-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт мереж зовнішнього освітлення
Завершена
4 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 20 000.00 UAH
Період оскарження:
03.05.2023 16:29 - 08.05.2023 00:00
Скарга
Відхилено
Про неправомірні дії Замовника щодо визначення переможцем торгів
Номер:
a7deab285f154dbb90f2a4933b689983
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-03-012588-a.b3
Назва:
Про неправомірні дії Замовника щодо визначення переможцем торгів
Скарга:
Департамент розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міської ради оголосило процедуру закупівлі відкриті торги з особливостями Поточний ремонт мереж зовнішнього освітлення (50230000-6 – Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов’язаного обладнання та супутні послуги), оголошення про проведення відкритих торгів номер UA-2023-05-03-012588-a.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулося 11 травня 2023 о 09:00.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники:
- ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НВК КРИВОРІЖЕЛЕКТРОМОНТАЖ»
- ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО «КІРОВОГРАДСЬКЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ УПРАВЛІННЯ №411» ПУБЛІЧНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «ДНІПРОЕЛЕКТРОМОНТАЖ».
Відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 22/1 від 15 травня 2023 року ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НВК КРИВОРІЖЕЛЕКТРОМОНТАЖ» визначено переможцем торгів (опубліковано в електронній системі закупівель 15 травня 2023).
Вважаємо, що Замовник прийняв неправомірне рішення, яке призвело до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022р. № 1178 (далі – Особливості), у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк визначений абзацом 3 пунктом 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладання договору про закупівлю), звертаємося до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:
1. Відповідно до абз.5 п. 38 Особливостей учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обгрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
- досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
- сприятливі умови, за яких учасник процедури закупівлі може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) учасника процедури закупівлі;
- отримання учасником процедури закупівлі державної допомоги згідно із законодавством.
Виходячи з викладеної норми вбачається, що фактично за змістом, обгрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції є інструментом протидії ціновому демпінгу, що дає можливість (право) замовнику відхилити тендерну пропозицію, якщо обгрунтування такої ціни учасником є недостатнім. Таким чином, обгрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції є оціночним поняттям.
Натомість, обгрунтування аномально низької тендерної пропозиції є обов’язком учасника процедури закупівлі. Тож замовник відповідно до вимог Особливостей може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав обгрунтування вказаної у ній ціни або вартості.
Обґрунтування аномально низької ціни пропозиції з вих. №227/д від 11.05.2023р. наданим ТОВ «НВК КРИВОРІЖЕЛЕКТРОМОНТАЖ» фактично містять загальні фрази щодо наявності гарантованої знижки від постачальників та виробників, а також досягненням економії у технології надання послуг, які жодним чином не підтверджено учасником. Також згідно положень діючого законодавства, ціна є істотною умовою договірних правовідносин, а зміна ціни має бути обґрунтована документально- підкріплена розрахунками.
Враховуючи викладене, учасником ТОВ «НВК КРИВОРІЖЕЛЕКТРОМОНТАЖ» документально не підтверджено надане ним обгрунтування аномально низької ціни, чим порушено принципи здійснення публічних закупівель визначеними п.1, 3, 6 ч.1 статті 5 Закону.
2. Відповідно до умов тендерної документації, а саме п. 6 розділу 3 «Інструкції з підготовки тендерної документації», на підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасники подають, як частину пропозиції довідку про наявність працівників, які будуть задіяні учасником при виконанні умов договору електромонтерів та/або електромонтажників та/або електрослюсарів в кількості не менше 7 осіб, яка містить прізвище та ініціали та/або ПІБ працівника, посаду, інформацію про освіту (вища, середня, тощо) та досвід (вказати загальний стаж роботи та стаж роботи працівників у Учасника).
На підтвердження інформації, вказаної в довідці в складі тендерної пропозиції необхідно надати:
копії/скановані оригінали трудових договорів (контрактів), та/або копії/скановані оригінали першого, передостаннього і останнього із заповнених розворотів трудової книжки працівників електромонтерів, та/або електромонтажників та/або електрослюсарів в кількості не менше 7 осіб, яких зазначено в довідці.
Додатково Учасником надаються копії листів щодо згоди на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних працівників, прізвище та ініціали та/або ПІБ, яких зазначено в довідці.
На виконання зазначених вище вимог учасником ТОВ «НВК КРИВОРІЖЕЛЕКТРОМОНТАЖ» у складі тендерної пропозиції надано скановані оригінали трудових книжок та копії листів щодо згоди на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних працівників, прізвище та ініціали та/або ПІБ, яких зазначено в довідці. Звертаємо Вашу увагу на те, що у 2020 році працівники які зазначені у довідці, відповідно до відомостей у трудових книжках, є працівниками іншої юридичної особи, а саме відокремлених підрозділів «Центрелектро» та «Південьелектро». Також останній запис у трудових книжках містять наступну інформацію:
- Згідно наказу №10-к від 14.01.2021р. працівників Асоян Г.А.,Бєлік А.В., Галушко М.О., Дудніченко А.М., Кас’ян О.Л., Наумець С.М., Проценко Є.В. переведено до виробничої дільниці Центрального електромонтажного управління.
- Згідно наказу №11-к від 14.01.2021 працівників Шестаков С.В. та Іванюк В.В. переведено до виробничої дільниці Південного електромонтажного управління.
Тому листи-згоди на обробку персональних даних отримані учасником ТОВ «НВК КРИВОРІЖЕЛЕКТРОМОНТАЖ» всупереч вимогам Закону України « Про захист персональних даних».
Відповідно до умов п.8 розділу 3 тендерної документації у разі незалучення субпідрядників/співвиконавця(ів) або залучення у обсязі менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у довідці повинно бути відображено відповідну інформацію. Так учасником у складі пропозиції надано довідку з вих. №224/д від 10.05.2023р про те, що ТОВ «НВК КРИВОРІЖЕЛЕКТРОМОНТАЖ» не буде залучати субпідрядника(ів)/співвиконавця(ів) до надання послуг: Поточний ремонт мереж зовнішнього освітлення (50230000-6 – Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов’язаного обладнання та супутні послуги).
Таким чином, враховуючи викладене учасник ТОВ «НВК КРИВОРІЖЕЛЕКТРОМОНТАЖ» не відповідає вимогам визначеним у п.6 розділу 3 тендерної документації, а саме не підтвердив наявність працівників які будуть задіяні під час виконання умов договору.
3. Відповідно до п. 7 розділу 3 «Інструкції з підготовки тендерної документації» інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі зазначена в Додатку 1. Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі.
На підтвердження відповідності тендерної пропозиції вимогам до предмета закупівлі Учасник має надати:
- довідку про те, що Учасник зобов’язується дотримуватись умов технічного завдання тендерної документації (зазначити види і обсяги послуг, які Учасник пропонує надати) з обов’язковим зазначенням усіх вимог Замовника, викладених в Додатку 1 тендерної документації.
Звертаємо Вашу увагу на те, що надане технічне завдання яке викладено в Додатку 1 до тендерної документації розроблено з використанням вимог Стандарту Організації України «Ресурсні елементні кошторисні норми на будівельні роботи МЕРЕЖІ ЗОВНІШНЬОГО ОСВІТЛЕННЯ СОУ Д.2.2-03360874-001:2017». Відповідно до п. 1.2 розділу 1 зазначено, що цей стандарт призначений для визначення складу і кількості ресурсів при виконанні будівельних робіт з будівництва мереж зовнішнього освітлення Комунальним підприємством електромереж зовнішнього освітлення «Міськсвітло» Харківської міської ради (КП «Міськсвітло» ХМР) та іншими учасниками інвестиційного процесу за умови, що технологія та організація робіт, витрати трудових та матеріально-технічних ресурсів не відрізняються від прийнятих у цьому стандарті, та за умови отримання згоди на застосування стандарту від організації, що його прийняла.
Зважаючи на це, учасник ТОВ «НВК КРИВОРІЖЕЛЕКТРОМОНТАЖ» на підтвердження права використання зазначеного стандарту під час складання кошторисної документації та розрахунку договірної ціни повинно мати дозвіл на застосування стандарту від КП «Міськсвітло» Харківської міської ради, оскільки він (дозвіл) є невід’ємною частиною виконання умови тендерної документації в частині відповідності технічному завданню. Натомість зазначений документ відсутній у складі тендерної пропозиції, що суперечить вимога п. 7 розділу 3 тендерної документації. Виходячи з викладеного учасником ТОВ «НВК КРИВОРІЖЕЛЕКТРОМОНТАЖ» не відповідає технічним вимогам визначеним тендерною документацією в частині їх підтвердження.
Нормами абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей встановлено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 особливостей.
Таким чином , Замовник, порушив вимоги абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей оскільки не відхилив пропозицію учасника ТОВ «НВК КРИВОРІЖЕЛЕКТРОМОНТАЖ» з наведеної вище підстави.
На підставі викладеного. права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 22/1 від 15 травня 2023 року, яким визначено переможцем торгів ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НВК КРИВОРІЖЕЛЕКТРОМОНТАЖ» та відхилити пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НВК КРИВОРІЖЕЛЕКТРОМОНТАЖ» з вищевикладених підстав .
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльності замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18 Закону,
ПРОСИМО
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати неправомірним рішення Замовника – протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 22/1 від 15 травня 2023 року, яким визнано переможцем торгів ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НВК КРИВОРІЖЕЛЕКТРОМОНТАЖ», у процедурі закупівлі відкриті торги з особливостями Поточний ремонт мереж зовнішнього освітлення (50230000-6 – Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов’язаного обладнання та супутні послуги), оголошення про проведення відкритих торгів номер UA-2023-05-03-012588-a.
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення - протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 22/1 від 15 травня 2023 року, яким визнано переможцем торгів ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НВК КРИВОРІЖЕЛЕКТРОМОНТАЖ», у процедурі закупівлі відкриті торги з особливостями Поточний ремонт мереж зовнішнього освітлення (50230000-6 – Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов’язаного обладнання та супутні послуги), оголошення про проведення відкритих торгів номер UA-2023-05-03-012588-a та відхилити пропозицію ТОВ «НВК КРИВОРІЖЕЛЕКТРОМОНТАЖ» з вищезазначених підстав та невідповідностей.
Додаток:
1. Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 22/1 від 15 травня 2023 року.
2. Копії трудових книжок та копії листів-згоди на обробку персональних даних.
3. Обгрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції з вих. № 227/д від 11.05.2023р.
4. Довідка про незалучення субпідрядників/співвиконавця(ів) з вих. №224/д від 10.05.2023р
Пов'язані документи:
Учасник
- Довідка про незалучення субпідрядниківспіввиконавця(ів) з вих. №224д від 10.05.2023р.PDF 19.05.2023 09:53
- Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 22 1 від 15 травня 2023 року..docx 19.05.2023 09:53
- Обгрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції з вих. № 227д від 11.05.2023р.PDF 19.05.2023 09:53
- Скарга.docx 19.05.2023 09:53
- 007. Трудові книжки ч3.rar 19.05.2023 09:53
- 007 Трудові книжки ч2.rar 19.05.2023 09:53
- 007. Трудові книжки ч1.rar 19.05.2023 09:53
- Скарга.pdf 19.05.2023 15:28
- рішення від 23.05.2023 №7095.pdf 23.05.2023 15:03
- Інформація про резолютивну частину рішення від 31.05.2023 № 7779.pdf 01.06.2023 12:23
- рішення від 31.05.2023 №7779.pdf 05.06.2023 14:08
- інформація на рішення _7095-р пк - пз .pdf 25.05.2023 16:04
- інформація на рішення _7095-р пк - пз .doc 25.05.2023 16:04
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.05.2023 15:20
Дата розгляду скарги:
31.05.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.05.2023 15:05
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
05.06.2023 14:08
Скарга
Скасована
На неправомірні дії Замовника щодо визначення переможцем торгів
Номер:
3db1305e83e94de498f9f8ae61d8b6fc
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-03-012588-a.c2
Назва:
На неправомірні дії Замовника щодо визначення переможцем торгів
Скарга:
Департамент розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міської ради оголосило процедуру закупівлі відкриті торги з особливостями Поточний ремонт мереж зовнішнього освітлення (50230000-6 – Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов’язаного обладнання та супутні послуги), оголошення про проведення відкритих торгів номер UA-2023-05-03-012588-a.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
18.05.2023 11:05
Вимога
Є відповідь
Про скасування рішення визначення переможця
Номер:
feee0171143646a392c1b674d29704f4
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-03-012588-a.c1
Назва:
Про скасування рішення визначення переможця
Вимога:
Шановний Замовнику, звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до абз.5 п. 38 Особливостей учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обгрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
- досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
- сприятливі умови, за яких учасник процедури закупівлі може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) учасника процедури закупівлі;
- отримання учасником процедури закупівлі державної допомоги згідно із законодавством.
Виходячи з викладеної норми вбачається, що фактично за змістом, обгрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції є інструментом протидії ціновому демпінгу, що дає можливість (право) замовнику відхилити тендерну пропозицію, якщо обгрунтування такої ціни учасником є недостатнім. Таким чином, обгрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції є оціночним поняттям.
Натомість, обгрунтування аномально низької тендерної пропозиції є обов’язком учасника процедури закупівлі. Тож замовник відповідно до вимог Особливостей може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав обгрунтування вказаної у ній ціни або вартості. Обґрунтування аномально низької ціни пропозиції, наданим ТОВ «НВК КРИВОРІЖЕЛЕКТРОМОНТАЖ» фактично містять загальні фрази щодо наявності гарантованої знижки від постачальників та виробників, а також досягненням економії у технології надання послуг, які жодним чином не підтверджено учасником. Також згідно положень діючого законодавства, ціна є істотною умовою договірних правовідносин, а зміна ціни має бути обґрунтована документально- підкріплена розрахунками.
Відповідно до п.6 розділу 3 «Інструкції з підготовки тендерної документації» учасник на підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід повинні подати довідку про працівників та копії/скановані оригінали трудових книжок на працівників зазначених у довідці. Учасником ТОВ «НВК КРИВОРІЖЕЛЕКТРОМОНТАЖ» у складі тендерної пропозиції надано копії трудових книжок з зазначеними відомостями:
- Згідно наказу №10-к від 14.01.2021р. працівників Асоян Г.А.,Бєлік А.В., Галушко М.О., Дудніченко А.М., Кас’ян О.Л., Наумець С.М., Проценко Є.В. переведено до виробничої дільниці Центрального електромонтажного управління.
- Згідно наказу №11-к від 14.01.2021 працівників Шестаков С.В. та Іванюк В.В. переведено до виробничої дільниці Південного електромонтажного управління.
Тож зважаючи на відомості зазначені у трудових книжках, а також довідку про незалучення субпідрядників/співвиконавців наданої у складі тендерної пропозиції, учасник ТОВ «НВК КРИВОРІЖЕЛЕКТРОМОНТАЖ» не підтвердив наявність працівників відповідної кваліфікації, оскільки вони не є працівниками даної організації, чим порушив умови п.6 розділу 3 тендерної документації.
Також звертаємо Вашу увагу на те, що при складанні кошторисної документації були використані ресурсні елементні кошторисні норми, а саме: СОУ Д.2.2-03360874-001:2017 Ресурсні елементні кошторисні норми на будівельні роботи. Мережі зовнішнього освітлення. Відповідно до п.1.2 зазначено що цей стандарт призначений для визначення складу і кількості ресурсів при виконанні будівельних робіт з будівництва мереж зовнішнього освітлення Комунальним підприємством електромереж зовнішнього освітлення «Міськсвітло» Харківської міської ради (КП «Міськсвітло» ХМР) та іншими учасниками інвестиційного процесу за умови, що технологія та організація робіт, витрати трудових та матеріально-технічних ресурсів не відрізняються від прийнятих у цьому стандарті, та за умови отримання згоди на застосування стандарту від організації, що його прийняла.
Зважаючи на це, ТОВ «НВК КРИВОРІЖЕЛЕКТРОМОНТАЖ» на підтвердження права використання зазначеного стандарту повинно мати дозвіл або лист-згоду на застосування стандарту від КП «Міськсвітло» ХМР. Натомість зазначений документ відсутній у складі тендерної пропозиції учасника, що суперечить вимога п. 7 розділу 3 тендерної документації. Виходячи з викладеного пропозиція учасника не відповідає технічним вимогам визначеним тендерною документацією.
Враховуючи вищезазначене вимагаємо скасувати рішення про визнання переможцем закупівлі ТОВ «НВК КРИВОРІЖЕЛЕКТРОМОНТАЖ» та відхилити учасника у відповідності з вимогами законодавства з урахуванням зазначених вище підстав. У випадку не виконання нашої Вимоги , ми будемо змушені звернутися до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель для захисту свої прав.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу.pdf 18.05.2023 13:50
Дата подачі:
16.05.2023 16:06
Вирішення:
Шановний Учаснику, надаємо відповідь на Вашу вимогу UA-2023-05-03-012588-a.c1, яка міститься у вкладенні.
Статус вимоги:
Не задоволено