-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт покриття подвір'я в Ржищівському закладі дошкільної освіти(ясла-садок комбінованого типу) " Сонечко" Ржищівської міської ради Київської області за адресою: Київська область,Обухівський район,м.Ржищів,вул. Соборна,30 ( ДК 021:2015-452330000-9 Будівництво,влаштування фундаменту та покриття шосе,доріг)
Завершена
400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 4 000.00 UAH
Період оскарження:
27.04.2023 16:19 - 20.05.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Дискримінаційні вимоги замовника
Номер:
8fc3bc9852be4c8caded1c0db275ca4e
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-27-010776-a.b2
Назва:
Дискримінаційні вимоги замовника
Скарга:
Скарга у вкладенні
Пов'язані документи:
Учасник
- Тендерна_документація_за_Особливостями Ржищів.docx 01.05.2023 15:39
- Скарга до АМКУ.pdf 01.05.2023 23:47
- Акт + Довідка.pdf 01.05.2023 23:58
- Додаткова угода 3.pdf 01.05.2023 23:58
- Акт №2 і довідка.pdf 01.05.2023 23:58
- Договір №1-ДК від 15.08.2022р..pdf 01.05.2023 23:58
- додаткова угода №1 від 18.08.2022р..pdf 01.05.2023 23:59
- лист-відгук 2023.pdf 01.05.2023 23:59
- Додаткова угода №2.pdf 01.05.2023 23:59
- Уточнення до СКАРГИ.pdf 02.05.2023 10:05
- Текст Скарги з уточненнями.pdf 02.05.2023 10:10
- 99 рішення від 30.09.2021№22302 Веларм.pdf 02.05.2023 12:32
- Рішення від 23.03.2023 № 3640.pdf 02.05.2023 12:32
- рішення від 04.03.2021 №4192.pdf 02.05.2023 12:36
- рішення від 22.01.2019 № 6428.pdf 02.05.2023 12:36
- Рішення від 24.06.2019 № 8289.pdf 02.05.2023 12:36
- Рішення від 03.05.2023 № 5859.pdf 03.05.2023 15:47
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.05.2023 № 6410.pdf 12.05.2023 12:57
- Рішення від 11.05.2023 № 6410.pdf 16.05.2023 18:17
- пояснення.pdf 04.05.2023 14:06
- пояснення по скарзі.docx 04.05.2023 14:06
- Тендерна_документація_за_Особливостями (2).docx 04.05.2023 14:06
- протокол 98.pdf 18.05.2023 13:19
- Перелік змін.docx 18.05.2023 13:32
- протокол98.pdf 18.05.2023 13:32
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.05.2023 16:51
Дата розгляду скарги:
11.05.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.05.2023 15:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.05.2023 18:17
Дата виконання рішення Замовником:
18.05.2023 13:32
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни до тендерної документації згідно рішення № 6410-р/пк-пз від 11.05.2023р.
Вимога
Відхилено
Усунути дискримінаційні вимоги
Номер:
a5fd3ecbf29147ae9991b997d0f2a952
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-27-010776-a.c1
Назва:
Усунути дискримінаційні вимоги
Вимога:
Добрий день! Відповідно до змісту тендерної документації Замовником встановлені дискримінаційні вимоги, що суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, а саме недискримінація учасників та ст.. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Замовником зазначено, що «Аналогічним вважається договір, яким передбачений поточний ремонт в закладі освіти, що виконаний в 2022 або 2023 році», тобто дискримінація та обмеження кола учасників за конкретизацією у місці (в закладі освіти) та строках виконання.
Таке визначення вимог до аналогічності договору є дискримінацію учасника, адже визначальним фактором аналогічності договору є саме досвід виконання аналогічних предмету закупівлі робіт, а не співпадіння назви договору або конкретного коду ДК. Як свідчить практика АМКУ, конкретизація вимог до аналогічного договору можлива лише у випадку, якщо замовник не тільки зазначив про них в тендерній документації, але й об’єктивно довів та підтвердив необхідність їх встановлення. Конкретизація аналогічного договору, є питанням про ідентичність договору, а не про його аналогічність, що є порушенням положень Закону України «Про публічні закупівлі».
Так, предметом закупівлі є поточний ремонт покриття подвір'я в Ржищівському закладі дошкільної освіти. У технічному завданні зазначено перелік робіт що закуповуються, а саме: Улаштування дорожніх корит коритного профілю з застосуванням екскаваторів, глибина корита до 250 мм; Перевезення ґрунту до 10 км; Улаштування підстильних та вирівнювальних шарів основи з піщано-гравійної суміші, жорстви; Улаштування підстильних та вирівнювальних шарів основи із щебеню шлакового; Улаштування покриттів з дрібнорозмірних фігурних елементів мощення [ФЭМ].
Наша компанія має намір брати участь у даній закупівлі, має широкий досвід виконання аналогічних робіт за договорами про публічні закупівлі, зокрема укладання покриття з фігурних елементів мощення. Разом з тим, наша компанія не має договорів із закладами освіти.
Замовником не обґрунтовано у тендерній документації - чому аналогічний договір має бути саме із закладом дошкільної освіти, якщо роботи, що закуповуються, є універсальними і не залежить від місця виконання (парк, тротуар, подвір’я тощо).
Отже, вказані вище вимоги безпідставно усувають нашу компанію від участі у даній закупівлі.
Хочемо зауважити, що змістом згаданої вимоги не було визначено, який саме поточний ремонт в закладі освіти повинен бути виконаний за аналогічним договором, можливо це буде «фарбування стін» або «заміна вікон», що у свою чергу не відповідає предмету даної закупівлі. Це може означати про наявність домовленостей з певною фізичною чи юридичною особою про створення умов тендерної документації що сприяють його перемозі і перешкоджають участі й перемозі інших учасників.
У разі, якщо такаа домовленість існує, то це є порушенням п. 44 Особливостей і ст. 5, ст 17 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Таким чином, вказана вимога Замовника має бути приведена у відповідність до чинного законодавства. Тої ж позиції дотримується колегія АМКУ у своїх численних рішеннях (рішення додаються).
Стосовно вимоги Замовника «для уточнення об’єму робіт та замірів передбачається виїзд фахівця Учасника для огляду об’єкта. Огляд проводиться в присутності представника Замовника. Виїзд Учасника передбачається до закінчення подачі пропозицій для кращого розуміння об’єму робіт. Огляд можливо провести на об’єкті Замовника в робочі дні з 09:00 до 17:00,час огляду узгоджується за телефоном вказаним в тендерній документації,при собі мати відповідного листа із зазначенням особи-відвідувача та паспорт відвідувача.Після обстеження підписати в Замовника Акт та надати копію Акта про оглядоб’єкту у складі пропозиції; (Акт обов’язково повинен, містити дату, час, місце його складання, посаду, підпис та ПІБ уповноваженої особи Замовника, ПІБ, підпис та посаду представника Учасника, що здійснював огляд).» хочемо зауважити, що згідно ст.. 24 ЗУ «Про публічні закупівлі» усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника процедури відкритих торгів. Звернутися до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру є можливим виключно через електронну систему закупівель.
Є очевидним, що вимога підписанням акту обстеження (огляду) об'єкту про підтвердження виїзду учасника на місце проведення робіт, за закупівлею, для обстеження об'єкту, на якому мають бути виконані роботи, за підписом представника Замовника, дозволяє встановити особу учасника та є такою, що порушує положення даної статті.
Виходячи з вищенаведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть ті суб’єкти господарювання, які зможуть надати акт обстеження об'єкту, підписаний Замовником, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. Крім того, з підстав незалежних від учасників процедури закупівлі, Замовник може не підписати зазначений акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення тендерної пропозиції такого учасника з причин, що не залежать від нього, що є дискримінаційним по відношенню до таких суб'єктів господарювання.
Таким чином, вказана вимога Замовника має бути приведена у відповідність до чинного законодавства. Тої ж позиції дотримується колегія АМКУ у своїх рішеннях (рішення додаються).
Також дискримінаційними, по відношенню до потенційних учасників, є, зазначені у складі тендерної документації, вимоги: «При наданні послуг повинні бути дотримані і застосовані заходи із захисту довкілля, на підтвердження відповідності міжнародним стандартом, що встановлює соціальну відповідальність і зобов'язання організацій перед персоналом і всім суспільством, що визначає умови впровадження соціальних якостей надання роботи Учасник надає оригінал сертифікату SA 8000-2014 або інший аналогічний сертифікат (у разі надання аналогу надати лист-пояснення з законодавчим обгрунтуванням аналогічності).» та « Під час дії договору, у разі виявлення недоліків під час надання послуг, Виконавець повинен усувати їх без порушення робочого процесу в закладі освіти, на підтвердження надати чинний Сертифікат ISO 28000:2007 «Системи управління безпекою ланцюга постачань. Вимоги» або інший аналогічний сертифікат (у разі надання аналогу надати лист-пояснення з законодавчим обгрунтуванням аналогічності).».
По-перше, SA 8000 Social Accountability (Соціальна відповідальність) – міжнародний стандарт, основною метою впровадження якого є забезпечення сталого розвитку організації, етичного походження продукції у всьому ланцюзі її постачання та виробництва. SA 8000 висуває вимоги до наступних аспектів: дитячої та примусової праці; здоров'ю та безпеці праці; свободі об'єднань та праву ведення колективних переговорів; дискримінації та дисциплінарній практиці; часу роботи та оплати праці, чинній системі менеджменту організації, що у свою чергу не підтверджує дотримання і застосовання заходів із захисту довкілля під час надання послуг.
По-друге, Стандарт ISO 28000:2007 – це новий міжнародний стандарт, розроблений Міжнародною організацією зі стандартизації (ISO) у відповідь на потребу світової бізнес-спільноти у зміцненні безпеки вантажів, транспортних засобів та об'єктів транспортної інфраструктури від загроз тероризму, контрабанди та розкрадань. Основне завдання стандарту ISO 28000:2007 полягає у зміцненні транспортної безпеки та уніфікації вимог до систем менеджменту безпеки (СМБ), що жодним чином не передбачає те, що під час дії договору у разі виявлення недоліків під час надання послуг, виконавець повинен усувати їх без порушення робочого процесу в закладі освіти.
По-третє, сертифікація в Україні є давно добровільною. Згідно зі ст. 23 ЗУ «Про стандартизацію» національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
Щодо сертифікації за стандартом SA 8000 Social Accountability та ISO 28000:2007, то обов’язковість їх застосування НЕ встановлена нормативно-правовими актами.
Таким чином, вимога про надання перелічених сертифікатів у складі пропозиції не відповідають жодному, зазначеному замовником, обґрунтуванню; не є обов’язковими для даного виду та об’єму робіт по предмету закупівлі, проте є дискримінаційними і перешкоджають потенційним учасникам прийняти участь у закупівлі, на рівних умовах, а тому – має бути виключена з тендерної документації.
Тої ж позиції дотримується колегія АМКУ у своїх рішеннях (рішення додаються).
Підсумовуючи наведені факти та аргументи, Вимагаємо усунути дискримінаційні вимоги та привести тендерну документацію у відповідність до чинного закупівельного законодавства.
У разі ігнорування закону, змушені будемо звернутися до АМКУ зі скаргою не пізніше 01.05.2023.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 28.03.2023 №3848.pdf 28.04.2023 15:48
- рішення від 01.10.2021 № 22389 РЕГДОРСТРОЙ.pdf 28.04.2023 15:48
- Рішення від 23.03.2023 № 3640.pdf 28.04.2023 15:48
- рішення від 30.09.2021№22302 Веларм.pdf 28.04.2023 15:48
- рішення від 22.11.2022 № 6875.pdf 28.04.2023 15:48
- рішення від 04.03.2021 №4192.pdf 28.04.2023 15:48
- Рішення від 11.06.2015 908 р-пкск (пункт 7).pdf 28.04.2023 15:48
- 1. рішення від 14.06.2017 № 3852.pdf 28.04.2023 15:48
- рішення від 18.09.2018 № 9621.pdf 28.04.2023 15:48
- рішення від 22.01.2019 № 6428.pdf 28.04.2023 15:48
- Рішення від 24.06.2019 № 8289.pdf 28.04.2023 15:48
- Рішення від 27.11.2018 № 12125.pdf 28.04.2023 15:48
- Результат - рішення від 28.05.2021 № 11836 Святопетрівське (Білогородка).pdf 28.04.2023 15:48
- протокол 81.pdf 01.05.2023 15:34
Дата подачі:
28.04.2023 15:48
Вирішення:
1.1. Замовником зазначено, що «Аналогічним вважається договір, яким передбачений поточний ремонт в закладі освіти, що виконаний в 2022 або 2023 році», тобто дискримінація та обмеження кола учасників за конкретизацією у місці (в закладі освіти) та строках виконання. Таке визначення вимог до аналогічності договору є дискримінацію учасника, адже визначальним фактором аналогічності договору є саме досвід виконання аналогічних предмету закупівлі робіт, а не співпадіння назви договору або конкретного коду ДК. Як свідчить практика АМКУ, конкретизація вимог до аналогічного договору можлива лише у випадку, якщо замовник не тільки зазначив про них в тендерній документації, але й об’єктивно довів та підтвердив необхідність їх встановлення. Конкретизація аналогічного договору, є питанням про ідентичність договору, а не про його аналогічність, що є порушенням положень Закону України «Про публічні закупівлі». Так, предметом закупівлі є поточний ремонт покриття подвір'я в Ржищівському закладі дошкільної освіти. У технічному завданні зазначено перелік робіт що закуповуються, а саме: Улаштування дорожніх корит коритного профілю з застосуванням екскаваторів, глибина корита до 250 мм; Перевезення ґрунту до 10 км; Улаштування підстильних та вирівнювальних шарів основи з піщано-гравійної суміші, жорстви; Улаштування підстильних та вирівнювальних шарів основи із щебеню шлакового; Улаштування покриттів з дрібнорозмірних фігурних елементів мощення [ФЭМ].
Згідно вимог до закупівлі: «Аналогічним вважається договір, яким передбачений поточний ремонт в закладі освіти, що виконаний в 2022 або 2023 році.»
Частиною другою статті 16 Закону передбачено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. При цьому Закон не містить визначення терміну “аналогічний договір”. Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону.
Предметом закупівлі є «Поточний ремонт покриття подвір’я в Ржищівському закладі дошкільної освіти(ясла-садок комбінованого типу) " Сонечко" Ржищівської міської ради Київської області за адресою: Київська область,Обухівський район,м.Ржищів,вул. Соборна,30»
У зв’язку з тим, що надання послуг буде здійснюватись на діючому об’єкті де постійно знаходяться діти, Замовником передбачена необхідність підтвердження у потенційного учасника досвіду робіт/послуг у закладах освіти.
Замовник не обмежує учасника та не конкретизує в вимогах вид поточного ремонту, який може здійснюватись як в закладі так і на його території та вимагає надання аналогічного договору з будь-яким закладом освіти.
Враховуючи, що предметом передбачено виконання поточного ремонту в закладі освіти замовник вважає необхідним мати досвід роботи з закладами освіти щодо поточного ремонту.
До того ж Замовник не обмежує Учасника в наданні аналогічних договорів щодо закладів освіти тільки з бюджетними установами.
1.2.Стосовно вимоги Замовника «для уточнення об’єму робіт та замірів передбачається виїзд фахівця Учасника для огляду об’єкта. Огляд проводиться в присутності представника Замовника. Виїзд Учасника передбачається до закінчення подачі пропозицій для кращого розуміння об’єму робіт. Огляд можливо провести на об’єкті Замовника в робочі дні з 09:00 до 17:00,час огляду узгоджується за телефоном вказаним в тендерній документації,при собі мати відповідного листа із зазначенням особи-відвідувача та паспорт відвідувача.Після обстеження підписати в Замовника Акт та надати копію Акта про оглядоб’єкту у складі пропозиції; (Акт обов’язково повинен, містити дату, час, місце його складання, посаду, підпис та ПІБ уповноваженої особи Замовника, ПІБ, підпис та посаду представника Учасника, що здійснював огляд).» хочемо зауважити, що згідно ст.. 24 ЗУ «Про публічні закупівлі» усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника процедури відкритих торгів. Звернутися до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру є можливим виключно через електронну систему закупівель. Є очевидним, що вимога підписанням акту обстеження (огляду) об'єкту про підтвердження виїзду учасника на місце проведення робіт, за закупівлею, для обстеження об'єкту, на якому мають бути виконані роботи, за підписом представника Замовника, дозволяє встановити особу учасника та є такою, що порушує положення даної статті. Виходячи з вищенаведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть ті суб’єкти господарювання, які зможуть надати акт обстеження об'єкту, підписаний Замовником, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. Крім того, з підстав незалежних від учасників процедури закупівлі, Замовник може не підписати зазначений акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення тендерної пропозиції такого учасника з причин, що не залежать від нього, що є дискримінаційним по відношенню до таких суб'єктів господарювання.
Огляд об’єкта дозволяє учаснику здійснити попередній моніторинг окремих показників його технічного стану, що має слугувати своєрідною інформаційною базою для формування учасником раціонального та об’єктивного плану надання послуг з поточного ремонту, з урахуванням встановлених замовником строків, та формування ціни своєї пропозиції. Оскільки, учасники мають можливість провести попередній огляд об’єкта без перешкод до кінцевої дати подачі пропозицій, оцінити стан об’єкту та, за потреби, отримати необхідні для аналізу технічного стану відомості, що тим самим мінімізує ризики виникнення непорозумінь на етапі укладання договору з переможцем закупівлі, вважаємо вимогу закупівлі про огляд об’єкту законною та обґрунтованою, що безумовно відповідає принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності закріпленому у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник не обмежує право жодного учасника на огляд об’єкту.
1.3.Також дискримінаційними, по відношенню до потенційних учасників, є, зазначені у складі тендерної документації, вимоги: «При наданні послуг повинні бути дотримані і застосовані заходи із захисту довкілля, на підтвердження відповідності міжнародним стандартом, що встановлює соціальну відповідальність і зобов'язання організацій перед персоналом і всім суспільством, що визначає умови впровадження соціальних якостей надання роботи Учасник надає оригінал сертифікату SA 8000-2014 або інший аналогічний сертифікат (у разі надання аналогу надати лист-пояснення з законодавчим обгрунтуванням аналогічності).» та « Під час дії договору, у разі виявлення недоліків під час надання послуг, Виконавець повинен усувати їх без порушення робочого процесу в закладі освіти, на підтвердження надати чинний Сертифікат ISO 28000:2007 «Системи управління безпекою ланцюга постачань. Вимоги» або інший аналогічний сертифікат (у разі надання аналогу надати лист-пояснення з законодавчим обгрунтуванням аналогічності).». По-перше, SA 8000 Social Accountability (Соціальна відповідальність) – міжнародний стандарт, основною метою впровадження якого є забезпечення сталого розвитку організації, етичного походження продукції у всьому ланцюзі її постачання та виробництва. SA 8000 висуває вимоги до наступних аспектів: дитячої та примусової праці; здоров'ю та безпеці праці; свободі об'єднань та праву ведення колективних переговорів; дискримінації та дисциплінарній практиці; часу роботи та оплати праці, чинній системі менеджменту організації, що у свою чергу не підтверджує дотримання і застосування заходів із захисту довкілля під час надання послуг. По-друге, Стандарт ISO 28000:2007 – це новий міжнародний стандарт, розроблений Міжнародною організацією зі стандартизації (ISO) у відповідь на потребу світової бізнес-спільноти у зміцненні безпеки вантажів, транспортних засобів та об'єктів транспортної інфраструктури від загроз тероризму, контрабанди та розкрадань. Основне завдання стандарту ISO 28000:2007 полягає у зміцненні транспортної безпеки та уніфікації вимог до систем менеджменту безпеки (СМБ), що жодним чином не передбачає те, що під час дії договору у разі виявлення недоліків під час надання послуг, виконавець повинен усувати їх без порушення робочого процесу в закладі освіти. По-третє, сертифікація в Україні є давно добровільною. Згідно зі ст. 23 ЗУ «Про стандартизацію» національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Щодо сертифікації за стандартом SA 8000 Social Accountability та ISO 28000:2007, то обов’язковість їх застосування НЕ встановлена нормативно-правовими актами. Таким чином, вимога про надання перелічених сертифікатів у складі пропозиції не відповідають жодному, зазначеному замовником, обґрунтуванню; не є обов’язковими для даного виду та об’єму робіт по предмету закупівлі, проте є дискримінаційними і перешкоджають потенційним учасникам прийняти участь у закупівлі, на рівних умовах, а тому – має бути виключена з тендерної документації.
Щодо сертифікації повідомляємо наступне. Замовник під час формування тендерної документації, керувався ЗУ «Про публічні закупівлі» та нормами діючого законодавства України, враховуючи при цьому всі принципи проведення публічних закупівель, в тому числі принципами добросовісної конкуренції серед учасників та недискримінації учасників та рівне ставлення до них. Перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність встановленим вимогам до тендерної документації визначаються Замовником самостійно з дотриманням норм частини 4 статті 22 Закону та керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 5 Закону. Зазначені вимоги не містять жодних дискримінаційних умов, які б порушували Закон та основні принципи здійснення публічних закупівель. Наявність відповідних Сертифікатів, які видаються компетентним органом після комплексної перевірки робіт/послуг що виконуються підприємством, в певній мірі підтверджує кваліфікацію Учасника торгів. Таким чином, вимоги тендерної документації щодо надання учасниками сертифікатів є обґрунтованими та такими, що не суперечать положенням Закону України «Про публічні закупівлі». Звертаємо увагу, що оскільки отримати зазначені сертифікати може будь-яка організація, що організувала свою діяльність у відповідності до цих стандартів, тобто при дотриманні зазначених стандартів, Замовник не може вважати зазначену вище вимогу дискримінаційною.
Статус вимоги:
Відхилено