-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Придбання сміттєвих баків для благоустрою території Роздільнянської міської територіальної громади
Протокол № 84
Торги відмінено
435 490.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 178.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 178.00 UAH
Період оскарження:
27.04.2023 09:53 - 02.05.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Дискримінаційні умови
Номер:
44fd55f66001449081a5739e7d992b94
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-27-001593-a.a1
Назва:
Дискримінаційні умови
Вимога:
Доброго дня, Шановний Замовник!
Нами, як потенційними Учасниками, було проаналізовано тендерну документацію та встановлено наявність дискримінаційних технічних вимог до предмету закупівлі. Так як, в сукупності усім технічним вимогам відповідає товар лише одного виробника PlastikGogic Сербія, а металевий одного постачальника.
Такі дії Замовника є порушенням чинного законодавства України та принципів здійснення закупівель.
Замовник навмисно, нехтуючи вимогами EN 840-3, ДСТУ 8476:2015 встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження.
Звертаємо увагу, що кожен виробник має право встановлювати власні індивідуальні технологічні особливості, що не є загальнообов’язковими для використання іншими виробниками даного товару, та які жодним чином не будуть впливати на загальне цільове призначення всіх контейнерів, що виготовляються, а саме – для збору твердих побутових відходів.
Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Товар, що є предметом даної закупівлі виготовляється усіма виробниками, що представлені на ринку України у відповідності до стандартних технічних характеристик, що встановлені відповідно до стандартів EN 840-3 та ДСТУ 8476:2015.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім вищезазначеним технічним особливостям одночасно. Також, обов’язковість виконання даних технічних особливостей не врегульована жодним стандартом або нормативно правовим актом.
Тому просимо внести зміни до тендерної документації в частині Таблиці 1:
1.« Ребра жорсткості стінок: на кожній стінці по 2 шт. розташовані по всій висоті стінки».
Викласти в новій редакції «Ребра жорсткості стінок: на стінках по 2 шт.».
2. Привести пункт: «* Гірший товар (товар гіршої якості) – товар, технічні і якісні характеристики якого є меншими, більшими, значно відрізняються в бік погіршення (не відповідає, має значні розбіжності): інший колір; менша вантажопідйомність; розміри, які не відповідають вказаним діапазонам; відсутні подвійні ребра жорсткості на кожній стінці по всій висоті корпусу контейнера; відсутні стільникові підсилювачі; відсутні ручки контейнера суцільнолиті з корпусом; тощо. Не гірше вважаються будь-які технічні характеристики товару, які не зазначені Замовником у цьому Додатку як «гірший товар»*, тобто не є гіршими технічними характеристиками.» до законодавчо дозволеного як аналогічний товар.
3. - Довідку довільної форми, щодо гарантійного терміну експлуатації товару, в процесі їх експлуатації, має становити не менше 12 місяців з моменту поставки; викласти в новій редакції: не менше 36 місяців, оскільки якісний товар не може мати таку малу гарантію.
Також просимо внести зміни до тендерної документації в частині Таблиці 2:
Оскільки наступі вимоги є дискримінацією що не мають підтвердження ні до стандартів EN 840-3 та ДСТУ 8476:2015:
1.Пунк 3. Викласти в такій редакції: Корпус контейнера складається з 3 елементів з'єднаних суцільним зварювальним швом: Дно контейнера, передня панель, задня панель зварена з бічними стінками.
2. Пункт 4. Викласти в такій редакції:. Дно контейнера має мати зливний отвір у кутку.
3. Пункт 5. Викласти в такій редакції: Плащ штампований із цільного листа металу без зварних з'єднань з привареними направляючими для кришки. З штампованими ребрами жорсткості. На передній стороні має мати місце для розміщення наклейки з інформацією. Товщина металу не менше 1,25 мм.
4. Пункт 6. Викласти в такій редакції: Бічні стінки: штамповані із цільного листа металу без зварних з'єднань з привареними направляючими для кришки. Зі штампованими ребрами жорсткості. Товщина металу не менше 1,25 мм.
5. Пункт 7. Викласти в такій редакції: Опори коліс кріплення до дна контейнера з металевою обичайкою через усе дно. Товщина металу не менше 3 мм.
6. Пункт 8. Викласти в такій редакції: Кришка: з ручкою для відкривання. З гумовою накладкою на передній стороні кришці. З розташованими по центру кришки стопорами відкриття кришки..
7. Пункт 9. Викласти в такій редакції: Важелі: штамповані із цільного листа металу без зварних з'єднань. Зі штампованим ребром жорсткості. Кріплення важелів до кришки на болтовому з'єднанні. З пружиною, яка повинна закривати кришку при відкритті до стопора.
8. Пункт 10. Викласти в такій редакції: Цапфа з товстостінною трубою. Кріплення до корпусу контейнера болтовому з'єднанні.
9. Пункт 13 Викласти в такій редакції: Корпус має мати захисні кутові накладки на передній частині контейнера.
10. Пункт 16 Викласти в такій редакції: Гарантія не менше 36 місяців з моменту поставки.
В Україні налічується що найменше 5 виробників аналогічної якості товару (оцинковані контейнери для сміття) і нема потреби закуповувати товар іноземного походженням, який значно дорожче. Підтримайте Українського виробника.
У випадку не виправлення порушення та не виключення з тендерної документації дискримінаційних вимог будемо змушені звернутись до органу оскарження.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу.pdf 01.05.2023 15:57
Дата подачі:
28.04.2023 15:51
Вирішення:
Дякуємо за Ваше звернення.
Насамперед зауважуємо, що Замовником розроблено тендерну документацію згідно чинного законодавства України.
Так як, п. 31 ч.1 ст. 1 Закону встановлює, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Пункт 32 ч. 1 ст. 1 Закону встановлює, що технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги;
При цьому, стаття 23 Закону встановлює, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг)
Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Враховуючи викладене, замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому (відповідь Мінекономрозвитку на запит за посиланням https://www.me.gov.ua/InfoRez/Print?id=d571d75d-0e55-4019-bd3c-b874fd659ca6&tagId=7758c77b-e410-44ea-a07d-37f1799e11e5&tag=ZapitiKoristuvachiv).
Отже, на виконання вимог чинного законодавства України Замовником самостійно розроблено та опубліковано тендерну документації.
Однак, детально ознайомившись з Вашою вимогою щодо надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей, що не дозволяє Учасникам на загальних підставах приймати участь в умовах здорової конкуренції, Замовником прийнято рішення про відміну відкритих торгів «Придбання сміттєвих баків для благоустрою території Роздільнянської міської територіальної громади», за кодом показника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (СPV) – 44610000-9 Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску, ID закупівлі: UA-2023-04-27-001593-a, у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Статус вимоги:
Не задоволено