-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Завершена
8 408 250.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 84 082.50 UAH
мін. крок: 1% або 84 082.50 UAH
Період оскарження:
25.04.2023 16:53 - 30.04.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Наявність центрів обслуговування споживачів в місті Житомир
Номер:
111671af546f49d2ab94ee9e78e65a26
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-25-011470-a.c3
Назва:
Наявність центрів обслуговування споживачів в місті Житомир
Вимога:
Добрий день. Шановний Замовнику!
Відповідно до тендерної документації, Додатку 3, Учасник повинен надати довідку в довільній формі про наявність в місті Житомирі окремого структурного підрозділу ( посадової особи) учасника роздрібного ринку, якщо він обслуговує менше 50000 споживачів.
Вимоги щодо ІКЦ і інші норми вказані в цій вимозі не відповідають вимогам встановленими регулятором. Відповідно до постанови НКРЕКП : «Додатково Департамент ліцензійного контролю зазначає, що пунктом 1.1 Положення про Інформаційно-консультаційний центр встановлено, що це положення поширюється на електропередавальні організації (які є постачальниками електричної енергії за регульованим тарифом) незалежно від форм власності. Крім того, Положення про Інформаційно-консультаційний центр розроблялося ще з урахуванням вимог Закону України «Про електроенергетику», який втратив чинність з дати початку дії нового ринку електричної енергії відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії».» В даній постанові НКРЕКП зазначається про недійсність закону і заміну його іншим законом. Посилання на постанову: https://www.nerc.gov.ua/storage/app/uploads/public/641/b49/8db/641b498db8aae165136186.pdf
Відповідно до п. 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Наголошуємо, що окремий структурний підрозділ Товариства на території іншої області не передбачено жодними нормативно – правовим актом України, а є правом, які обслуговує електропостачальник до 50000 тисяч споживачів. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закону) встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Разом з тим Товариство додатково повідомляє, що на підтвердження інших кваліфікаційних вимог в Учасника наявний центр обслуговування споживачів згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р.
Просимо Вас змінити дані вимоги у Тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.04.2023 10:35
Вирішення:
Шановний учасник, на Вашу вимогу повідомляю, що Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою Закону є зокрема створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників.
Відповідно до вимог п. 8.3.6 Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. Відповідно до п. 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50 000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50 000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Отже, споживач має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію прав споживача електричної енергії, оскільки відрядження потребують значних витрат робочого часу та коштів. В такому випадку не може навіть йти мова про оперативне вирішення будь-яких проблемних питань на місці. Тим більше з огляду на ускладнену ситуацію з пересуванням по території країни у зв’язку з обмежувальними заходами, пов’язаними з введеним в дію воєнного стану. Крім того, споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію. Для нашої установи такими способами є використання персональної сторінки споживача на веб-сайті електропостачальника і можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника. При цьому, очевидно, що у разі значної територіальної віддаленості постачальника від місцезнаходження об’єкта постачання електроенергії та місця діяльності підприємства, реалізація такого права буде економічно недоцільною. Чинне законодавство не надає електропостачальникам права нав’язувати споживачам способи отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами. Будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. На даний час, на території Житомирської області є в наявності центри обслуговування клієнтів та інших структурних підрозділів електропостачальників, які забезпечують проведення особистого прийому споживачів, видачу рахунків, первинних розрахункових документів, отже жодного обмеження можливості потенційних Постачальників прийняти участь у зазначеній закупівлі немає.
Вважаємо, що намір Замовника реалізувати свої законодавчо закріплені права споживача жодним чином не порушують принципи, встановлені в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
наявність центру обслуговування клієнтів
Номер:
554b06432c8541e79194e933c37bb4ac
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-25-011470-a.c2
Назва:
наявність центру обслуговування клієнтів
Вимога:
Добрий день. Шановний Замовнику!
Відповідно до тендерної документації, Додатку 3, Учасник повинен надати довідку в довільній формі про наявність в місті Житомирі окремого структурного підрозділу ( посадової особи) учасника роздрібного ринку, якщо він обслуговує менше 50000 споживачів.
Дана вимога надати довідку про підтвердження наявності структурного підрозділу учасника суперечить принципам, які покладені в природу процедури закупівлі, зокрема, принципам встановленим у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», - добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Наявність такої вимоги – пряма дискримінація учасників. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників електричної енергії виникає необґрунтована перевага над одним з конкурентів. Вдаючись до таких критеріїв Вами безпосередньо порушується Закон України «Про публічні закупівлі». Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення точок контакту по всій території України, чи мати більше ніж одну. Це виключно бажання Ліцензіата (Товариства). Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. Наголошуємо, що власний структурний підрозділ Товариства на території іншої області не передбачено жодними нормативно – правовим актом України. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закону) встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Разом з тим Товариство додатково повідомляє, що на підтвердження інших кваліфікаційних вимог у Товариство наявний центр обслуговування споживачів згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р.
Просимо Вас змінити дані вимоги у Тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.04.2023 12:59
Вирішення:
Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою Закону є зокрема створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників. Також звертаємо увагу, що однією з передумов успішного проведення публічних закупівель та виконання договору є підготовка якісної тендерної документації. Відсутність у ній дискримінаційних умов сприяє високому рівню конкуренції на ринках торгівлі, а положення тендерної документації захищають інтереси замовників та постачальників.
Відповідно до п.8.3.17 Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 №312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії» вказано, що для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.
Відповідно до вимог п. 8.3.6 та п.8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» електропостачальник зобовﹸязаний проводити особистий прийом споживачів.
У свою чергу споживач має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії.
Крім того, споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію.
Чинне законодавство не надає електропостачальникам права навﹸязувати споживачам способи отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами через значну територіальну віддаленість.
Тому, вважаємо, що намір замовника реалізувати свої законодавчо закріплені права на можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника, а також права на особистий прийом та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв не суперечать вимогам законодавчих актів України та жодним чином не порушують Закон України «Про публічні закупівлі».
Будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України.
Дана вимога Тендерної документації відповідає вимогам антимонопольного законодавства. Вважаємо, що намір Замовника реалізувати свої законодавчо закріплені права споживача жодним чином не порушують принципи, встановлені в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Частиною 3 ст. 22 «Тендерна документація» Закону України «Про публічні закупівлі» визначено: «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.»
Отже, вимога тендерної документації є обгрунтованою, неупередженою та не є дискримінаційною.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Сертифікати ISO
Номер:
3ee0aec4340c45c2b3a4c5256ab354ec
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-25-011470-a.c1
Назва:
Сертифікати ISO
Вимога:
Добрий день. Шановний Замовнику! Відповідно до вимог Тендерної документації, . На підтвердження учасник у складі пропозиції повинен надати сертифікати видані на ім’я учасника, діючий на дату подання пропозиції: ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», сертифікат ДСТУ ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування». Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування" Зазначаємо, що діяльність постачальників електроенергії регулюють низка законів та підзаконних нормативно-правових актів, зокрема, Закон України «Про ринок електричної енергії»; Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, прийняті на виконання Закону України «Про ринок електричної енергії», які не встановлюють обов'язкову наявність ЖОДНОГО сертифікату ISO у постачальників електричної енергії. Зазначені вимоги є незаконними, оскільки електрична енергія не обирається постачальником, а за її якість відповідає Оператор системи розподілу. Отримання вище описаних сертифікатів не є обов'язковим. Це добровільний вибір будь-якого постачальника. Вимога щодо наявності даних сертифікату є дискримінаційною, оскільки суттєво зменшує коло можливих учасників аукціону, а наявність такого чи подібного сертифікату в того чи іншого учасника жодним чином не впливає на якість, своєчасність та ефективність при здійсненні постачання електроенергії. Враховуючи вишезазначене ,просимо Вас усунути порушення норм законодавства в сфері публічних закупівель шляхом перегляду та виключення (видалення) з Тендерної документації дискримінаційних вимог та внести зміни до ТД/
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.04.2023 12:49
Вирішення:
Замовником було розглянуто Вашу Вимогу, повідомляємо наступне:
Замовник публічної закупівлі, із Вимогою не погоджується та вважає її безпідставною, необґрунтованою та незаконною, так як тендерна документація сформована відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 є об'єктивною відповідно до статті 5 цього Закону. Вимога тендерної документації, яка висунута Замовником є поширеною, стандартною та постійно використовується у закупівлях електричної енергії.
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначається інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим Замовником вимогам (у разі потреби). Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Частина 5 статті 23 Закону містить положення: «Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги Замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.»
Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначається Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому.
Враховуючи той факт, що відповідно до Наказу № 221 ДП «УкрНДНЦ» від 31.12.2015 міжнародні стандарти були прийняті у якості Національного стандарту України, вимога Замовника, щодо надання у складі пропозицій учасників Сертифікатів системи управління якістю ДСТУ ISO, що підтверджує впровадження, застосування та постійну дію на підприємстві системи управління якістю, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону. Наявність в учасників сертифікованої системи управління якості, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO, має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією спроможності учасників щодо поставки. Впровадження системи управління якістю відповідно до вимог ДСТУ ISO на сьогоднішній день є загальнодоступною послугою і будь-яка компанія, що має належний рівень організації управління якістю, має можливість впровадити у себе цей стандарт та отримати відповідний сертифікат. Отже, вимога щодо надання сертифікатів системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, 14001:2015, 37001:2018 не є дискримінаційною.
Отже, у Замовника відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено