-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Сардини натуральні з додаванням олії 0,240 кг ТУ У 10.2-00376403-004:2017 Або еквівалент.
Оголошено українською мовою. Забезпечення не передбачено.
Завершена
550 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 750.00 UAH
Період оскарження:
09.05.2023 16:12 - 14.05.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, а саме неправомірне відхилення тендерної пропозиції ПП «Продфіш»
Номер:
8e4c13160f5840ef974ddb515562671b
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-09-010319-a.c6
Назва:
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, а саме неправомірне відхилення тендерної пропозиції ПП «Продфіш»
Скарга:
№ 21 від 22.05.2023 року
Орган оскарження: Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Замовник: Спеціальний авіаційний загін Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій
код ЄДРПОУ 33965532
16600, Чернігівська область, м. Ніжин, вул. Космонавтів 90
тел. 0463123020, 0463145148
e-mail: savia.nizhin@dsns.gov.ua
Суб’єкт оскарження: Приватне підприємство «Продфіш»
код ЄДРПОУ 42784504
16500, Чернігівська область, м.Бахмач, вул. Східна, буд. 1А
тел: +380675033593
е-mail: bahmachriba@ukr.net
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2023-05-09-010319-a
СКАРГА
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, а саме неправомірне відхилення тендерної пропозиції ПП «Продфіш»
09 травня 2023 року Замовником - Спеціальний авіаційний загін Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги) за ДК 021:2015 – 15240000-2 Рибні консерви та інші рибні страви і пресерви (САРДИНИ НАТУРАЛЬНІ З ДОДАВАННЯМ ОЛІЇ 0,240 КГ ТУ У 10.2-00376403-004:2017 АБО ЕКВІВАЛЕНТ).
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 17 травня 2023 року.
Відповідно до п. 37 Особливостей оцінка тендерної пропозиції проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених замовником у тендерній документації, шляхом визначення тендерної пропозиції найбільш економічно вигідною. Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна/приведена ціна якої є найнижчою.
Найбільш економічно вигідною визначена пропозиція Приватного підприємства "Продфіш" (далі по тексту – Скаржник, Учасник, Постачальник або ПП «Продфіш»).
Проте, Протоколом Уповноваженої особи Замовника від 17.05.2023 року, пропозицію Скаржника було відхилено.
ПП «Продфіш» не погоджується з таким рішенням Замовника, вважає, що зазначене рішення порушує права та законні інтереси Скаржника, що призвело до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, та у строк, визначений абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зі скаргою на рішення Замовника.
Обґрунтування.
Протоколом Уповноваженої особи Замовника від 17.05.2023 року, відхилено тендерну пропозицію Скаржника, у зв'язку з тим, що учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю із тим самим замовником, що призвело до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати їх застосування, з наданням документального підтвердження застосування до такого учасника санкції (рішення суду або факт добровільної сплати штрафу, або відшкодування збитків) договір поставки від 17.11.2021 №42. Таке обґрунтування Замовника є безпідставним та надуманим з огляду на наступне:
Зазначимо, що Скаржник дійсно мав укладений договір на поставку продукції із Замовником від 17.11.2021 № 42 (далі – Договір), але ніякого дострокового розірвання договору та застосування санкцій до учасника - не мало місця!
По - перше: Додаткова угода № 2 до Договору на поставку продукції від 17.11.2021 №42 (далі – угода), яку надає Замовник, як доказ «розірвання договору», має лише назву самого файлу «Додаткова угода № 2 розірвання договору.doc», але за змістом ця угода - є домовленістю сторін щодо зменшення обсягів закупівлі наприкінці 2021 року.
По – друге: щодо листа Замовника від 16.11.2021 №8102-3836/81 «на заміну продукції», це також не є доказом неналежного виконання умов Договору з боку Постачальника, бо не має зафіксованого факту отримання неякісного товару – відсутній складений двосторонній Акт у присутності представника Постачальника.
По – третє: ніяких документально підтверджених накладених санкцій, як слідство порушених зобов’язань за Договором, не має взагалі!
Згідно з абзацом 14 пункту 44 Особливостей Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та може відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків – протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.
Аналізуючи цю норму Особливостей, для реалізації права Замовника щодо відхилення пропозиції Учасника на підставі абзацу 14 пункту 44 Особливостей, приходимо до висновку, що, мають бути виконані наступні умови:
Умова 1: Між цим учасником та цим замовником має бути укладено договір про закупівлю в розумінні Закону та Особливостей.
Умова 2: Учасник має невиконані зобов’язання щодо укладеного Договору. Звертаємо увагу: має бути документально зафіксоване невиконання умов договору з вини учасника.
Умова 3: Договір було достроково розірвано (за згодою сторін або за рішенням суду).
Умова 4: У зв’язку з розірванням договору до учасника (постачальника) було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків.
Ураховуючи викладене, для правомірного застосування абз. 14 пунтку 44 Особливостей мають одночасно бути виконані та документально підтверджені всі зазначені умови: тобто між цим учасником та цим замовником вже було укладено договір про закупівлю за результатами процедури закупівлі чи спрощеної закупівлі, розпочатої (оголошеної) не раніше 19.04.2020; такий договір був достроково розірваний у зв’язку з неналежним виконанням зобов’язань учасником; до учасника було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків.
З перелічених умов, Скаржник мав лише укладений договір із Замовником. Інші підстави надумані Замовником та не мають документального підтвердження.
Враховуючи викладене, Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ПП «Продфіш».
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Спеціальний авіаційний загін Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Приватного підприємства «Продфіш» за процедурою закупівлі - ДК 021:2015 – 15240000-2 Рибні консерви та інші рибні страви і пресерви (САРДИНИ НАТУРАЛЬНІ З ДОДАВАННЯМ ОЛІЇ 0,240 КГ ТУ У 10.2-00376403-004:2017 АБО ЕКВІВАЛЕНТ), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-05-09-010319-a.
Додатки:
1. Протокол уповноваженої особи від 17.05.2023.
2. Додаткова угода № 2 до Договору на поставку продукції від 17.11.2021 №42.
3. Лист Замовника від 16.11.2021 №8102-3836/81 «на заміну продукції».
Директор ПП «Продфіш» Анатолій ДЕМ’ЯНЕНКО
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА в АМКУ.pdf 22.05.2023 11:54
- СКАРГА в АМКУ.docx 22.05.2023 11:54
- Протокольне рішення відх.docx 22.05.2023 11:55
- додаткова угода №2 розірвання договору.pdf 22.05.2023 11:55
- лист на заміну продукції.pdf 22.05.2023 11:55
- рішення від 24.05.2023 №7194.pdf 24.05.2023 15:46
- інформація про резолютивну частину рішення від 01.06.2023 № 7867.pdf 02.06.2023 13:39
- рішення від 01.06.2023 № 7867.pdf 06.06.2023 19:34
- Протокольне рішення.docx 07.06.2023 14:29
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.05.2023 11:56
Дата розгляду скарги:
01.06.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.05.2023 15:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
06.06.2023 19:34
Дата виконання рішення Замовником:
07.06.2023 14:29
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Щодо рішення №7867-р/пк-пз від 01.06.2023.
Вимога
Є відповідь
Неправомірне визнання переможця ТОВ "Рибпродукт 97"
Номер:
a5dbe7e7c39e4895a1fdfd2536b4d78c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-09-010319-a.a5
Назва:
Неправомірне визнання переможця ТОВ "Рибпродукт 97"
Вимога:
Пропозиція учасника, якого визнано переможцем - ТОВ "Рибпродукт 97" - не відповідає технічним та кваліфікаційним вимогам ТД Замовника, а саме згідно Додатка 3 до Документації, та Додатка 5 до Документації. Детальна інформація у прікріпленому файлі
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога щодо неправомірного визначення переможця.pdf 19.05.2023 23:03
Дата подачі:
19.05.2023 23:03
Вирішення:
Довідки завантажені.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Неправомірне визначення переможця
Номер:
df7f65e1b7a64ae193509b7074baf6ad
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-09-010319-a.b4
Назва:
Неправомірне визначення переможця
Вимога:
Невідповідність тендерної пропозиції учасника, якого визнали переможцем ТОВ "Рибпродукт 97", технічним та кваліфікаційним вимогам Замовника
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога щодо неправомірного визначення переможця.pdf 19.05.2023 10:10
- лист на заміну продукції.pdf 19.05.2023 11:14
- додаткова угода №2 розірвання договору.pdf 19.05.2023 11:14
Дата подачі:
19.05.2023 10:10
Вирішення:
ПП "Продфіш" не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю із тим самим замовником, що призвело до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати їх застосування, з наданням документального підтвердження застосування до такого учасника санкції (рішення суду або факт добровільної сплати штрафу, або відшкодування збитків) договір поставки від 17.11.2021 №42.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
щодо відхилення пропозиції
Номер:
2b9c55d3b642472fb4252b45fbe05f8a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-09-010319-a.c3
Назва:
щодо відхилення пропозиції
Вимога:
Протоколом Уповноваженої особи СПЕЦІАЛЬНОГО АВІАЦІЙНОГО ЗАГІНУ ОПЕРАТИВНО-РЯТУВАЛЬНОЇ СЛУЖБИ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ від 17.05.2023 було відхилено пропозицію ПП «Продфіш» (далі – учасник процедури).
Приватне підприємство «Продфіш» не погоджується з таким рішенням Замовника, вважає, що воно прийняте з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, з огляду на таке:
Замовник відхилив пропозицію на підставі того, що учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю із тим самим замовником, що призвело до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати їх застосування, з наданням документального підтвердження застосування до такого учасника санкції (рішення суду або факт добровільної сплати штрафу, або відшкодування збитків) договір поставки від 17.11.2021 №42.
Аналізуючи цю норму Закону, необхідно враховувати обов’язкове виконання таких умов:
1. Між учасником та цим замовником вже було укладено договір про закупівлю в розумінні пункту 6 частини 1 статті 1 Закону (у редакції з 19.04.2020).
2. За договором, що відповідає викладеним вище умовам, учасник не виконав зобов’язання. Звертаємо увагу: ідеться саме про документально зафіксоване невиконання умов договору з вини учасника.
3. Договір, що відповідає викладеним вище умовам, було достроково розірвано. Дострокове розірвання договору може відбуватися: за згодою сторін, за рішенням суду, а також в односторонньому порядку (відмова від договору), однак лише в разі, якщо право на відмову від договору передбачено безпосередньо таким договором чи законом (стаття 188 ГК України).
4. У зв’язку з розірванням договору до учасника (постачальника, виконавця) було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків. Звертаємо увагу, що за змістом статті достатньо, щоб штрафи/відшкодування збитків були застосовані (накладені), а от стягнення (фактична сплата) не вимагають. Та навіть якщо учасник сплатив штрафи та відшкодував збитки, то його вважатимуть таким, що довів свою надійність, а отже йому не можна буде відмовити в участі у процедурі закупівлі на досліджуваній підставі (про що однак слід буде повідомити в тендерній пропозиції).
Підкреслимо, що всі названі умови мають бути виконані одночасно та бути підтверджені документально.
Дострокового розірвання Договору поставки від 17.11.2021 №42 не було, як і не було застосування санкцій, що є обов’язковою складовою підстави відхилення, тому прийняте рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ПП «Продфіш» є необґрунтованим, неправомірним, таким що суперечить, порушує права та інтереси ПП «Продфіш» на об’єктивний та неупереджений розгляд його тендерної пропозиції, а також порушує чинне законодавство у сфері публічних закупівель.
Враховуючи вищенаведене, вимагаємо скасувати рішення щодо відхилення нашої пропозиції , в іншому випадку ми будемо оскаржувати рішення Замовника в порядку регламенту чинного законодавства.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.05.2023 09:18
Вирішення:
ПП "Продфіш" не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю із тим самим замовником, що призвело до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати їх застосування, з наданням документального підтвердження застосування до такого учасника санкції (рішення суду або факт добровільної сплати штрафу, або відшкодування збитків) договір поставки від 17.11.2021 №42.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні
Вимога
Відхилено
Дискримінаціні вимоги в Додатку 3 ТД
Номер:
0d59e6ede0d346c7bfc8bef4e4f22228
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-09-010319-a.a2
Назва:
Дискримінаціні вимоги в Додатку 3 ТД
Вимога:
Шановний Замовнику. Згідно вимог ТД оголошення про закупівлю Сардини натуральні з додаванням олії зазначено: "Розділ III. Інструкція з підготовки тендерних пропозицій -- Зміст і спосіб подання тендерних пропозицій -- У складі тендерної пропозиції учасник повинен надати: підпункт 4) інформацію та документи, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі відповідно до Додатку 3;"
В Додатку 3 до Документації "Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі" зазначається, що "овар має відповідати вимогам згідно ТУ У 10.2-00376403-004:2017". В даному Додатку 3 не зазначено, що "або еквівалент" Тобто, згідно Закону, якщо ми, або інший учаник надамо в посвідченні якості предмет закупівлі, який відповідає іншому ТУ, ви нас можете відхилити, тому що в такому випадку наша тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Дана вимога є дискамінаційною, оскільки вказаний ТУ належить продукції ТОВ ТОВ "БУСЬКИЙ КОНСЕРВНИЙ ЗАВОД". Згідно Закону України "Про публічні закпівлі" - Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до частини шостої статті 3 Закону про особливості технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі і кваліфікаційні критерії до учасників відбору не можуть містити дискримінаційних умов та зменшувати рівень конкуренції.
Просимо внести зміни до ТД, виключивши з неї дискриманаційні вимоги, "Товар має відповідати вимогам згідно ТУ, ДСТУ, ГСТУ чинним на території України" або додавши в Додаток 3 "або еквівалент"
Дякуємо!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.05.2023 16:52
Вирішення:
Оголошено з еквівалентом.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:
c75c85e33f3c45069cfff6dc4860fd29
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-09-010319-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику, добрий день. Згідно вимог ТД оголошення про закупівлю Сардини натуральні з додаванням олії в Додатку 3 до Документації "Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі" зазначається, що "овар має відповідати вимогам згідно ТУ У 10.2-00376403-004:2017". Дана вимога є дискамінаційною, оскільки вказаний ТУ належить продукції ТОВ ТОВ "БУСЬКИЙ КОНСЕРВНИЙ ЗАВОД". Згідно Закону України "Про публічні закпівлі" - Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до частини шостої статті 3 Закону про особливості технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі і кваліфікаційні критерії до учасників відбору не можуть містити дискримінаційних умов та зменшувати рівень конкуренції.
Просимо внести зміни до ТД, виключивши з неї дискриманаційні вимоги, "Товар має відповідати вимогам згідно ТУ, ДСТУ, ГСТУ чинним на території України"
Дякуємо!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.05.2023 13:31
Вирішення:
У тендерній документації та в оголошенні про закупівлю стоїть "Або еквівалент".
Статус вимоги:
Відхилено