• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Витратні матеріали до устаткування автоматичного оброблення інформації для Державного управління справами

Завершена

865 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 325.00 UAH
Період оскарження: 09.05.2023 12:58 - 19.05.2023 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга

Номер: 89d4fa856af044c6953d1e8870aea850
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-09-006973-a.a2
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга
Дата розгляду скарги: 28.06.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.06.2023 17:26
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 03.07.2023 19:10
Автор: ТОВ "Ворлдвайд Мануфакчурінг, І.Д.", Тендерний Відділ WWM +380444962125 tender@wwm.ua https://p.ua
Вимога
Вирішена

дискримінаційна вимога

Номер: b7c8b1ba0e2e4edf8802e69ba3f13a34
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-09-006973-a.b1
Назва: дискримінаційна вимога
Вимога:
Добрий день. Шановний Замовнику, 09.05.2023 року було оголошено про відкриті торги з особливостями на закупівлю UA-2023-05-09-006973-a за предметом: Витратні матеріали до устаткування автоматичного оброблення інформації для Державного управління справами (ДК 021:2015 - 30120000-6). Під час аналізу Тендерної документації було виявлено ряд вимог, що суперечать положенням ст. 3 і 5 Закону України (далі – ЗУ) «Про публічні закупівлі» № 922-VIII» від 25.12.2015 року та спричиняють дискримінацію учасників процедури закупівлі. На вимогу Замовника до Учасника щодо п 3. Додатку № 3 до тендерної документації «Технічні вимоги до предмета закупівлі..»: « 3. З метою уникнення постачання контрафактної продукції та забезпечення виконання гарантійних зобов’язань на обладнання по позиціях 1-5 та 9-12 специфікації товару Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати оригінал листа від виробника обладнання (або його офіційного представника в Україні) щодо повноважень учасника на постачання Товару, що є предметом закупівлі» повідомляємо наступне: Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 11.02.2022 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 11.02.2022- торгівля даним предметом закупівлі не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 31.03.2023 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не листом від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України, а оригінальність запропонованого Учасником товару Замовник може перевірити на офіційному сайті виробника за допомогою Артрикулу на товар. Відповідно ч. 4. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Вказаний «Лист від виробника» є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання вищевказаного «Листа від виробника» обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. На підставі вищевказаного, вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Дякуємо за звернення. Відповідні зміни буде внесено до тендерної документації в порядку, передбаченому чинним законодавством.
Статус вимоги: Задоволено