-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бензин А-95, Дизельне паливо
Торги відмінено
488 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 442.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 442.00 UAH
Період оскарження:
27.04.2023 15:17 - 02.05.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо дискваліфікації Учасника- переможця торгів ТОВ "КИЇВ ІНВЕСТ ГРУП"
Номер:
0891f2eba4db4205b75accdf803fe051
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-27-009194-a.a1
Назва:
Вимога щодо дискваліфікації Учасника- переможця торгів ТОВ "КИЇВ ІНВЕСТ ГРУП"
Вимога:
Керуючись п.41 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2023 року, звертаємось із вимогою щодо дискваліфікації Учасника- переможця торгів ТОВ "КИЇВ ІНВЕСТ ГРУП", у зв’язку із наступним:
Додаток 2 до тендерної документації передбачає вимогу технічного характеру : «У разі наявності орендованих АЗС, учасник спрощеної закупівлі повинен надати в складі пропозиції копії правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС (договори оренди тощо).
Учасник надав в складі тендерної пропозиції Договір оренди мережі автозаправних станцій від 18.11.2022 року, п.3.2 встановлює наступне: «Майно передається Орендодавцем та приймається Орендарем за Актом приймання- передачі Майна в оренду, який підписується уповноваженим представником Сторін, скріплюється печатками Сторін, та становить невід’ємну частину цього договору. В складі тендерної пропозиції відсутній Акт приймання - передачі Майна , який є невід’ємною частиною цього договору, тобто Учасником не дотримано дану вимогу щодо надання Договір оренди мережі автозаправних станцій, оскільки немає складової частини договору, яка підтверджує факт передачі майна в оренду (відсутні законні підстави використання учасником АЗС).
Враховуючи вищенаведене, з метою дотримання базових принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, замовник повинен відхилити тендерну пропозицію Учасника- переможця торгів ТОВ "КИЇВ ІНВЕСТ ГРУП".
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.05.2023 12:38
Вирішення:
“ 12 ” травня 2023р. №1 Скаржнику учаснику закупівлі
ТзОВ «ОККО ПОСТАЧ»
У додатку №2 до тендерної пропозиції міститься вимога - у разі наявності орендованих АЗС, учасник спрощеної закупівлі повинен надати в складі пропозиції копії правовстановлюючих документів, що підтверджують законні підстави використання учасником АЗС (договори оренди тощо).
Вивчивши надані ТОВ «Київ Інвест Груп» (далі – Учасник) документи, Замовник враховує наступне:
1. Зміст доданого Учасником Договору оренди мережі автозаправних станцій від 18.11.2022 року дає чітке розуміння щодо власника АЗС-орендодавця, орендаря, ціни договору, характеризує усі індивідуальні ознаки предмету договору оренди (вид майна, площа, призначення, місцезнаходження, тощо), строк оренди АЗС до 30.11.2025 року.
2. Відповідно до статті 638 Цивільного кодексу України, договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. В силу положень статті 759 та статті 760 Цивільного кодексу України, для договору оренди такими істотними умовами є: предмет договору, ціна (вартість) користування майном та строк договору.
3. В силу статті 795 Цивільного кодексу України, передання наймачеві будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) оформляється відповідним документом (актом), який підписується сторонами договору. Даний акт є документом, який фіксує факт приймання–передачі майна за договором, отже по своїй правовій природі це всього лиш додаток до договору оренди, який не можна вважати окремим документом, адже він не змінює, не доповнює умови договору, а є лише засобом виконання умов договору оренди.
4. Тож, законні підстави використання Учасником визначених ним АЗС цілком зрозумілі з наданого учасником правочину.
5. Щодо доведеності факту приймання-передачі таких АЗС та їх поточного фактичного використання в статусі задекларованому Учасником, у Замовника не може бути сумнівів з огляду на надані учасником Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за місцезнаходженням АЗС вказаних у згаданому вище правочині, оскільки в силу статті 15 Закону України від 19.12.1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (зі змінами та доповненнями): - Роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами, або рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним може здійснюватися суб'єктами господарювання (у тому числі іноземними суб'єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
- Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб'єкта господарювання (у тому числі іноземного суб'єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на п'ять років.
- Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
а також, дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, який в силу вимог Постанови Кабінету Міністрів України, від 26.10.2011 № 1107, «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки», видається на підставі висновку експертизи, в процесі якої в деталях аналізуються усі правовстановлюючі документи на об’єкт експертизи.
Повністю заперечуємо твердження скаржника про те, що не завантаження Акту
приймання-передачі приміщення до договору оренди АЗС означає не ненадання правовстановлюючого документу. З огляду навіть практики Верховного суду України Акт приймання-передачі не є правовстановлюючим документом, тобто не відповідає ознакам правочину, а саме у справах :
1) № 910/12258/17 Верховний Суд, залишаючи без змін рішення судів попередніх інстанцій, визначив: «6. Також суди першої та апеляційної інстанцій зазначили, що спірні акти приймання-передачі не мають ознак правочину у розумінні статті 202 Цивільного кодексу України, а є лише первинними документами»(Постанова Верховного суду від 22.05.2018 у справі № 910/12258/17).
2) № 916/613/17 Верховний Суд у постанові від 11.06.2018 зазначив: «задоволення позову про визнання недійсним акта, підписаного на виконання умов договору, не може відновити права або законні інтереси позивача. Вказаний акт прийому-передачі майна не є правочином».
Таким чином, сучасна судова практика виводить акти приймання-передачі з-під дії статті 202 Цивільного кодексу України. У постанові Верховного Суду від 20.10.2021 у справі № 523/5169/18 зроблено висновок, відповідно до якого акт приймання-передачі є письмовим документом, який містить найменування сторін, предмет самої передачі, посвідчує факт такої передачі, тобто підтверджує належне виконання особами зобов`язань , а тому не має ознак правочину.
Наголошуємо, що згідно розділу 5.1 тендерної документації Замовника оцінка тендерної пропозиції здійснюється на основі критерію «Ціна» Питома вага – 100%.
Ще одним важливим фактом визнання переможцем учасника ТОВ «Київ Інвест Груп» є відсутність підстав для відмови вказаному учаснику згідно розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції «, пунктів 1,2, та відсутність підстав для відхилення згідно п.3 та додатку №2 до тендерної документації, оскільки учасником надано правовстановлюючий документ- договір оренди АЗС, який підтверджує законні підстави використання майна(АЗС). В п.3.2. договору оренди передбачена процедура передачі майна (АЗС), тому , для Замовника під час кваліфікації учасника достатньо було правовстановлюючого документу - а саме договору оренди АЗС, порядок передачі майна в оренду, який оформляється Актом приймання-передачі – це визначений порядок відносин між орендарем та орендодавцем і не стосується Замовника при закупівлі товару за найнижчою ціною.
Чіткої вимоги про надання учасником АКТу передачі АЗС у тендерній документації Замовника не зазначено. Тому Замовнику достатньо було оцінити тендерну пропозицію Учасника за договором оренди АЗС, тим більше вагомою перевагою для визначення переможця став критерій - «ЦІНА» і вибір переможця із дуже вигідною пропозицією щодо запропонованої суми учасника , що дозволить Замовнику ЗНАЧНО зекономити кошти комунального підприємства завдяки у часті у публічній закупівлі, дотримуючись ст..5 Закону України «Про публічні закупівлі» . Ознак порушення Замовником п.1.5 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі в діях Замовника зовсім не вбачається та скаржником об’єктивно не доведено. Кваліфікація і визначення переможця в даній процедурі закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-04-27-009194-a підтверджує в діях Замвоника саме виконання ст..5 Закону України «Про публічні закупівлі», тому не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Київ Інвест Груп»
Отже, з огляду на надання основного правовстановлюючого документу (правочину – договір оренди), а також отримання і наявності в орендаря за договором відповідних ліцензій, у Замовника немає інших підстав для сумнівів у наявності законного права використання зазначених в тендерній документації АЗС.
Статус вимоги:
Не задоволено