• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Дрова твердих порід за кодом ДК 021:2015-0341000-7 Деревина

Торги не відбулися

49 350.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 246.75 UAH
Період оскарження: 01.05.2023 20:53 - 06.05.2023 00:00
Вимога
Відкликано скаржником

Усунення дискримінаційних вимог у тендерній документації

Номер: b848508256054ef7ae61750a10631fa7
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-01-012657-a.a1
Назва: Усунення дискримінаційних вимог у тендерній документації
Вимога:
Розділом V пунк 2 ТД вказано6 "Учасники зобов’язані документально підтвердити у складі своєї тендерної пропозиції успішне проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якістю. Вимоги» та/або ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, з наданням відповідного сертифікату, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є чинним на момент його подання до участі у закупівлі та зазначенням у такому сертифікаті сфери сертифікації, що відповідає предмету закупівлі;" Дана вимога є дискримінаційною, оскільки звужує коло учасників. Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами: максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Скаржник не має можливості взяти участь у процедурі закупівлі у зв’язку із наявними наступними дискримінаційними вимогами у тендерній документації, які суперечать положенням Закону. Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов'язкової наявності сертифікатів ISO для здійснення господарської діяльності. Даний сертифікат не є обов'язковий для отримання нашим підприємством. Тим більше у документі Національного стандарту України ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якістю. Вимоги» Додаток А пункт А.3 вказано: "У п 4.2 установлено вимоги, за якими організація повинна визначати зацікавлені сторони, які є відповідними для системи управління якістю, а також вимоги цих зацікавлених сторін. Однак п 4.2 не передбачає розширення вимог щодо системи управління якістю поза межі сфери застосування цього стандарту. Відповідно до сфери застосування цей стандарт застосовують у разі, якщо організації потрібно продемонструвати свою здатність постійно постачати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги замовників, і застосовні законодавчі та регламентувапьні вимоги, щоб підвищити задоволеність замовника. Цей стандарт не вимагає від організації розглядати зацікавлені сторони в разі, якщо вона вирішує, що цих сторін не стосується її система управління якістю. Саме організація вирішує, чи є конкретна вимога відповідної зацікавленої сторони доречною для її системи управління якістю." Вказана Вами вимога про ISO є незаконною, аргументуємо чому: по-перше, відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату на систему управління якістю Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Отже, дана вимога порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). І знову ж таки, отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників, тому вимога щодо наявності такого Сертифікату прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). В нормі частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що інформація повинна бути «відповідно до законодавства». А наявність в учасника Сертифікату системи управління якістю не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні, отже, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до Наказу Держспоживстандарту від 22 червня 2009 року №225 затверджено Національний стандарт України «Системи управління якістю», а саме пункт 0.1 «Загальні положення»: «запровадження системи управління якістю має бути стратегічним рішенням організації». Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не обов’язок. Отже, з вище викладеного випливає, що підприємство в праві саме вирішувати чи потрібен йому даний сертифікат чи ні. В Україні діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар, який не підлягає обов’язковій сертифікації. Тому Замовник не має права вимагати те що не передбачено Законом. Окремо хочемо наголосити, що Антимонопольний Комітету України неодноразово у своїх рекомендаціях про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобіганням порушення законодавства про захист економічної конкуренції вказує, що Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінації учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасників торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вживаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам (виконавцям, підрядникам), які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Тому, просимо Замовника усунути дискримінаційні вимоги та діяти в межах Закону України «Про публічні закупівлі»
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Опис причини скасування: невірно вказаний ID тендеру
Дата скасування: 05.05.2023 14:49