• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт будівлі літери «А» (вибірковий) з облаштуванням приміщень для внутрішньо переміщених осіб в с. Кушниця, вул. Центральна, 60»

Завершена

3 467 381.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 336.91 UAH
Період оскарження: 09.05.2023 19:49 - 18.05.2023 00:00
Вимога
Вирішена

Не надано ніякої відповіді на кожен пункт вимоги

Номер: 4d6d2b9185ac45d7aaad552b192159df
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-09-014490-a.a3
Назва: Не надано ніякої відповіді на кожен пункт вимоги
Вимога:
Уважно вивчивши умови Тендерної документації (далі - Документація), вважаємо її такою, що не відповідає нормам Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг та Закону України «Про публічні закупівлі» з огляду на наступне: 1. Пунктом 7 розділу 3 Документації встановлено: «Розрахунок ціни тендерної пропозиції подається в сканованому вигляді, виконаний у ліцензованому програмному комплексі АВК-5. На підтвердження надається копія чинної на дату розкриття тендерних пропозицій ліцензії на використання програмного комплексу АВК-5 «Автоматизований випуск кошторисно-ресурсної документації», виданої на ім’я учасника». Дана умова Документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі Скаржника в даній закупівлі. 2. Частиною 2 розділу 3 встановлена вимога надання у складі тендерної пропозиції: «копію свідоцтва та витягу або виписки та витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних - осіб підприємців та громадських формувань (останній повинен бути не більше тридцятиденної давнини відносно дати оголошення даної закупівлі)». Скаржник не погоджується з даною вимогою оскільки, Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (надалі – Єдиний державний реєстр) – єдина державна інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадські формування, що не мають статусу юридичної особи. Відповідно до статті 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - виписка) - документ в електронній або у випадках, передбачених цим Законом, у паперовій формі, який формується за результатами проведення реєстраційних дій і містить відомості про юридичну особу або її відокремлений підрозділ, фізичну особу - підприємця (у тому числі про взяття на облік в органах державної статистики та податкових органах, видачу ліцензії та документів дозвільного характеру) або громадське формування, що не має статусу юридичної особи, а також про проведену реєстраційну дію 3. Частиною 1 Додатку 1 до Документації, встановлена вимога щодо кваліфікаційних критеріїв, які підтверджують наявність працівників: «Кількість працівників, які офіційно працевлаштовані в учасника повинна становити не менше 8 осіб. Учасник повинен перебувати у трудових відносинах з інженерно-технічними працівниками у кількості не менше 3 (трьох) осіб. Учасник повинен перебувати у трудових відносинах з працівниками – робітниками будь-яких будівельних спеціальностей у кількості не менше 5 (п’яти) осіб. Учасник обов’язково повинен зазначити наявність у нього трудових відносин з інженером проєктно-кошторисної роботи, фахівцем з охорони праці та покрівельником. Вказані особи повинні бути працівниками учасника в розумінні чинного законодавства Україні. Окрім того, необхідною умовою є наявність принаймні одного працівника з документальним підтвердженням виконанням робіт в районах з підвищеною сейсмічною активністю або проходження навчання (наявність відповідної освіти, посвідчень тощо) та/або підвищення кваліфікації по будівництву в районах з підвищеною сейсмічною активністю. На підтвердження інформації зазначеної у довідці про наявність працівників з відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання замовлення учасник надає: - накази про призначення на посаду та/або накази про сумісництво або копії цивільно-правових угод з особами, що будуть задіяні Учасником під час виконання договору. Також, до довідки необхідно додати посвідчення та протоколи або витяги з Протоколу засідань кваліфікаційної комісії з перевірки знань на підтвердження проходження навчання, а саме: - навчання з питань охорони праці не менше одного представника керівного (інженерно-технічного) складу підприємства; - навчання з питань надання домедичної допомоги потерпілим, електробезпеки та пожежної безпеки не менше одного представника керівного (інженерно-технічного) складу підприємства; - навчання з питань охорони праці під час виконання робіт на висоті не менше двох представників робітничих професій підприємства. Також додаються: медичні довідки про проходження медичного огляду на кожного працівника, інформація про якого надана Учасником, відповідно до п.2.16. Наказу МОЗ України №246 від 21.05.2007 «Порядок проведення медичних оглядів працівників певних категорій», форма за Додатком 8 до Наказу. Медичний огляд повинен бути здійснений не раніше 2023 року» Наведені вимоги у Документації є дискримінаційними по відношенню до учасників процедури закупівлі, у тому числі Скаржника, враховуючи наступне: Встановлюючи вимогу наявності працівників, які офіційно працевлаштовані в Учасника у кількості не менше 8 осіб, Замовник не дає право Учасникам скористатися послугами кваліфікованих робітників, залучених на підставі цивільно-правових договорів. В той же час, Замовник не обґрунтував потребу саме в такій кількості працівників, оскільки, якщо термін виконання робіт до 31 грудня 2023 року, то орієнтовно час виконання робіт з дати укладення договору становить – 7 місяців. Якщо провести розрахунок необхідної кількості працівників, які мають бути залучені до виконання робіт на об’єкті, який є предметом даної закупівлі, то 5 (працівники робітничих професій) *5 (робочі дні)* 8 год. (тривалість робочого часу) *152 (робочі дні) = 30 400 люд.год. Як виходить з розрахунку, дана кількість працівників необхідна лише за умови, що кількість розрахована Замовником виходячи з об’єму – 30400 людино-годин роботи. Предмет закупівлі має незначні об’єми робіт, а отже Замовником безпідставно встановлена дана вимога. Скаржником для підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», а саме на підтвердження наявності Інженерно-технічного працівника, має можливість залучити Бацуру Владислава Степановича, який має диплом магістра та професійну кваліфікацію – інженер-будівельник та необхідний досвід. Скаржник також має працівника та документальне підтвердження виконанням ним робіт в районах з підвищеною сейсмічною активністю та документи, які підтверджують проходження навчання по будівництву в районах з підвищеною сейсмічною активністю, однак даний фахівець не перебуває у трудових відносинах з Скаржником, а залучається на підставі цивільно-правових договорів на певні об’єкти будівництва. Утримання в штаті працівника такої кваліфікації є недоцільним, оскільки виконання робіт які потребують наявності працівника саме даного фаху є досить рідкісним. Враховуючи вищевикладене, вимога Документації щодо надання підтвердження саме трудових відносин є дискримінаційною, зокрема, для Скаржника та не дозволяє взяти участь в закупівлі Замовника. Скаржник має працівників, які працюють за цивільно правовими договорами, згідно ст.626, ст.846 ЦКУ, в кількості 14 чоловік, при цьому, Замовник не надає можливості підтвердити наявність працівників іншим способом, наприклад, працевлаштування за цивільно правовими договорами. Закон не містить обмежень щодо залучення кваліфікованих працівників для виконання будівельних робіт виключного шляхом укладення трудового договору, який оформляється наказом або контрактом. В той же час, Замовник торгів має вимагати та перевіряти саме кваліфікацію Скаржника, як учасника закупівлі, а не працевлаштування працівників Учасника або місце надання послуг по його досвіду. У зв’язку з наявністю дискримінаційної вимоги встановленої Замовником, що підтвердження саме трудових відносин з, інженером проєктно-кошторисної роботи, фахівцем з охорони праці має перебувати виключно в трудових відносинах з Учасником, ми не маємо змоги підтвердити дану вимогу Документації. Встановлення дискримінаційної вимоги щодо трудових відносин з: - інженерно-технічними працівниками у кількості – 3 особи (інженером проєктно-кошторисної роботи, фахівцем з охорони праці, працівника в районах з підвищеною сейсмічною активністю); - працівниками будівельних професій у кількості – 8 осіб, є також дискримінаційно, оскільки у закупівлі зможе взяти участь виключно Учасник, який має офіційно працевлаштованих працівників ІТР та робітників будівельних професій. Стосовно надання медичних довідок про проходження медичного огляду на кожного працівника, інформація про якого надана Учасником, відповідно до п.2.16. Наказу МОЗ України №246 від 21.05.2007 «Порядок проведення медичних оглядів працівників певних категорій», форма за Додатком 8 до Наказу. Медичний огляд повинен бути здійснений не раніше 2023 року», то дана вимога є дискримінаційною, оскільки, медичний огляд мають проходити лише певні категорії працівників, а не всі працівники, інформація про яких буде міститися у довідці про наявність працівників. Так згідно Додатку 5 до пункту 2.6 Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, «Робота на висоті, верхолазні роботи» періодичність оглядів - 1 раз на 2 роки. Інші працівники, інформація про яких може бути зазначена й довідці не потребують проходження медичного огляду. Замовник, встановивши вимогу щодо проходження медичного огляду не раніше 2023 року, прямо порушує Порядок проведення медичних оглядів. Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Учасників та Скаржника, адже якщо працівник не входить до переліку осіб, які мають обов’язково проходити медичний огляд або працівник не зобов’язаний проходити медичний огляд, Учасник має змусити працівника пройти повторно медичний огляд або просто пройти медичний огляд, оскільки така вимога передбачена умовами Документації. 4. Частиною 2 Додатку 1 до Документації, передбачено що: «Аналогічним буде вважатися договір з будівництва/капітального ремонту або реконструкції будівель, виконаний у населених пунктах розташованих у сейсмічно небезпечних зонах (згідно Додатку А ДБН В.1.1-12:2014), що виконувався учасником в якості генерального підрядника (додається копія аналогічного договору), що відповідає таким критеріям: будівельні роботи за даним аналогічним договором повинні бути виконані в повному обсязі, що підтверджується - довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат по формі КБ-3, загальна сума такого аналогічного договору повинна бути не менше очікуваної вартості даної закупівлі. Учасник надає оригінал відгуку, відповідно до наданого аналогічного договору, виданого не раніше дати оголошення даної закупівлі, що адресований Замовнику та містить посилання на оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі а також інформацію про суму договору, реквізити договору, та повне виконання такого договору, відсутність претензій з боку Замовника щодо дотримання умов договору». Скаржник не погоджується з даною вимогою та вважає її дискримінаційною з огляду на наступне: Скаржник має досвід виконання аналогічних робіт, що підтверджується інформацією, яка розміщена в системі Prozorro: - Капітальний ремонт внутрішніх приміщень другого поверху Амбулаторії ЗПСМ №1 за адресою: м. Мукачево, вул. Ярослава Мудрого, 48 ( https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-01-05-005663-c) – сума виконання 2 450 803,20 грн.; - Капітальний ремонт фельдшерсько акушерського пункту по вул.Головна, 66 в с. Шенборн Мукачівської територіальної громади (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-10-22-006166-b) – сума виконання 1 191 186,00 грн.; - Капітальний ремонт покрівлі 12ДПРЧ УДСНС України в Закарпатській області (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-08-05-001966-a) сума виконання 1 077 133,33 грн. та інші. Замовник, встановивши вимогу підтвердження досвіду аналогічним договором, загальна сума якого повинна бути не менше очікуваної вартості даної закупівлі, обмежує конкуренцію та штучно створює перешкоди для потенційних учасників закупівлі, що прямо вказує на ознаки дискримінації, а отже участь мають можливість взяти лише ті учасники, які мають досвід виконання аналогічних договорів на суму, яка не є меншою вартості оголошеної закупівлі. Стосовно змісту відгуку, який підтверджує досвід учасника, то дана вимога є також дискримінаційною, оскільки, отриманий Скаржником відгук, який буде адресований саме йому як підряднику жодним чином не буде відрізнятися від відгуків, які можуть бути отримані і адресовані саме Замовнику. Більше того, Скаржник звертається із запитом про надання відгуків, тому і адресатом (отримувачем) має бути Скаржник. Якщо замовник торгів бажає бути отримувачем інформації, то у такому випадку він має звернутися до суб’єкта господарювання, який надасть йому такий відгук. Відгук має містити інформацію про договір та його виконання, а не посилання на номер певної закупівлі чи адресований певному Замовнику торгів. Цей документ слугує додатковим підтвердженням кваліфікації Учасника, а отже отримувати Відгук на кожну конкретну закупівлю є недоцільно. Також Замовник мав врахувати, що Замовником, який є стороною Договору, який наданий Учасником у якості підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів зазвичай є бюджетна установа, яка не зобов’язана надати відгук протягом 5 -ти робочих днів. Час розгляду часто триває до 30-ти календарних днів, що призводить до втрати можливості суб’єкту господарювання взяти участь у бажаній закупівлі. Враховуючи дані обґрунтування, вважаємо дану вимогу дискримінаційною та такою що штучно звужує коло учасників. 5. Додатком 3 до Документації встановлена вимога: «Учаснику у складі тендерної пропозиції необхідно надати: - оригінал або копію сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці, який підтверджує (чи яким посвідчується), що система управління охороною здоров’я та безпекою праці учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці». Сертифікат має бути виданий на ім’я Учасника. Вищевказаний сертифікат повинен бути виданий акредитованою установою (надається документальне підтвердження), чинним на момент подання тендерної пропозиції та з документальним підтвердженням про проходження щорічного аудиту у вигляді скан-копії звіту за результатами технічного нагляду (у разі надання відповідного сертифікату більше ніж річної давнини із дати видачі). Дана вимога є дискримінаційною з огляду на наступне: Скаржник повідомляє, що вимога щодо необхідності надання сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці», виданий акредитованою установою з відповідними повноваженнями в цій сфері акредитації є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника взяти участь у даній процедурі закупівлі. Причина відхилення скаргиСкарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі Долучені документи ЗАЛИШЕНО БЕЗ РОЗГЛЯДУ 13.05.2023, 15:05. ID: UA-2023-05-09-014490-A.B2 Вимога (Скарга) Рівень відношення«Капітальний ремонт будівлі літери «А» (вибірковий) з облаштуванням приміщень для внутрішньо переміщених осіб в с. Кушниця, вул. Центральна, 60» Тендер зроблено під своячка Ми з регіону де не має ні в кого документу роботи в сейсмічних районах , але рахуємо , що ремонт в приміщені то для чого тоді така вимога? Уважно вивчивши умови Тендерної документації (далі - Документація), вважаємо її такою, що не відповідає нормам Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг та Закону України «Про публічні закупівлі» з огляду на наступне: 1. Пунктом 7 розділу 3 Документації встановлено: «Розрахунок ціни тендерної пропозиції подається в сканованому вигляді, виконаний у ліцензованому програмному комплексі АВК-5. На підтвердження надається копія чинної на дату розкриття тендерних пропозицій ліцензії на використання програмного комплексу АВК-5 «Автоматизований випуск кошторисно-ресурсної документації», виданої на ім’я учасника». Дана умова Документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі Скаржника в даній закупівлі. 2. Частиною 2 розділу 3 встановлена вимога надання у складі тендерної пропозиції: «копію свідоцтва та витягу або виписки та витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних - осіб підприємців та громадських формувань (останній повинен бути не більше тридцятиденної давнини відносно дати оголошення даної закупівлі)». Скаржник не погоджується з даною вимогою оскільки, Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (надалі – Єдиний державний реєстр) – єдина державна інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадські формування, що не мають статусу юридичної особи. Відповідно до статті 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - виписка) - документ в електронній або у випадках, передбачених цим Законом, у паперовій формі, який формується за результатами проведення реєстраційних дій і містить відомості про юридичну особу або її відокремлений підрозділ, фізичну особу - підприємця (у тому числі про взяття на облік в органах державної статистики та податкових органах, видачу ліцензії та документів дозвільного характеру) або громадське формування, що не має статусу юридичної особи, а також про проведену реєстраційну дію 3. Частиною 1 Додатку 1 до Документації, встановлена вимога щодо кваліфікаційних критеріїв, які підтверджують наявність працівників: «Кількість працівників, які офіційно працевлаштовані в учасника повинна становити не менше 8 осіб. Учасник повинен перебувати у трудових відносинах з інженерно-технічними працівниками у кількості не менше 3 (трьох) осіб. Учасник повинен перебувати у трудових відносинах з працівниками – робітниками будь-яких будівельних спеціальностей у кількості не менше 5 (п’яти) осіб. Учасник обов’язково повинен зазначити наявність у нього трудових відносин з інженером проєктно-кошторисної роботи, фахівцем з охорони праці та покрівельником. Вказані особи повинні бути працівниками учасника в розумінні чинного законодавства Україні. Окрім того, необхідною умовою є наявність принаймні одного працівника з документальним підтвердженням виконанням робіт в районах з підвищеною сейсмічною активністю або проходження навчання (наявність відповідної освіти, посвідчень тощо) та/або підвищення кваліфікації по будівництву в районах з підвищеною сейсмічною активністю. На підтвердження інформації зазначеної у довідці про наявність працівників з відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання замовлення учасник надає: - накази про призначення на посаду та/або накази про сумісництво або копії цивільно-правових угод з особами, що будуть задіяні Учасником під час виконання договору. Також, до довідки необхідно додати посвідчення та протоколи або витяги з Протоколу засідань кваліфікаційної комісії з перевірки знань на підтвердження проходження навчання, а саме: - навчання з питань охорони праці не менше одного представника керівного (інженерно-технічного) складу підприємства; - навчання з питань надання домедичної допомоги потерпілим, електробезпеки та пожежної безпеки не менше одного представника керівного (інженерно-технічного) складу підприємства; - навчання з питань охорони праці під час виконання робіт на висоті не менше двох представників робітничих професій підприємства. Також додаються: медичні довідки про проходження медичного огляду на кожного працівника, інформація про якого надана Учасником, відповідно до п.2.16. Наказу МОЗ України №246 від 21.05.2007 «Порядок проведення медичних оглядів працівників певних категорій», форма за Додатком 8 до Наказу. Медичний огляд повинен бути здійснений не раніше 2023 року» Наведені вимоги у Документації є дискримінаційними по відношенню до учасників процедури закупівлі, у тому числі Скаржника, враховуючи наступне: Встановлюючи вимогу наявності працівників, які офіційно працевлаштовані в Учасника у кількості не менше 8 осіб, Замовник не дає право Учасникам скористатися послугами кваліфікованих робітників, залучених на підставі цивільно-правових договорів. В той же час, Замовник не обґрунтував потребу саме в такій кількості працівників, оскільки, якщо термін виконання робіт до 31 грудня 2023 року, то орієнтовно час виконання робіт з дати укладення договору становить – 7 місяців. Якщо провести розрахунок необхідної кількості працівників, які мають бути залучені до виконання робіт на об’єкті, який є предметом даної закупівлі, то 5 (працівники робітничих професій) *5 (робочі дні)* 8 год. (тривалість робочого часу) *152 (робочі дні) = 30 400 люд.год. Як виходить з розрахунку, дана кількість працівників необхідна лише за умови, що кількість розрахована Замовником виходячи з об’єму – 30400 людино-годин роботи. Предмет закупівлі має незначні об’єми робіт, а отже Замовником безпідставно встановлена дана вимога. Скаржником для підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», а саме на підтвердження наявності Інженерно-технічного працівника, має можливість залучити Бацуру Владислава Степановича, який має диплом магістра та професійну кваліфікацію – інженер-будівельник та необхідний досвід. Скаржник також має працівника та документальне підтвердження виконанням ним робіт в районах з підвищеною сейсмічною активністю та документи, які підтверджують проходження навчання по будівництву в районах з підвищеною сейсмічною активністю, однак даний фахівець не перебуває у трудових відносинах з Скаржником, а залучається на підставі цивільно-правових договорів на певні об’єкти будівництва. Утримання в штаті працівника такої кваліфікації є недоцільним, оскільки виконання робіт які потребують наявності працівника саме даного фаху є досить рідкісним. Враховуючи вищевикладене, вимога Документації щодо надання підтвердження саме трудових відносин є дискримінаційною, зокрема, для Скаржника та не дозволяє взяти участь в закупівлі Замовника. Скаржник має працівників, які працюють за цивільно правовими договорами, згідно ст.626, ст.846 ЦКУ, в кількості 14 чоловік, при цьому, Замовник не надає можливості підтвердити наявність працівників іншим способом, наприклад, працевлаштування за цивільно правовими договорами. Закон не містить обмежень щодо залучення кваліфікованих працівників для виконання будівельних робіт виключного шляхом укладення трудового договору, який оформляється наказом або контрактом. В той же час, Замовник торгів має вимагати та перевіряти саме кваліфікацію Скаржника, як учасника закупівлі, а не працевлаштування працівників Учасника або місце надання послуг по його досвіду. У зв’язку з наявністю дискримінаційної вимоги встановленої Замовником, що підтвердження саме трудових відносин з, інженером проєктно-кошторисної роботи, фахівцем з охорони праці має перебувати виключно в трудових відносинах з Учасником, ми не маємо змоги підтвердити дану вимогу Документації. Встановлення дискримінаційної вимоги щодо трудових відносин з: - інженерно-технічними працівниками у кількості – 3 особи (інженером проєктно-кошторисної роботи, фахівцем з охорони праці, працівника в районах з підвищеною сейсмічною активністю); - працівниками будівельних професій у кількості – 8 осіб, є також дискримінаційно, оскільки у закупівлі зможе взяти участь виключно Учасник, який має офіційно працевлаштованих працівників ІТР та робітників будівельних професій. Стосовно надання медичних довідок про проходження медичного огляду на кожного працівника, інформація про якого надана Учасником, відповідно до п.2.16. Наказу МОЗ України №246 від 21.05.2007 «Порядок проведення медичних оглядів працівників певних категорій», форма за Додатком 8 до Наказу. Медичний огляд повинен бути здійснений не раніше 2023 року», то дана вимога є дискримінаційною, оскільки, медичний огляд мають проходити лише певні категорії працівників, а не всі працівники, інформація про яких буде міститися у довідці про наявність працівників. Так згідно Додатку 5 до пункту 2.6 Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, «Робота на висоті, верхолазні роботи» періодичність оглядів - 1 раз на 2 роки. Інші працівники, інформація про яких може бути зазначена й довідці не потребують проходження медичного огляду. Замовник, встановивши вимогу щодо проходження медичного огляду не раніше 2023 року, прямо порушує Порядок проведення медичних оглядів. Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Учасників та Скаржника, адже якщо працівник не входить до переліку осіб, які мають обов’язково проходити медичний огляд або працівник не зобов’язаний проходити медичний огляд, Учасник має змусити працівника пройти повторно медичний огляд або просто пройти медичний огляд, оскільки така вимога передбачена умовами Документації. 4. Частиною 2 Додатку 1 до Документації, передбачено що: «Аналогічним буде вважатися договір з будівництва/капітального ремонту або реконструкції будівель, виконаний у населених пунктах розташованих у сейсмічно небезпечних зонах (згідно Додатку А ДБН В.1.1-12:2014), що виконувався учасником в якості генерального підрядника (додається копія аналогічного договору), що відповідає таким критеріям: будівельні роботи за даним аналогічним договором повинні бути виконані в повному обсязі, що підтверджується - довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат по формі КБ-3, загальна сума такого аналогічного договору повинна бути не менше очікуваної вартості даної закупівлі. Учасник надає оригінал відгуку, відповідно до наданого аналогічного договору, виданого не раніше дати оголошення даної закупівлі, що адресований Замовнику та містить посилання на оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі а також інформацію про суму договору, реквізити договору, та повне виконання такого договору, відсутність претензій з боку Замовника щодо дотримання умов договору». Скаржник не погоджується з даною вимогою та вважає її дискримінаційною з огляду на наступне: Скаржник має досвід виконання аналогічних робіт, що підтверджується інформацією, яка розміщена в системі Prozorro: - Капітальний ремонт внутрішніх приміщень другого поверху Амбулаторії ЗПСМ №1 за адресою: м. Мукачево, вул. Ярослава Мудрого, 48 ( https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-01-05-005663-c) – сума виконання 2 450 803,20 грн.; - Капітальний ремонт фельдшерсько акушерського пункту по вул.Головна, 66 в с. Шенборн Мукачівської територіальної громади (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-10-22-006166-b) – сума виконання 1 191 186,00 грн.; - Капітальний ремонт покрівлі 12ДПРЧ УДСНС України в Закарпатській області (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-08-05-001966-a) сума виконання 1 077 133,33 грн. та інші. Замовник, встановивши вимогу підтвердження досвіду аналогічним договором, загальна сума якого повинна бути не менше очікуваної вартості даної закупівлі, обмежує конкуренцію та штучно створює перешкоди для потенційних учасників закупівлі, що прямо вказує на ознаки дискримінації, а отже участь мають можливість взяти лише ті учасники, які мають досвід виконання аналогічних договорів на суму, яка не є меншою вартості оголошеної закупівлі. Стосовно змісту відгуку, який підтверджує досвід учасника, то дана вимога є також дискримінаційною, оскільки, отриманий Скаржником відгук, який буде адресований саме йому як підряднику жодним чином не буде відрізнятися від відгуків, які можуть бути отримані і адресовані саме Замовнику. Більше того, Скаржник звертається із запитом про надання відгуків, тому і адресатом (отримувачем) має бути Скаржник. Якщо замовник торгів бажає бути отримувачем інформації, то у такому випадку він має звернутися до суб’єкта господарювання, який надасть йому такий відгук. Відгук має містити інформацію про договір та його виконання, а не посилання на номер певної закупівлі чи адресований певному Замовнику торгів. Цей документ слугує додатковим підтвердженням кваліфікації Учасника, а отже отримувати Відгук на кожну конкретну закупівлю є недоцільно. Також Замовник мав врахувати, що Замовником, який є стороною Договору, який наданий Учасником у якості підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів зазвичай є бюджетна установа, яка не зобов’язана надати відгук протягом 5 -ти робочих днів. Час розгляду часто триває до 30-ти календарних днів, що призводить до втрати можливості суб’єкту господарювання взяти участь у бажаній закупівлі. Враховуючи дані обґрунтування, вважаємо дану вимогу дискримінаційною та такою що штучно звужує коло учасників. 5. Додатком 3 до Документації встановлена вимога: «Учаснику у складі тендерної пропозиції необхідно надати: - оригінал або копію сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці, який підтверджує (чи яким посвідчується), що система управління охороною здоров’я та безпекою праці учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці». Сертифікат має бути виданий на ім’я Учасника. Вищевказаний сертифікат повинен бути виданий акредитованою установою (надається документальне підтвердження), чинним на момент подання тендерної пропозиції та з документальним підтвердженням про проходження щорічного аудиту у вигляді скан-копії звіту за результатами технічного нагляду (у разі надання відповідного сертифікату більше ніж річної давнини із дати видачі). Дана вимога є дискримінаційною з огляду на наступне: Скаржник повідомляє, що вимога щодо необхідності надання сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці», виданий акредитованою установою з відповідними повноваженнями в цій сфері акредитації є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника взяти участь у даній процедурі закупівлі. Ми цілком згідні з вимогою яку подав скаржник. Ви не надали відповіді , ви прописали протокол де він на сайті
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Доброго дня!!! Повідомляємо Вас, що протокол №36 від 16.05.2023 року , оприлюднено на сайті PROZORRO та є доступним до перегляду всім, без винятку бажаючим. Просимо уважніше вивчити функціонал сайту PROZORRO. Замовником не було оприлюднено всього тексту відповіді через велику кількість символів. Повторно підвантажуємо Вам протокол, що буде міститися в графі "Документи". Просимо детально вивчити сайт.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Відхилено

Тендер зроблено під своячка

Номер: f10aef1e5fcd4d998a463be5111fb3af
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-09-014490-a.b2
Назва: Тендер зроблено під своячка
Вимога:
Ми з регіону де не має ні в кого документу роботи в сейсмічних районах , але рахуємо , що ремонт в приміщені то для чого тоді така вимога? Уважно вивчивши умови Тендерної документації (далі - Документація), вважаємо її такою, що не відповідає нормам Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг та Закону України «Про публічні закупівлі» з огляду на наступне: 1. Пунктом 7 розділу 3 Документації встановлено: «Розрахунок ціни тендерної пропозиції подається в сканованому вигляді, виконаний у ліцензованому програмному комплексі АВК-5. На підтвердження надається копія чинної на дату розкриття тендерних пропозицій ліцензії на використання програмного комплексу АВК-5 «Автоматизований випуск кошторисно-ресурсної документації», виданої на ім’я учасника». Дана умова Документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі Скаржника в даній закупівлі. 2. Частиною 2 розділу 3 встановлена вимога надання у складі тендерної пропозиції: «копію свідоцтва та витягу або виписки та витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних - осіб підприємців та громадських формувань (останній повинен бути не більше тридцятиденної давнини відносно дати оголошення даної закупівлі)». Скаржник не погоджується з даною вимогою оскільки, Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (надалі – Єдиний державний реєстр) – єдина державна інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадські формування, що не мають статусу юридичної особи. Відповідно до статті 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - виписка) - документ в електронній або у випадках, передбачених цим Законом, у паперовій формі, який формується за результатами проведення реєстраційних дій і містить відомості про юридичну особу або її відокремлений підрозділ, фізичну особу - підприємця (у тому числі про взяття на облік в органах державної статистики та податкових органах, видачу ліцензії та документів дозвільного характеру) або громадське формування, що не має статусу юридичної особи, а також про проведену реєстраційну дію 3. Частиною 1 Додатку 1 до Документації, встановлена вимога щодо кваліфікаційних критеріїв, які підтверджують наявність працівників: «Кількість працівників, які офіційно працевлаштовані в учасника повинна становити не менше 8 осіб. Учасник повинен перебувати у трудових відносинах з інженерно-технічними працівниками у кількості не менше 3 (трьох) осіб. Учасник повинен перебувати у трудових відносинах з працівниками – робітниками будь-яких будівельних спеціальностей у кількості не менше 5 (п’яти) осіб. Учасник обов’язково повинен зазначити наявність у нього трудових відносин з інженером проєктно-кошторисної роботи, фахівцем з охорони праці та покрівельником. Вказані особи повинні бути працівниками учасника в розумінні чинного законодавства Україні. Окрім того, необхідною умовою є наявність принаймні одного працівника з документальним підтвердженням виконанням робіт в районах з підвищеною сейсмічною активністю або проходження навчання (наявність відповідної освіти, посвідчень тощо) та/або підвищення кваліфікації по будівництву в районах з підвищеною сейсмічною активністю. На підтвердження інформації зазначеної у довідці про наявність працівників з відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання замовлення учасник надає: - накази про призначення на посаду та/або накази про сумісництво або копії цивільно-правових угод з особами, що будуть задіяні Учасником під час виконання договору. Також, до довідки необхідно додати посвідчення та протоколи або витяги з Протоколу засідань кваліфікаційної комісії з перевірки знань на підтвердження проходження навчання, а саме: - навчання з питань охорони праці не менше одного представника керівного (інженерно-технічного) складу підприємства; - навчання з питань надання домедичної допомоги потерпілим, електробезпеки та пожежної безпеки не менше одного представника керівного (інженерно-технічного) складу підприємства; - навчання з питань охорони праці під час виконання робіт на висоті не менше двох представників робітничих професій підприємства. Також додаються: медичні довідки про проходження медичного огляду на кожного працівника, інформація про якого надана Учасником, відповідно до п.2.16. Наказу МОЗ України №246 від 21.05.2007 «Порядок проведення медичних оглядів працівників певних категорій», форма за Додатком 8 до Наказу. Медичний огляд повинен бути здійснений не раніше 2023 року» Наведені вимоги у Документації є дискримінаційними по відношенню до учасників процедури закупівлі, у тому числі Скаржника, враховуючи наступне: Встановлюючи вимогу наявності працівників, які офіційно працевлаштовані в Учасника у кількості не менше 8 осіб, Замовник не дає право Учасникам скористатися послугами кваліфікованих робітників, залучених на підставі цивільно-правових договорів. В той же час, Замовник не обґрунтував потребу саме в такій кількості працівників, оскільки, якщо термін виконання робіт до 31 грудня 2023 року, то орієнтовно час виконання робіт з дати укладення договору становить – 7 місяців. Якщо провести розрахунок необхідної кількості працівників, які мають бути залучені до виконання робіт на об’єкті, який є предметом даної закупівлі, то 5 (працівники робітничих професій) *5 (робочі дні)* 8 год. (тривалість робочого часу) *152 (робочі дні) = 30 400 люд.год. Як виходить з розрахунку, дана кількість працівників необхідна лише за умови, що кількість розрахована Замовником виходячи з об’єму – 30400 людино-годин роботи. Предмет закупівлі має незначні об’єми робіт, а отже Замовником безпідставно встановлена дана вимога. Скаржником для підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», а саме на підтвердження наявності Інженерно-технічного працівника, має можливість залучити Бацуру Владислава Степановича, який має диплом магістра та професійну кваліфікацію – інженер-будівельник та необхідний досвід. Скаржник також має працівника та документальне підтвердження виконанням ним робіт в районах з підвищеною сейсмічною активністю та документи, які підтверджують проходження навчання по будівництву в районах з підвищеною сейсмічною активністю, однак даний фахівець не перебуває у трудових відносинах з Скаржником, а залучається на підставі цивільно-правових договорів на певні об’єкти будівництва. Утримання в штаті працівника такої кваліфікації є недоцільним, оскільки виконання робіт які потребують наявності працівника саме даного фаху є досить рідкісним. Враховуючи вищевикладене, вимога Документації щодо надання підтвердження саме трудових відносин є дискримінаційною, зокрема, для Скаржника та не дозволяє взяти участь в закупівлі Замовника. Скаржник має працівників, які працюють за цивільно правовими договорами, згідно ст.626, ст.846 ЦКУ, в кількості 14 чоловік, при цьому, Замовник не надає можливості підтвердити наявність працівників іншим способом, наприклад, працевлаштування за цивільно правовими договорами. Закон не містить обмежень щодо залучення кваліфікованих працівників для виконання будівельних робіт виключного шляхом укладення трудового договору, який оформляється наказом або контрактом. В той же час, Замовник торгів має вимагати та перевіряти саме кваліфікацію Скаржника, як учасника закупівлі, а не працевлаштування працівників Учасника або місце надання послуг по його досвіду. У зв’язку з наявністю дискримінаційної вимоги встановленої Замовником, що підтвердження саме трудових відносин з, інженером проєктно-кошторисної роботи, фахівцем з охорони праці має перебувати виключно в трудових відносинах з Учасником, ми не маємо змоги підтвердити дану вимогу Документації. Встановлення дискримінаційної вимоги щодо трудових відносин з: - інженерно-технічними працівниками у кількості – 3 особи (інженером проєктно-кошторисної роботи, фахівцем з охорони праці, працівника в районах з підвищеною сейсмічною активністю); - працівниками будівельних професій у кількості – 8 осіб, є також дискримінаційно, оскільки у закупівлі зможе взяти участь виключно Учасник, який має офіційно працевлаштованих працівників ІТР та робітників будівельних професій. Стосовно надання медичних довідок про проходження медичного огляду на кожного працівника, інформація про якого надана Учасником, відповідно до п.2.16. Наказу МОЗ України №246 від 21.05.2007 «Порядок проведення медичних оглядів працівників певних категорій», форма за Додатком 8 до Наказу. Медичний огляд повинен бути здійснений не раніше 2023 року», то дана вимога є дискримінаційною, оскільки, медичний огляд мають проходити лише певні категорії працівників, а не всі працівники, інформація про яких буде міститися у довідці про наявність працівників. Так згідно Додатку 5 до пункту 2.6 Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, «Робота на висоті, верхолазні роботи» періодичність оглядів - 1 раз на 2 роки. Інші працівники, інформація про яких може бути зазначена й довідці не потребують проходження медичного огляду. Замовник, встановивши вимогу щодо проходження медичного огляду не раніше 2023 року, прямо порушує Порядок проведення медичних оглядів. Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Учасників та Скаржника, адже якщо працівник не входить до переліку осіб, які мають обов’язково проходити медичний огляд або працівник не зобов’язаний проходити медичний огляд, Учасник має змусити працівника пройти повторно медичний огляд або просто пройти медичний огляд, оскільки така вимога передбачена умовами Документації. 4. Частиною 2 Додатку 1 до Документації, передбачено що: «Аналогічним буде вважатися договір з будівництва/капітального ремонту або реконструкції будівель, виконаний у населених пунктах розташованих у сейсмічно небезпечних зонах (згідно Додатку А ДБН В.1.1-12:2014), що виконувався учасником в якості генерального підрядника (додається копія аналогічного договору), що відповідає таким критеріям: будівельні роботи за даним аналогічним договором повинні бути виконані в повному обсязі, що підтверджується - довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат по формі КБ-3, загальна сума такого аналогічного договору повинна бути не менше очікуваної вартості даної закупівлі. Учасник надає оригінал відгуку, відповідно до наданого аналогічного договору, виданого не раніше дати оголошення даної закупівлі, що адресований Замовнику та містить посилання на оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі а також інформацію про суму договору, реквізити договору, та повне виконання такого договору, відсутність претензій з боку Замовника щодо дотримання умов договору». Скаржник не погоджується з даною вимогою та вважає її дискримінаційною з огляду на наступне: Скаржник має досвід виконання аналогічних робіт, що підтверджується інформацією, яка розміщена в системі Prozorro: - Капітальний ремонт внутрішніх приміщень другого поверху Амбулаторії ЗПСМ №1 за адресою: м. Мукачево, вул. Ярослава Мудрого, 48 ( https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-01-05-005663-c) – сума виконання 2 450 803,20 грн.; - Капітальний ремонт фельдшерсько акушерського пункту по вул.Головна, 66 в с. Шенборн Мукачівської територіальної громади (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-10-22-006166-b) – сума виконання 1 191 186,00 грн.; - Капітальний ремонт покрівлі 12ДПРЧ УДСНС України в Закарпатській області (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-08-05-001966-a) сума виконання 1 077 133,33 грн. та інші. Замовник, встановивши вимогу підтвердження досвіду аналогічним договором, загальна сума якого повинна бути не менше очікуваної вартості даної закупівлі, обмежує конкуренцію та штучно створює перешкоди для потенційних учасників закупівлі, що прямо вказує на ознаки дискримінації, а отже участь мають можливість взяти лише ті учасники, які мають досвід виконання аналогічних договорів на суму, яка не є меншою вартості оголошеної закупівлі. Стосовно змісту відгуку, який підтверджує досвід учасника, то дана вимога є також дискримінаційною, оскільки, отриманий Скаржником відгук, який буде адресований саме йому як підряднику жодним чином не буде відрізнятися від відгуків, які можуть бути отримані і адресовані саме Замовнику. Більше того, Скаржник звертається із запитом про надання відгуків, тому і адресатом (отримувачем) має бути Скаржник. Якщо замовник торгів бажає бути отримувачем інформації, то у такому випадку він має звернутися до суб’єкта господарювання, який надасть йому такий відгук. Відгук має містити інформацію про договір та його виконання, а не посилання на номер певної закупівлі чи адресований певному Замовнику торгів. Цей документ слугує додатковим підтвердженням кваліфікації Учасника, а отже отримувати Відгук на кожну конкретну закупівлю є недоцільно. Також Замовник мав врахувати, що Замовником, який є стороною Договору, який наданий Учасником у якості підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів зазвичай є бюджетна установа, яка не зобов’язана надати відгук протягом 5 -ти робочих днів. Час розгляду часто триває до 30-ти календарних днів, що призводить до втрати можливості суб’єкту господарювання взяти участь у бажаній закупівлі. Враховуючи дані обґрунтування, вважаємо дану вимогу дискримінаційною та такою що штучно звужує коло учасників. 5. Додатком 3 до Документації встановлена вимога: «Учаснику у складі тендерної пропозиції необхідно надати: - оригінал або копію сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці, який підтверджує (чи яким посвідчується), що система управління охороною здоров’я та безпекою праці учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці». Сертифікат має бути виданий на ім’я Учасника. Вищевказаний сертифікат повинен бути виданий акредитованою установою (надається документальне підтвердження), чинним на момент подання тендерної пропозиції та з документальним підтвердженням про проходження щорічного аудиту у вигляді скан-копії звіту за результатами технічного нагляду (у разі надання відповідного сертифікату більше ніж річної давнини із дати видачі). Дана вимога є дискримінаційною з огляду на наступне: Скаржник повідомляє, що вимога щодо необхідності надання сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці», виданий акредитованою установою з відповідними повноваженнями в цій сфері акредитації є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника взяти участь у даній процедурі закупівлі. Ми цілком згідні з вимогою яку подав скаржник.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Вимогу (скаргу) відхилено. За результатами розгляду уповноваженої особи, затвердженого протоколом № 36 від 16.05.2023 року (додається)
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Залишено без розгляду

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 612f978f058f4453b209e845613d9f92
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-09-014490-a.c1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Уважно вивчивши умови Тендерної документації (далі - Документація), вважаємо її такою, що не відповідає нормам Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг та Закону України «Про публічні закупівлі» з огляду на наступне: 1. Пунктом 7 розділу 3 Документації встановлено: «Розрахунок ціни тендерної пропозиції подається в сканованому вигляді, виконаний у ліцензованому програмному комплексі АВК-5. На підтвердження надається копія чинної на дату розкриття тендерних пропозицій ліцензії на використання програмного комплексу АВК-5 «Автоматизований випуск кошторисно-ресурсної документації», виданої на ім’я учасника». Дана умова Документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі Скаржника в даній закупівлі. 2. Частиною 2 розділу 3 встановлена вимога надання у складі тендерної пропозиції: «копію свідоцтва та витягу або виписки та витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних - осіб підприємців та громадських формувань (останній повинен бути не більше тридцятиденної давнини відносно дати оголошення даної закупівлі)». Скаржник не погоджується з даною вимогою оскільки, Відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (надалі – Єдиний державний реєстр) – єдина державна інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадські формування, що не мають статусу юридичної особи. Відповідно до статті 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - виписка) - документ в електронній або у випадках, передбачених цим Законом, у паперовій формі, який формується за результатами проведення реєстраційних дій і містить відомості про юридичну особу або її відокремлений підрозділ, фізичну особу - підприємця (у тому числі про взяття на облік в органах державної статистики та податкових органах, видачу ліцензії та документів дозвільного характеру) або громадське формування, що не має статусу юридичної особи, а також про проведену реєстраційну дію 3. Частиною 1 Додатку 1 до Документації, встановлена вимога щодо кваліфікаційних критеріїв, які підтверджують наявність працівників: «Кількість працівників, які офіційно працевлаштовані в учасника повинна становити не менше 8 осіб. Учасник повинен перебувати у трудових відносинах з інженерно-технічними працівниками у кількості не менше 3 (трьох) осіб. Учасник повинен перебувати у трудових відносинах з працівниками – робітниками будь-яких будівельних спеціальностей у кількості не менше 5 (п’яти) осіб. Учасник обов’язково повинен зазначити наявність у нього трудових відносин з інженером проєктно-кошторисної роботи, фахівцем з охорони праці та покрівельником. Вказані особи повинні бути працівниками учасника в розумінні чинного законодавства Україні. Окрім того, необхідною умовою є наявність принаймні одного працівника з документальним підтвердженням виконанням робіт в районах з підвищеною сейсмічною активністю або проходження навчання (наявність відповідної освіти, посвідчень тощо) та/або підвищення кваліфікації по будівництву в районах з підвищеною сейсмічною активністю. На підтвердження інформації зазначеної у довідці про наявність працівників з відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання замовлення учасник надає: - накази про призначення на посаду та/або накази про сумісництво або копії цивільно-правових угод з особами, що будуть задіяні Учасником під час виконання договору. Також, до довідки необхідно додати посвідчення та протоколи або витяги з Протоколу засідань кваліфікаційної комісії з перевірки знань на підтвердження проходження навчання, а саме: - навчання з питань охорони праці не менше одного представника керівного (інженерно-технічного) складу підприємства; - навчання з питань надання домедичної допомоги потерпілим, електробезпеки та пожежної безпеки не менше одного представника керівного (інженерно-технічного) складу підприємства; - навчання з питань охорони праці під час виконання робіт на висоті не менше двох представників робітничих професій підприємства. Також додаються: медичні довідки про проходження медичного огляду на кожного працівника, інформація про якого надана Учасником, відповідно до п.2.16. Наказу МОЗ України №246 від 21.05.2007 «Порядок проведення медичних оглядів працівників певних категорій», форма за Додатком 8 до Наказу. Медичний огляд повинен бути здійснений не раніше 2023 року» Наведені вимоги у Документації є дискримінаційними по відношенню до учасників процедури закупівлі, у тому числі Скаржника, враховуючи наступне: Встановлюючи вимогу наявності працівників, які офіційно працевлаштовані в Учасника у кількості не менше 8 осіб, Замовник не дає право Учасникам скористатися послугами кваліфікованих робітників, залучених на підставі цивільно-правових договорів. В той же час, Замовник не обґрунтував потребу саме в такій кількості працівників, оскільки, якщо термін виконання робіт до 31 грудня 2023 року, то орієнтовно час виконання робіт з дати укладення договору становить – 7 місяців. Якщо провести розрахунок необхідної кількості працівників, які мають бути залучені до виконання робіт на об’єкті, який є предметом даної закупівлі, то 5 (працівники робітничих професій) *5 (робочі дні)* 8 год. (тривалість робочого часу) *152 (робочі дні) = 30 400 люд.год. Як виходить з розрахунку, дана кількість працівників необхідна лише за умови, що кількість розрахована Замовником виходячи з об’єму – 30400 людино-годин роботи. Предмет закупівлі має незначні об’єми робіт, а отже Замовником безпідставно встановлена дана вимога. Скаржником для підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», а саме на підтвердження наявності Інженерно-технічного працівника, має можливість залучити Бацуру Владислава Степановича, який має диплом магістра та професійну кваліфікацію – інженер-будівельник та необхідний досвід. Скаржник також має працівника та документальне підтвердження виконанням ним робіт в районах з підвищеною сейсмічною активністю та документи, які підтверджують проходження навчання по будівництву в районах з підвищеною сейсмічною активністю, однак даний фахівець не перебуває у трудових відносинах з Скаржником, а залучається на підставі цивільно-правових договорів на певні об’єкти будівництва. Утримання в штаті працівника такої кваліфікації є недоцільним, оскільки виконання робіт які потребують наявності працівника саме даного фаху є досить рідкісним. Враховуючи вищевикладене, вимога Документації щодо надання підтвердження саме трудових відносин є дискримінаційною, зокрема, для Скаржника та не дозволяє взяти участь в закупівлі Замовника. Скаржник має працівників, які працюють за цивільно правовими договорами, згідно ст.626, ст.846 ЦКУ, в кількості 14 чоловік, при цьому, Замовник не надає можливості підтвердити наявність працівників іншим способом, наприклад, працевлаштування за цивільно правовими договорами. Закон не містить обмежень щодо залучення кваліфікованих працівників для виконання будівельних робіт виключного шляхом укладення трудового договору, який оформляється наказом або контрактом. В той же час, Замовник торгів має вимагати та перевіряти саме кваліфікацію Скаржника, як учасника закупівлі, а не працевлаштування працівників Учасника або місце надання послуг по його досвіду. У зв’язку з наявністю дискримінаційної вимоги встановленої Замовником, що підтвердження саме трудових відносин з, інженером проєктно-кошторисної роботи, фахівцем з охорони праці має перебувати виключно в трудових відносинах з Учасником, ми не маємо змоги підтвердити дану вимогу Документації. Встановлення дискримінаційної вимоги щодо трудових відносин з: - інженерно-технічними працівниками у кількості – 3 особи (інженером проєктно-кошторисної роботи, фахівцем з охорони праці, працівника в районах з підвищеною сейсмічною активністю); - працівниками будівельних професій у кількості – 8 осіб, є також дискримінаційно, оскільки у закупівлі зможе взяти участь виключно Учасник, який має офіційно працевлаштованих працівників ІТР та робітників будівельних професій. Стосовно надання медичних довідок про проходження медичного огляду на кожного працівника, інформація про якого надана Учасником, відповідно до п.2.16. Наказу МОЗ України №246 від 21.05.2007 «Порядок проведення медичних оглядів працівників певних категорій», форма за Додатком 8 до Наказу. Медичний огляд повинен бути здійснений не раніше 2023 року», то дана вимога є дискримінаційною, оскільки, медичний огляд мають проходити лише певні категорії працівників, а не всі працівники, інформація про яких буде міститися у довідці про наявність працівників. Так згідно Додатку 5 до пункту 2.6 Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, «Робота на висоті, верхолазні роботи» періодичність оглядів - 1 раз на 2 роки. Інші працівники, інформація про яких може бути зазначена й довідці не потребують проходження медичного огляду. Замовник, встановивши вимогу щодо проходження медичного огляду не раніше 2023 року, прямо порушує Порядок проведення медичних оглядів. Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Учасників та Скаржника, адже якщо працівник не входить до переліку осіб, які мають обов’язково проходити медичний огляд або працівник не зобов’язаний проходити медичний огляд, Учасник має змусити працівника пройти повторно медичний огляд або просто пройти медичний огляд, оскільки така вимога передбачена умовами Документації. 4. Частиною 2 Додатку 1 до Документації, передбачено що: «Аналогічним буде вважатися договір з будівництва/капітального ремонту або реконструкції будівель, виконаний у населених пунктах розташованих у сейсмічно небезпечних зонах (згідно Додатку А ДБН В.1.1-12:2014), що виконувався учасником в якості генерального підрядника (додається копія аналогічного договору), що відповідає таким критеріям: будівельні роботи за даним аналогічним договором повинні бути виконані в повному обсязі, що підтверджується - довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрат по формі КБ-3, загальна сума такого аналогічного договору повинна бути не менше очікуваної вартості даної закупівлі. Учасник надає оригінал відгуку, відповідно до наданого аналогічного договору, виданого не раніше дати оголошення даної закупівлі, що адресований Замовнику та містить посилання на оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі а також інформацію про суму договору, реквізити договору, та повне виконання такого договору, відсутність претензій з боку Замовника щодо дотримання умов договору». Скаржник не погоджується з даною вимогою та вважає її дискримінаційною з огляду на наступне: Скаржник має досвід виконання аналогічних робіт, що підтверджується інформацією, яка розміщена в системі Prozorro: - Капітальний ремонт внутрішніх приміщень другого поверху Амбулаторії ЗПСМ №1 за адресою: м. Мукачево, вул. Ярослава Мудрого, 48 ( https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-01-05-005663-c) – сума виконання 2 450 803,20 грн.; - Капітальний ремонт фельдшерсько акушерського пункту по вул.Головна, 66 в с. Шенборн Мукачівської територіальної громади (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-10-22-006166-b) – сума виконання 1 191 186,00 грн.; - Капітальний ремонт покрівлі 12ДПРЧ УДСНС України в Закарпатській області (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-08-05-001966-a) сума виконання 1 077 133,33 грн. та інші. Замовник, встановивши вимогу підтвердження досвіду аналогічним договором, загальна сума якого повинна бути не менше очікуваної вартості даної закупівлі, обмежує конкуренцію та штучно створює перешкоди для потенційних учасників закупівлі, що прямо вказує на ознаки дискримінації, а отже участь мають можливість взяти лише ті учасники, які мають досвід виконання аналогічних договорів на суму, яка не є меншою вартості оголошеної закупівлі. Стосовно змісту відгуку, який підтверджує досвід учасника, то дана вимога є також дискримінаційною, оскільки, отриманий Скаржником відгук, який буде адресований саме йому як підряднику жодним чином не буде відрізнятися від відгуків, які можуть бути отримані і адресовані саме Замовнику. Більше того, Скаржник звертається із запитом про надання відгуків, тому і адресатом (отримувачем) має бути Скаржник. Якщо замовник торгів бажає бути отримувачем інформації, то у такому випадку він має звернутися до суб’єкта господарювання, який надасть йому такий відгук. Відгук має містити інформацію про договір та його виконання, а не посилання на номер певної закупівлі чи адресований певному Замовнику торгів. Цей документ слугує додатковим підтвердженням кваліфікації Учасника, а отже отримувати Відгук на кожну конкретну закупівлю є недоцільно. Також Замовник мав врахувати, що Замовником, який є стороною Договору, який наданий Учасником у якості підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів зазвичай є бюджетна установа, яка не зобов’язана надати відгук протягом 5 -ти робочих днів. Час розгляду часто триває до 30-ти календарних днів, що призводить до втрати можливості суб’єкту господарювання взяти участь у бажаній закупівлі. Враховуючи дані обґрунтування, вважаємо дану вимогу дискримінаційною та такою що штучно звужує коло учасників. 5. Додатком 3 до Документації встановлена вимога: «Учаснику у складі тендерної пропозиції необхідно надати: - оригінал або копію сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці, який підтверджує (чи яким посвідчується), що система управління охороною здоров’я та безпекою праці учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці». Сертифікат має бути виданий на ім’я Учасника. Вищевказаний сертифікат повинен бути виданий акредитованою установою (надається документальне підтвердження), чинним на момент подання тендерної пропозиції та з документальним підтвердженням про проходження щорічного аудиту у вигляді скан-копії звіту за результатами технічного нагляду (у разі надання відповідного сертифікату більше ніж річної давнини із дати видачі). Дана вимога є дискримінаційною з огляду на наступне: Скаржник повідомляє, що вимога щодо необхідності надання сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці», виданий акредитованою установою з відповідними повноваженнями в цій сфері акредитації є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника взяти участь у даній процедурі закупівлі.
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 16.05.2023 16:14
Автор: ТОВ "МФ УКРТЕХНОБЕЗ", Василь Мошківський +380999537544 ukrtechnobez_mukachevo@ukr.net