-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами за кодом ДК 021-2015 90520000-8 (Послуги щодо забезпечення прийняття (збирання) з суден, що перебувають в акваторії порту, рідких забруднюючих речовин)
Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами за кодом ДК 021-2015 90520000-8 (Послуги щодо забезпечення прийняття (збирання) з суден, що перебувають в акваторії порту, рідких забруднюючих речовин)
Завершена
1 164 500.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 11 645.00 UAH
мін. крок: 1% або 11 645.00 UAH
Період оскарження:
24.01.2018 17:00 - 05.02.2018 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Номер:
e969862d52f54a1d883a1e2b2d716cf0
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-01-24-002626-a.c1
Назва:
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Скарга:
№ 020212 від 02.02.2018 року
До Антимонопольного комітету України
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035
Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ»
(код ЄДРПОУ 39624900)
Адреса: 65012, м. Одеса, пров. Катаєва, 4, нежиле приміщення цокольного поверху, 14
електронна пошта: anna_trg@ueco.com.ua
телефон: +380504990912
Замовник:
Державне підприємство «Адміністрація морських портів України», в особі філії «Октябрьск» державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (адміністрації спеціалізованого морського порту «Октябрьск»)
(код ЄДРПОУ 38728512)
Адреса: Україна, 54052, Миколаївська область, м. Миколаїв, а/с 170.
Фактична адреса: Україна, 54052, Миколаївська область, м. Миколаїв, вул. Айвазовського, 29/1.
електронна пошта: matveev_al@ukr.net
телефон: +38 0512 589793
Інформація про закупівлю
ID: ad30810253264849b41556fca40da730
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2018-01-24-002626-a
Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника –
02.02.2018 р.
Плата за подання скарги – 5000 грн. Без ПДВ
Скарга
щодо порушення законодавства та встановлення замовником
дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
«24» січня 2018 року Державне підприємство «Адміністрація морських портів України», в особі філії «Октябрьск» державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (адміністрації спеціалізованого морського порту «Октябрьск») (Далі — «Замовник») оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами за кодом ДК 021-2015 90520000-8 (Послуги щодо забезпечення прийняття (збирання) з суден, що перебувають в акваторії порту, рідких забруднюючих речовин) ідентифікатор закупівлі: UA-2018-01-24-002626-a.
Ознайомившись з Тендерною документацією (Далі — Документація), ми виявили в ній вимоги, які не відповідають чинним стандартам і законодавству та обмежують конкуренцію, а саме:
В Розділі 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації зазначено: «Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, вимогам, визначеним у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
1) інформацією та документами, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям, у вигляді сканованих копій документів згідно з Додатком 2 до тендерної документації ».
Відповідно, в Додатку 2 до Документації міститься вимога до Учасника надати наступний документ: «Довідка на фірмовому бланку (за наявності) за підписом керівника (уповноваженої особи) про наявність спеціалізованого автотранспорту, спеціалізованого плавзасобу, що забезпечують надання послуг, за предметом закупівлі».
Вважаємо, що вимога Замовника щодо наявності у Учасника спеціалізованого плавзасобу є безпідставною, незаконною та дискримінуючою з огляду на наступне:
По-перше, Замовник вимагає від Учасника наявність у останнього спеціалізованого плавзасобу (далі – «Спец-плавзасіб»), але не зрозуміло навіщо, адже кожен морський порт України має в наявності спеціалізовані судна-збирачі, саме які й використовуються адміністрацією портів для збирання відходів з суден що знаходяться в акваторії морського порту.
По-друге, в тексті Документації не зазначається жодної уточнюючої характеристики так званого Спец-плавзасобу. Вважаємо, що це пов'язано з тим, що такий Спец-плавзасіб взагалі не потрібний Учаснику для надання послуг у майбутньому виходячи з наступного:
Беручи до уваги огляд аналогічних торгів, де виступають організаторами інші філії ДП «АМПУ», бачимо що тільки філія «Октябрьск» державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (адміністрації спеціалізованого морського порту «Октябрьск») включає до тендерної документації вимогу щодо Спец-плавзасобу. Інші ж філії збирають відходи своїми силами, й вже на причалі передають такі відходи компанії яка надає послуги з поводження з безпечними/небезпечними відходами.
Також, не мало важливим фактом є й те, що в Проекті договору який Замовник надав у складі тендерної документації (далі – «Договір») наявний п. 1.4. «Виконавець набуває право власності на рідкі забруднюючі речовини, прийняті з суден, безпосередньо починаючи з моменту їх завантаження на транспортний засіб Виконавця та несе повну відповідальність за подальше безпечне поводження з ними відповідно до вимог чинного законодавства України».
Виходячи з вимоги Замовника щодо наявності Спец-плавзасобу й наведеної норми Договору виходить правова колізія, тобто, не є зрозумілим яка особа несе відповідальність за відходи під час перебування останніх на борту Спец-плавзасобу Виконавця, адже згідно з п. 1.4. Виконавець набуває право власності на рідкі забруднюючі речовини прийняті з суден, безпосередньо починаючи з моменту їх завантаження на транспортний засіб Виконавця. Тобто, саме з таких положень Договору слід дійти до висновку, що, збирання відходів з суден буде проводитися не Спец-плавзасобом Виконавця, а спеціалізованими суднами-збирачами філії «Октябрьск» державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (адміністрації спеціалізованого морського порту «Октябрьск»).
По-третє, вимога Замовника щодо наявності Спец-плавзасобу у Учасника носить дискримінаційний характер, адже, відповідні судна-збирачі є в наявності лише у адміністрацій морських портів України, а виходячи зі словосполучення «спеціалізований плавзасіб» яке Замовник використовує в своїй вимозі що міститься в Додатку 2 до документації, Замовник може нівелювати таким поняттям на користь того чи іншого Учасника. Як приклад, можливо припустити, що свої пропозиції нададуть два Учасники й кожен з яких додасть до своєї пропозиції документи що будуть свідчити про наявність у кожного з них, так би мовити, спеціалізованого плавзасобу, але різних габаритів й різних характеристик. Тоді постане запитання, в якого Учасника є в наявності саме спеціалізований плавзасіб, а не на подобі потрібного?
Адже, «спеціалізований плавзасіб» - це не марка судна, або якесь чітке визначення транспорту. Поняття «спеціалізований плавзасіб» - це звужуючий опис транспорту який повинен передбачати визначені характеристики, параметри, тощо. Як бачимо, Замовник не вказує ніяких характеристик щодо «спеціалізованого плавзасобу», а отже й не зрозуміло який саме потрібен Учаснику спец-плавзасіб для перемоги в таких торгах.
Але скоріше за все, Замовнику не потрібен ніякий Спец-плавзасіб в наявності у Учасника торгів, адже, це більше схоже на узурпацію Замовником своїх прав, що в подальшому йому дасть змогу на власний розсуд обирати переможця торгів.
До того ж, відповідно до вимог чинного законодавства, не будь-який спеціалізований плавзасіб може перевозити небезпечні відходи, так як, крім Ліцензії на перевезення небезпечних відходів, повинні ще й бути Свідоцтво про допущення транспортного засобу до визначених небезпечних вантажів, а також інші відповідні дозвільні документи. Тим паче, що у Учасника ще й повинні бути працевлаштовані матроси й капітани, які будуть керувати таким спеціалізованим плавзасобом. Такі вимоги від Замовника відсутні.
Слід також додати, що така сумнівна вимога відносно беззаперечної наявності у Учасника спеціалізованого плавзасобу з`явилася в тендерах Замовника після того, як Замовник незаконно відхилив тендерну пропозицію ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» як Учасника в торгах за Ідентифікатором закупівлі UA-2016-12-29-000184-a. ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» направило до АМКУ скаргу на дії Замовника, на що АМКУ зобов’язав Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ». Але, всупереч чинному законодавству, Замовник не виконав таку вимогу АМКУ.
Після чого, Замовник постійно включає дискримінаційну вимогу до Учасників щодо наявності спеціалізованого плавзасобу, хоча, як наголошувалося вище, це робиться для того щоб не усі охочі могли брати участь в торгах де Замовником виступає Державне підприємство «Адміністрація морських портів України», в особі філії «Октябрьск» державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (адміністрації спеціалізованого морського порту «Октябрьск») (код ЄДРПОУ 38728512).
Резюмуючи викладене, вважаємо що Замовник умисно виклав вимоги до Учасників в такій формі, щоб у майбутньому у нього була можливість обирати переможця не згідно умов чинного законодавства, а на свій власний розсуд.
Тому, вважаємо що Замовник повинен усунути вимогу щодо наявності спеціалізованого плавзасобу.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Додатки:
1. Докази оплати за подання скарги з відміткою про зарахування коштів до державного бюджету;
2. Тендерна документація, вимоги якої оскаржуються.
3. Оголошення про проведення відкритих торгів.
4. Проект договору в редакції Замовника.
5. Рішення АМКУ від 01.03.2017 №954 щодо скарги ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» на дії Державне підприємство «Адміністрація морських портів України», в особі філії «Октябрьск» державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (адміністрації спеціалізованого морського порту «Октябрьск») (код ЄДРПОУ 38728512).
З повагою
Директор
ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» Малога Наталія Вікторівна
Пов'язані документи:
Учасник
- Оголошення про проведення відкритих торгів.pdf 02.02.2018 16:48
- Проект договору в редакції замовника.pdf 02.02.2018 16:48
- Тендерна документація вимоги якої оскаржуються.pdf 02.02.2018 16:48
- Платіжне доручення по Скарзі 020212.pdf 02.02.2018 16:48
- Скарга 020212.pdf 02.02.2018 16:48
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.03.2017 №954 частина 1.pdf 02.02.2018 17:34
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.03.2017 №954 частина 2.pdf 02.02.2018 17:35
- Рішення від 06.02.2018 № 1009.pdf 06.02.2018 20:13
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.02.2018 16:48
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
06.02.2018 20:14