-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
"Реконструкція будівлі (встановлення ліфта) хірургічного корпусу КНП "Городоцька МБЛ" Городоцької міської ради Хмельницької області по вул. Шевченка, 40 в м. Городок"
Торги не відбулися
3 243 804.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 219.02 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 219.02 UAH
Період оскарження:
02.05.2023 13:46 - 07.05.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Оскарження умов участі
Номер:
f9db914fde9445d19ded3797cabe6cf5
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-02-007663-a.c1
Назва:
Оскарження умов участі
Скарга:
СКАРГА
у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості)
на умови тендерної документації
КНП "Городоцька міська багатопрофільна лікарня" Городоцької міської ради Хмельницької області було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі UA-2023-05-02-007663-a.
ТзОВ " ЛІФТ-ЕКО " має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
ТзОВ " ЛІФТ-ЕКО " вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
1.
Згідно вимог ч. 2 «Інша інформація» Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовника (далі – Документація) , на Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати в сумі 26000,00 грн. (двадцять шість тисяч гривень)на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Учасник має право ознайомитись з даним договором.
Вважаємо, що вищенаведена вимога Документації є незаконною, адже така вимога зобов'язує учасників здійснити оплату послуг третій особі, яка не є стороною відносин замовника та учасника у процесі співпраці та змушує учасника нести зайві витрати у процесі участі у торгах, хоча жодних послуг для цього учасника третя сторона не надає.
Замовник закуповує послуги по ДК 021:2015: 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт, а юридично- консультаційні послуги - це інший код ДК 021:2015: 79100000-5 - Юридичні послуги.
Витрати, пов'язані з юридично-консультаційними послугами, не відносяться до предмету закупівлі, а отже, положення щодо відшкодування витрат на юридичні послуги не можуть бути включені до вимог документації даної закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, просимо Вас зобов’язати Замовника внести зміни до Документації у цій частині шляхом виключення з неї вказаної вище вимоги.
2.
Згідно вимог п. 2.1. частини 2 Додатку 1 до Документації, Для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію – фінансової спроможності учасника:
сума фінансового результату відображена у Звіті про фінансові результати учасника (форма № 2) станом кінець звітного періоду (на 2022 року для малих підприємств) у рядку з кодом 2290 «фінансового результату до опадаткування », є не меншою, ніж 30 % від суми очікуваної вартості цієї закупівлі.
(У разі подання пропозиції фізичною особою підприємцем, то такий учасник підтверджує фінансову спроможність обсягу доходу в розмірі не менше ніж 20 % від суми очікуваної вартості цієї закупівлі, що підтверджується податковою декларацією за останій звітний період;
Дана вимога є дискримінаційною з огляду на те, що:
По-перше: Згідно ч. 2 ст. 5 Закону Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Отже, встановлення різних умов участі для юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців є протиправним.
По-друге: участь у даній Закупівлі зможуть взяти тільки ті учасники фінансовий результат до оподаткування яких становить не менше ніж 30 % від суми очікуваної вартості цієї закупівлі (3243804,00*30% = 973 141,20 грн), а разі подання пропозиції фізичною особою підприємцем, то такий учасник підтверджує фінансову спроможність обсягу доходу в розмірі не менше ніж 20 % від суми очікуваної вартості цієї закупівлі (3243804,00*20% = 648 760,80 грн).
Наше підприємство має багаторічних досвід участі у процедурах закупівлі щодо виконання робіт, які є предметом закупівлі. Згідно даних фінансової звітності за 2022 рік чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) (код рядка 2000) становить понад 20 мільйонів гривень, що значно перевищує очікувану вартість закупівлі. Проте фінансовий результат до оподаткування (код рядка 2290) є меншим, аніж встановлено вимогою Замовника у зв’язку із тим, що ми встановлюємо не велику націнку на наші товари, роботи і послуги. Звіт про фінансові результати нашого підприємства підтверджує прибутковість нашої діяльності за 2022 рік.
Встановивши вищевказану вимогу Замовник обмежив наше право на участь у даній процедурі закупівлі.
Вважаємо таку вимогу також надмірною і безпідставною, адже чинним Законом не передбачено. Згідно ч. 2 ст. 16 Закону 2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
ч. 3 ст. 16 у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Законом передбачено, на підтвердження фінансової спроможності учасників, надавати фінансову звітність та враховувати обсяг річного доходу (виручки) (код рядка 2000)
Враховуючи вищевикладене, просимо Вас зобов’язати Замовника внести зміни до Документації у цій частині шляхом виключення з неї вказаної вище вимоги.
3.
Згідно ч. 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі у тому числі відповідну технічну специфікацію» Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації:
Вартість тендерної пропозиції учасника на виконання робіт – це договірна ціна на весь обсяг робіт з капітального ремонту. З метою розуміння повного обсягу робіт та складності учасник повинен здійснити обстеження об’єкта виконання робіт за участю представника Замовника, у складі пропозиції надається акт обстеження (огляду) об’єкта на якому планується виконати роботи в довільній формі, який підписано представником Замовника і учасника закупівлі із зазначенням дати обстеження. Обстеження (огляд) об’єкта здійснюється до кінцевого строку уточнення інформації про закупівлю.
Витрати пов’язані із обстеженням (оглядом) об’єкта будівництва покладаються на учасника, про що у складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист.
Звертаємо Вашу увагу, що така вимога є незаконною та дискримінаційною з огляду на наступне: встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати акт за підписом представника Замовника. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання Акту огляду об'єктів є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання Замовник може не надати або не підписати наведений вище акт, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до ТзОВ «ЛІФТ-ЕКО» та інших суб'єктів господарювання.
Ознайомитись з видами та об’ємами робіт учасник може з Технічної специфікації, що надається у складі Документації та відповідно до ч.1 ст. 23 Закону: Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Таким чином, необхідність огляду об’єкту є недоречною та обмежує коло потенційних учасників.
Більше того встановивши обмеження строку можливого огляду «до кінцевого строку уточнення інформації про закупівлю» (тобто по 06.05.2023 року включно), Замовник порушує права учасників на підготовку і подачу документів пропозиції протягом всього періоду подачі пропозицій до 10 травня 2023 року 13:51.
Враховуючи вищевикладене, просимо Вас зобов’язати Замовника внести зміни до Документації у цій частині шляхом виключення з неї вказаної вище вимоги.
4.
Тендерна документація Замовника містить вимогу, яку не можливо виконати, а саме:
У ч. 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі у тому числі відповідну технічну специфікацію» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовником зазначено, що Статтею 180 Господарського кодексу України визначено, що ціна є істотною умовою договору, яка встановлюється договірною ціною (складеною за локальними кошторисами, які повинні відповідати технічному завданню викладеному у додатку 2 цієї тендерної документації). Статтею 41 Закону передбачено, що умови договору не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції. Враховуючи викладене, Замовник відхиляє тендерну пропозицію Учасника локальні кошториси якого не відповідають вимогам технічного завдання Замовника, викладеного у додатку 2 цієї документації.
Додаток 2 до Документації не містить технічного завдання. Додатком 2 є проект договору, а отже виконати таку вимогу Замовника не можливо.
Враховуючи вищевикладене, просимо Вас зобов’язати Замовника внести зміни до Документації у цій частині шляхом виключення з неї вказаної вище вимоги.
5.
Технічне завдання, викладене Замовником у Додатку 4 до Документації містить розбіжності, що унеможливлює визначити вартість пропозиції Учасника і надати пропозицію, яка б відповідала всім технічним вимогам Замовника, а саме:
Згідно п. 108 Розділу 1. Монтаж «Локального кошторису 02-01-06 на монтаж, диспетчеризація та пусконалагодження ліфтового обладнання» передбачається
монтаж ліфта пасажирського зі швидкістю руху кабіни до 1 м/с вантажопідйомністю 1000 кг на 12 зупинок, висота шахти 44 м. (од. виміру – ліфт, кількість 1)
Згідно п. 109 Розділу 1. Монтаж «Локального кошторису 02-01-06 на монтаж, диспетчеризація та пусконалагодження ліфтового обладнання» передбачається
На кожну зупинку ліфта, більше або менше зазначеної в характеристиці, додавати або зменшувати для ліфтів пасажирських вантажопідйомністю до 1000 кг / до 3 зупинок (од. виміру – зупинка, кількість -9). Виходячи із цього згідно п. 109 враховується монтаж ліфта на кількість зупинок 12-9 = 3 зупинки.
Згідно п. 114 Розділу 3. Пусконалагодження «Локального кошторису 02-01-06 на монтаж, диспетчеризація та пусконалагодження ліфтового обладнання» передбачається
Ліфт пасажирський з електроприводом на змінному струмі з релейно контактною схемою управління для адміністративних будинків вантажопідйомністю до 630 кг, з швидкістю 1 м/с на 10 зупинок.
Згідно п.1 Розділу Обладнання і матеріали додатку 4 до Документації передбачається встановлення ліфта пасажирського LEOMR (або еквівалент) 1000 кг на 14 зупинок, швидкість 1,0 м.
Отже технічне завдання містить різну інформацію щодо того, якої кількості зупинок ліфт має бути встановлено на даному об’єкті.
Враховуючи вищевикладене, просимо Вас зобов’язати Замовника внести зміни до технічних вимог викладених у Додатку 4 Документації.
ТзОВ «ЛІФТ-ЕКО» звертається із даною скаргою до Антимонопольного комітету України та просить зобов’язати КНП "Городоцька міська багатопрофільна лікарня" Городоцької міської ради Хмельницької області усунути вище зазначені порушення шляхом виключення неправомірних та дискримінаційних умов із Документації.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ТзОВ «ЛФІТ-ЕКО» бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того ТзОВ «ЛІФТ-ЕКО» є реальним учасником відповідного ринку закупівель робіт та послуг з капітального і поточного ремонту. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до закупівлі, ТзОВ «ЛІФТ-ЕКО» не може прийняти участь у процедурі закупівлі.
Виходячи з вище викладеного та керуючись положеннями статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду
2. Зобов’язати Замовника, КНП "Городоцька міська багатопрофільна лікарня" Городоцької міської ради Хмельницької області, усунути дискримінаційні умови зазначені вище, привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства та ввести відповідні зміни до закупівлі UA-2023-05-02-007663-a
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА ТОВ ЛІФТ-ЕКО.docx 04.05.2023 20:48
- Додаток_до_скарги_Доказ_Додаток_4_ТехВИМОГИ_2_1.pdf 04.05.2023 20:48
- СКАРГА ТОВ ЛІФТ-ЕКО.pdf 04.05.2023 20:48
- Додаток_до_скарги_Доказ_Баланс_ЛіфтЕко_2022.pdf.pdf 04.05.2023 20:48
- Додаток_до_скарги_Доказ_Витяг_з_Документації_замовника.pdf 04.05.2023 20:48
- рішення від 08.05.2023 № 6055.pdf 08.05.2023 14:59
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.05.2023 № 6670.pdf 17.05.2023 15:39
- рішення від 16.05.2023 № 6670.pdf 19.05.2023 17:10
- Заперечення 10.05.2023 12:54
- Заперечення 10.05.2023 12:54
- Заперечення Додаток 1 10.05.2023 12:54
- Заперечення Додаток 2 10.05.2023 12:54
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.05.2023 09:12
Дата розгляду скарги:
16.05.2023 13:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.05.2023 14:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.05.2023 17:10
Дата виконання рішення Замовником:
23.05.2023 09:39
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Антимонопольного комітету України прийнято до виконання.