• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Дизельне паливо та бензин А-95 – за скретч-картками та/або талонами (09130000-9 Нафта і дистиляти)

Завершена

918 845.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 594.23 UAH
Період оскарження: 03.05.2023 15:21 - 08.05.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

відхилення та не надання 24 годин

Номер: 5fecc32e7acc41b69b5cde21f6cd26dd
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-03-010472-a.a2
Назва: відхилення та не надання 24 годин
Скарга:
детально зазначено в тексті скарги
Дата розгляду скарги: 30.05.2023 13:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.05.2023 17:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.06.2023 11:31
Дата виконання рішення Замовником: 05.06.2023 11:31
Коментар замовника щодо усунення порушень: Про виконання рішення № 7658-р/пк-пз від 30.05.2023
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СЕНТАЙМ ГРУП", Ілля Купа 380935458103 senttimegroup@gmail.com
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога про вилучення дискримінаційних умов тендерної документації щодо талонів єдиного зразка

Номер: 304dd9e3e42e4174af07928f2d48aa31
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-03-010472-a.c1
Назва: Вимога про вилучення дискримінаційних умов тендерної документації щодо талонів єдиного зразка
Вимога:
Вимогаємо вилучити дискримінаційну умову тендерної документації щодо талонів єдиного зразка пункт 3 додаток 3 до Тендерної документації Вимагаючи від учасників наявність талонів єдиного зразка. Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників». Вважаємо, що зазначена вимога ТД є дискримінаційною, оскільки у випадку якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога ТД про те, що паливний талон повинен бути єдиного зразка фактично унеможливлюватиме виконання вимог ТД в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж АЗС. Вимога «єдиного зразка талонів» зменшує коло учасників також у зв'язку із тим, що учасник який має право здійснювати продаж талонів марки власника АЗМ, не зможе взяти участь у закупівлі, при цьому такий учасник здатний виконати умови ТД по термінам поставки та якості товару. Вимога Замовника щодо «талону єдиного зразка» штучно звужує коло учасників, що суперечить принципам статті 5 Закону, які передбачають: добросовісну конкуренцію серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням. У разі вилучення дискримінаційної вимоги, взяти участь у закупівлі Замовника зможе більша кількість учасників, які здатні створити конкуренцію постійним постачальникам Замовника, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону). В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС». Враховуючи Рекомендації Антимонопольного комітету України, вбачається, що вимогою щодо наявності талону єдиного зразка, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають декілька партнерських АЗС різних ТМ, які мають талони єдиного зразка на кожну АЗС партнерів окремо. Наявність принаймні двох видів талонів від різних мереж АЗС жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на одній з АЗС, якщо інша через певні причини припинить обслуговування. Вимога «єдиний талон» зменшує коло учасників у зв’язку з тим, що учасник який має декілька партнерських АЗС з неєдиним талоном, не зможе взяти участь у закупівлі, при цьому такий учасник здатний виконати умови ТД по термінам поставки та якості товару. Враховуючи вищезазначене – Вимагаємо вилучити дискримінаційні умови тендерної документації та привести її у відповідність до законодавства.
Вирішення: У відповідь на вимогу UA-2023-05-03-010472-a.c1 Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Запорізькій області (далі - Служба) повідомляє про таке. Згідно із частиною 3 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. Зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним критеріям, встановлених у Тендерній документації, визначається Замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі. Специфіка предмету закупівлі (бензин А-95, дизельне паливо) передбачає наявність великої кількості автозаправних станцій. Проведення даної закупівлі здійснюється задля безперебійного постачання нафтопродуктами та належного виконання завдань і функцій Служби, отже, саме тому Замовник встановлює вимогу щодо єдиного зразка скретч-карток та/або талонів, що є гарантією надійності та стабільності постачальника. Наявність єдиного зразка скретч-карток та/або талонів створює гарантії забезпечення безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС. Враховуючи неодноразові відрядження посадових осіб Замовника, дана умова Тендерної документації лише регулює особливості належного відпуску пального на АЗС. Наявність скретч-карток та/або талонів різних торгових марок перешкоджає належній діяльності Замовника торгів, оскільки створює перепони у відпуску пального за різними зразками скретч-карток та/або талонів на АЗС різних торгових марок. Таким чином, дана вимога є законною та необхідною для належного функціонування Служби. Крім того, вважаю умову тендерної документації, зазначеної у частині 3 Додатку 3, не дискримінаційною, оскільки кожен Учасник, який приймає участь у торгах, має можливість забезпечити скретч-картками та/або талонами єдиного зразка навіть, якщо він не є емітентом вказаних карток.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 11.05.2023 16:01