-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Фармацевтична продукція (лікарські засоби) (амітриптилін (amitriptyline), бісопролол (bisoprolol), верапаміл (verapamil), вугілля активоване (activated charcoal), гідрокортизон (hydrocortisone), гідазепам (hydazepam), дигоксин (digoxin), диклофенак (diclofenac), дротаверин (drotaverine), еналаприл (enalapril), клозапін (clozapine), клопідогрель (clopidogrel), маніт (mannitol), офлоксацин (ofloxacin), ранітидин (ranitidine), рисперидон (risperidone), спіронолактон (spironolactone), флуконазол (fluconazole), флуоксетин (fluoxetine), хлорпромазин (chlorpromazine), ціанокобаламін (cyanocobalamin))
Завершена
269 542.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 695.42 UAH
мін. крок: 1% або 2 695.42 UAH
Період оскарження:
02.05.2023 11:44 - 07.05.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Номер:
7b17e13020e24240b41a2e6d1c3d5626
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-02-005151-a.a1
Назва:
Вимога щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Вимога:
Добрий день, шановний Замовнику!
Дана Процедура закупівлі регулюється Законом України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон), Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 (далі – Особливості) та здійснюється за такими принципами (ч.1 ст.5 Закону): добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Так, відповідно до Протоколу №50 щодо прийняття рішення уповноваженою особою даної закупівлі від 11.05.2023 було опубліковано рішення про намір укласти договір з Учасником ТОВ «СТМ-фарм». ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ» не погоджується з рішенням замовника та вважає його неправомірним, таким що порушує здійснення закупівлі відповідно до статті 5 Закону, а саме: принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Проаналізувавши інформацію та документи надані Переможцем закупівлі були виявленні наступні невідповідності умовам тендерної документації, що засвідчує порушення законодавства в процесі оцінки тендерних пропозицій учасників.
Відповідно до умов тендерної документації, а саме ДОДАТКУ 4 «Інформація про необхідні медико-технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» пункту 10: Учасники, які пропонують фармацевтичні препарати іноземного виробництва, у складі своєї пропозиції зобов’язані надати сертифікати якості та висновки про якість ввезеного лікарського засобу на товар, який вже знаходиться на території України, пройшов весь необхідний контроль та термін придатності якого становить не менше 80% від загального строку придатності визначеного виробником (термін придатності, який вказано у сертифікаті якості та у висновку про якість ввезеного лікарського засобу на товар має бути не менше 80% від загального строку придатності визначеного виробником).
У складі тендерної пропозиції переможця торгів запропоновані такі препарати іноземного виробництва: ЕРІДОН®.таблетки, вкриті плівковою оболонкою, по 4 мг по 10 таблеток в блістері, по 3 блістери в картонній пачці (Ізраїль) та СПІРОНОЛАКТОН САНДОЗ®.Таблетки по 50 мг №30 (10х3) у блістерах в пачці (Німеччина).
Відповідно до наданого сертифікату аналізу на лікарський засіб Ерідон, він виготовлений 03.2022 та придатний до 03.2026, на час подання пропозиції залишковий термін придатності даного лікарського засобу становив 34 місяці (загальний термін придатності 48 місяців) – а це 70,9% від загального строку придатності визначеного виробником.
Відповідно до наданого сертифікату аналізу на лікарський засіб Спіронолактон, він виготовлений 16-сер-2022 та придатний до лип-2024, на час подання пропозиції залишковий термін придатності даного лікарського засобу становив 15 місяці (загальний термін придатності 24 місяців) – а це 62,5% від загального строку придатності визначеного виробником.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей.
Враховуючи викладене, у замовника наявні підстави для відхилення пропозиції переможця, визначені підпунктом 2 пункту 41 Особливостей.
Не відхиливши пропозицію переможця, замовник порушив вимоги пункту 41 Особливостей, згідно з яким замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації.
Дії Замовника в частині визначення переможцем закупівлі ТОВ «СТМ-Фарм» порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом скасування рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВ «СТМ-Фарм».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
12.05.2023 15:31
Вирішення:
2.05.2023 року на веб-порталі https://prozorro.gov.ua/ через авторизований електронний майданчик КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "ЛУБЕНСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ГОСПІТАЛЬ ДЛЯ ВЕТЕРАНІВ ВІЙНИ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" Код ЄДРПОУ: 13962367 (Замовник) було оголошено процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: Фармацевтична продукція - за кодом ДК 021:2015 - 33600000-6 (лікарськізасоби) (амітриптилін (amitriptyline), бісопролол (bisoprolol), верапаміл (verapamil), вугілляактивоване (activatedcharcoal), гідрокортизон (hydrocortisone), гідазепам (hydazepam), дигоксин (digoxin), диклофенак (diclofenac), дротаверин (drotaverine), еналаприл (enalapril), клозапін (clozapine), клопідогрель (clopidogrel), маніт (mannitol), офлоксацин (ofloxacin), ранітидин (ranitidine), рисперидон (risperidone), спіронолактон (spironolactone), флуконазол (fluconazole), флуоксетин (fluoxetine), хлорпромазин (chlorpromazine), ціанокобаламін (cyanocobalamin))(UA-2023-05-02-005151-a ) (далі Закупівля). Аукціон не проводився.
Відповідно до ч. 1 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням п. 37 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), оцінка тендерної пропозиції проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених замовником у тендерній документації, шляхом визначення тендерної пропозиції найбільш економічно вигідною. Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна/приведена ціна якої є найнижчою.
За результатами оцінки найбільш економічно вигідною є тендерна пропозиція ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СТМ-Фарм» на суму 180 291,30грн з ПДВ.
Згідно п. 38 Особливостей замовник розглядає тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною, щодо її відповідності вимогам тендерної документації. Тендерна пропозиція ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СТМ-Фарм» відповідає вимогам тендерної документації процедури відкритих торгів за предметом закупівлі: Фармацевтична продукція - за кодом ДК 021:2015 - 33600000-6 (UA-2023-05-02-005151-a). Протоколом уповноваженої особи від 11.05.2023 ТОВ «СТМ-Фарм» було визначено переможцем та прийнято рішення про намір укласти договір.
12.05.2023 Товариством з обмеженою відповідальністю «ДОЙЧ-ФАРМ» було подано Вимогу про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з вимогою зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем процедури відкритих торгів з особливостями ТОВ «СТМ-Фарм» з наступних підстав:
-тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей.
Враховуючи викладене, у замовника наявні підстави для відхилення пропозиції переможця, визначені підпунктом 2 пункту 41 Особливостей. Не відхиливши пропозицію переможця, замовник порушив вимоги пункту 41 Особливостей, згідно з яким замовник відхиляєтендернупропозиціюіззазначеннямаргументації в електроннійсистемі закупівель у разі, зокрема, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації. Дії Замовника в частині визначення переможцем закупівлі ТОВ «СТМ-Фарм» порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону. Враховуючи вищевикладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом скасування рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВ «СТМ-Фарм».
Згідно з Додатку 4 тендерної документації «Інформація про необхідні медико-технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» пункту 10: Учасники, які пропонують фармацевтичні препарати іноземного виробництва, у складі своєї пропозиції зобов’язані надати сертифікати якості та висновки про якість ввезеного лікарського засобу на товар, який вже знаходиться на території України, пройшов весь необхідний контроль та термін придатності якого становить не менше 80% від загального строку придатності визначеного виробником (термін придатності, який вказано у сертифікаті якості та у висновку про якість ввезеного лікарського засобу на товар має бути не менше 80% від загального строку придатності визначеного виробником).
Держлікслужба інформує наступне, що дотримання вимог щодо терміну придатності має безпосередній вплив на якість та безпечність лікарських засобів.
Процедура визначення та обчислення терміну придатності лікарського засобу визначена у низці документів, що регламентують виробництво та обіг лікарських засобів, зокрема у Додатку Б Настанови «Лікарські засоби. Настанова з виробництва готових лікарських засобів» СТ-Н МОЗу 42-3.4:2020, затвердженій наказом МОЗ України від 31.12.2003 № 637 (із змінами), НД «NoteforGuidanceonthestartofshelf-lifeofthefinisheddosageform». У роз’ясненні Європейської медичної агенції (ЄМА) це питання трактується наступним чином: «Відлік терміну придатності промислової серії слід розпочинати з дати випуску або у разі, якщо період між датою виробництва і датою випуску перевищує 30 днів, з дати виробництва.
Відповідно до положень статтей 251-254 глави 18 Цивільного Кодексу України «терміном є певний момент у часі, з настанням якого пов’язана дія чи подія, яка має юридичне значення. Термін визначається календарною датою або вказівкою на подію, яка має неминуче настати. Перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язано його початок. Строк, що визначений місяцями, спливає у відповідне число останнього місяця строку.»
У складі тендерної пропозиції переможця торгів запропоновані такі препарати іноземного виробництва: ЕРІДОН®.таблетки, вкриті плівковою оболонкою, по 4 мг по 10 таблеток в блістері, по 3 блістери в картонній пачці (Ізраїль) та СПІРОНОЛАКТОН САНДОЗ®. Таблетки по 50 мг №30 (10х3) у блістерах в пачці (Німеччина). Відповідно до наданих сертифікатів аналізу на лікарські на відміну від гарантійного терміну, термін придатності, що обчислюється від дати виготовлення (а не від дати продажу), яка також має бути вказана на етикетці або в інших документах і визначається або часом, протягом якого товар є придатним для використання, або датою, до настання якої товар є придатним для використання.
Проаналізувавши документи інших учасників, визначено, що надано сертифікати якості з цим же терміном придатності на лікарські засоби, а саме СПІРОНОЛАКТОН, Рисперидон.
Згідно наказу МОЗ № 44 від 16.03.1993 р. термін придатності – це термін, до якого виробник гарантує повний терапевтичний ефект та описану в інструкції ступінь безпеки при умові знаходження в умовах, що відповідають вимогам діючої нормативно-технічної документації. На всіх лікарських засобах, рецептурних та без рецептурних, на БАДах та травах, що відпускаються з аптек, має бути вказаний термін придатності. Окремі ЛЗ нарівні з основним терміном придатності мають додатковий. Такі препарати після закінчення основного терміну підлягають переконтролю в контрольно-аналітичній лабораторії і при позитивному результаті реалізуються згідно з додатковим терміном придатності. Переконтролю підлягають також препарати, в яких до закінчення терміну придатності виявлені ознаки зовнішніх змін. В зв’язку з тим, щобагато ЛЗ не можуть зберігати стабільність складу вічно, виробник не обіцяє, що препарат буде здійснювати потрібний вплив після закінчення терміну придатності.
Отже, стабільність хімічних складових препарату тестується в лабораторіях до випуску ЛЗ на ринок. Дата, вказана на упаковці, актуальна до моменту, поки таблетки, капсули або рідина не отримали доступу повітря, тобто до відкриття первинної упаковки. З цього моменту на вихідний термін придатності покладатися не можна. Однак, згідно дослідженням зі стабільністю хімічнихсполук, термін придатності при неушкодженій первинній та вторинній упаковці препарату може бути значнобільшим вказаного при дотриманні умов зберігання.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись положеннями пункту 52 Особливостей, статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі просимо відмовити в задоволенні вимоги ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ» по процедурі відкритих торгів за предметом закупівлі: Фармацевтична продукція - за кодом ДК 021:2015 - 33600000-6 (лікарські засоби) (амітриптилін (amitriptyline), бісопролол (bisoprolol), верапаміл (verapamil), вугілля активоване (activatedcharcoal), гідрокортизон (hydrocortisone), гідазепам (hydazepam), дигоксин (digoxin), диклофенак (diclofenac), дротаверин (drotaverine), еналаприл (enalapril), клозапін (clozapine), клопідогрель (clopidogrel), маніт (mannitol), офлоксацин (ofloxacin), ранітидин (ranitidine), рисперидон (risperidone), спіронолактон (spironolactone), флуконазол (fluconazole), флуоксетин (fluoxetine), хлорпромазин (chlorpromazine), ціанокобаламін (cyanocobalamin))(UA-2023-05-02-005151-a).
Статус вимоги:
Відхилено