-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 38430000-8 Детектори та аналізатори (Автоматичний біохімічний аналізатор (56669 - Біохімічний автоматичний аналізатор метаболічного профілю IVD, стаціонарний)
Завершена
1 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
Період оскарження:
08.05.2023 15:52 - 17.05.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні умови закупівлі
Номер:
3a8735cfed96478697cab5a4f59d66ba
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-08-011158-a.a1
Назва:
Дискримінаційні умови закупівлі
Вимога:
СКАРГА
на дискримiнацiйнi вимоги тендерноi документацii
08.05.2023 року Замовник – Комунальне підприємство "Полтавська обласна клінічна інфекційна лікарня Полтавської обласної ради", оголосив закупівлю: «Код ДК 021:2015– 38430000-8 – «Детектори та аналізатори», номер UA-2023-05-08-011158-a.
Ознайомившись з тендерною документацією, виявили дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії, що вбачається з нижченаведеного.
Відповідно у Додатку 2 до Тендерної документації зазначено запитуване обладнання, а саме автоматичний біохімічний аналізатор, який закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до наведено обладнання.
Слід зазначити, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до предмета закупівлі, відсутні щонайменше два виробники, обладнання яких відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації (ТД). Зокрема всі сукупні медико-технічні вимоги до обладнання зазначені в Додатку №2, прописані під конкретного виробника обладнання, а саме Автоматичний біохімічний аналізатор Erba Lachema XL200, офіційного представника в Україні компанії Ерба Діагностикс Україна, (ТОВ "ЛАБ-СЕРВІС").
Зокрема, у сукупності з іншими умовами ТД (Додаток 2) дискримінаційними є наступні вимоги:
Вимога до пункту 6 – Продуктивність до 200 тестів/годину (до 400 тестів/годину із блоком визначення електролітів). Прохання дану вимогу викласти в новій редакції зазначивши: Продуктивність не менше 200 тестів/годину (не менше 400 тестів/годину із блоком визначення електролітів). Адже бюджет закупівлі в 1 500 000,00 грн дозволяє вам придбати аналізатор який буде суттєво продуктивнішим за запитуваний вами, а отже кращим за технічними характеристиками, що дозволить виконувати більшу кількість аналізів за менший проміжок часу.
Вимога до пункту 10 медико-технічних характеристик – Мінімальний об'єм реакційний суміші – 180 мкл (180-550 мкл). Прохання в даний пункт додати вираз – не гірше 180 мкл (180-550 мкл), адже якщо вами чітко зазначено об'єм реакційний суміші 180 мкл, це дискримінаційна вимога, адже ви не даєте можливості учасникам, аналізатор яких має кращі параметри по даній вимозі, брати участь в даній процедурі закупівлі. Адже чим менший об’єм реагентів та зразку, а отже реакційний об’єм тим краще, адже економиться реактив та сироватка пацієнта.
Вимога до пункту 11 – Об'єм дозування зразків 2-70 мкл (із кроком 0,1 мкл). Прохання в даний пункт додати вираз – не гірше 2-70 мкл (із кроком 0,1 мкл), адже якщо вами чітко зазначено об'єм реакційний суміші 2-70 мкл, це дискримінаційна вимога, адже ви не даєте можливості учасникам, аналізатор яких має кращі параметри по даній вимозі, брати участь в даній процедурі закупівлі. Адже чим менший об’єм дозування зразків, тим більше методик аналізів можна буде зробити з невеликого об’єму сироватки пацієнта.
Вимога до пункту 12 – Об'єм дозування реагентів: Реагент 1: 50-300 мкл (із кроком 1 мкл); Реагент 2: 10-200 мкл (із кроком 1 мкл) – прохання дану вимогу взагалі прибрати, адже наведена інформація ніяким чином не впливає безпосередньо на роботу на аналізаторі, та якість виконання аналізів, вона є необґрунтованою і певним чином випливає з двох попередніх пунктів, доповнюючи їх таким чином, щоб лише суттєво обмежити конкуренцію та конкретизувати вимоги на приладі Erba Lachema XL200.
Те ж саме стосується і пункту 13 медико-технічних характеристик – Час інкубації - 1 стадії аналізу (використовуючи R1) не більш 648 секунд; Для 2 стадій аналізу ( використовуючи R1 і R2) 1-ша реакція 306 секунд + 2-га реакція 324 секунди. Прохання прибрати пункт, адже вимога наведена в ньому є необгрунтованою, а тому дискримінаційною, і покликана лише обмежити коло потенційних учасників процедури закупівлі компаніями, які пропонують прилад Erba Lachema XL200.
Вимога до пункту 17 – Оптична система 8 світлофільтрів: 340, 405, 505, 546, 578, 600, 660, 700 нм. Вимога є дискримінаційною, вузькоспеціалізованою. Прохання даний пункт викласти в новій редакції, додавши фразу Оптична система не гірше: 8 світлофільтрів в діапазоні від 340 нм до 700 нм. Адже це дещо розширить коло потенційних учасників процедури, і також дасть вам можливість придбати аналізатор, який матиме більші можливості по фотометрії. Тим паче що різниця в декілька нанометрів в хвилях світлофільтрів ніяким чином не впливатиме на роботу аналізатора з реактивами, тому що навіть в інструкціях на реагентику, хвилі зчитування зазначаються в проміжках.
Вимога до пункту 24 – Опція збереження історії автомиття – є необгрунтованою, а тому дискримінаційною, адже більшість виробників даного роду інформації взагалі не зазначають в інструкції з експлуатації до приладу.
Вимогу до пункту 30 – Витрати води: до 7,5 л на годину. Прохання розширити дану вимогу, адже за бюджет в 1 500 000,00 грн. багато виробників можуть запропонувати суттєво потужніші аналізатори, продуктивність яких буде більшою за 200, 300, і навіть 400 чи 600 тестів. Тому вимагаємо збільшити межі по використанню води до 20 літрів в годину. Адже чим потужніший аналізатор тим більше води йому потрібно для промивання кювет, пробозабірних голок та перемішувачів. Тим паче що до аналізатора повинна іти ще і станція очищення води, вимоги до якої ви також можете розширити, таким чином щоб було не менше 20 літрів очищеної води 2 класу згідно ДСТУ ISO 3696 в годину.
Вимоги до пунктів 35 – Габарити - 810 мм (В) x 700 мм (Д) x 600 мм (Ш) та 36 – Вага 120 кг. Наполеглива вимога до Замовника прибрати ці вимоги взагалі з таблиці медико-технічних характеристик, адже зазначення конкретних фізичних параметрів таких як габаритні розміри та вага суттєво обмежують коло потенційних учасників процедури закупівлі, вказуючи в сукупності на конкретний прилад, а саме автоматичний біохімічний аналізатор Erba Lachema XL200. Тож дана вимога є необґрунтованою та дискримінаційною, а тому вимагаємо її прибрати, оскільки безпосередньо на роботу та функціональні можливості самого аналізатора, який є предметом закупівлі, вона не впливає.
Таким чином, наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати медичні вироби саме з такими СУКУПНИМИ вимогами) позбавляє потенційних учасників можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням їхніх прав як учасників.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, зокрема лише компанія Ерба Діагностикс Україна або ТОВ "ЛАБ-СЕРВІС", яка є офіційним представником в Україні продукції виробництва Erba Lachema, Автоматичний біохімічний аналізатор Erba Lachema XL200, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Обґрунтування наведеної вище інформації, про чітку приналежність всіх описаних характеристик до конкретного обладнання, за посиланням на аналогічну закупівлю автоматичного біохімічного обладнання з аналогічними медико-технічними вимогами:
https://www.dzo.com.ua/tenders/16475846
Згідно з частиною першою та четвертою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, керуючись п. п. 52-64 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу на процедуру закупівлі до розгляду: «Код ДК 021:2015– 38430000-8 – «Детектори та аналізатори». Ідентифікатор закупівлі UA-2023-05-08-011158-a.
2. Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2023-05-08-011158-a.
3. Внести зміни або прибрати взагалі вимоги що є дискримінаційними сукупними вимогами, як описано Скаржником вище.
В разі не задоволення наших законних вимог та забезпечення недискримінаційних, рівних умов для усіх потенційних учасників процедури закупівлі, будемо звертатися до органів АМКУ із відповідною скаргою.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога скарга 12.05.2023 23:49
- протокол відповіді вимоги №221 від 15.05.2023.pdf 15.05.2023 16:27
Дата подачі:
12.05.2023 23:49
Вирішення:
Шановний учаснику!
Ознайомившись із Вашим зверненням повідомляємо, що ми як замовник можемо надати Вам наступну відповідь:
п.6 Продуктивність до 200 тестів/годину (до 400 тестів/годину із блоком визначення електролітів). За вашим проханням вносимо зміни - Продуктивність не менше 200 тестів/годину (не менше 400 тестів/годину із блоком визначення електролітів);
п.10 Мінімальний об'єм реакційний суміші – 180 мкл (180-550 мкл) . За вашим проханням вносимо зміни - не гірше Мінімальний об'єм реакційний суміші – 180 мкл (180-550 мкл);
п.11 Об'єм дозування зразків 2-70 мкл (із кроком 0,1 мкл) . За вашим проханням вносимо зміни - не гірше Об'єм дозування зразків 2-70 мкл (із кроком 0,1 мкл);
п. 17 залишаємо без змін, на думку Замовника вимога від ФОП АФОНІН ВІТАЛІЙ ВАСИЛЬОВИЧ не обґрунтована.
п.30 Витрати води: до 7,5 л на годину. За вашим проханням вносимо зміни - Витрати води: від 7,5 л на годину;
п.35, п.36 «габарити та розміри» були вказані як приклад робочого місця, яке відведено для нього, місця для встановлення обладнання більших розмірів відсутнє, тому, для збільшення кола потенційних учасників процедури відкритих торгів, викладаємо п. 35 та п. 36 в наступній редакції: Габарити – не більше 810 мм (В) x 700 мм (Д) x 600 мм (Ш), п.36 не більше Вага 120 кг.
Для збільшення кола потенційних учасників процедури відкритих торгів прибираємо такі пункти:
п.12 Об'єм дозування реагентів: Реагент 1: 50-300 мкл (із кроком 1 мкл); Реагент 2: 10-200 мкл (із кроком 1 мкл);
п.13 Час інкубації - 1 стадії аналізу (використовуючи R1) не більш 648 секунд; Для 2 стадій аналізу ( використовуючи R1 і R2) 1-ша реакція 306 секунд + 2-га реакція 324 секунди;
п.24 Опція збереження історії автомиття.
Після дослідження ринку аналоги запитуваного товару закупівлі дешевше 1 400 000,00 грн. в своїй більшості запропоновані країною виробником Китай та без очистки води чого ми б не бажали.
Статус вимоги:
Задоволено