• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Будівля Ліцею № 25 ім. М.О. Щорса м. Житомира за адресою: м. Житомир, вулиця Мала Бердичівська, будинок 18 (виконання демонтажних робіт) (CPV ДК 021:2015:45110000-1 Руйнування та знесення будівель і земляні роботи)

Торги не відбулися

18 599 049.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 185 990.50 UAH
Період оскарження: 04.05.2023 17:27 - 11.05.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на неправомірне рішення

Номер: 6353fea898a64430ae538716fc26d6ea
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-04-014499-a.c3
Назва: Скарга на неправомірне рішення
Скарга:
Зміст скарги наведено у доданих файлах
Дата розгляду скарги: 05.07.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.06.2023 18:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.07.2023 17:15
Дата виконання рішення Замовником: 19.09.2023 17:44
Коментар замовника щодо усунення порушень: Управління капітального будівництва Житомирської міської ради звертається до Антимонопольного комітету України з такого приводу. На виконання рішення від 10.07.2023 № 10242-р/пк-пз комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель рішенням від 01.08.2023 (протокол від 01.08.2023) уповноваженої особи за організацію та проведення процедур закупівель управління капітального будівництва Житомирської міської ради було відхилено найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника/переможця процедури закупівлі UA-2023-05-04-014499-a Приватне підприємство «Елітбуд-1». Про виконання рішення орган оскарження було повідомлено листом від 01.08.2023 № 396 / вих УКБ, який було завантажено до електронної системи закупівель 01.08.2023. Наступною тендерною пропозицією у списку пропозицій, що розташовані за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, визначена тендерна пропозиція ТОВ «ВП «Євротехнології». Рішенням від 08.08.2023 (протокол від 08.08.2023) уповноваженої особи за організацію та проведення процедур закупівель було відхилено тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «ВП «Євротехнології» з підстав абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей (в редакції, яка діяла на момент початку процедури закупівлі). Наступною тендерною пропозицією у списку пропозицій, що розташовані за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, визначена тендерна пропозиція ТОВ «АВТОСПЕЦЮГ». Рішенням від 15.08.2023 (протокол від 15.08.2023) уповноваженої особи за організацію та проведення процедур закупівель було відхилено тендерну пропозицію, учасника процедури закупівлі ТОВ «АВТОСПЕЦЮГ» з підстав абзацу 4 підпункту 1 пункту 41 Особливостей (в редакції, яка діяла на момент початку процедури закупівлі). Таким чином було відхилено всі тендерні пропозиції у процедурі закупівлі номер UA-2023-05-04-014499-a. Станом на сьогодні (19.09.2023) період оскарження по всім учасникам процедури закупівлі закінчився. Однак, попри те, що згідно з підпунктом 1 пункту 48 Особливостей (в редакції, яка діяла на момент початку процедури закупівлі), відкриті торги автоматично відміняються електронною системою закупівель у разі відхилення всіх тендерних пропозицій, в електронній системі закупівель, процедура закупівлі номер UA-2023-05-04-014499-a досі має статус «Призупинено».
Автор: ТОВ "ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЄВРОТЕХНОЛОГІЇ", Олександр Кирпичнік +380638847616 evrotech_1@ukr.net
Скарга
Виконана замовником

Скарга на неправомірне рішення Замовника.

Номер: 2335ea5d26654a958b42336272e38003
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-04-014499-a.a2
Назва: Скарга на неправомірне рішення Замовника.
Скарга:
Зміст скарги наведено у доданих файлах.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 05.06.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.05.2023 15:31
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.06.2023 15:16
Дата виконання рішення Замовником: 16.06.2023 10:51
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасування рішення замовника
Автор: ТОВ "ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЄВРОТЕХНОЛОГІЇ", Олександр Кирпичнік +380638847616 evrotech_1@ukr.net
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні умови

Номер: 14aef4c0fae444ef9cdefc2a6d7ef077
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-04-014499-a.a1
Назва: Дискримінаційні умови
Вимога:
Ознайомившись з Тендерною документацією (Далі — Документація), ми виявили в ній вимоги, які не відповідають діючому законодавству, є дискримінаційним та обмежують конкуренцію, а саме: 1. В тендерній документації, зокрема в додатку № 1 (форма 2) , в порушення п. 4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» вказано мінімальну кількість та види основної будівельної техніки, яка необхідна для виконання робіт, що є предметом закупівлі, з зазначенням певних марок техніки. Щодо кількості техніки зазначено, що така кількість є рекомендованою, однак вимога щодо видів техніки, де зазначено і конкретні марки техніки, є дискримінаційною умовою. Згідно з п.4, п. 6 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі за текстом Закон), закупівля здійснюється за такими принципами: - недискримінації учасників та рівне ставлення до них; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно з п. 4 ст. 22 Закону, Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, а тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Окрім того п. 2 ст. 16 Закону передбачено обсяг кваліфікаційних критеріїв, що можуть встановлюватись Замовником, до них відносяться: - наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; - наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору; - наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Прошу прийняти до уваги, що вищеназвані умови Тендерної документації суперечать п.4, п. 6 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», п. 4 ст. 22 Закону та п. 2 ст.16 Закону, оскільки встановлення вимоги щодо конкретних марок техніки, не є мотивованим, оскільки наявність технік інших марок, відмінних від зазначених в тендерній документації, жодним чином не вплине на ціну пропозиції та на виконання робіт в цілому. Замовник не оплачуватиме це додатково, буде фінансова пропозиція від учасника (переможця), якої він буде дотримуватись згідно укладеного договору і те, якої марки техніка не має значення, головне, щоб техніка була справною і роботи було виконано в належний строк. Замовник, встановивши дані вимоги, цілеспрямовано обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та можуть бути визнані переможцем торгів. Очевидно Замовник лобіює інтереси конкретного учасника, який відповідає таким критеріям. Таким чином, включенням вищезазначених несприятливих та дискримінаційних умов до Документації, Замовник ціленаправлено обмежив учасників, які не відповідають таким штучно створеним умовам, в можливості прийняти участь та можливості стати переможцем у вищевказаних відкритих торгах, чим порушив не лише ЗУ «Про публічні закупівлі» а ще і ЗУ «Про захист економічної конкуренції», зокрема ст. 15 (п.2) , тобто, Замовник надав перевагу суб’єктам господарювання (учасникам відкритих торгів), які відповідають вищеперерахованим вимогам Документації, ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів, які не відповідають таким вимогам Документації, що призводить до усунення, обмеження чи спотворення конкуренції. Окрім того такі дії можуть призвести до завищеної ціни та надмірних витрат бюджетних коштів, внаслідок спотворення конкуренції. Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 5,16,22,24 ЗУ «Про публічні закупівлі», ст.19 Конституції України, ПРОСИМО: 1. Усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами діючого законодавства України. В іншому випадку ми будемо вимушені звернутись : - До АМКУ зі скаргою або до суду з позовом про усунення в тендерній документації дискримінаційних умов; - До АМКУ з заявою про порушення конкуренційного законодавства; - До органів поліції з заявою про вчинення кримінального правопорушення, що має ознаки злочину передбаченого ст. 364 КК України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: За результатами розгляду Вашої вимоги повідомляємо таке. Пунктом 1 Порядку виконання робіт з демонтажу об’єктів, пошкоджених або зруйнованих внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів, затвердженого постановою КМУ від 19.04.2022 № 474 (далі – Порядок) визначено механізм виконання робіт з демонтажу будівель і споруд або їх частин, пошкоджених або зруйнованих внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів, на підставі відповідних рішень, прийнятих за результатами обстеження відповідно до Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 квітня 2017 р. № 257 (Офіційний вісник України, 2017 р., № 33, ст. 1045). Крім того, Порядком встановлено, що демонтажні роботи виконуються відповідно до документації з демонтажу. Розробником документації з демонтажу є суб’єкти господарювання, які згідно із законодавством мають право на розроблення проектної документації в частині технології будівельного виробництва. Відповідно до Порядку замовником було укладено договір на виконання проектно-технічної документації з демонтажу з розробником, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат в частині технології будівельного виробництва. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та технічне завдання визначені відповідно до затвердженої проектно-технічної документації з демонтажу по об’єкту: Будівля Ліцею № 25 ім. М.О. Щорса м. Житомира за адресою: м. Житомир, вулиця Мала Бердичівська, будинок 18 (виконання демонтажних робіт) з урахуванням специфіки предмета закупівлі. Відповідно до абз.3 п.5.1. кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) в складі Тендерної документації замовником завантажено Технічне завдання (додаток 5 до Тендерної документації) та підсумкову відомість ресурсів на виконання демонтажних робіт по об’єкту: «Будівля Ліцею № 25 ім. М.О. Щорса м. Житомира за адресою: м. Житомир, вулиця Мала Бердичівська, будинок 18 (виконання демонтажних робіт)» (продовження до Додатку 5 до Тендерної документації). Крім того, п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) встановлено, що у тендерній документації обов’язково зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням положень Особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Так, пп. 5.1, 5.2 розділу III. «Інструкція з підготовки Тендерної пропозиції» Тендерної документації та у додатку 1 до Тендерної документації замовником встановлено кваліфікаційні критерії та спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. У Формі 1 до п. 1 кваліфікаційні критерії Додатка 1 до Тендерної документації замовником встановлена мінімальна кількість та види основної будівельної техніки, яка необхідна для виконання робіт з демонтажу, що є предметом закупівлі, та яку учасник включає до форми 1, відповідно до тих видів будівельної техніки, які включені до підсумкової відомості ресурсів (розділ. ІІ. Будівельні машини і механізми) затвердженої проектно-технічної документації з демонтажу. Тобто, замовником у тендерній документації вказана тільки та будівельна техніка, яка наведена у підсумковій відомості ресурсів, та яка необхідна для виконання робіт з демонтажу. На виконання вимог ч. 4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце його походження чи спосіб виробництва, після кожного такого посилання слід доповнити, читати і сприймати з виразом «або еквівалент». Дана норма поширюється також марки/моделі будівельної техніки. Крім того, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей та умов Тендерної документації учасник процедури закупівлі як для виконання договору про закупівлю так і для підтвердження такого кваліфікаційного критерію як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або субпідрядника (у разі його залучення) може залучати будівельну техніку на правах оренди/лізингу/надання послуг будівельної техніки або залучати потужності інших суб’єктів господарювання (субпідрядників/співвиконавців). З огляду на вищенаведене, замовником не встановлено жодних дискримінаційних умов щодо учасників процедури закупівлі. Замовник не може задовільнити Вашу вимогу, оскільки з тексту вимоги Ви просите замовника прийняти до уваги, що встановлення вимоги щодо конкретних марок техніки, не є мотивованим, оскільки наявність технік інших марок, відмінних від зазначених в тендерній документації, жодним чином не вплине на ціну пропозиції та на виконання робіт в цілому. При цьому, відсутнє жодне посилання на конкретний вид будівельної техніки та конкретну марку будівельної техніки, включення якої до Форми 1 п. 1 Додатку 1 до Тендерної документації ви вважаєте дискримінаційною вимогою та відсутнє обґрунтування заміни одного виду техніки на інший. Крім того, відповідно до п. 56 Особливостей Ви можете скористатись правом подати до органу оскарження скаргу, що стосується тендерної документації.
Статус вимоги: Відхилено