-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
30230000-0 - Комп’ютерне обладнання (БФП, системні блоки, карти пам’яті та монітори) з поділом на лоти
Під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою
Завершена
1 580 659.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 679.50 UAH
мін. крок: 0% або 679.50 UAH
Період оскарження:
10.05.2023 17:20 - 20.05.2023 00:00
Вимога
Вирішена
1
Номер:
2fe22522a75549979ab42df2ef10aaa4
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-10-014291-a.a1
Назва:
1
Вимога:
Чинним законодавством України, яке регулює порядок проведення публічних закупівель встановлений вичерпний перелік способів забезпечення виконання договору про закупівлю (банківська, страхова гарантія та гарантія фінансових установ), до яких лист/інший документ не належить. До того ж на сьогодні не передбачено жодних обмежень щодо вільного обігу предмету закупівлі та обов’язку компанії-виробника товару (або його офіційного дистриб’ютора) при кожному продажу товару видавати лист або будь який інший документ, що інформує про гарантії і якість товару. Крім того, виробники (офіційні дистриб’ютори), не практикують видачу декількох таких документів, оскільки в них надається гарантія якості товару, що продається. Наявність листа/іншого документу від виробника або офіційного дистриб’ютора щодо гарантії та якості товару не зобов’язує постачальника передавати у власність товар саме того виробника, який видав відповідний документ, а отже не може вберегти від закупівлі фальсифікатів, а звідси слідує, що вимога таких документів, є безпідставною, так як не має жодної юридичної сили у відносинах між замовником та постачальником. Крім того, більш дієвим способом попередження постачання фальсифікатів є вимога надання у складі пропозиції видаткових та податкових накладних з кодом товару по УКТ ЗЕД, адже за допомогою зазначеного коду можна визначити митні економічні операції, що проводилися щодо товару, прослідкувати походження товару та порядок здійснення поставки. Діюче законодавство України передбачає здійснення підприємницької діяльності з підтриманням економічної конкуренції, а саме – змаганням між суб’єктами господарювання з метою здобуття переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, та окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Вимога ж надати «Лист від виробника або його представництва на території України, з підтвердженням того, що товар є оригінальним, відповідає вимогам нормативних актів України та буде мати гарантійні зобов’язання виробника» ставить учасників торгів у залежність від взаємовідносин з виробником чи офіційним дистриб’ютором, тобто є дискримінацією. Відсутність таких листів ніяким чином не впливає й на якісні, та функціональні характеристики товару, який на законних підставах перебуває у особи, що пропонуватиме його на торгах. Отже, вимога подачі разом з тендерною пропозицією «Листа від виробника або його представництва на території України, з підтвердженням того, що товар є оригінальним, відповідає вимогам нормативних актів України та буде мати гарантійні зобов’язання виробника» є способом зменшення кола учасників, які відповідали б кваліфікаційним критеріям та мали змогу взяти участь у торгах, що є проявом дискримінації та обмеженням конкуренції.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокольне рішення 68-ВТО.docx 15.05.2023 19:46
Дата подачі:
13.05.2023 19:12
Вирішення:
Відповідно до пункту 51 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї здійснюється замовником відповідно до цього пункту.
Фізична/ юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/ або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру.
Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Замовник розглянув вимогу від 13.05.2023 року UA-2023-05-10-014291-a.a1 від учасника відкритих торгів з особливостями та повідомляє наступне.
Одними із ключових принципів публічних закупівель в державі, які передбачені Законом України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року й закріплені у статті 5, є добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників і рівне ставлення до них. Ці принципи втілено вимогами, які закріплено частиною 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі»: технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Замовник прагне придбати якісний товар згідно необхідних характеристик у конкурентному середовищі за цінами в межах очікуваної вартості предмета закупівлі.
Тому, Замовником прийнято рішення про внесення змін до Тендерної документації з урахуванням зазначеного у вимозі учасника відкритих торгів з особливостями щодо закупівлі БФП, системних блоків, карт пам’яті та моніторів, код ДК 021: 2015: 30230000-0 - Комп’ютерне обладнання з поділом на лоти.
Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено