-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 33600000-6 - Фармацевтична продукція (лікарські засоби)
Закупівля товару здійснюється згідно вимог Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року (зі змінами)
Завершена
3 130 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 31 300.00 UAH
мін. крок: 1% або 31 300.00 UAH
Період оскарження:
28.04.2023 14:07 - 05.05.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога внесення змін в тендерну документацію
Номер:
ba6441c656a6459db43e48df11cf9a23
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-28-006404-a.b1
Назва:
Вимога внесення змін в тендерну документацію
Вимога:
Вимога на розділення лотів
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога на розділення лотів.docx 03.05.2023 09:52
Дата подачі:
03.05.2023 09:52
Вирішення:
Доброго дня! У відповідь на Ваше звернення зазначаємо наступне:
Замовником була отримана Вимога з проханням внести зміни до тендерної документації для усунення порушення законодавства в сфері здійснення публічних закупівель, а саме: виокремлення лікарського засобу АКТИЛІЗЕ ліофілізат для розчину для інфузій 50 мг, 1 флакон з ліофілізатом у комплекті з 1 флаконом розчинника (вода для ін'єкцій) по 50 мл в окремий лот та виключити з Додатку №2 до Тендерної документації вимогу про надання оригіналів гарантійних листів виробника(ів) (представника, представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, уповноваженого на це виробником), заявника державної реєстрації лікарського засобу, офіційного дистриб’ютора.
1. Замовником було оголошено закупівлю товару згідно CPV за ДК 021:2015 - 33600000-6- Фармацевтична продукція (лікарські засоби) (оголошення UA-2023-04-28-006404-a): Заявник мотивує свою вимогу сприянням відкритості та прозорості публічних закупівель, недискримінації учасників, запобігання проявам корупції, недопущення спотворення конкуренції, без будь-якого посилання на норми чинного законодавства які б забороняли Замовникам закупівель, об’єднувати предмет закупівлі в одну частину закупівель. Згідно пункту 22, частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Замовник, формуючи технічну специфікацію предмета закупівлі, в цілях максимальної ефективності та економії майбутньої поставки від одного учасника (постачальника) предмета закупівлі, характеристики якого визначені виходячи з функціональних потреб підприємства, керуючись принципами здійснення закупівлі, закріплених у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», не вважає критерії, викладені в тендерній документації, дискримінаційними.
Щодо поділу предмета закупівлі на окремі лоти. При плануванні предмету закупівлі та детальному вивченні ринку даного товару, Замовником прийнято рішення, що проведення закупівлі зазначеного товару єдиною закупівлею є доцільним та не призведе до зниження конкуренції (виходячи з кількості комерційних пропозицій). Крім цього, станом на сьогодні є чинним Порядок визначення предмета закупівлі, затверджений Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 708 від 15.04.2020 року (зареєстровано в Міністерстві юстиції України за № 500/34783 від 09.06.2020 року, який в силу положень статті 117 Конституції України є нормативно-правовим актом міністерства). Розподілення предмета закупівлі на лоти є правом, а не обов’язком Замовника.
Разом із цим, Порядком визначення предмета закупівлі не передбачено переліку випадків, коли саме Замовник може та має визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) у процедурі закупівлі лікарських засобів та критерії такого поділу. З огляду на зазначене вбачається, що згідно з Порядком визначення предмета закупівлі, Замовник закупівлі самостійно формує предмет закупівлі в межах групи «Фармацевтична продукція», яка може включати в себе необмежену кількість видів лікарських засобів у межах визначених класів та категорій. Отже, оскільки жодним нормативно-правовим актом не передбачено переліку випадків, коли Замовник може та має визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) в процедурі закупівлі та критерії такого поділу, -вимога автора звернення розділити предмет закупівлі (специфікацію) на окремі лоти є, по суті, його власним (суб’єктивним) бажанням та ніяким чином не порушує принципи здійснення публічних закупівель, оскільки згідно з вимогами тендерної документації та Закону учасником закупівлі може бути як і виробник, так і постачальник товару. Таким чином, вимога щодо виокремлення лікарського засобу АКТИЛІЗЕ ліофілізат для розчину для інфузій 50 мг, 1 флакон з ліофілізатом у комплекті з 1 флаконом розчинника (вода для ін'єкцій) по 50 мл в окремий лот є необгрунтованою.
2. Тендерною документацією передбачено надання гарантійного листа виробника(ів) (представника, представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, уповноваженого на це виробником), заявника державної реєстрації лікарського засобу, офіційного дистриб’ютора. Зазначена вимога не обмежує в своєму праві надати лист щодо терміну придатності від виробника(ів) (представника, представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, уповноваженого на це виробником), заявника державної реєстрації лікарського засобу, у тому числі офіційного дистриб’ютора.
Виробники лікарських препаратів здійснюють реалізацію своєї продукції, в тому числі тієї, що є предметом закупівлі цих торгів, безпосередньо, а також через систему офіційних дистриб'юторів та партнерів. Отримати статус дистриб'ютора чи партнера може будь-яка юридична особа, чи фізична особа-підприємець, за умови виконання умов дистриб’юторського договору. Крім того, виробник лікарських препаратів надає зазначеним контрагентам на їх запити гарантійні листи, а також усю необхідну документацію на препарат. Тому будь-яка юридична особа, чи фізична особа-підприємець, за умови виконання нею умов дистриб'юторського договору з виробником лікарського препарату/заявником державної реєстрації лікарського засобу може запропонувати у своїй тендерній пропозиції необхідну продукцію та надати відповідні документи. Тобто зазначена вимога не містить жодних дискримінаційних ознак.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
08.05.2023 11:04