-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015: 30120000-6 — Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку
Завершена
59 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 295.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 295.00 UAH
Період оскарження:
25.04.2023 11:49 - 30.04.2023 00:00
Вимога
Вирішена
Щодо дискримінаційної вимоги
Номер:
d305352a2d5d40a4af61fac4ae56fc5e
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-25-004618-a.a1
Назва:
Щодо дискримінаційної вимоги
Вимога:
Щодо вимоги в п.6.1. «Учасник повинен мати власний сервісний технічний центр з можливістю звернення до нього по телефонній «гарячій» лінії» та через месенджер (надати на підтвердження довідку в довільній формі із зазначенням телефону(ів) та список месенджерів), який повинен знаходитися в м. Подільськ Одеської обл.» На виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року, Вами було розпочато процедуру Відкритих торгів з особливостями (Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-04-25-004618-a). Тобто Ви, як Замовник, повинні дотримуватись норм та принципів проведення закупівлі, що передбачені вказаними вище нормативними актами, зокрема враховувати принципи перелічені у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Дотримання принципів закупівель забезпечується через вільний доступ необмеженого кола потенційних учасників взяти участь у закупівлі. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник повинен мати Сервісний технічний центр за місцем розташування Замовника. Така вимога суттєво обмежує право на участь в процедурі закупівлі, а також ставить в нерівні умови одних потенційних учасників по відношенню до інших. Крім того, відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію, та призводять до дискримінації учасників. Проте, Ваша вимога, що викладена у п. 6.1. Додатку № 3 до Тендерної документації є явною дискримінацією. Оскільки крім учасника, який має гарантійний сервісний центр за місцем розташування Замовника, більше ніхто не зможе взяти участь у торгах.
Виходячи з вищенаведеного, керуючись п.51 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року, звертаємось до Вас з вимогою про усунення дискримінаційної вимоги, що звужує коло потенційних учасників, а саме: «Учасник повинен мати власний сервісний технічний центр з можливістю звернення до нього по телефонній «гарячій» лінії» та через месенджер (надати на підтвердження довідку в довільній формі із зазначенням телефону(ів) та список месенджерів), який повинен знаходитися в м. Подільськ Одеської обл.»
Пов'язані документи:
Замовник
- ПРОТОКОЛ щодо внесення змін в ТД.docx 28.04.2023 16:32
Дата подачі:
27.04.2023 16:13
Вирішення:
Шановний потенційний учасник, дякуємо за детальне роз’яснення та ваше особисте суб’єктивне бачення щодо вимог оформлення тендерної документації. При розгляді вашої вимоги щодо закупівлі (ідентифікатор № UA-2023-04-25-004618-a), повідомляємо наступне.
Правові та організаційні засади здійснення публічних закупівель регламентовані Законом України «Про публічні закупівлі» та Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року. Одними із ключових принципів публічних закупівель в державі, які передбачені вказаним Законом й закріплені у статті 5, є добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників і рівне ставлення до них. Ці принципи втілено вимогами, які закріплено частиною 4 статті 23 Закону: «Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Право Замовника передбачено частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації» та пунктом 28 Особливостей, а саме: «Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей».
З огляду на вищевикладене та керуючись умовами закупівлі, умова щодо наявності сервісного технічного центру з можливістю звернення до нього по телефонній «гарячій» лінії» та через месенджер (надати на підтвердження довідку в довільній формі із зазначенням телефону(ів) та список месенджерів), який повинен знаходитися в м. Подільськ Одеської обл., наголошуємо, не може обмежувати конкуренцію серед учасників з наступних причин.
Умовами тендерної документації не передбачено конкретної вимоги про те, що сервісний центр повинен бути власністю учасника або мати окремі, чітко визначені права користування на такий об’єкт або технологію. При цьому не встановлено, яка віддаленість такого центру від місця розташування замовника повинна бути забезпечена місцезнаходженням такого сервісного технічного центру.
Кожен зацікавлений суб’єкт господарювання, який провадить діяльність в сфері продажу офісної техніки повинен та надає гарантію на її роботу,а у разі виникнення питань щодо роботи обладнання, усунення збоїв та несправностей, технічного супроводу повинен мати сервісний технічної центр з можливістю звернення до нього, у разі відсутності має безперешкодні можливості задіювати інших суб’єктів господарювання, з метою надання якісних послуг та гарантувати безперебійну роботу даної техніки. Такими учасниками, які не мають власних об’єктів майна, які використовуються у якості нерухомого або рухомого майна, та/або технологій, може вкладатись правочини із іншими суб’єктами господарювання, які можуть надати у постійне або тимчасове користування своє обладнання або спеціалістів або технології. До того учасником, при виконанні зобов’язань за договором може задіюватись окремі підрозділи (філії, представництва, партнерські організації), які мають на те відповідні права та компетенцію, та, в свою чергу, провадять діяльність у сфері надання послуг. До того частиною 10 статті 26 Закону визначено, що у разі якщо пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання.
Умова щодо наявності сервісного технічного центру в м. Подільськ, передбачає зустрічну умову для постачальника товару, яка повинна надаватись відповідної якості.
У зв’язку з вище викладеним, у разі потреби під час виникнення питань щодо роботи обладнання, усунення збоїв та несправностей, технічного супроводу Учасник повинен мати сервісний технічної центр з можливістю звернення до нього по телефонній «гарячій» лінії» та через месенджер (надати на підтвердження довідку в довільній формі із зазначенням телефону(ів) та список месенджерів), який повинен знаходитися в м. Подільськ Одеської обл. Отже нами буде внесено зміни до Тендерної документації, та Додаток №3 буде викладено в новій редакції.
Статус вимоги:
Задоволено