-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з поточного (ямкового) ремонту доріг місцевого значення м. Добропілля Донецької області
Завершена
5 027 745.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 25 138.73 UAH
мін. крок: 0.5% або 25 138.73 UAH
Період оскарження:
05.05.2023 14:03 - 18.05.2023 00:00
Вимога
Вирішена
про усунення порушень Замовником
Номер:
bff475cd80b74833885ebc31432ce244
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-05-008629-a.a1
Назва:
про усунення порушень Замовником
Вимога:
05.052023р. КП "ДОБРОПІЛЬСЬКИЙ МІСЬКИЙ ТРАНСПОРТ" (далі за текстом - Замовник) оголошено державна закупівля відкриті торги (з особливостями) на закупівлю послуг: Послуги з поточного (ямкового) ремонту доріг місцевого значення м. Добропілля Донецької області (код ДК 021:2015: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь).
Ознайомившись зі змістом тендерної документації в останній редакції, ТОВ «СЛАВДОРСТРОЙ» вважає, що окремі її умови не відповідають вимогам законодавства, а також створюють дискримінаційні умови та обмежують конкуренцію.
Згідно вимог п.6 розділу Розділe V. Оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації, , у складі тендерної пропозиції учасник закупівлі повинен надати:
- Довідку в довільній формі, яка містить інформацію про наявну діючу чинну ліцензію на право провадження господарської діяльності, або документ дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності;
- чинні на дату прийняття пропозиції сертифікати Учасника на систему менеджменту щодо протидії корупції ISO 37001:2016; на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO9001:2015, IDT), на систему екологічного менеджменту ISO 14001:2015, на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ISO 45001:2018. Усі сертифікати на ім’я Учасника мають бути видані акредитованими НААУ органом з сертифікації з відповідними повноваженнями в цій сфері акредитації, що Учасник має підтвердити у складі своєї пропозиції.
Учасник категорично не погоджується з такими вимогами до учасників закупівлі, вважаємо, що відповідні вимоги необґрунтованими, безпідставними, прийнятими всупереч законодавства України, також вважаємо, що ці дії Замовника порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» з наступних підстав:
Як відомо, ISO — це міжнародна організація зі стандартизації, метою якої є ратифікація розроблених стандартів. Положеннями частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) визначено, замовник може вимагати від учасників, у тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації. Тобто Закон: передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати; не забороняє вимагати саме сертифікат ISO.
Однак, сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, в Україні відсутні законодавчі акти, які б зобов’язували суб’єктів господарської діяльності в т.ч. учасників публічних закупівель отримувати вищезазначений Сертифікат.
ISO 9001 - це процес оцінювання системи менеджменту в тій чи іншій компанії на відповідність вимогам стандарту. Для того, щоб отримати сертифікат відповідності ISO 9001, на підприємстві потрібно створити систему документації, яка регулює всі дії, що стосуються якості продукції. Простою мовою, цей сертифікат допомагає керівництву компанії правильно побудувати бізнес-процеси та приймати найбільш оптимальні управлінські рішення, які впливатимуть на якість продукції.
ISO 14000 - серія міжнародних і добровільних для застосування стандартів і настанов, які присвячені екологічному менеджменту. Стандарти серії ISO 14000 формулюють вимоги до екологічної політики організації і допомагають зрозуміти, як впливають на навколишнє середовище ті чи інші продукти і послуги. Стандарт ISO 14001:2015 є добровільним і не встановлює екологічні вимоги до підприємств. Він містить основні правила, яким організація може слідувати для підвищення ефективності своєї СЕМ. Цей стандарт стосується безпосередньо менеджменту та бізнес-процесів, які в результаті опосередковано впливатимуть на якість продукції, захист довкілля та безпеку праці.
ISO 37001 (ABMS) (Anti-bribery management systems). "Система менеджменту протидії корупції" - призначена організаціям для ефективного виявлення, реагування та запобігання хабарництва. Стандарт загальний та може бути впроваджений у всіх організаціях, незалежно від розміру, типу та сектору (приватні, некомерційні, державні). ISO 37001 використовується для боротьби з хабарництвом зі сторони організації, а також з непрямим і прямим хабарництвом. ISO 37001 структура високого рівня (HLS). ABMS може бути частиною загальної системи керування відповідністю на основі ISO 3730, також як автономна система керування або інтегрована з іншими системами керування на основі стандартів - ISO 45001, ISO 37002 та ISO 9001.
Стандарт ISO 37001:2016 не є національним стандартом в Україні. ISO 37001 призначений для того, щоб допомогти організації впровадити систему протидії хабарництву або покращити вже існуючий контроль.
Відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» юридична особа повинна мати антикорупційну програму якщо:
1) державних, комунальних підприємств та товариств, у яких державна або комунальна частка перевищує 50 %, кількість працівників понад 50 людей, а обсяг валового доходу перевищує 70 млн грн.
2) юридичних осіб, які є учасниками процедури закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», якщо вартість предмету закупівлі перевищує 20 млн грн.
Юридичні особи, які мають антикорупційну програму фактично підтверджують всі пункти переліку вимог до стандарту ISO 37001:2016 оскільки це досить близькі вимоги до того, що вимагає антикорупційна програма.
Стандарт ISO 45001:2018 на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці також є добровільним. Тим більш якщо на підприємстві є відділ з охорони праці, який проводить всі необхідні заходи відносно охорони здоров’я та безпеки праці згідно чинного законодавства України.
Сертифікація по ISO 45001:2018 не є обов’язковою вимогою стандарту.
Організація ISO не сертифікує компанії на відповідність стандартами і відповідно до своїх повноважень не може зобов’язати сертифікувати в обов’язковому порядку ні певну компанію, ні певну галузь. Ці рішення приймаються виключно на рівні кожної окремої держави, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації.
Що стосується України, то в нас діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар. В Україні відсутні законодавчі акти, які б зобов’язували суб’єктів господарської діяльності в т.ч. учасників публічних закупівель отримувати вищезазначений Сертифікат.
В Україні відсутні законодавчі акти, які б зобов’язували суб’єктів господарської діяльності в т.ч. учасників публічних закупівель отримувати вищезазначені Сертифікати, а тому не є обов’язковими. Також ці Сертифікати не стосуються якості предмета закупівлі (якісних характеристик предмета закупівлі), оскільки питання якості надання послуг з поточного (ямкового) ремонту доріг місцевого значення регулюється іншими нормами, а саме Державними будівельними нормами ДБН В.2.3-4:2015 Автомобільні дороги. Частина I. Проектування. Частина II. Будівництво.
Сертифікація за стандартом не є обов’язковою і виконання вимог стандарту можна впровадити без подальшої сертифікації, ніякий офіційний документ не регламентує обов’язковість отримання сертифікатів ISO.
Відповідних сертифікатів: ISO 37001:2016; на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO9001:2015, IDT), на систему екологічного менеджменту ISO 14001:2015, на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ISO 45001:2018. Учасник може не отримувати і законодавчий обов’язок на його отримання відсутній.
Учасник має чинну ліцензію на право провадження господарської діяльності, яка поширюється на всю територію України, здійснює свою діяльність, дотримуючись ліцензійних вимог та вимог чинного законодавства.
Учасник має антикорупційну програму та уповноважену особу відповідальну за реалізацію антикорупційної програми на підприємстві, відповідно Закону України «Про запобігання корупції».
У складі своєї тендерної пропозиції учасник надає довідку, складену в довільній формі, що під час поставки товарів /надання послуг /виконання робіт, що є предметом закупівлі, Учасник зобов’язується дотримуватися вимог чинного законодавства України із захисту довкілля, вживати заходів для захисту довкілля від забруднення, надати дозвільні документи, які підтверджують безпечні викиди при виробництві дорожньо-будівельних матеріалів.
Тобто, усі документи, які вимагаються законодавством України для підтвердження Учасником своєї відповідності кваліфікаційним критеріям, Учасник має.
Замовник не довів на законодавчому рівні необхідність встановлення наведеної вище умови тендерної документації в частині надання учасником чинних на дату прийняття пропозиції сертифікати Учасника на систему менеджменту щодо протидії корупції ISO 37001:2016; на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO9001:2015, IDT), на систему екологічного менеджменту ISO 14001:2015, на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ISO 45001:2018.
Відповідні вимоги Замовника у тендерній документації, відносно надання учасниками закупівлі сертифікатів на систему менеджменту щодо протидії корупції ISO 37001:2016; на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO9001:2015, IDT), на систему екологічного менеджменту ISO 14001:2015, на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ISO 45001:2018 є необґрунтованими, безпідставними, прийнятими всупереч законодавства України. Вимога щодо необхідності надання сертифікатів ISO є дискримінаційною та такою, що обмежує взяти участь певне коло учасників у даній процедурі закупівлі. До того ж, перелік ISO стандартів налічує більше ніж 16 000 одиниць та отримати всі сертифікати нереально.
Відповідно до п.1 Ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» - публічні закупівлі здійснюються за принципами ефективності, недискримінації учасників та запобігання корупційним діям та зловживанням.
Відповідно до п.2 Ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» - Учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Відповідно до п.2 Ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» - Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
На підставі вищенаведеного вимагаємо привести положення Тендерної документації щодо проведення процедури відкритих торгів (з особливостями) на закупівлю послуг: Послуги з поточного (ямкового) ремонту доріг місцевого значення м. Добропілля Донецької області (код ДК 021:2015: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) у відповідність до законодавства України, шліхом видалення слів «- чинні на дату прийняття пропозиції сертифікати Учасника на систему менеджменту щодо протидії корупції ISO 37001:2016; на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO9001:2015, IDT), на систему екологічного менеджменту ISO 14001:2015, на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ISO 45001:2018. Усі сертифікати на ім’я Учасника мають бути видані акредитованими НААУ органом з сертифікації з відповідними повноваженнями в цій сфері акредитації, що Учасник має підтвердити у складі своєї пропозиції.»
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога КП Добропільський міський транспорт.pdf 11.05.2023 14:25
- Протокол 14.pdf 12.05.2023 13:38
Дата подачі:
11.05.2023 14:25
Вирішення:
Задовольнити вимогу ТОВ "СЛАВДОРСТРОЙ"
Статус вимоги:
Задоволено