• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015:71240000-2: Архітектурні, інженерні та планувальні послуги (послуги з проведення технічної інвентаризації (виготовлення технічних паспортів на об’єкти нерухомого майна, внесення відомостей до ЄДЕСББ, видача витягів)

Завершена

39 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 390.00 UAH
Період оскарження: 24.04.2023 23:05 - 29.04.2023 00:00
Вимога
Відхилено

кваліфікаційні вимоги до учасників закупівлі

Номер: 10bee84ea45b48b0824210f66b5eb0ea
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-24-011185-a.c1
Назва: кваліфікаційні вимоги до учасників закупівлі
Вимога:
Ознайомившись зі змістом Тендерної документації затвердженої Протоколом Уповноваженої особи/ фахівця з публічних закупівель Вікнянської сільської ради 24.04.2023 № 1 (далі – Тендерна документація), вважаємо, що окремі її умови НЕ ВІДПОВІДАЮТЬ ВИМОГАМ ЗАКОНОДАВСТВА, в тому числі Закону України «Про публічні закупівлі», ПОРУШУЮТЬ ПРАВА ТА ІНТЕРЕСИ потенційних учасників закупівлі, а також СТВОРЮЮТЬ ДИСКРИМІНАЦІЙНІ УМОВИ ТА ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ. Насамперед, це стосується вимоги Замовника встановлені у пункті 6 Розділу 2 Тендерної документації, а саме: «Учасник закупівлі повинен оглянути об‘єкт для вивчення обсягу робіт та узгодження непереривного виробничого процесу, за результатами огляду у складі пропозиції надається акт огляду об’єкту, за підписом сторони учасника та сторони замовника. Витрати на відвідування об’єкту Замовника несе Учасник із власних коштів». Ціна, за яку учасник згоден виконати замовлення, розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для виконання робіт по об`єкту замовлення та поточних цін на них. Пропозиції подані без акту огляду об’єкту будуть відхилені. Витрати на відвідування об'єкту несе Учасник із власних коштів. Питання про їх компенсацію (повернення) не може бути предметом оскарження Окрім того, представники учасника перед допуском до території та приміщень повинні дотримуватись вимог постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1236 (із змінами та доповненнями) * відповідно до п.1.1 ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016 «Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення та оцінки їх технічного стану» встановлені стандартні вимоги до обстеження будинків, будівель, споруд, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури для визначення та оцінки їх технічного стану з урахуванням положень «Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва», затвердженого Кабінетом Міністрів України на виконання статті 39-2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Згідно з п. 6.4 вищезазначеного ДСТУ підготовка до проведення обстеження є одним із етапів виконання обстеження об’єкта. Підготовка до проведення обстеження включає ознайомлення з об’єктом і прилеглою територією та забудовою. Вимога щодо попереднього огляду об’єкта є нормативно визначеним обов’язком для здійснення обстеження будівель і споруд, а також дозволяє Учаснику на місці оглянути можливості підключення до існуючих мереж і визначитись з порядком застосування наявної у Учасника матеріально-технічної бази і техніки, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного корегування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Акт огляду об'єкту що вимагається, НЕ Є ДВОСТОРОННІМ, а лише містить дані про уповноважену особу Замовника, що забезпечила доступ на територію об’єкту та була присутня під час огляду. Вважаємо, що дана ВИМОГА ПОРУШУЄ щонайменше ПРАВА УЧАСНИКІВ 24 областей України, які територіально перебувають поза межами місцезнаходження об’єктів для надання послуг з технічної інвентаризації, що потребує додаткових витрат, тому є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників. Зауважуємо, що згідно частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників, тому ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ ПОВИННА МІСТИТИ ВИМОГ, ЩО ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДИТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ. Відповідно до статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) - Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій / пропозицій під час проведення процедури закупівлі / спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій / пропозицій. ОГЛЯД ОБ'ЄКТУ УЧАСНИКОМ З ЗАМОВНИКОМ ДО АУКЦІОНУ, ПРЯМО ПОРУШУЄ норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, а саме приписи ст. 12 Закону в частині – «конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій / пропозицій» , адже замовник та учасник має право на електронне СПІЛКУВАННЯ ЛИШЕ НА ВЕБ-ПОРТАЛІ УПОВНОВАЖЕНОГО ОРГАНУ, а не при особистій зустрічі, з складанням паперового акту, який підтверджує факт обстеження (огляду) об’єкта учасником. КРІМ ТОГО, ФАКТ ВІДСУТНОСТІ УЧАСНИКА НА ОБ'ЄКТІ ДО АУКЦІОНУ, НЕ МАЄ ЖОДНОЇ ПІДСТАВИ ДЛЯ ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ. Проводячи «відкриті торги» замовник має керуватися приписами ст.23 Закону. Відповідно до ч. 4 ст. 23 Закону - тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Окрім вищезазначеного, звертаємо вашу увагу на те, що нормативні документи згідно яких Замовником вимагається надання попереднього акту обстеження у пункту 6 Розділу 2 Тендерної документації, а саме: постанова Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1236 (із змінами та доповненнями) та ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016 «Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення та оцінки їх технічного стану» стосуються огляду, обстеження та паспортизація об’єктів, що здійснюються згідно Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва (затвердженому постановою КМУ від 12 квітня 2017 р. № 257). Згідно пункту 2 цього Порядку, проведення обстеження об’єкта забезпечується відповідним власником або управителем, уповноваженим органом шляхом залучення фахівців, що мають відповідну кваліфікацію, а саме: відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, які пройшли професійну атестацію та мають КВАЛІФІКАЦІЙНИЙ СЕРТИФІКАТ НА ПРАВО ВИКОНАННЯ РОБІТ З ОБСТЕЖЕННЯ У БУДІВНИЦТВІ ОБ’ЄКТІВ КЛАСУ НАСЛІДКІВ (ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ), а результати такого обстеження вносяться до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва у вигляді паспорту технічного стану, змін до нього, звіту та акту обстеження. Виходячи із вищевикладеного Обстеження за нормативами наведеними Замовником є окремою послугою, що закуповується: по-перше за іншим кодом ДК (ДК 021:2015: 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань) та предметом закупівлі; по-друге виконується іншими експертами, не фахівцями, що проводять технічну інвентаризацію об’єктів нерухомого майна; по-трете його результати вносять до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва; по-четверте Вимога щодо саме попереднього огляду об’єкта для здійснення обстеження будівель і споруд є іншим видом послуг та не є нормативно визначеним обов’язком для проведення технічної інвентаризації будівель та споруд; по-п’яте попередній огляд об’єкта не дозволить Учаснику безумовно відповідати принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому у ст. 5 Закону України, оскільки витрати на відвідування об'єкту несе Учасник із власних коштів, які мають бути включені Виконавцем в рахунок прибутку від надання послуг за предметом закупівлі. Крім цього зазначаємо, що обсяг робіт та кількість Замовником вже зазначені у Додатку 2 до Тендерної документації, а саме: кількість об’єктів, адреса їх місця знаходження, орієнтовна площа, кв.м. та не потребують будь-яких попередніх оглядів (обстежень) тощо. Тобто, вимога надати попередній акт огляду (обстеження) ніяким чином не стосується предмету закупівлі - послуги з проведення технічної інвентаризації (виготовлення технічних паспортів на об’єкти нерухомого майна, внесення відомостей до ЄДЕСББ, видача витягів), що здійснюється згідно Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна № 127 від 24.05.2001р., а не згідно Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва (затвердженому постановою КМУ від 12 квітня 2017 р. № 257). Враховуючи вищевикладене, вимога Тендерної документації про надання у складі пропозицій Учасника акту від Замовника, який підтверджує факт обстеження (огляду) об’єкта учасником, ГРУБО ПОРУШУЄ передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції, максимальної економії та ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням та не стосується предмету закупівлі й відповідно МАЄ БУТИ ВИКЛЮЧЕНА ШЛЯХОМ ВНЕСЕННЯ ВІДПОВІДНИХ ЗМІН ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: За результатами розгляду Вашої вимоги повідомляємо, що відповідно до пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Водночас згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Додатково повідомляємо, що поняття «дискримінація» не визначено нормами Закону України «Про публічні закупівлі». Вимога встановлена Замовником відповідно до нормативно-правових вимог, якими зобов’язано здійснення обстеження будівель і споруд, яке включає ознайомлення з об’єктом та перевірку правильності виміру площ, що дозволяє учаснику на місці оглянути і визначитися з порядком застосування наявної в учасника матеріально-технічної бази і техніки, та, відповідно, мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного корегування, недопущення у подальшому спорів між Замовником та Виконавцем, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Таким чином, вважаємо, що дана вимога жодним чином не порушує права учасників. Замовник зазначає, що він зацікавлений в отриманні послуг найвищої якості. Специфіка надання послуг, специфічне обладнання та технічний стан обладнання потребує огляду обладнання на об’єкті надання послуг з метою прийняття рішення стосовно доцільності його участі в закупівлі та формування ціни пропозиції.
Статус вимоги: Відхилено