• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Автобус спеціалізований для перевезення школярів

Завершена

3 200 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 08.05.2023 10:34 - 27.05.2023 00:00
Вимога
Вирішена

Вимога про внесення змін до тендерної документації

Номер: 93b83218389a44f7b1be9f05f1cdeb00
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-08-002584-a.b2
Назва: Вимога про внесення змін до тендерної документації
Вимога:
Шановний ЗАМОВНИКУ! Нами уважно розглянуті внесені Вами зміни до Тендерної документації по закупівлі (UA-2023-05-08-002584-a) ДК 021:2015: 34120000-4 згідно , як ви зазначили, виконання рішення Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, Повторно наголошуємо, що ДСТУ 7013:2009 не передбачає наявності таких технічних параметрів шкільного автобусу, як: гідравлічної системи гальмування, та особливості конструкції дверей: по правому борту – одні службові одностулкові двері з пневматичним приводом виносні та одні запасні одностулкові двері на петлях з ручним відкриванням, по лівому борту – одні двері водія, одностулкові на петлях, з ручним відкриванням. Це є Вашою особистою вимогою, як Замовника торгів, що суперечить і не відповідає вимогам ДСТУ 7013:2009. Також, у Вашому поясненні по скарзі № UA-2023-05-08-002584-а від 15.05.2023 р. (№324) Ви стверджували, що погоджуєтесь внести зміни в тендерну документацію, виключивши вищезазначені вимоги із «Технічних вимог» до предмета закупівлі, проте не виконали зазначене. Тому, переконливо просимо внести зміни Тендерної документації в повному обсязі, а саме - виключити з Додатку №2 Технічні та якісні характеристики товару: П.8. Система гальмування – гідравлічна П.9. Кількість та особливості конструкції дверей: по правому борту – одні службові одностулкові двері з пневматичним приводом виносні та одні запасні одностулкові двері на петлях з ручним відкриванням,по лівому борту – одні двері водія, одностулкові на петлях, з ручним відкриванням. В іншому випадку, враховуючи практику в оскарженні ідентичних дискримінаційних умов тендерної документації, ми повторно звернемося зі скаргою до АМКУ, що значно відобразиться на перебігу термінів і затягне процедуру закупівлі шкільного автобусу для потреб Гуманітарного відділу освіти, культури, молоді, фізичної культури та спорту Шевченківської селищної ради. Генеральний директор Сиволожський Д.В.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Було внесено зміни в Додатку 2 ( ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ) ДК 021: 2015: КОД 34120000-4 Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб ( Автобус спеціалізований для перевезення школярів).
Статус вимоги: Задоволено
Скарга
Виконана замовником

Скарга щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 9505aea28087433f978c6a0b628c9c2c
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-08-002584-a.a1
Назва: Скарга щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
СКАРГА ЩОДО УСУНЕННЯ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтвердити Приватне акціонерне товариство «Хмельниччина-АВТО» (далі – ПРАТ «Хмельниччина-АВТО» або – Скаржник) є офіційним Дилером товариства з обмеженою відповідальністю «Юніверсал Моторз Груп» (далі – ТОВ «Юніверсал Моторз Груп»), який є офіційним Дистриб'ютором автобусів виробництва ПРАТ «Запорізький автомобілебудівний завод» (скорочено ПРАТ «ЗАЗ»). Скаржник неодноразово звертався до Комісії щодо дискримінаційних вимог замовників у закупівлях шкільних автобусів, що грунтуються на обмеженнях у технічних вимогах, що не передбачені законодавством України. ПРАТ «Хмельниччина-АВТО» планує брати участь у тендері, оголошеному 08 травня 2023 року Гуманітарним відділом (освіти, культури, молоді, фізичної культури та спорту) Шевченківської селищної ради (далі – Замовник) на закупівлю «код ДК 021:2015 – 34120000-4 Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб» (Автобус спеціалізований для перевезення школярів), ідентифікатор закупівлі UA-2023-05-08-002584-a. Однак, Замовником в тендерній документації встановлено вимоги, що не дозволяють Скаржнику подати тендерну пропозицію, а саме - обмеження, визначені поза межами ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги». Такі вимоги є дискримінаційними та встановлені таким чином, що обмежує можливість участі у закупівлі постачальників шкільних автобусів вітчизняного виробництва ПРАТ «Запорізький автомобілебудівний завод», що планує постачати Скаржник, так як пропозиція Скаржника буде відхилена. Вимоги тендерної документації порушують принципи закупівель та вимоги п.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме: Обгрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи Згідно вимог, наведених у Додатку 2 «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ» учасник повинен запропонувати шкільні автобуси, що відповідають технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі (технічна специфікація), зокрема: у розділі «Технічні та якісні характеристики товару» замовником вимагається: - надати у складі тендерної пропозиції гарантійний лист, яким, як додаткова опція, підтверджується встановлення на шкільний автобус кондиціонеру робочого місця водія. При цьому, замовник зазначає, що шкільний автобус має відповідати стандарту ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги» (без урахування Автобусів для перевезення школярів з обмеженою здатністю до пересування безпосередньо у кріслах-колясках). Відповідно до зазначеного ДСТУ 7013:2009 цей стандарт поширюється на автобуси спеціалізовані (далі - автобуси), призначені для перевезення школярів, які сидять, у тому числі з обмеженою здатністю пересування, та осіб, які супроводжують школярів. ДСТУ 7013:2009 встановлює технічні вимоги, яким повинен відповідати шкільний автобус та визначає всі технічні параметри для шкільного автобусу. Єдиним критерієм відповідності автобусу встановленому стандарту є наявність типу та виданому на його основі сертифікату відповідності. Отже, шкільний автобус, що пройшов сертифікацію сертифікаційного органу, повністю відповідає всім вимогам законодавства, встановленим нормам і стандартам. Параметри, які не описані в сертифікаті, не впливають на якість, безпеку та цільове призначення такого автобусу. Вважаємо, що зазначена вимога Замовника є дискримінаційною по відношенню до інших учасників процедури закупівлі, у тому числі Скаржника, так як порушує вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Вимога щодо встановлення додаткової опції кондиціонеру робочого місця водія для шкільного автобусу є особистою вимогою Замовника, що не відповідає ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги» та є дискримінаційною, що, в свою чергу, призводить до значного звуження кола учасників закупівлі. Єдиним нормативним документом, що діє на території України (з 01 січня 2010 року) і поширюється на автобуси спеціалізовані, призначені для перевезення школярів, у тому числі з обмеженою здатністю пересування, та осіб, які супроводжують школярів, є ДСТУ 7013:2009. Зі свого боку хочемо зауважити, що навіть при наявності такої опції у шкільному автобусі, її ефективність становитиме приблизно 30% номінальної потужності, у зв’язку з тим, що робоче місце водія відгороджене від пасажирського салону лише перегородкою, а не окремою закритою кабіною (інформаційний лист ПРАТ «ЗАЗ» №91/УГК від 05.08.2022 р. додається) Крім вище зазначеного, дана додаткова опція збільшить вартість шкільного автобусу, а це прямо суперечить принципам здійснення публічних закупівель в частині максимальної економії, ефективності та пропорційності (пп.2 п.1 ст.5 Закону). Наголошуємо, що стандартом ДСТУ 7013:2009 передбачений чіткий перелік вимог до облаштування робочого місця водія: «4.11.2 Робоче місце водія повинно бути відокремлене від салону: – за сидінням водія – стаціонарною перегородкою, що не обмежує водієві огляд салону; – праворуч від сидіння водія (за наявності безпосереднього сполучення робочого місця водія з проходом у салоні) – відкривною огорожею, верхній край якої в зачиненому стані знаходиться не нижче ніж 65 см від підлоги салону.» Тобто, в ДСТУ 7013:2009 не передбачений такий технічний параметр, як «кондиціонер робочого місця водія». Просимо звернути увагу, що Постійно діюча адміністративна Колегія АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, розглянувши скаргу по закупівлі UA-2022-06-24-001097-a (рішення №5104-р/пк-пз від 14.07.2022 року) зобов’язала замовника внести зміни до тендерної документації щодо порушень, викладених у скарзі. Особисті вимоги замовника до параметрів шкільного автобусу ні в якому разі не повинні суперечити чинному законодавству України, а відповідати йому. Враховуючи зазначене, просимо Комісію зобов’язати Замовника внести зміни в Додаток 2 до тендерної документації шляхом виключення вимоги замовника щодо надання учасником гарантійного листа, яким, як додаткова опція, підтверджується встановлення на шкільний автобус кондиціонеру робочого місця водія. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій 1. П.1. Тендерна документація.doc, що розміщена у закупівлі в електронній системі закупівель, з вільним доступом; 2. Додаток 2 (Технічні характеристики). doc, що розміщений у закупівлі в електронній системі закупівель, з вільним доступом. 3. ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги»; 4. Сертифікат типу ЗАЗ (повний); 5. Сертифікат відповідності (ЗАЗ); 6. Рекомендації Антимонопольного комітету України № 16-рк від 01.06.2021р. 7. Лист ПРАТ «ЗАЗ» №91/УГК від 05.08.2022 р.; 8. Рішення АМК від 14.07.2022 № 5104-р/пк-пз. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Виходячи з вищевикладеного та керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», з урахуванням вищенаведених порушень, допущених замовником у тендерній документації: З метою відновлення порушених прав та законних інтересів ПРАТ «Хмельниччина-АВТО» та дотримання мети Закону України «Про публічні закупівлі» - забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, забезпечення рівних умов участі у процедурі закупівлі учасників, а також керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОШУ: з урахуванням вищенаведених порушень, допущених замовником: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника – Гуманітарний відділ (освіти, культури, молоді, фізичної культури та спорту) Шевченківської селищної ради – внести зміни до тендерної документації з метою виключення дискримінаційної умови, описаної у скарзі. Генеральний директор КЕП Сиволожський Д.В.
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 22.05.2023 13:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.05.2023 15:49
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.05.2023 11:24
Дата виконання рішення Замовником: 25.05.2023 11:47
Коментар замовника щодо усунення порушень: Гуманітарний відділ (освіти, культури, молоді, фізичної культури та спорту) Шевченківської селищної ради повідомляє: На виконання рішення Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, було внесено зміни до тендерної документації по закупівлі (UA-2023-05-08-002584-a) ДК 021:2015: 34120000-4 Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб (Автобус спеціалізований для перевезення школярів)
Автор: ПРАТ "ХМЕЛЬНИЧЧИНА-АВТО", Олена Бресь +380675508737 lawyer@khmelavto.com