• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 34120000-4 - Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб (шкільний автобус)

Торги відмінено

6 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 30 000.00 UAH
Період оскарження: 03.05.2023 10:08 - 10.05.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 1edfa43cd96844638c36077c62fe1a39
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-03-002134-a.b1
Назва: Скарга щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
СКАРГА ЩОДО УСУНЕННЯ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтвердити Приватне акціонерне товариство «Хмельниччина-АВТО» (далі – ПРАТ «Хмельниччина-АВТО» або – Скаржник) є офіційним Дилером товариства з обмеженою відповідальністю «Юніверсал Моторз Груп» (далі – ТОВ «Юніверсал Моторз Груп»), який є офіційним Дистриб'ютором автобусів виробництва ПРАТ «Запорізький автомобілебудівний завод» (скорочено ПРАТ «ЗАЗ»). Скаржник неодноразово звертався до Комісії щодо дискримінаційних вимог замовників у закупівлях шкільних автобусів, що грунтуються на обмеженнях у технічних вимогах, що не передбачені законодавством України. З цього приводу Антимонопольний комітет України надав рекомендації від 01.06.2021 року № 16-рк «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» (далі – Рекомендації), у яких зазначив, що встановлення вимог до шкільного автобусу, не передбачених ДСТУ 7013:2009, є дискримінаційною умовою для учасників торгів у тендерній документації замовників, що унеможливлює доступ до закупівлі усіх охочих дилерів/дистриб’юторів шкільних автобусів. ПРАТ «Хмельниччина-АВТО» планує брати участь у тендері, оголошеному 03 травня 2023 року Відділом освіти Ярмолинецької селищної ради (далі – Замовник) на закупівлю «ДК 021:2015 - 34120000-4 - Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб (шкільний автобус)», ідентифікатор закупівлі UA-2023-05-03-002134-a. Однак, Замовником в тендерній документації встановлено вимоги, що не дозволяють Скаржнику подати тендерну пропозицію, а саме - обмеження, визначені поза межами ДСТУ 7013:2009. Такі вимоги є дискримінаційними та встановлені таким чином, що обмежує можливість участі у закупівлі постачальників шкільних автобусів вітчизняного виробництва ПРАТ «Запорізький автомобілебудівний завод», що планує постачати Скаржник. Вимоги тендерної документації порушують принципи закупівель та вимоги п.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме: Обгрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи 1. Щодо дискримінаційних вимог замовника стосовно кількості сидінь у шкільному автобусі та наявності кондиціонера робочого місця водія. Відповідно до вимог до технічних та якісних характеристик товару, викладених у Додатку № 2 до тендерної документації замовником встановлені вимоги до кількості сидінь у шкільному автобусі – не менше 31 без водія та наявності кондиціонера робочого місця водія. При цьому замовник зазначає, що шкільний автобус має відповідати стандарту ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги» (без урахування Автобусів для перевезення школярів з обмеженою здатністю до пересування). Відповідно до зазначеного ДСТУ 7013:2009 цей стандарт поширюється на автобуси спеціалізовані (далі - автобуси), призначені для перевезення школярів, які сидять, у тому числі з обмеженою здатністю пересування, та осіб, які супроводжують школярів. ДСТУ 7013:2009 встановлює технічні вимоги, яким повинен відповідати шкільний автобус та визначає усі технічні параметри для шкільного автобусу. Єдиним критерієм відповідності автобусу встановленому стандарту є наявність типу та виданому на його основі сертифікату відповідності. Отже, шкільний автобус, що пройшов сертифікацію сертифікаційного органу, повністю відповідає всім вимогам законодавства, встановленим нормам і стандартам. Параметри, які не описані в сертифікаті, не впливають на якість, безпеку та цільове призначення такого автобусу. Пунктом 4 «Технічні вимоги» в ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги» регламентовано, що Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів (автобуси ІІІ класу) призначені для перевезення більше 22 пасажирів. Визначення Замовником в тендерній документації мінімальної кількості місць саме не менше 31 без водія, а також вимога щодо наявності кондиціонера робочого місця водія є дискримінаційними вимогами, що звужують коло потенційних учасників закупівлі, зокрема щодо шкільних автобусів виробництва ПРАТ «ЗАЗ», штучно обмежуючи таким чином конкуренцію на відкритих торгах. Таким чином, дії Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Просимо звернути увагу, що Постійно діюча адміністративна Колегія АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, розглянувши скарги по закупівлях: UA-2022-06-24-001097-a (рішення №5104-р/пк-пз від 14.07.2022 року) та UA-2022-01-27-005808-c (рішення №3503-р/пк-пз від 21.02.2022 року) зобов’язала замовників внести зміни до тендерної документації щодо порушень, викладених у скарзі. Також зазначаємо, що особисті вимоги замовника до параметрів шкільного автобусу ні в якому разі не повинні суперечити чинному законодавству України, а відповідати йому. Враховуючи зазначене, просимо Комісію зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в частині кількості сидінь шкільного автобусу та наявності кондиціонера робочого місця водія, відповідно до вимог ДСТУ 7013:2009 «Автобус спеціалізований для перевезення школярів. Технічні вимоги». ВИМОГИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ ТА ЇХ ОБҐРУНТУВАННЯ Усунення зазначених в даній Скарзі порушень процедури Закупівлі можливе шляхом покладення на Замовника зобов'язання внесення змін до Тендерної документації в частині встановлення вимоги до кількості сидінь у шкільному автобусі та наявності кондиціонера робочого місця водія. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій 1. ТД автобус редакція від 03.05.2023 року, що розміщена у закупівлі в електронній системі закупівель, з вільним доступом; 2. Додаток___2 Технічні_характеристики, що розміщений у закупівлі в електронній системі закупівель, з вільним доступом; 3. Рішення №5104-р/пк-пз від 14.07.2022 року; 4. Рішення №3503-р/пк-пз від 21.02.2022 року; 5. ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги»; 6. Сертифікат типу ЗАЗ (повний); 7. Сертифікат відповідності (ЗАЗ); 8. Рекомендації Антимонопольного комітету України № 16-рк від 01.06.2021р. Враховуючи викладене вище, на підставі ст.ст. 5, 18, 22, Закону України "Про публічні закупівлі", та з урахуванням вищенаведених порушень, допущених замовником ПРОШУ: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника – Відділ освіти Ярмолинецької селищної ради – внести зміни до тендерної документації з метою виключення дискримінаційних умов, описаних у мотивувальній частині скарги. З повагою, Генеральний директор КЕП Сиволожський Д.В.
Дата розгляду скарги: 16.05.2023 13:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.05.2023 15:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.05.2023 13:43
Дата виконання рішення Замовником: 22.05.2023 14:03
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення № 6683 АМКУ відповідні зміни внесені. Тендерна документація та Додаток №2 до неї оприлюднений в новій редакції
Автор: ПРАТ "ХМЕЛЬНИЧЧИНА-АВТО", Олена Бресь +380675508737 lawyer@khmelavto.com