-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Деревина дров'яна непромислового використання
Завершена
483 564.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 835.64 UAH
мін. крок: 1% або 4 835.64 UAH
Період оскарження:
01.05.2023 15:53 - 06.05.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
ВИМОГА щодо встановлення незаконних та дискримінаційних вимог у оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю товару по предмету: ДК 021:2015:03410000-7: Деревина (Деревина дров'яна непромислового використання), ідентифікатор закупівлі UA-2023-05-01-010018-a
Номер:
60898f8037a64e46837f12a21b7a04a0
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-01-010018-a.a2
Назва:
ВИМОГА
щодо встановлення незаконних та дискримінаційних вимог у оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю товару по предмету: ДК 021:2015:03410000-7: Деревина (Деревина дров'яна непромислового використання), ідентифікатор закупівлі UA-2023-05-01-010018-a
Вимога:
ВИМОГА
щодо встановлення незаконних та дискримінаційних вимог у оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю товару по предмету: ДК 021:2015:03410000-7: Деревина (Деревина дров'яна непромислового використання), ідентифікатор закупівлі UA-2023-05-01-010018-a
01.05.2023 року в системі публічних закупівель "PROZORRO" за адресою в мережі Інтернет https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2023-05-01-010018-a / вийшло оголошення про початок проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю Товару: ДК 021:2015:03410000-7: Деревина (Деревина дров'яна непромислового використання) (надалі – Процедура закупівлі).
Проаналізувавши тендерну документацію, затверджену Рішенням уповноваженої особи (надалі - Документація), вважаю, що її умови порушують вимоги
Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі - Закон), Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 "Про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (надалі - Особливості) та право на участь у цих відкритих торгах.
Частиною 4 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Вважаю, що дії Замовника (в частині встановлення зазначених нижче умов тендерної документації) порушують вимоги цієї статті Закону та один з принципів здійснення державних закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме - недискримінація Учасників.
Відповідно до п. 1 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції учасник в складі пропозиції повинен надати - довідку про уповноваженого працівника суб’єкта господарювання, що є відповідальним за дотримання законодавства про охорону праці. Додатково додати копію протоколу або копію витягу із протоколу чи ін. документів, уповноваженої комісії з представниками Держпраці України, що засвідчує знання такої особи в описаній вище сфері, яка пройшла відповідне навчання.
Мало того, що така вимога є незаконною, так вона ще є дискримінаційною, так як обмежує коло учасників тільки тими, хто має цей документ і зможе надати їх у складі тендерної пропозиції.
Відтак залишаємо за собою право звернутися до Державної аудиторської служби України зі зверненням про порушення законодавства про публічні закупівлі вчинені уповноваженою особою Замовника та необхідності проведення моніторингу закупівлі відповідно до ст. 8 Закону та притягнення винних осіб до відповідальності.
У випадку ігнорування Державної аудиторської служби України зі зверненням про порушення законодавства про публічні закупівлі, ми змушені будемо звернутись за захистом своїх прав у порядку статті 18 Закону до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель із відповідною Скаргою
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога до замовника.pdf 03.05.2023 13:22
Дата подачі:
03.05.2023 13:22
Вирішення:
Згідно Закону України «Про охорону праці» Стаття 1, Розділ 1: «Охорона праці - це система правових, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, спрямованих на збереження життя, здоров'я і працездатності людини у процесі трудової діяльності.». Також абзац 2 цієї ж статті наголошує, що: «Роботодавець - власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган, незалежно від форм власності, виду діяльності, господарювання, і фізична особа, яка використовує найману працю.»
Тобто, хочемо наголосити, що незалежно від форм власності та виду діяльності підприємства, установи чи організації при здійсненні своєї діяльності мають дотримуватися заходів та засобів для збереження життя та здоров’я осіб, що задіяні у провадженні діяльності даних суб’єктів господарювання.
Оскільки, постачання товару, що є предметом закупівлі UA-2023-05-01-010018-a, Деревина дров’яна непромислового використання є потенційно небезпечним процесом під час навантаження та розвантаження даного товару, а розвантаження буде відбуватися на території Замовника, ми як Замовник просимо надати довідку про уповноваженого працівника суб’єкта господарювання, що є відповідальним за дотримання законодавства про охорону праці. Вважаємо за необхідне піклуватися за збереження заходів безпеки під час даного процесу як наших співробітників так і співробітника (-ів) Учасника, що виграє дану закупівлю.
Оскільки, в пункті 28 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022р. зазначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі з урахуванням особливостей, а, відповідно, Частиною 3 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон), передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити та на виконання вимог п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону, Замовником встановлено вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, у тому числі визначено умови тендерної документації та встановлено перелік документів для підтвердження учасником таких вимог.
Учасники, що приймають участь у закупівлі можуть звернутися до Держпраці України і засвідчити свої знання в сфері охорони праці при постачанні деревини, щоб убезпечити своїх працівників та працівників Замовника. Встановлюючи дані вимоги Замовник не обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі. Метою запиту на дану довідку є - відібрати учасників ознайомлених із законодавством про охорону праці. Отже, Замовником не порушено вимоги ст. 3 Закону в частині дискримінації Учасників.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
09.05.2023 10:02
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні умови
Номер:
b1ea0344fb9448ec818d73e7c38355c5
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-01-010018-a.a1
Назва:
Дискримінаційні умови
Вимога:
Шановний Замовнику! Відповідно до п. 1 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції учасник в складі пропозиції повинен надати - Учасник в складі пропозиції надає лист довільної форми від постійного або тимчасового лісокористувача з підтвердженням наявності за номенклатурою та кількістю товару, згідно предмету закупівлі. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі (Зазначена вимога не стосується постійних або тимчасових лісокористувачів).
Встановлюючи вищезазначену вимогу Замовник суттєво обмежує та унеможливлює участь значного кола учасників, так, як постійний або тимчасовий лісокористувач (зобов’язання якого закінчуються в момент передачі/поставки товару), може не надати листа такого змісту, та подібна вимога суттєво звужує коло учасників, адже деякі постійні або тимчасові лісокористувачі не мають змоги або бажання надати листи саме з таким формулюванням як встановлює Замовник.
Постійний або тимчасовий лісокористувач, після продажу/поставки товару (закінченням своїх зобов’язань перед іншої стороною) не може бути гарантом того, як буде розпоряджатися учасник зі своїм товаром.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні та інші відносини саме з виробником, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, учасника.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. У разі не задоволення вимоги будемо вимушені звернутись до АМКУ для захисту своїх прав.
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол 16.pdf 03.05.2023 13:08
Дата подачі:
03.05.2023 08:32
Вирішення:
Доброго дня, шановний Учаснику!
Оскільки, в пункті 28 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022р. зазначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі з урахуванням особливостей, а, відповідно, Частиною 3 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон), передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити та на виконання вимог п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону, Замовником встановлено вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, у тому числі визначено умови тендерної документації та встановлено перелік документів для підтвердження учасником таких вимог.
Вимога надати копію чинного договору з постійним лісокористувачем або тимчасовим лісокористувачем (з відповідним підтвердженням правовідносин тимчасового лісокористувача з постійним лісокористувачем) та вимога надати лист довільної форми від постійного або тимчасового лісокористувача з підтвердженням наявності за номенклатурою та кількістю товару, згідно предмету закупівлі подана для того, щоб підтвердити легальне походження товару, в даному випадку «Деревини дров’яної непромислового використання» та для того щоб упевнитися в реальній наявності товару в Учасника закупівлі. Відсутність товару в учасника закупівлі та його можливе нелегальне походження може призвести в майбутньому до зриву початку опалювального сезону в навчальному закладі, а також до зриву навчального процесу. Що у свою чергу матиме негативні наслідки для роботи навчального закладу та отримання здобувачами освіти навчального закладу знань, вмінь та навичок, що в свою чергу є основною метою здійснення діяльності навчального закладу.
Оскільки Учасник, що дійсно отримав легально товар у власність та в достатній кількості, може документально це підтвердити, встановлюючи дані вимоги Замовник не обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже Замовником створено конкурентне середовища для закупівлі даного виду товару. Замовник жодним чином не обмежує потенційних Учасників в можливості брати участь в закупівлі, однак наше завдання – оптимально та легально використати кошти. А для цього нам потрібно обрати надійного і досвідченого Виконавця постачальника. Встановлюючи відповідні вимоги, ми мали єдину мету - відібрати учасників потенційно спроможних виконати замовлення. Отже, Замовником не порушено вимоги ст. 3 Закону в частині дискримінації Учасників.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
09.05.2023 10:02