• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Тверде паливо (брикет паливний вугільний)

Завершена

2 523 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 08.05.2023 12:58 - 09.06.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога щодо усунення порушення під час проведення закупівлі (Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-05-08-006370-a) (Тверде паливо (брикет паливний вугільний)) Замовник - КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ"

Номер: 818908e8c6654173967e99d2d1c81e0d
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-08-006370-a.b4
Назва: Вимога щодо усунення порушення під час проведення закупівлі (Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-05-08-006370-a) (Тверде паливо (брикет паливний вугільний)) Замовник - КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ"
Вимога:
Шановний Замовнику! Враховуючи те, що брикет паливний вугільний – це продукт, який може містити в складі окрім вугілля різні домішки: хімічного, неорганічного походження, таких як продукти нафтохімічної та резинотехнічної переробки, а також інших шкідливих речовин для життя та здоров’я людини, виникає питання, яким чином ви зможете забезпечити контроль та гарантії забезпечення санітарних та гігієнічних норм при виробництві, постачанні та використанні брикету паливного вугільного з урахуванням домішок які в ньому присутні, а також у який спосіб учасник процедури закупівлі та споживач брикету мають змогу отримати інформацію щодо санітарно-епідеміологічної безпеки при використанні цього брикету. Додатково інформуємо, що відповідно до визначення термінів в статті 1 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" державна санітарно-епідеміологічна експертиза - це вид професійної діяльності органів державної санітарно-епідеміологічної служби, що полягає у комплексному вивченні об'єктів експертизи з метою виявлення можливих небезпечних факторів у цих об'єктах, встановленні відповідності об'єктів експертизи вимогам санітарного законодавства, а у разі відсутності відповідних санітарних норм - в обґрунтуванні медичних вимог щодо безпеки об'єкта для здоров'я та життя людини Згідно з статтею 11 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" державній санітарно-епідеміологічній експертизі підлягають, зокрема: - продукція, напівфабрикати, речовини, матеріали та небезпечні фактори, використання, передача або збут яких може завдати шкоди здоров'ю людей. Тому, згідно з нормами Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" виробники та/або постачальники зокрема і вугільних брикетів мають вжити заходів для здійснення державної санітарно-епідеміологічної експертизи своєї продукції.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Добрий день, шановний Учасник! У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим пункту 29 Особливостей, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом. На брикети паливні вугільні поширює свою дію ДСТУ 7493:2013 "ВУГІЛЛЯ БУРЕ, КАМ'ЯНЕ, АНТРАЦИТ І ВУГІЛЬНІ БРИКЕТИ. Правила приймання за якістю". Тому, запропонована Вами вимога є дискримінаційною по відношенню до суб'єктів господарювання.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: 33d2a655fabe4e79aff8e865e32608b6
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-08-006370-a.b3
Назва: Скарга
Скарга:
на незаконні вимоги тендерної документації
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 24.05.2023 13:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.05.2023 17:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.05.2023 17:05
Дата виконання рішення Замовником: 07.06.2023 13:04
Коментар замовника щодо усунення порушень: Доброго дня! Зміни до тендерної документації внесено.
Автор: ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД", ЖУК РОМАН ЄВСТАХІЙОВИЧ 380675380454 gasenergo2019@gmail.com http://gasenergotrade.com.ua/
Вимога
Відхилено

Вимога щодо усунення порушення під час проведення тендеру (Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-05-08-006370-a) (Тверде паливо (брикет паливний вугільний)) Замовник - КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ"

Номер: c0aa7c3c4c4144a89969d7f0dd724913
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-08-006370-a.c2
Назва: Вимога щодо усунення порушення під час проведення тендеру (Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-05-08-006370-a) (Тверде паливо (брикет паливний вугільний)) Замовник - КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ"
Вимога:
Шановний Замовнику! Відповідно до пункту 51 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Щодо внесення змін до пункту 4 Додатку 3 до тендерної документації Технічні вимоги до предмету закупівлі. Додатком 3 до тендерної документації Технічні вимоги до предмету закупівлі у пункті 4 передбачено: Брикет паливний вугільний повинен вироблятися без домішок неорганічного походження таких як продукти нафтохімічної та резинотехнічної переробки та інші. Звертаємо Вашу увагу на те, що зазначене вище формулювання унеможливлює участь у закупівлі значної кількості виробників та постачальників паливних брикетів, що містять домішки неорганічного походження, при цьому не поступаються якісними характеристиками тим, що таких домішок не містять. Так, зокрема, ТОВ "УКРАЇНСЬКІ ТЕХНОЛОГІЇ ПЕРЕРОБКИ" є постачальником брикету з технічного вуглецю отриманого після процесу піролізу зношеної гуми, придатного для використання в промисловості різних галузей, опалення промислових та інших приміщень, тощо. Брикети, що пропонуються ТОВ "УКРАЇНСЬКІ ТЕХНОЛОГІЇ ПЕРЕРОБКИ" за якісними характеристиками перевершують аналоги з вугілля, так, зокрема, мають вологість на 2% нижче, зольність на 3% нижче та калорійність до 15% вище за показники товарів, пропонованих конкурентами. Тому, допущення до участі у закупівлі постачальників, що пропонують паливні брикети, що містять домішки неорганічного походження відповідає інтересам замовника з огляду на їх економічну привабливість та якісні переваги. Крім того, підприємницька діяльність із переробки зношеної гуми є соціально корисною та такою, що має підтримуватись та заохочуватись із боку держави та суспільства. В Україні вже накопичено та далі щоденно збільшується кількість зношеної гуми, яка є небезпечним відходом, несе шкоду екології та здоров’ю людини і потребує спеціального способу переробки та утилізації. При цьому піроліз є найбільш екологічно схвальним методом переробки. Відповідно до пункту 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» основними принципами здійснення публічних закупівель є: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до пункту 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до пункту 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. З огляду на зазначене вище та з метою додержання принципів максимальної економії, ефективності та пропорційності і недискримінації учасників та рівного ставлення до них, вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, внести до пункту 4 Додатку 3 до тендерної документації Технічні вимоги до предмету закупівлі зміни, шляхом виключення наступного положення: Брикет паливний вугільний повинен вироблятися без домішок неорганічного походження таких як продукти нафтохімічної та резинотехнічної переробки та інші. Щодо внесення змін до підпункту 5.5 пункту 5 Додатку 3 до тендерної документації Технічні вимоги до предмету закупівлі. Додатком 3 до тендерної документації Технічні вимоги до предмету закупівлі у підпункті 5.5 пункту 5 серед документів, які учасник має надати у складі тендерної пропозиції передбачено: На підтвердження дотримання виробником пропонованої продукції вимог чинного законодавства України надати: - довідку в довільній формі, із посиланнями на «Реєстр декларацій відповідності матеріально-технічної бази роботодавця вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки», в якому повинна міститись інформація про наявність у виробника брикету паливного вугільного, продукція виробництва якого пропонується до постачання чинної декларації відповідності матеріально-технічної бази роботодавця вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки, виданої Державною службою України з питань праці, щодо виконання робіт, а також експлуатацію устаткування відповідно до Постанови КМУ від 03.02.2021р. № 77 на відповідні роботи та обладнання, що експлуатується при виробництві брикету паливного вугільного(або надати оригінал/копію декларації відповідності матеріально-технічної бази роботодавця вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки). З огляду на вимогу, викладену вище, та те, що ТОВ "УКРАЇНСЬКІ ТЕХНОЛОГІЇ ПЕРЕРОБКИ" є постачальником брикету з технічного вуглецю отриманого після процесу піролізу зношеної гуми, вважаємо таку вимогу тендерної документації необґрунтованою та такою, що суперечить закону і інтересам замовника. Виготовлення брикету з технічного вуглецю отриманого після процесу піролізу зношеної гуми здійснюється без застосування машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки та без виконання робіт підвищеної небезпеки. Такий виробничий процес за жодним з критеріїв не підпадає під регулювання Постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77 «Про затвердження переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України». Устатковання, що використовується у процесі виготовлення брикету з технічного вуглецю отриманого після процесу піролізу зношеної гуми не відноситься до жодної з груп Переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, а роботи, що виконуються на виробництві не відноситься до жодної з груп Переліку видів робіт підвищеної небезпеки. Таким чином, виробник брикету з технічного вуглецю отриманого після процесу піролізу зношеної гуми не зобов’язаний та не має можливості отримати Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, а отже така вимога тендерної декларації є дискримінаційною. З огляду на зазначене вище та з метою додержання принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них, вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, внести зміни до підпункту 5.5 пункту 5 Додатку 3 до тендерної документації Технічні вимоги до предмету закупівлі, шляхом доповнення пункту інформацією про необхідність подачі зазначеного у даному пункті документа лише учасниками, що пропонують товар, технологічний процес виготовлення якого передбачає виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник! Ваша пропозиція з закупівлі брикетів з домішками неорганічного походження таких як продукти нафтохімічної та резино технічної переробки та інші, не може бути прийнята, з огляду на те, що технологія переробки та цінова складова інша, ніж при виробництві вугільних брикетів. Щодо наявності у Постачальника Декларації відповідності матеріально-технічної бази роботодавця вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки, то Постановою Кабміну від 3 лютого 2021 р. № 77 «Про затвердження переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» затверджено, зокрема, перелік машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, відповідно до п. 2 (група А) якого входять «Гірничошахтне та гірничорятувальне устатковання та устатковання для видобутку, транспортування, дроблення, сортування та збагачення корисних копалин і огрудкування руд та концентратів». Також відповідно до зазначеної Постанови Кабміну від 3 лютого 2021 р. № 77 «Установити, що на період дії воєнного стану машини, механізми, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у пунктах 2-9 групи А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого цією Постановою, експлуатуються (застосовуються) на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці згідно з Постановою КМ № 357 від 24.03.2022 - діє до дня припинення або скасування воєнного стану і протягом одного місяця після його припинення чи скасування». У свою чергу повідомляємо, що брикетування, тобто виробництво паливних брикетів, є одним із способів грудкування. Таким чином, виробництво паливних вугільних брикетів є грудкуванням кам’яного вугілля (руди). Таким чином, виробник, який здійснює виробництво брикетів паливних вугільних зобов’язаний мати декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, в іншому випадку такий виробник здійснює діяльність з виробництва брикетів паливних вугільних всупереч законодавства.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога щодо усунення умови Тендерної документації, а саме викладеної у Додатку №3 «Технічні вимоги до предмету закупівлі», зазначеної у пункті 5

Номер: cd4cc38347604db19e19fd91642b31cf
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-08-006370-a.a1
Назва: Вимога щодо усунення умови Тендерної документації, а саме викладеної у Додатку №3 «Технічні вимоги до предмету закупівлі», зазначеної у пункті 5
Вимога:
Так в п.1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», передбачено такі основні принципи здійснення закупівель: 1. добросовісна конкуренція, 2. економія і ефективність, 3. відкритість та прозорість, 4. рівне ставлення до учасників, 5. об’єктивність та неупередженість визначення переможця, 6. не допущення корупційних дій та зловживань. Відповідно до умов Тендерної документації, а саме викладених у Додатку №3 «Технічні вимоги до предмету закупівлі», у пункті 5 переліку документів, які учасник повинен подати в складі пропозицій зазначено наступне: «На підтвердження дотримання виробником пропонованої продукції вимог чинного законодавства України - довідку в довільній формі, із посиланнями на «Реєстр декларацій відповідності матеріально-технічної бази роботодавця вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки», в якому повинна міститись інформація про наявність у виробника брикету паливного вугільного, брикет паливний вугільний виробництва якого пропонується до постачання наступних документів: - чинної декларації відповідності матеріально-технічної бази роботодавця вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки, виданого Державною службою України з питань праці, щодо виконання робіт, а також експлуатацію устаткування відповідно до Постанови КМУ від 03.02.2021р. № 77 на відповідні роботи та обладнання, що експлуатується при виробництві брикету паливного вугільного». Однак, вважаємо, що зазначена вимога подачі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці є неправомірною та необґрунтованою, оскільки, згідно з Переліком машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77 (надалі – Постанова), устатковання та обладнання, пов’язане з виробництвом брикетів паливних вугільних не відноситься до жодної з груп (ні до групи А, ні до групи Б) по жодному з критеріїв, що передбачені зазначеною вище Постановою. Крім того, роботи, що виконуються на виробництві брикетів паливних вугільних, не відносяться до жодних з видів робіт підвищеної небезпеки (ні до групи А, ні до групи Б), що визначені Переліком визначеним у Додатку 2 Положення. У зв’язку з викладеним вище подаємо дану Вимогу про усунення недоліків. Просимо прийняти Вимогу та усунути визначений в ній недолік, що містяться в умовах Тендерної документації, а саме у Додатку №3 «Технічні вимоги до предмету закупівлі» - необхідність учасникам закупівлі подавати декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Уважно розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо наступне. Постановою Кабміну від 3 лютого 2021 р. № 77 «Про затвердження переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» затверджено, зокрема, перелік машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, відповідно до п. 2 (група А) якого входять «Гірничошахтне та гірничорятувальне устатковання та устатковання для видобутку, транспортування, дроблення, сортування та збагачення корисних копалин і огрудкування руд та концентратів». Також відповідно до зазначеної Постанови Кабміну від 3 лютого 2021 р. № 77 «Установити, що на період дії воєнного стану машини, механізми, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у пунктах 2-9 групи А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого цією Постановою, експлуатуються (застосовуються) на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці згідно з Постановою КМ № 357 від 24.03.2022 - діє до дня припинення або скасування воєнного стану і протягом одного місяця після його припинення чи скасування». У свою чергу повідомляємо, що брикетування, тобто виробництво паливних брикетів, є одним із способів грудкування. Таким чином, виробництво паливних вугільних брекетів є грудкуванням кам’яного вугілля (руди). Таким чином, виробник, який здійснює виробництво брикетів паливних вугільних зобов’язаний мати декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, в іншому випадку такий виробник здійснює діяльність з виробництва брикетів паливних вугільних всупереч законодавства.
Статус вимоги: Відхилено