• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Електромонтажні роботи / Встановлення систем пожежної сигналізації /Послуги зі встановлення автоматичної пожежної сигналізації в приміщенні стаціонарного відділення Комунального підприємства «Полтавський обласний клінічний протитуберкульозний диспансер Полтавської обласної ради»/

Завершена

604 611.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 046.11 UAH
Період оскарження: 28.04.2023 13:36 - 03.05.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: d6c24c5868394a699834a058db24e75d
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-28-005577-a.a1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
«- Довідку про працівників відповідної кваліфікації, які будуть залучені до виконання робіт, що є об’єктом торгів, які мають необхідні знання та досвід. Обов’язково підтвердити наявність мінімальної кількості працівників, з наданням документів про освіту, серед яких обов’язково має бути: електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 5-го розряду; налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 5-го розряду» Вимогу про те, що працівники повинні мати V групу допуску до роботи в електроустановках, УЧАСНИК вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною з огляду на наступне: Вважаємо за потрібне зазначити, що електроустановка - установка, в якій виробляється, перетворюється, передається, розподіляється, споживається електрична енергія. Електроустановка понад 1000 В - електроустановка напругою 1000 В та понад 1000 В (за діючим значенням напруги) (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0093-98#Text) відповідно до п. 1.2. ПБЕЕС (Затверджено Наказом Держнаглядохоронпраці України 09.01.98 N 4). Технічними вимогами до предмета закупівлі не передбачено, що учасник повинен здійснювати будь-які роботи саме в електроустановках, а тим паче під такою напругою. Разом з тим, у УЧАСНИК взагалі немає впевненості, що установки напругою більше 1000В є на об’єкті Замовника. Наказом Міністерства палива та енергетики України від 25.07.2006 № 258 затверджено Правила улаштування електроустановок (далі – Правила). Так, у п. 1.1 Правил зазначено: «Ці Правила встановлюють основні організаційні й технічні вимоги до експлуатації електроустановок та електрообладнання (далі – електроустановки) споживачів і направлені на забезпечення надійної, безпечної та раціональної експлуатації електроустановок. Правила поширюються на діючі електроустановки на напругу до 150 кВ включно, які належать суб’єктам господарювання - споживачам електроенергії незалежно від форм власності та відомчої належності, що використовують електричну енергію для забезпечення власних потреб на підставі договору, а також населення, яке на правах власності має електроустановки на напругу понад 1 кВ. Правила поширюються також на населення, яке є власниками електроустановок на напругу до 1 кВ, в частині вимірювання опору ізоляції електропроводки». Закон України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 № 2019-VIII у п. 32 ч.1 ст.1 закріплює наступне положення: «електроустановка – комплекс взаємопов’язаних устаткування і споруд, що призначаються для виробництва або перетворення, передачі, розподілу чи споживання електричної енергії». Предмет даної процедури закупівлі є: «Послуги з технічного обслуговування системи протипожежного захисту, а саме: системи автоматичної пожежної сигналізації, системи оповіщення людей при виникненні пожежі, установленої на об’єкті Замовника: Послуги зі встановлення автоматичної пожежної сигналізації в приміщенні стаціонарного відділення Комунального підприємства «Полтавський обласний клінічний протитуберкульозний диспансер Полтавської обласної ради», який жодним чином не пов'язаний з виконанням робіт в електроустановках, а про напругу до 150 кВ взагалі не може бути мови, адже при встановленні пожежної сигналізації, системи централізованого пожежного спостереження, системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією працівники працюють з напругою до 42В. Разом з тим, зазначаємо, що послуги, які закуповуються замовником, здійснюються на основі Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, отримання якої передбачено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (Постанова КМУ від 23.11.2016 № 852). Згідно Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів (ПБЕЕС): «п’ята група допуску до 1000 В» повинна бути у електротехнічного персоналу, що допускається до одноосібного огляду діючих електроустановок до 1000 В, а, отже, вміє організувати безпечні умови під час роботи як для себе, так і для інших працюючих поруч; «п’ята група допуску до 1000 В» необхідна адміністративно-технічним працівникам, які здійснюють керівництво роботами у діючих електроустановках; «п’ята група інспектуючої особи» присвоюється особам, які здійснюють нагляд за додержанням вимог безпеки при проведенні робіт в електроустановках (інженерам з охорони праці, інспекторам та іншим посадовим особам, наділеним відповідними повноваженнями). Перевірка знань не рідше один раз на три роки. Керівні вказівки безпосередньо електротехнічному персоналу не дають. Всі помічені недоліки і порушення вказують адміністративно-технічного персоналу в усному або письмовому вигляді; «п’ята група до і вище 1000 В» присвоюється персоналу, який безпосередньо і самостійно здійснює роботи у високовольтних установках (напругою більше 1000 В). Стаж роботи та група з електробезпеки в електроустановках до 1000 В не враховується під час визначення мінімального стажу в електроустановках вище 1000 В. Повідомляємо, що працівники УЧАСНИК під час надання послуг згідно з предметом закупівлі не будуть виконувати роботи у високовольтних установках (напругою більше 1000 В). Враховуючи вищезазначене, повідомляємо, що дана вимога Замовника є необґрунтованою до предмета даної процедури закупівлі та дискримінаційною, тобто такою, що обмежує коло потенційних переможців процедури закупівлі. Учасники, що провадять господарську діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення повинні підтверджувати свою кваліфікацію, документами, що відповідають їх виду діяльності, а обслуговування електроустановок – є кардинально іншим видом діяльності. Крім того, додаток №2 до тендерної документації «Технічне завдання» не передбачає виконання робіт для яких необхідна V група допуску в електроустановках. Вимагаємо прибрати незаконну вимогу!
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний потенційний Учаснику, за результатами вивчення вашої вимогт, повідомляємо наступне: Пунктом 28 Особливостей встановлено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Тендерн адокументація про проведення конкурентних процедур закупівель повинна містити перелік складових, визначених ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі».При цьому замовник самостійно встановлює вимоги до учасника та предмета закупівлі, а також спосібїх документального підтвердження, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.Згідно з частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Пунктом 28 Особливостей встановлено, що у тендерній документації обов’язково зазначаються:один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством; Відповідно до ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі»1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. 2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Відповідно до ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі»якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявністьв учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. При цьому замовник самостійно встановлює вимоги до учасника та предмета закупівлі, а також спосіб їх документального підтвердження, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства. Відповідно до п. 1.1. ,1.2. Додатку № 3 до Тендерної документації «Кваліфікаційні критерії до учасника відповідно до статті 16 Законута спосіб їх документального підтвердження» для документального підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник у складі пропозиції повинен надати 2.1 Довідку про працівників відповідної кваліфікації, які будуть залучені до виконання робіт, що є об’єктом торгів, які мають необхідні знання та досвід. Обов’язково підтвердити наявність мінімальної кількості працівників, з наданням документів про освіту, серед яких обов’язково має бути:Керівник робіт - повинен мати вищу освіту, стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту не менше п’яти років(спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;Виконавці робіт:електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 5-го розряду;надати скану копії оригіналу протоколу та посвідчення, що підтверджують атестацію працівника щодо проходження навчання законам і нормативним актам охорони праці, електробезпеки, пожежної безпеки, санітарно-гігієнічного забезпечення, надання першої медичної допомоги.,проходження навчання методом і прийомам роботи на висоті (з питань безпечних методів верхолазних робіт). Надати сканований оригінал медичної документації (форма первинної облікової документації№1-ОМК затверджено Наказом МОЗ України 21 лютого 2013 року №150) на працівника виданої у 2023 році,строк дії якої є чинний на дату подання пропозиції. налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 5-го розряду, надати скан копії протоколу та посвідчення, що підтверджують атестацію працівника щодо проходження навчання законам і нормативним актам охорони праці, електробезпеки, пожежної безпеки, санітарно-гігієнічного забезпечення, надання першої медичної допомоги, проходження навчання методом і прийомам роботи на висоті (з питань безпечних методів верхолазних робіт). Надати сканований оригінал медичної документації (форма первинної облікової документації№1-ОМК затверджено Наказом МОЗ України 21 лютого 2013 року №150) на працівника виданої у 2023 році,строк дії якої є чинний на дату подання пропозиції. Таким чином, вимога щодо документального підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвідвстановлена відповідно до ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі». Замовником було зазначено вимоги до необхідної кількості та рівня кваліфікації працівників Учасника, наявність яких дасть змогу надати послуги, що є предметом закупівлі, якісно та у строки, вказані в тендерній документації. Зокрема, для виконання усього обсягу послуг по предмету закупівлі вчасно, при роботі щоденно, без виникнення ускладнюючих факторів та умов виконання робіт, підвищення працюючими інтенсивності праці та застосування ними високої професійної майстерності. В Постанові КМУ від 23.11.2016 № 852 зазначені міні мальні вимоги, не нижче, але не вичерпні. Під час формування вимо гтендерної документації, Замовник керувався виключно чиним законодавством України, в тому числі Законом України «Про публічні закупівлі». Відповідно, Тендерна документація складена у відповідності до законодавства й не містить жодної дискримінуючої вимоги ,або яка обмежує коло осіб. Замовник діє виключно відповідно до вимог чинного законодавства та керуючись принципами здійснення публічних закупівель та вбачає,що наведені вище обставини свідчать про відсутність підстав для задоволення вимоги.
Статус вимоги: Відхилено