-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Паливна деревина (твердих порід)
Закупівля здійснюється з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 зі змінами
Торги відмінено
307 241.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 536.21 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 536.21 UAH
Період оскарження:
02.05.2023 17:37 - 07.05.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Вимагаємо усунути дискримінаційні вимоги шляхом виключення їх зі складу тендерної документації.
Номер:
243ac9c34f89493d9a45d10d96ada733
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-02-013636-a.a1
Назва:
Вимагаємо усунути дискримінаційні вимоги шляхом виключення їх зі складу тендерної документації.
Вимога:
1.Згідно з вимогами п.2 розділу 5 тендерної документації : «Учасник надає гарантійний лист, що до кінцевого строку подання тендерних пропозицій про закупівлю здійснив огляд місць постачання, на яких буде розвантажуватись товар. На підтвердження цієї вимоги надати у складі своєї пропозиції акт обстеження, підписаний керівником Замовника (або, у разі його відсутності, представником Замовника, який уповноважений здійснювати зв’язок з учасниками) та завірений печаткою Замовника. Акт обстеження повинен бути виданий на ім'я Учасника з вказанням номеру закупівлі, предмету закупівлі, назви замовника.» Встановлюючи відповідні вимоги Замовник порушує право Учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати акт за підписом представника Замовника. Встановлені вимоги є незаконними, порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимоги, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
2.Згідно з вимогами Додатку №2 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі): « Учасник у складі тендерної пропозиції надає протоколи радіаційного дослідження деревини на кожне найменування товару видані не раніше січня 2023 року. Уся деревина повинна відповідати вимогам державного гігієнічного нормативу питомої активності радіонуклідів цезію та стронцію у деревині та продукції з деревини, що має підтверджуватися наданими протоколами. Протоколи обов’язково повинні містити інформацію про вміст цезію та стронцію в зразках продукції учасника.» Вказану вимогу ми вважаємо такою, що підлягає скасуванню у зв’язку з невідповідністю вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VIII, зважаючи на наступне:
- згідно чинного Законодавства України протокол радіаційного дослідження деревини видається органами державної санітарно-епідеміологічної служби України МОЗ шляхом видачі протоколу на кожну партію виготовленої продукції та не має конкретного терміну дії, оскільки видається на конкретну партію. Тобто, затребуваний радіаційний протокол Замовником, який буде виданий органами державної санітарно-епідеміологічної служби України МОЗ, не буде відповідати вимогам Замовника, оскільки в ньому буде відсутній термін дії.
Таким чином вимога Замовника щодо надання протоколу радіаційного дослідження деревини, не законна, так як видача такого документа з затребуваними критеріями Замовника, не передбачена Законодавством України та нормативною документацією МОЗ, згідно якої видається вищезазначений протокол.
Відповідно наказу Міністерства екології та охорони природних ресурсів України від 10.07.2014 № 317 затверджені зміни, які не передбачають обов'язкової наявності протоколу радіаційного обстеження, коли промислова сировина не є радіаційно забрудненою або такою, яка за своїми природними властивостями має радіоактивність вище допустимих норм.
Таким чином Замовник повинен внести зміни до тендерної документації або зазначити, що відповідні протоколи надаються, якщо
- в документах походження деревини зазначено місце, де радіаційний фон перевищує норму;
- або, якщо документи на підтвердження походження деревини не з радіаційних міст – надати довідку у довільній формі;
- або вилучити з тендерної документації;
Враховуючи вище викладене, вимагаємо усунути наведені невідповідності шляхом виключення зазначеної вимоги зі складу тендерної документації. У разі ігнорування даної вимоги, ми будемо вимушені звернутись до компетентних органів із вимогою проведення відповідних заходів щодо перевірки правомірності дій замовника та відповідності проведення закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь 09.05.2023 14:27
Дата подачі:
05.05.2023 20:56
Вирішення:
Шановний учасник!
На Вашу вимогу повідомляємо наступне:
1.Згідно з вимогами п.2 розділу 5 тендерної документації : «Учасник надає гарантійний лист, що до кінцевого строку подання тендерних пропозицій про закупівлю здійснив огляд місць постачання, на яких буде розвантажуватись товар. На підтвердження цієї вимоги надати у складі своєї пропозиції акт обстеження, підписаний керівником Замовника (або, у разі його відсутності, представником Замовника, який уповноважений здійснювати зв’язок з учасниками) та завірений печаткою Замовника. Акт обстеження повинен бути виданий на ім'я Учасника з вказанням номеру закупівлі, предмету закупівлі, назви замовника.»
Обстеження об’єкта дозволяє учаснику здійснити попередній моніторинг окремих показників його технічного стану, що має слугувати своєрідною інформаційною базою для формування учасником раціонального та об’єктивного плану доставки Продукції, з урахуванням встановлених замовником строків, та формування ціни своєї пропозиції. Оскільки, учасники мали можливість провести попереднє обстеження об’єкта, це тим самим мінімізує ризики виникнення непорозумінь на етапі укладання договору з переможцем закупівлі, вважаємо вимогу закупівлі про обстеження об’єкту законною та обґрунтованою. Таким чином, Замовник встановлює для учасника максимально комфортні умови для участі у процедурі закупівлі і тендерна документація Замовника жодним чином не містить вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
2.Згідно з вимогами Додатку №2 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі): « Учасник у складі тендерної пропозиції надає протоколи радіаційного дослідження деревини на кожне найменування товару видані не раніше січня 2023 року. Уся деревина повинна відповідати вимогам державного гігієнічного нормативу питомої активності радіонуклідів цезію та стронцію у деревині та продукції з деревини, що має підтверджуватися наданими протоколами. Протоколи обов’язково повинні містити інформацію про вміст цезію та стронцію в зразках продукції учасника.»
Оскільки, предметом закупівлі є товар, який буде надаватися заявникам, перелік яких визначений у Додатку 2 до тендерної документації, Замовник має бути впевненим у відсутності вмісту радіоактивних речовин в продукції, що буде поставлятися.
Продукція повинна бути безпечною для використання та враховуються норми екологічної безпеки. Для підтвердження такої інформації просимо надати документ, а саме протоколи радіаційного дослідження деревини на кожне найменування товару видані не раніше січня 2023 року. Це гарантія спроможності Учасника забезпечити якість та безпечність Продукції протягом усього часу його постачання; забезпечення упевненості в тому, що Продукція, яка поставляється, відповідає обов’язковим вимогам нормативних документів, при цьому всі технічні, адміністративні і людські чинники, що впливають на якість продукції знаходяться під контролем. Отримати протоколи радіаційного дослідження деревини може будь-яка організація, яка планує приймати участь у закупівлях даного виду Продукції.
Крім того, частиною 3 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачається, що технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
Таким чином, Замовником дотримані всі вимоги, встановлені Законом України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами).
Статус вимоги:
Відхилено