-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт будівлі поліклінічного корпусу Комунального некомерційного підприємства «Радивилівська центральна міська лікарня» Радивилівської міської ради Рівненської області по вул. Садовій, 4 в м. Радивилів Рівненської області (заміна вікон та зовнішніх дверей)»
Завершена
3 718 508.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 592.54 UAH
мін. крок: 0.5% або 18 592.54 UAH
Період оскарження:
02.05.2023 15:47 - 07.05.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
dfc749517083479c908596007c1227f7
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-02-011088-a.b2
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Згідно вимог тендерної документації, Ви як Замовник вимагаєте обстежити об’єкт, та пояснюєте це тим, що дозволяєте учаснику здійснити попередній моніторинг окремих показників його технічного стану, що має слугувати своєрідною інформаційною базою для формування учасником раціонального та об’єктивного плану надання послуг/виконання робіт, з урахуванням встановлених замовником строків, та формування ціни своєї пропозиції.
Вважаємо, що дана вимога порушує щонайменше права учасників, які територіально перебувають поза межами місцезнаходження об’єкту, що потребує додаткових витрат, тому є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників. Також при проведені відкритих торгів, інформаційною базою для формування учасником раціонального та об’єктивного плану надання послуг/виконання робіт, з урахуванням встановлених замовником строків, та формування ціни своєї пропозиції – має слугувати Технічне завдання/ специфікація, відповідно до ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати «Акт обстеження об’єкту» за підписом уповноваженої особи Замовника. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання «Акту обстеження об’єкту» є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, зокрема Учасника, Замовник може не надати наведений вище акт, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції.
Зауважуємо, що згідно частини першої статті 5 Закону одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників, тому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Крім того, огляд об'єкту учасника з замовником до аукціону (розгялу пропозицій), прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі. Відповідно до статті 12 Закону Замовник здійснює процедуру закупівлі - відкриті торги, шляхом використання електронної системи закупівель. Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій. Крім того, факт відсутності Учасника на об'єкті до аукціону (розгляду пропозицій), не має жодної підстави для відхилення тендерної пропозиції, визначеною статтею 31 Закону та визначених п.41 Особливостей Постанови КМУ№1178.
Повністю усвідомлюємо, що відповідно до частини другої статті 22 Закону документація може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити, але вимога Замовника, що зазначена вище, повністю суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі». Зауважемо, що тендерна документація маає бути скадена відповідно до ст. 22 Закону, а саме п. 4 в якому йдеться про те що що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та / або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Ви, як Замовник грубо порушуєте, п.4 ст.22 Закону, ст.5 Закону – оскільки створюєте дискримінаціні вимоги до учасників. З огляду на вищевикладене, просимо внести зміни до Оголошення.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.05.2023 13:48
Вирішення:
На Вашу вимогу повідомляємо наступне:
Відповідно до п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Зазначаємо, що акт обстеження необхідний для того щоб унеможливити виникнення непередбачених ситуацій пов'язаних з невідповідністю обсягів послуг з фактичними та нецільового використання коштів. Для забезпечення проведення розрахунків договірної ціни та визначення більш детального об’єму робіт Учаснику надається можливість оглянути об'єкт, де передбачається виконання робіт згідно тендерної документації. За результатами відвідування складається акт обстеження об’єкта, який підписується уповноваженими особами Замовника та Учасника і подається останнім у складі пропозиції. Відповідно до п.1.1 ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016 "Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення та оцінки їх технічного стану" встановлені стандартні вимоги до обстеження будинків, будівель, споруд, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури для визначення та оцінки їх технічного стану з урахуванням положень "Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва", затвердженого Кабінетом Міністрів України на виконання статті 39-2 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності". Згідно з п. 6.4 вищезазначеного ДСТУ при підготовці до проведення робіт з ремонту обстеження є одним із етапів виконання обстеження об’єкта. Підготовка до проведення обстеження включає ознайомлення з об’єктом і прилеглою територією та забудовою. Отже, вимога щодо попереднього обстеження об’єкта є нормативно визначеним обов’язком для здійснення ремонту будівель і споруд, а також дозволяє Учаснику на місці оглянути можливості підключення до існуючих мереж і визначитись з порядком застосування наявної у Учасника матеріально-технічної бази і техніки, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного корегування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Обстеження об’єкта дозволяє учаснику здійснити попередній моніторинг окремих показників його технічного стану, що має слугувати своєрідною інформаційною базою для формування учасником раціонального та об’єктивного плану надання послуг/виконання робіт, з урахуванням встановлених замовником строків, та формування ціни своєї пропозиції. Законодавство про закупівлі не містить терміну поняття «дискримінації». В свою чергу Закон України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» встановлює визначення дискримінації як - ситуації, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними;
Зважаючи на нормативно правову базу, Замовник вважає огляд об’єкту є обов’язковим та необхідним, оскільки, учасники мають можливість провести попереднє обстеження об’єкта, що тим самим мінімізує ризики виникнення непорозумінь на етапі укладання договору з переможцем закупівлі, вважаємо вимогу про обстеження об’єкту законною та обґрунтованою. На думку Замовника, Скаржником в свою чергу не доведено дискримінаційний підхід з боку Замовника щодо вимоги про надання акту обстеження об’єкту. Замовник вважає, що підстав для задоволення Вимоги про усунення порушення та внесення змін до Документації відсутні. Замовник гарантує кожному потенційному учаснику процедури закупівлі рівні можливості для участі в оголошеній закупівлі. Підстави для задоволення вимоги відсутні.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
966f5b79b0684571b0e18ca165489626
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-02-011088-a.b1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику, просимо розглянути та прийняти до уваги нашу вимогу. В Тендерній документації Додаток №3, Ви вимагаєте – «оглянути об'єкт, де передбачається виконання робіт згідно тендерної документації. За результатами відвідування складається акт обстеження об’єкта, який підписується уповноваженими особами Замовника та Учасника і подається останнім у складі пропозиції».
Вважаємо, що дана вимога є дискримінаційна та порушує права учасників, обмежує коло потенційних учасників.
Встановлення замовником дискримінаційної вимоги щодо надання Акта обстеження об’єкта є необґрунтованою, осільки для проведення розрахунків договірної ціни для участі в тендері, замовник надав технічну специфікацію. Дана вимога є такою, що суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, зокрема учасника, замовник може не надати наведений вище акт, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої тендерної пропозиції.
За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати Акт обстеження об’єкта, підписаний уповноваженими особами учасника та замовника, що є дискримінаційним щодо інших учасників. З незалежних від учасника підстав уповноважені особи замовника можуть не підписати зазначений акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення тендерних пропозицій таких учасників.
Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть оглянути об’єкт замовника та на підтвердження цього надати в складі тендерної пропозиції Акт обстеження об’єкта, підписаний уповноваженими особами учасника та замовника, що є дискримінаційним щодо інших суб’єктів господарювання, у тому числі учасника.
Крім того, огляд об'єкту учасника з замовником до аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі.
Відповідно до статті 12 Закону замовник здійснює процедуру закупівлі - відкриті торги, шляхом використання електронної системи закупівель. Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій.
Частиною 1 статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та / або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Також додатково повідомляємо, що дана вимога щодо обов’язкового обстеження об’єкта та складання Акта обстеження об’єкта, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
1. Рішення АМКУ від 30.10.2020 № 20243-р/пк-пз;
2. Рішення АМКУ від 13.10.2020 № 19212-р/пк-пз;
3. Рішення АМКУ від 29.03.2021№ 6298-р/пк-пз;
4. Рішення АМКУ від 12.02.2021 № 2596-р/пк-пз;
5. Рішення АМКУ від 29.05.2020 № 10669-р/пк-пз;
6. Рішення АМКУ від 13.05.2020 № 9264-р/пк-пз;
7. Рішення АМКУ від 13.12.2019 №18550-р/пк-пз.
З огляду на вищевикладене, просимо внести зміни до тендерної документації в іншому випадку змушені будемо звернутися в АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
03.05.2023 16:18
Вирішення:
На Вашу вимогу повідомляємо наступне:
Відповідно до п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Зазначаємо, що акт обстеження необхідний для того щоб унеможливити виникнення непередбачених ситуацій пов'язаних з невідповідністю обсягів послуг з фактичними та нецільового використання коштів. Для забезпечення проведення розрахунків договірної ціни та визначення більш детального об’єму робіт Учаснику надається можливість оглянути об'єкт, де передбачається виконання робіт згідно тендерної документації. За результатами відвідування складається акт обстеження об’єкта, який підписується уповноваженими особами Замовника та Учасника і подається останнім у складі пропозиції. Відповідно до п.1.1 ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016 "Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення та оцінки їх технічного стану" встановлені стандартні вимоги до обстеження будинків, будівель, споруд, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури для визначення та оцінки їх технічного стану з урахуванням положень "Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва", затвердженого Кабінетом Міністрів України на виконання статті 39-2 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності". Згідно з п. 6.4 вищезазначеного ДСТУ при підготовці до проведення робіт з ремонту обстеження є одним із етапів виконання обстеження об’єкта. Підготовка до проведення обстеження включає ознайомлення з об’єктом і прилеглою територією та забудовою. Отже, вимога щодо попереднього обстеження об’єкта є нормативно визначеним обов’язком для здійснення ремонту будівель і споруд, а також дозволяє Учаснику на місці оглянути можливості підключення до існуючих мереж і визначитись з порядком застосування наявної у Учасника матеріально-технічної бази і техніки, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного корегування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Обстеження об’єкта дозволяє учаснику здійснити попередній моніторинг окремих показників його технічного стану, що має слугувати своєрідною інформаційною базою для формування учасником раціонального та об’єктивного плану надання послуг/виконання робіт, з урахуванням встановлених замовником строків, та формування ціни своєї пропозиції.
Замовнику незрозуміло, яким чином учасником можуть бути якісно виконані роботи, якщо він не ознайомлений з об’єктом, який наразі експлуатується. Замовник вважає огляд об’єкту є необхідним, оскільки, учасники мають можливість провести попереднє обстеження об’єкта, що тим самим мінімізує ризики виникнення непорозумінь на етапі укладання договору з переможцем закупівлі, вважаємо вимогу закупівлі про обстеження об’єкту законною та обґрунтованою. На думку Замовника, Скаржником в свою чергу не доведено дискримінаційний підхід з боку Замовника щодо вимоги про надання акту обстеження об’єкту. Замовник вважає, що підстав для задоволення Вимоги про усунення порушення та внесення змін до Документації відсутні.
Статус вимоги:
Відхилено