• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з комплексного прибирання будівель та прилеглих територій

Завершена

4 052 447.13 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 40 524.47 UAH
Період оскарження: 03.05.2023 14:46 - 08.05.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

органом з сертифікації акредитованим національним агентством з акредитації України

Номер: 32d81f4412be45c3b32dd0f7121387f2
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-03-009313-a.a1
Назва: органом з сертифікації акредитованим національним агентством з акредитації України
Вимога:
Шановний Замовник! Вами прописанана вимога щодо того, що: сертифікати мають бути видані органом з сертифікації акредитованим національним агентством з акредитації України, що має бути підтверджено наданням у складі пропозиції відповідного атестату про акредитацію, який засвідчує компетентність органу з сертифікації. Зазначена вимога не відповідає дійсним потребам Замовника та немає законодавчих підстав. Компетентність органу сертифікації, що видав діючі сертифікати учаснику може бути підтверджена Аттестатом нотифікації. Вимагаємо видалити з тендерної документації вимогу щодо органів з сертифікації акредитованих агентством з акредитації України, оскільки така вимога суттєво звужує коло потенційних учасників.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Вимога щодо наявності у Учасника діючих сертифікатів ДСТУ ISO гарантує якість надання послуг. Це гарантія спроможності Учасника стабільно та безперервно забезпечити якість та безпечність послуг протягом усього часу їх надання; забезпечення упевненості в тому, що послуги, які надаються, відповідають обов’язковим вимогам норм. документів, при цьому всі технічні, адміністративні і людські чинники, що впливають на якість послуг, знаходяться під контролем; наявності кваліфікованого персоналу. Отримати сертифікат якості може будь-яка організація, що працює у відповідності до стандартів ДСТУ ISO, а наявність перелічених сертифікатів сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності щодо якісного надання послуг. Чинним законодавством України не встановлено заборону щодо визначення Замовником у тендерній документації вимоги про наявність в учасників сертифікатів на відповідність ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT), ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT), виданих органом з сертифікації, акредитованим Національним агентством з акредитації України. Вимога про те, що сертифікати мають бути видані органом з сертифікації акредитованим національним агентством з акредитації України, що має бути підтверджено наданням у складі пропозиції відповідного атестату про акредитацію, який засвідчує компетентність органу з сертифікації, є обґрунтованою та полягає в наступному. Станом на 25.02.2023 в Україні близько 1500 акредитованих в Національному агентстві з акредитації України органів з оцінки відповідності. Право на проведення акредитації національним органам надають IAF (Міжнародний форум з акредитації) за стандартами для органів з сертифікації та ILAC (Міжнародна кооперація з акредитації) за стандартами для лабораторій і органів інспектування. В Україні національним органом з акредитації, який підписав договори з IAF і ILAC і уповноважений урядом України акредитувати ООВ є НААУ (Національне агентство з акредитації України). IAF і ILAC завжди укладають договір тільки з одним національним органом з акредитації в кожній країні. Відповідно до положення про Національне агентство з акредитації України, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 13.07.2020 № 1318 (далі - Положення), Національне агентство з акредитації України є національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності. Відповідно до ст. 1 ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності. Вищезгаданим нормативно-правовим актом у ст. 2 закріплено, що Цей Закон регулює відносини, пов'язані з акредитацією національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності, у тому числі іноземних органів з оцінки відповідності, та поширюється на органи виконавчої влади, національний орган України з акредитації та органи з оцінки відповідності незалежно від форми власності. Ст.4 цього ж Закону визначає мету акредитації, а саме: Метою акредитації є: забезпечення єдиної технічної політики у сфері оцінки відповідності, забезпечення довіри споживачів до діяльності з оцінки відповідності, створення умов для взаємного визнання результатів діяльності акредитованих органів на міжнародному рівні, усунення технічних бар'єрів у торгівлі. Тому акредитація органу оцінки відповідності Національним агентством з акредитації України є беззаперечним заходом усунення дискримінації вітчизняних та іноземних учасників усіх форм власності, про що також свідчить принцип застосування гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами вимог щодо акредитації, який закріплений у ст. 5 Закону. У відповідності зі стандартом ISO визначення терміну «оцінка відповідності» є доказом того, що «задані вимоги до продукції, процесу, системи, особи або органу, виконані», в свою чергу ми, як Замовник, вважаємо необхідною наявність акредитації органу оцінки відповідності Національним агентством з акредитації України виключно для забезпечення постійного виконання умов відносно предмету закупівлі. Ми просимо надати сферу акредитації ОС (ООВ) саме Національним агентством з акредитації України, оскільки дане агентство є національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності. Так, правові засади та порядок діяльності саме національних органів з акредитації для усіх держав-членів передбачені та охороняються РЕГЛАМЕНТОМ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ (ЄС) № 765/2008 від 9 липня 2008 року «Про встановлення вимог до акредитації та ринкового нагляду, пов'язаних з реалізацією продуктів, та про скасування Регламенту (ЄЕС) № 339/93», в п.(15) якого закріплено: Оскільки мета акредитації - забезпечити надійне підтвердження компетентності органу для провадження діяльності з оцінювання відповідності, держави-члени не повинні утримувати більше ніж один національний орган з акредитації і повинні забезпечувати, щоб такий орган було організовано у такий спосіб, що забезпечує об'єктивність і неупередженість його діяльності. Тому доцільно передбачити, щоб держави-члени забезпечували, щоб, у межах виконання своїх завдань, національні органи з акредитації вважалися такими, що реалізують державну владу, незалежно від їхнього правового статусу. Сертифікат, виданий органом з сертифікації, акредитованого НААУ, є гарантією того, що оцінка відповідності системи менеджменту якості компанії була проведена належним чином з дотриманням всіх міжнародних та національних норм, що має критично важливе значення для отримання Замовником якісних послуг, виконання робіт. Крім цього, враховуючи практику АМКУ дана вимога не є дискримінаційною, оскільки не обмежує коло учасників, не порушує іх права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, та не позбавляє можливості подати свою тендерну пропозицію через наявні умови Документації. В Україні є достатня кількість органів сертифікації, акредитованих Національним агентством з акредитації України, які проводять сертифікацію на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT), ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT). З їх переліком ви можете ознайомитись на сайті НААУ. Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не довів, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси скаржника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення скарги в цій частині.». Враховуючи вищевикладене, Замовником відхилено/не задоволено вимогу потенційного учасника.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 11.05.2023 08:02