-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія (Електрична енергія)
Завершена
335 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 356.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 356.00 UAH
Період оскарження:
09.05.2023 14:19 - 14.05.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні умови
Номер:
54caf80ef34845d4a852fe3c14ef45b3
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-09-008894-a.a1
Назва:
Дискримінаційні умови
Вимога:
Шановний замовник, відповідно до ст 5 ЗУ "Про пулічні закупівлі" Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
В пункті 15 Додатку 3 ви вимагаєте для підтвердження можливості забезпечення учасником реалізації прав, надати Довідку про створення Учасником на території Полтавської області Центру обслуговування споживачів.
Так, як ви вказуєте конкретну область це значно звужує кількість учасників, такі дії є дискримінаційними. Зверну Вашу увагу на рішення АМКУ до подібної ситуації - UA-2023-01-13-008763-a
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.05.2023 14:01
Вирішення:
Шановний учасник!
Замовник здійснює закупівлю в порядку, визначеному Законом України «Про публічнізакупівлі».
Вимога, встановлена Замовником щодо надання довідки про створення Учасником на території Полтавської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів) відповідно до п. 8.3.17. Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі – Правил) «Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговуванняспоживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством», не може вважатись дискримінаційною вимогою та жодним чином не порушує а ні вимог статті 5 Закону, а ні вимог законодавчих актів України.
Згідно з абзацами 2 та 3 п. 8.3.17. Правил чітко та зрозуміло визначено, що у центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видач ідокументів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим.
У свою чергу споживач має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору постачання електричної енергії.
Крім того, споживач електричної енергії має законодавчозакріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію.
Для Замовника такими способами є використання персональної сторінки споживача на веб-сайті електропостачальника і можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієїне обхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника.
При цьому, очевидно, що у разі значної територіальної віддаленості постачальника від місця находження об’єкта постачання електроенергії та місця діяльності установи, реалізація такого права буде економічно недоцільною і практично не можливою, оскільки потребуватиме витрачання додаткових коштів та робочого часу на відрядження до електропостачальника.
Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично не ожливим реалізацію таких прав споживача електричноїенергії, оскільки відрядження потребують значних витрат робочого часу та коштів.
У такому випадку не може йти мова про оперативне вирішення будь-яких проблемних питань на місці.
Тим більше з огляду на утруднену ситуацію з пересуванням по території країни у зв’язку з обмежувальними заходами, пов’язаними з введенням в країні воєнного стану.
Чинне законодавство не надає електропостачальникам права нав‘язувати споживачам способи отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами через значну територіальну віддаленість.
Будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. Вимогами тендерної документації передбачено надання як альтернативи довідки про структурний підрозділ або посадову особу, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів
На даний час на території Полтавської області існує велика кількість центрів обслуговування клієнтів та ІНШИХ СТРУКТУРНИХ ПІДРОЗДІЛІВ, у т.ч. посадові особи, які забезпечують проведення особистого прийому споживачів, видачу рахунків, первинних розрахункових документів, отже жодного обмеження можливості потенційних Постачальників прийняти участь у зазначеній закупівлі немає.
Вважаємо, що намір замовника торгів реалізувати свої законодавчо закріплені права на можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної, передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника, а також права на особистий прийом та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв не суперечать вимогам законодавчих актів України та жодним чином не порушують принцип недискримінації учасників.
Підстав для задоволення Вашої вимоги немає.
Статус вимоги:
Відхилено