-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт частини підвального приміщення головного корпусу (з обладнанням сховища) КНП «Ярмолинецька багатопрофільна лікарня» Ярмолинецької селищної ради по вул.Шевченка,41 в смт.Ярмолинці Хмельницької області
Завершена
3 906 133.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 530.67 UAH
мін. крок: 0.5% або 19 530.67 UAH
Період оскарження:
28.04.2023 15:02 - 06.05.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Скарга на рішення Замовника про відхилення найбільш вигідної пропозиції
Номер:
c2904811110d460ab84282d40d7d6c25
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-28-007583-a.a2
Назва:
Скарга на рішення Замовника про відхилення найбільш вигідної пропозиції
Вимога:
Скаржник: ПП «ПРОФ БУД В»
ЄДРПОУ 43332874
32200, Хмельницька обл., Хмельницький р-н., м.Деражня, вул. І. Зубкова, буд.9 кв.18
Замовник: КНП "Ярмолинецька багатопрофільна
лікарня" Ярмолинецької селищної ради
Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-04-28-007583-a
СКАРГА
на неправомірні дії Замовника щодо відхилення пропозиції ПП «ПРОФ БУД В» на Капітальний ремонт частини підвального приміщення головного корпусу (з обладнанням сховища) КНП «Ярмолинецька багатопрофільна лікарня» Ярмолинецької селищної ради по вул.Шевченка,41 в смт.Ярмолинці Хмельницької області
КНП «Ярмолинецька багатопрофільна лікарня» Ярмолинецької селищної ради 28.04.2023 року оголосив закупівлю про проведення відкритих торгів з особливостями щодо Капітальний ремонт частини підвального приміщення головного корпусу (з обладнанням сховища) КНП «Ярмолинецька багатопрофільна лікарня» Ярмолинецької селищної ради по вул. Шевченка,41 в смт. Ярмолинці Хмельницької області
Ідентифікатор закупівлі - UA-2023-04-28-007583-a
Разом з оголошенням про проведення процедури закупівлі, через електронну систему, оприлюднену тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 27.04.2023 2023 із змінами від 04.05.2023 року (далі - тендерна документація).
Кінцева дата подання учасниками тендерних пропозиції: 09.05.2023 р.
Аукціон на пониження не проводиться відповідно до умов чинного законодавства.
Участь взяли наступні Учасники:
ПП "ПРОФ БУД В" - 2`692`194.80 грн.
ТОВ "Геліос-Плюс" - 2`824`259.00 грн.
ФОП "КРИВИЦЬКИЙ РУСЛАН ЮРІЙОВИЧ" - 2`920`649.00 грн.
ТОВ "ТБС-ПРОФ" - 2`970`000.00 грн.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БУДІВЕЛЬНА ГРУПА ЦЕНТРБУД" - 3`884`726.90 грн.
Відповідно до протоколу № 59 від 26.05.2023 року про розгляд пропозиції та прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції завантаженого в систему 26.05.2023 року, вирішено відхилити пропозицію ПП «ПРОФ БУД В» на підставі абз. пп.2. п.41 Особливостей (в чинній на той час редакції). ПП «ПРОФ БУД В», не згідне з таким рішенням Замовника та повідомляє наступне:
Наведений Вами приклад рішення № №4460-р/пк-пз від 10.04.2023р. Постійно діючої адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг, де колегія зобов’язала Замовника скасувати своє рішення щодо обрання переможцем закупівлі, не є актуальним оскільки у потенційного переможця не було включено в договірну ціну на будівництво:
Прибуток.
Кошти на покриття адміністративних витрат будівельної організації.
Кошти на покриття ризиків.
Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами. Таким чином, потенційний переможець не зміг би виправити помилки без зміни договірної ціни, яка була подана до тендерну.
А, тому наведений приклад у протоколі не є аналогічним до тендерної пропозиції ПП «ПРОФ БУД В».
1. Відповідно до абз.1 пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Так, стаття 5 Закону передбачає принципи здійснення публічних закупівель та недискримінацію учасників, а саме:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вважаємо що, Замовник при прийняті рішення про відхилення пропозиції ПП «ПРОФ БУД В» порушив п.2 та п.4 вищезазначених принципів, що в результаті призводить до перевитрати бюджетних коштів та коштів платників податків, а саме пропозиція ПП «ПРОФ БУД В» являється найбільш економічно вигідною серед учасників закупівлі, що призводить до економії від 132064,2 грн. до 1192532,1 грн. бюджетних коштів та коштів платників податків.
2. Причиною дискваліфікації пропозиції ПП «ПРОФ БУД В» вказано відсутність у розрахунку договірної ціни коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. Уважно вивчивши пропозиції усіх учасників торгів ПП «ПРОФ БУД В» приходить до висновку, що при можливому розрахунку додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, пропозиція ПП «ПРОФ БУД В» так і залишилась би найбільш економічно вигідною серед усіх учасників, а ч.1 р. 5 Тендерної документації встановлено що, оцінка тендерних пропозиції здійснюється на основі критерію «Ціна» питома вага -100%.
3. Замовником при прийняті рішення про відхилення пропозиції ПП «ПРОФ БУД В» не враховано ч.1 р. 5 тендерної документації та п. 40 Особливостей де передбачено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації (відхилення тендерної пропозиції відповідно до технічної специфікації та інших умов тендерної документації – відповідно до протоколу Замовника № 59 від 26.05.2023р.) до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відсутність в тендерній пропозиції витрат пов’язаних з інфляційними процесами жодним чином не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
ПП «ПРОФ БУ В» готове внести зміни до тендерної пропозиції в частині зазначення витрат, пов’язаних з інфляційними процесами за рахунок частково власного прибутку та частково коштів передбачених на адміністративні витрати, що не призведе до зміни ціни тендерної пропозиції, яка так і залишиться найбільш економічно вигідною.
Таким, чином Замовником випадково чи навмисно не надано можливість відповідно до чинного законодавства та тендерної документації ПП «ПРОФ БУД В» усунути такі невідповідності у передбачений строк, що є грубим порушенням чинного законодавства та дискримінаційною умовою.
У зв’язку із вищенаведеним вимагаємо:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Скасувати рішення щодо відхилення пропозиції ПП «ПРОФ БУД В» та повернутись до її розгляду.
У разі незадоволення нашої скарги ПП «ПРОФ БУД В» Залишає за собою право оскаржити дії Замовника до АМКУ.
Директор Андрій ВАНДЮК
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 31.05.2023 08:25
Дата подачі:
31.05.2023 08:25
Вирішення:
Добрий день. Уповноважена особа розглянула Ваше звернення. За результатами розгляду повідомляємо наступне.
І. Розгляд тендерної пропозиції Учасника ПП «ПРОФ БУД В» проведено відповідно до вимог чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, в тому числі з врахуванням положень статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
ІІ. Причини (підстави) дискваліфікації тендерної пропозиції Учасника ПП «ПРОФ БУД В» вказано у протокольному рішенні уповноваженої особи №59 від 26.05.2023р., а саме - під час розгляду тендерної пропозиції учасника ПП "ПРОФ БУД В" в процедурі відкритих торгів з особливостями на закупівлю «код ДК 021:2015 45000000-7 — «Будівельні роботи та поточний ремонт» (Капітальний ремонт частини підвального приміщення головного корпусу (з обладнанням сховища) КНП «Ярмолинецька багатопрофільна лікарня» Ярмолинецької селищної ради по вул.Шевченка,41 в смт.Ярмолинці Хмельницької області)» встановлено, що його тендерна пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації в тому числі умовам технічної специфікації, зокрема:
1. Відповідно до вимог ч. 6 (Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) Розділу 3 (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) тендерної документації визначено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерних пропозицій учасників технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, встановлених замовником (згідно із Додатком № 2).
З цією метою, Учасники, до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, надають, відповідно до своєї початкової ціни, виконані згідно вимог Додатку №2 наступні документи:
• договірну ціну;
• локальні кошториси;
• Лист – згоду з технічною специфікацією (Додаток 2 до тендерної документації) наступного змісту: «______________ цим листом погоджується виконати роботи «код ДК 021:2015 45000000-7 — «Будівельні роботи та поточний ремонт» (Капітальний ремонт частини підвального приміщення головного корпусу (з обладнанням сховища) КНП «Ярмолинецька багатопрофільна лікарня» Ярмолинецької селищної ради по вул.Шевченка,41 в смт.Ярмолинці Хмельницької області)» відповідно до умов договору та технічної специфікації, зазначеної в Додатку 2 до тендерної документації.
Ціна тендерної пропозиції. Договірна ціна, що пропонується згідно предмету закупівлі у цілому, за умовами торгів є динамічною.
Ціна тендерної пропозиції учасника щодо проведення відповідних робіт повинна бути розрахована відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України (Мінрегіону) від 01.11.2021 №281.
Учасником на виконання вказаних вимог тендерної документації надано в складі тендерної пропозиції усі вищеперелічені документи, проте за результатами їх розгляду, а саме Договірної ціни (файл «ДЦ_ДЦ.pdf»), встановлено її невідповідність вимогам Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України (Мінрегіону) від 01.11.2021 №281 (далі – Настанови).
Так, розділом V (Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)) Настанови встановлені вимоги до формування Договірної ціни та включення в ній тих чи інших показників. Відповідно до абзацу п’ятого пункту 5.1. Розділу V Настанови визначено, що «Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів».
Під час розгляду Договірної ціни Учасника (файл «ДЦ_ДЦ.pdf») встановлено не врахування в ній наступних витрат: № Ч.ч.10 - Обгрунтування: Розрахунок №12 – Найменування витрат: Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами – Вартість, тис. грн. "-";, що не відповідає у вказаній частині КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281, а також тендерній документації та на підставі чого тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню.
Вказане питання також неодноразово розглядалося в Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг. Так, Рішенням №4460-р/пк-пз від 10.04.2023р. колегія зобов’язала Замовника скасувати своє рішення щодо обрання переможцем закупівлі Управління поліції охорони в Черкаській області, оскільки в його Договірній ціні «9. Кошти на покриття ризиків "-".10. Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами "-". За таких умов, ціна Пропозиції Переможця розрахована не у відповідності до вимог Наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві"».
Також, Рішенням №5477-р/пк-пз від 26.04.2023р. колегія зобов’язала Замовника скасувати своє рішення щодо обрання переможцем закупівлі ТОВ «СК НЕВА+», оскільки в його Договірній ціні «Розрахунок №11 Кошти на покриття ризиків «-»; Розрахунок №12 Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами «-»». За таких умов, ціна Пропозиції Переможця розрахована не у відповідності до вимог Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 01.11.2021 за № 281.
Тому, відповідно до вимог абз.2 пп.2 п.41 Особливостей Замовник відхилив тендерну пропозицію Учасника ПП «ПРОФ БУД В».
Щодо Ваших висновків, що при МОЖЛИВОМУ розрахунку додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, тендерна пропозиція ПП «ПРОФ БУД В» так і залишилась би найбільш економічно вигідною серед усіх учасників, повідомляємо наступне. Згідно з пунктом 37 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022р. (надалі – Особливості) оцінка тендерної пропозиції проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених замовником у тендерній документації, шляхом визначення тендерної пропозиції найбільш економічно вигідною.
Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна/приведена ціна якої є найнижчою.
Відповідно до абзацу першого пункту 38 Особливостей, Замовник розглядає тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною відповідно до цих особливостей (далі - найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція), щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
Разом з тим, Замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації фактично наданні у складі тендерної пропозиції документи, а не їх МОЖЛИВІ варіанти.
ІІІ. Відповідно до пункту 40 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до практики Антимонопольного комітету України, Договірна ціна вважається документом, який підтверджує технічні, якісні характеристики предмета закупівлі (у разі здійснення закупівлі робіт), тому виявлені під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі невідповідності у зазначеному документі не можуть бути усунені відповідно до вимог пункту 40 Особливостей.
Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція Учасника ПП "ПРОФ БУД В" була правомірно відхилена Замовником відповідно до вимог абз.2 пп.2 п.41 Особливостей.
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Вирішена
щодо ISO
Номер:
60adcd8e1b774d8e85b4c61474447ace
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-28-007583-a.a1
Назва:
щодо ISO
Вимога:
учасники зобовязані надати у складі тендерної пропозиції; сертифікати ISO .........
вважаєм дану вимогу дискримінаційною.
Відповідно до розділу 5 тендерної документації (інші умови тендерної документації):
-документи ,що не передбачені законодавством для учасників-юридичних,фізичних осіб,у тому числі фізичних осіб- підприємців,не подаються ними у складі тендерної пропозиції
-відсутність документів,що не передбачені законодавством для учасників- юридичних,фізичних осіб,у тому числі фізичних осіб- підприємців,у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Сертифікати ISO не передбачені чинним законодавством України і не є обовязкові для виконання, а носять рекомендований характер!!!
Вимагаємо скасувати вимогу про надання сертифікатів ISO ,як обязковий кваліфікаційний критерій .та внести відповідні зміни до кваліфікаційних вимог.
В разі відмови Ваше рішення буде оскаржено до АМКУ відповідно до чиного законодавства.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.05.2023 19:10
Вирішення:
Добрий день. Уповноважена особа розглянула ваше звернення. За результатами розгляду повідомляємо, що відповідні зміні будуть внесені до тендерної документації.
Статус вимоги:
Задоволено