відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001 (або ISO 9001) та ДСТУ ISO 14001 (або ISO 14001) чинної редакції виданих учаснику стосовно виробництва та персоналізації бланків документів з елементами захисту, карток з електронним носієм вітчизняним чи іноземним органом чи організацією з оцінки відповідності, акредитованим з відповідною сферою (поліграфічна діяльність/поліграфічні підприємства) національним органом України з акредитації (НААУ) або іноземним органом з акредитації, який є стороною багатосторонньої угоди про визнання Міжнародного форуму з акредитації (IAF) та/або Європейської кооперації з акредитації (ЕА)».
ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» 20.06.2023 року завантажило в електронній системі закупівель пояснення та уточнювальні документи, а саме – ті ж самі сертифікати відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001 (або ISO 9001) та ДСТУ ISO 14001 (або ISO 14001), які були завантажені цим учасником раніше та які не відповідають вимогам тендерної документації, що було встановлено Органом оскарження у рішенні від 12.06.2023 №8473-р/пк-пз.
Однак, незважаючи на відсутність відповідних сертифікатів, відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції від 22.06.2023 року за № 125/2023, ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» (код ЄДРПОУ 16286441) визначено переможцем процедури закупівлі та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Вважаємо таке рішення протиправним з підстав, що зазначені вище, адже відносно завантажених сертифікатів Органом оскарження вже прийнято рішення від 12.06.2023 №8473-р/пк-пз про те, що у складі Пропозиції Переможця відсутні сертифікати відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001 (або ISO 9001) та ДСТУ ISO 14001 (або ISO 14001) чинної редакції виданих учаснику саме стосовно виробництва та персоналізації бланків документів з елементами захисту, карток з електронним носієм.
Пояснення ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» фактично зводяться до незгоди з рішенням Органом оскарження.
Не відхиливши тендерну пропозицію ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» (код ЄДРПОУ 16286441), Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, відповідно до якого: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;», чим самим порушено законні права та інтереси Скаржника.
На підставі вищевикладеного, вважаємо дії Замовника щодо визнання
ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» переможцем незаконними та такими, що порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 та принципи здійснення публічних закупівель на об’єктивне та неупереджене визначення переможця закупівлі та добросовісну конкуренцію серед учасників.
Дії Замовника безпосередньо порушують права Дочірнього підприємства «Поліграфічний комбінат «Зоря» на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та добросовісну конкуренцію серед учасників та рівне ставлення до них, гарантованих Законом та Особливостями.
Визнавши ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» переможцем попри наявності вищенаведених недоліків у складі тендерної документації, Замовник порушив вищенаведені принципи публічних закупівель.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 55 - 64 Особливостей,
ПРОСИМО:
1. Встановити органом оскарження порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
2. Зобов’язати Замовника Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції скасувати рішення (протокол від 22.06.2023 року за № 125/2023) щодо визнання ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» переможцем за процедурою закупівлі – «Бланк службового посвідчення з безконтактним електронним носієм», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-05-11-000336-a.
Додатки:
1. Тендерна документація та пропозиції учасників за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-11-000336-a
2. Рішення від 12.06.2023 №8473-р/пк-пз
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 23.06.2023 16:22
- рішення від 12.06.2023 _ 8473.pdf 23.06.2023 16:22
- скарга.doc 23.06.2023 16:22
- Рішення від 27.06.2023 № 9399.pdf 27.06.2023 18:46
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.07.2023 № 10415.pdf 12.07.2023 14:35
- Рішення від 11.07.2023 № 10415.pdf 14.07.2023 13:46
- Пояснення 29.06.2023.docx 29.06.2023 16:28
- Пояснення 29.06.2023.pdf 29.06.2023 16:28
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.06.2023 16:45
Дата розгляду скарги:
11.07.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.06.2023 18:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.07.2023 13:47
Дата виконання рішення Замовником:
18.07.2023 14:46
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Постійно діючої адміністративної Колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних від 11.07.2023 № 10415-р/пк-пз скасовано рішення від 22.06.2023 № 125/2023 про визнання переможця ДП «Поліграфічний комбінат "Україна" по виготовленню цінних паперів» (ЄДРПОУ: 16286441) у закупівлі товару «Бланк службового посвідчення з безконтактним електронним носієм», код ДК 021:2015: 22450000-9 Друкована продукція з елементами захисту (оголошення № UA-2023-05-11-000336-a).
Та прийнято - відхилити тендерну пропозицію ДП «Поліграфічний комбінат "Україна" по виготовленню цінних паперів» (ЄДРПОУ: 16286441) за процедурою закупівлі «Бланк службового посвідчення з безконтактним електронним носієм», відповідно до пункту 41 (в редакції, що діяла на момент оголошення Процедури закупівлі) Особливостей.
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА
Номер:
0d822da38f5c453fb6a07ba426d633c1
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-11-000336-a.a3
Назва:
СКАРГА
Скарга:
Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (далі по тексту – Замовник) оголосив публічну закупівлю за процедурою відкриті торги з особливостями на закупівлю бланків службових посвідчень з безконтактним електронним носієм (код за ДК 021:2015: 22450000-9 - Друкована продукція з елементами захисту), ідентифікатор закупівлі UA-2023-05-11-000336-a.
Скаржник – Дочірнє підприємство «Поліграфічний комбінат «Зоря» (код ЄДРПОУ 32068913) прийняло участь у вищезазначеній публічній закупівлі. Крім Скаржника участь у даній публічній закупівлі прийняло ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» (код ЄДРПОУ 16286441).
Дана закупівля проводилася з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі за текстом – Особливості).
Відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції від 25.05.2023 року за № 108/2023, ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» (код ЄДРПОУ 16286441) визначено переможцем процедури закупівлі та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Вважаємо вищезазначене рішення Замовника протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки розглянувши тендерну пропозицію ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» нами було встановлено, що тендерна пропозиція переможця має невідповідності в інформації та документах, що подані таким учасником процедури закупівлі та подання яких передбачалося тендерною документацією, а тому Замовник повинен був розмістити повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель відповідно до ч. 9 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – Закон) та п. 43 Особливостей.
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси учасника:
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» тощо та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації. Тендерна документація містить конкретний перелік документів, завантаження яких необхідне під час участі у процедурі закупівлі.
Отже Замовником встановлено чіткі вимоги для учасників закупівлі щодо подання та заводнення необхідних документів.
1. Пункт 1 розділу ІІІ тендерної документації передбачає, що учасник відповідно до вимог цієї тендерної документації, серед іншого, повинен надати у складі тендерної пропозиції заповнений та підписаний проєкт договору з усіма додатками відповідно до Додатку 5 до цієї Тендерної документації, а також інформацію про необхідні технічні вимоги, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідно до Додатку 4 до цієї Тендерної документації;
Разом з тим, зразок бланка службового посвідчення (файл 8. Проект договору.pdf (Додаток 2 до Договору про закупівлю), а також файл 4. Довідка погодження ТЗ.pdf), не містить лицьового боку бланка, який передбачений Додатком № 5 до тендерної документації.
Тендерною документацію було чітко визначено, що Учасник має додати заповнений та підписаний підписаний проєкт договору з усіма додатками відповідно до Додатку 5 до цієї Тендерної документації.
Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 43 Особливостей.
2. Додаток 4 тендерної документації передбачає, що на підтвердження технічних вимог до товару, зазначених Замовником у цьому додатку, учасник повинен надати чинні сертифікати відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001 (або ISO 9001) та ДСТУ ISO 14001 (або ISO 14001) чинної редакції виданих учаснику стосовно виробництва та персоналізації бланків документів з елементами захисту, карток з електронним носієм вітчизняним чи іноземним органом чи організацією з оцінки відповідності, акредитованим з відповідною сферою (поліграфічна діяльність/поліграфічні підприємства) національним органом України з акредитації (НААУ) або іноземним органом з акредитації, який є стороною багатосторонньої угоди про визнання Міжнародного форуму з акредитації (IAF) та/або Європейської кооперації з акредитації (ЕА).
У той же час, сфера сертифікації за ISO 9001:2015 та ISO 14001 (файли 4.1 Сертифікат ISO 9001-2015.pdf та 4.2 Сертифікат ISO 14001-2015.pdf) не стосується виробництва та персоналізації карток з електронним носієм.
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні від 30.03.2023 № 3967-р/пк-пз при аналогічних обставинах прийшла до висновку про наявність невідповідності в документах пропозиції учасника, визначених пунктом 43 Особливостей.
3. Пункт 1 розділу ІІІ тендерної документації зазначає, що учасник відповідно до вимог цієї тендерної документації повинен надати у складі тендерної пропозиції «Тендерну пропозицію», яка складена і заповнена за формою, що наведена у Додатку 1 до Тендерної документації. Тендерна пропозиція повинна містити точну і повну інформацію про товари (роботи, послуги), що пропонуються. Ціни вказують з урахуванням всіх податків і зборів, що мають бути сплачені в процесі виконання договору про закупівлю, транспортних витрат та інших витрат;
Загальна вартість в грн. з ПДВ в таблиці тендерної пропозиції (файл 1 Тендерна пропозиція.pdf) не відповідає пропозиції Учасника в електронній системі закупівель.
Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 43 Особливостей.
4. Додаток 4 тендерної документації визначав, що для підтвердження дотримання вимог системи управління режимом та безпекою відповідно до ISO 14298 при виготовленні захищеної поліграфічної продукції учасник повинен надати чинний сертифікат відповідності ISO 14298 «Графічна технологія управління процесами захищеного друку» чинної редакції з рівнем сертифікації «Урядовий рівень» виданого учаснику Європейською федерацією друку та цифрових комунікацій (INTERGRAF).
Сертифікат відповідності ISO 14298 «Графічна технологія управління процесами захищеного друку» (файл 4.3 Сертифікат ISO 14298.pdf) видано стосовно ISO 14298:2013, тобто в редакції 2013 року, який замінений актуальною версією ISO 14298:2021.
Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев’ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев’ятої статті 26 Закону.
Всупереч своїм вимогам у тендерній документації Замовник не звернув увагу на вищенаведені невідповідності та не зобов’язав ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» усунути невідповідності.
Додатково повідомляємо, у складі тендерної пропозиції Дочірнього підприємства «Поліграфічний комбінат «Зоря» враховані відповідні вимоги щодо необхідних документів, що вимагаються Замовником у цій тендерній документації.
Принципами публічних закупівель, серед іншого, є добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників, а також відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Визнавши ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» переможцем попри наявності вищенаведених недоліків у складі тендерної документації, Замовник порушив вищенаведені принципи публічних закупівель.
На підставі вищевикладеного, вважаємо дії Замовника щодо ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» та визнання його переможцем незаконними та такими, що порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 та принципи здійснення публічних закупівель на об’єктивне та неупереджене визначення переможця закупівлі та добросовісну конкуренцію серед учасників.
Дії Замовника безпосередньо порушують права Дочірнього підприємства «Поліграфічний комбінат «Зоря» на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та добросовісну конкуренцію серед учасників та рівне ставлення до них, гарантованих Законом та Особливостями.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 55 - 64 Особливостей,
ПРОСИМО:
1. Встановити органом оскарження порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
2. Зобов’язати Замовника Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції скасувати рішення (протокол від 25.05.2023 року за № 108/2023) щодо визнання ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів» переможцем за процедурою закупівлі – «Бланк службового посвідчення з безконтактним електронним носієм», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-05-11-000336-a.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 30.05.2023 16:03
- 4 Довідка погодження з ТЗ.pdf 30.05.2023 16:03
- Скарга.pdf 30.05.2023 16:03
- 1 Тендерна пропозиція.pdf 30.05.2023 16:03
- 4.3 Сертифікат ISO 14298.pdf 30.05.2023 16:03
- 4.1 Сертифікат ISO 9001-2015.pdf 30.05.2023 16:03
- 4.2 Сертифікат ISO 14001-2015.pdf 30.05.2023 16:03
- 4.3.1 Сертифікат ISO 14298 нотаріально засвідчений переклад.pdf 30.05.2023 16:03
- 8 Проект договору.pdf 30.05.2023 16:03
- Рішення від 30.03.2023 _3967.pdf 30.05.2023 16:03
- щодо пояснень замовника.pdf 07.06.2023 17:03
- щодо пояснень Замовника.docx 07.06.2023 17:03
- рішення від 01.06.2023 № 7817.pdf 01.06.2023 18:19
- інформація про резолютивну частину рішення від 12.06.2023 № 8473.pdf 13.06.2023 13:59
- рішення від 12.06.2023 № 8473.pdf 15.06.2023 10:48
- Пояснення.pdf 05.06.2023 16:05
- Пояснення.docx 05.06.2023 16:05
- Протокол 120.pdf 19.06.2023 10:31
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.05.2023 16:43
Дата розгляду скарги:
12.06.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.06.2023 18:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.06.2023 10:50
Дата виконання рішення Замовником:
19.06.2023 10:31
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Постійно діючої адміністративної Колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних від 12.06.2023 № 8473-р/пк-пз скасовано рішення від 25.05.2023 № 108/2023 про визнання переможця ДП «Поліграфічний комбінат "Україна" по виготовленню цінних паперів» (ЄДРПОУ: 16286441)
Вимога
Вирішена
Вимога щодо внесення змін до технічних вимог до предмету закупівлі
Номер:
4dbeb2525ff04c5cb215a9299e8ffae0
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-11-000336-a.a2
Назва:
Вимога щодо внесення змін до технічних вимог до предмету закупівлі
Вимога:
Шановний замовник!
Відповідно до п.6 Технічних вимог до бланку службового посвідчення, наведених у додатку 4 до тендерної документації, зазанчено наступне: "Зі зворотного боку бланка посвідчення фарбою чорного кольору надруковано напис такого змісту: «Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції» та слово «ПОСВІДЧЕННЯ». Напис повинен розміщуватись під захисним ламінаційним шаром посвідчень."
Водночас, п.6 технічного опису бланка службового посвідчення посадових осіб та працівників органів виконавчої влади та Секретаріату Кабінету Міністрів України з безконтактним електронним носієм, затвердженого постановою КМУ від 27.12.2018 №1137 (далі - Постанова), визначено, що на зворотному боці бланка посвідчення фарбою синього кольору надруковано слово “ПОСВІДЧЕННЯ”.
Отже, вимоги до бланку службового посвідчення, встановлені у додатку 4 до тендерної документації суперечать вимогам до бланку, затвердженим Постановою.
Оскільки, замовник як державна установа має діяти виключно у порядку та у спосіб, встановлені законодавчими та іншими нормативно-правовими актами України в означеній сфері правового регулювання, вимагаємо внести зміни до технічних вимог до предмету закупівлі, наведених у додатку 4 до тендерної документації, та привести їх у відповідність до Постанови КМУ №1137 від 27.12.2018.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
12.05.2023 16:45
Вирішення:
Шановний Учаснику! Відповідно до Вашої вимоги внесені зміни до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
cf813d525d16420abc9a49b30160f84f
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-11-000336-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Вимога:
Відповідно до пункту 51 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами) (далі – Особливості), юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації.
Потенційний учасник ознайомившись із вимогами та положеннями тендерної документації Замовника, вважає, що тендерна документація складена не у відповідності вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей, містить низку дискримінаційних вимог та положень, які суперечать та не відповідають чинному законодавству, з огляду на наступне.
1. Додаток 4 до тендерної документації містить вимогу «Для підтвердження відповідності предмета закупівлі тендерній пропозиції, учасник, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною та знаходиться зі статусом «На розгляді», протягом 3 (трьох) робочих днів з дня розкриття тендерних пропозицій, повинен обов’язково надати Замовнику контрольний примірник бланку службового посвідчення (далі – контрольний примірник) в кількості 2 шт, які повинні мати нульову нумерацію та напис “Контрольний примірник”. Замовник, спільно з учасником-переможцем, проводить перевірку наданого контрольного примірника на його відповідність тендерній пропозиції, зразку-еталону, тестування чипу на зчитування ідентифікаційного коду та погоджує їх. За результатами перевірки складається, в довільній формі, протокол відповідності. Один, з погоджених контрольних примірників, залишається у Замовника, другий – передається учаснику-переможцю. Прийом бланків службових посвідчень здійснюється за погодженим контрольним примірником.».
Згідно пункту 31 Особливостей, тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Статтею 26 Закону передбачено що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Подання будь-яких інших документів, відомостей, зразків, тощо не передбачене жодною чинною нормою законодавства України, зокрема, у сфері публічних закупівель. Вимога надати зразок порушує права учасників та є дискримінаційною, а ненадання зразків не може бути підставою для відхилення пропозиції, про що свідчить практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму рішенні № 11545-р/пк-пз від 11.06.2020 року - «Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог (надати зразок) порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.».
За таких обставин, вимагаємо внести зміни до тендерної документації у цій частині шляхом виключення з положень тендерної документації незаконної вимоги, а саме: «Для підтвердження відповідності предмета закупівлі тендерній пропозиції, учасник, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною та знаходиться зі статусом «На розгляді», протягом 3 (трьох) робочих днів з дня розкриття тендерних пропозицій, повинен обов’язково надати Замовнику контрольний примірник бланку службового посвідчення (далі – контрольний примірник) в кількості 2 шт, які повинні мати нульову нумерацію та напис “Контрольний примірник”. Замовник, спільно з учасником-переможцем, проводить перевірку наданого контрольного примірника на його відповідність тендерній пропозиції, зразку-еталону, тестування чипу на зчитування ідентифікаційного коду та погоджує їх. За результатами перевірки складається, в довільній формі, протокол відповідності. Один, з погоджених контрольних примірників, залишається у Замовника, другий – передається учаснику-переможцю. Прийом бланків службових посвідчень здійснюється за погодженим контрольним примірником.».
У разі ігнорування або не задоволення нашої вимоги, ми будемо вимушені у порядку, визначеним чинним законодавством України звернутись до Органу оскарження з метою захисту наших законних прав та інтересів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
12.05.2023 15:37
Вирішення:
Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Звертаємо Вашу увагу, що Замовнику відповідно до Додатку 4 тендерної документації вимагає надати контрольний примірник бланку службового посвідчення (далі – контрольний примірник) в кількості 2 шт, що повинен мати нульову нумерацію та напис «Контрольний примірник» після подання пропозицій та у випадку, якщо пропозиція за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Замовник, спільно з учасником-переможцем, проводить перевірку наданого контрольного примірника на його відповідність тендерній пропозиції, зразку-еталону, тестування чипу на зчитування ідентифікаційного коду та погоджує їх. За результатами перевірки складається, в довільній формі, протокол відповідності. Один, з погоджених контрольних примірників, залишається у Замовника, другий – передається учаснику-переможцю. Прийом бланків службових посвідчень здійснюється за погодженим контрольним примірником.
Таким чином, мова йде не про надання зразку, як частини тендерної пропозиції, а тим паче про надання саме зразку товару (як зазначено в рішенні № 11545-р/пк-пз від 11.06.2020), а про погодження контрольних примірників з учасником-переможцем за якими у подальшому буде здійснюватися прийом бланків службових посвідчень в процесі виконання господарського договору за результатами публічних закупівель.
Статус вимоги:
Відхилено