• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Завершена

1 134 642.53 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 673.21 UAH
Період оскарження: 05.05.2023 14:59 - 10.05.2023 00:00
Вимога
Вирішена

дискримінаційна вимога

Номер: 090559dabc224649b5d5a8114e7073f5
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-05-010153-a.b1
Назва: дискримінаційна вимога
Вимога:
дискримінаційна вимога сертифікати по видам діяльності- розподілення електроенергії (ДКПП 35.13); - торгівля електроенергією (ДКПП 35.14);
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Ознайомившись, із вищевикладеною вимогою, Замовник вважає за необхідне повідомити про наступне: Дана закупівля проводиться відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року (далі – Особливості). Відповідно до пункту 1 Особливостей, ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Згідно з пунктом 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. Частина 2 статті 22 Закону містить невичерпний перелік відомостей, які зазначаються у тендерній документації. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до підпункту 1.1. пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме: інші документи відповідно до пункту 3 Розділу V «Інша інформація» цієї тендерної документації та Додатку №8. Спірними, на думку запитувача є вимоги пунктів 15-21 Додатку №8 до тендерної документації, які вимагають надання сертифікатів ДСТУ EN ISO 9001:2018, ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 37001:2018, ДСТУ ISO 45001:2019, ДСТУ ISO/ІЕС 27001:2015, ДСТУ ISO 28000:2008, ДСТУ ISO 50001:2020, в частині видів діяльності, які окрім інших, мають включати дані сертифікати, а саме передача електроенергії (ДКПП 35.12), розподілення електроенергії (ДКПП 35.13), торгівля електроенергією (ДКПП 35.14). Жодна із вищевказаних вимог не містить ознак дискримінаційності, оскільки Замовник має право включати до тендерної документації вимоги, що не заборонені чинним законодавством. Враховуючи відсутність нормативно-правової заборони на включення до тендерної документації вимог щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників сертифікатів про відповідність міжнародним стандартам у різних галузях, Замовником було прийнято рішення про включення таких вимог до тендерної документації. Окрім цього, правомірність такого рішення підтверджена також практикою Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема у рішеннях № 13161-р/пк-пз від 10.06.2021 року (щодо сертифікату ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування»), № 16218-р/пк-пз від 15.07.2021 року (щодо сертифікату ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги»), № 5362-р/пк-пз від 09.08.2022 року (щодо сертифікату ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання»), № 19485-р/пк-пз від 27.08.2021 (щодо сертифікатів у ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги») та ISO/ІЕС 27001:2015 "Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги"). Зазначені вище нормативні документи, є затвердженими діючими Державними стандартами України, а система сертифікації є загальнодоступною для будь яких суб’єктів господарювання. Щодо видів діяльності, які окрім інших, мають включати дані сертифікати, Замовник вважає за необхідне повідомити про наступне: В пункті 2 додатку 1 до тендерної документації зазначено, що до вартості тендерної пропозиції включаються витрати щодо оплати послуг з розподілу електричної енергії. В пункті 4 додатку 4 до тендерної документації зазначено, що до ціни пропозиції Учасник зобов’язаний включити витрати на послуги з передачі та розподілу електричної енергії. В додатку 2 до проєкту договору (Додаток 7 до тендерної документації), в графі «Ціна (тариф) у грн. на момент укладання Договору» зазначено, що ____________ грн. 1 кВт/год з ПДВ, включає в себе тариф на послуги з постачання, передачі та розподілу електричної енергії. Таким чином послуги з постачання, передачі та розподілу є невід’ємними складовими предмета закупівлі: Електрична енергія код за ДК 021:2015: 09310000-5, щодо якого проводяться відкриті торги, за результатами яких буде укладено договір про постачання електричної енергії споживачу, проєкт якого наведено в додатку 7 до тендерної документації. Зважаючи на усе вищевикладене, беручи до уваги той факт, що предметом закупівлі є Електрична енергія код за ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія, що перебуває на межі дефіцитності, з метою забезпечення бодай мінімальної стабільності у постачанні електричної енергії, Замовником сформульовано базові вимоги до постачальника електричної енергії, які б забезпечили таку стабільність постачання. Отже, підсумовуючи вищевикладене, Замовник дійшов висновку про відсутність підстав для внесення змін до тендерної документації (згідно з абзацом 3 пункту 51 Особливостей), адже остання складена у повній відповідності до вимог чинного законодавства, у тому числі у сфері публічних закупівель.
Статус вимоги: Задоволено