• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання

Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання

Завершена

3 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 30 000.00 UAH
Період оскарження: 24.01.2018 15:18 - 05.02.2018 00:00
Вимога
Відхилено

дискримінаційні вимоги

Номер: 31042ef4d0c643a1ab4c9f5536921ef9
Ідентифікатор запиту: UA-2018-01-24-001988-a.c1
Назва: дискримінаційні вимоги
Вимога:
Детально проаналізувавши тендерну документацію, було встановлено наявність дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку. У Додатку 3 до тендерної документації (а саме пунктах 8 та 9) висуваються наступні дискримінаційні вимоги: 1. З приводу наявності сертифікату УкрСЕПРО. Наказ Держспоживстандарту України від 01.02.2005 року №28 «Про затвердження переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні» не містить вимог до обов’язкової сертифікації послуг СТО. Сертифікація послуг СТО в системі УкрСЕПРО з 2005 року має не обов’язковий, а добровільний характер. На дату подання вимоги вимоги до виконавців послуг з технічного обслуговування та ремонтування колісних транспортних засобів встановлені: Правилами надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України №615 від 28.11.2014 року та Технічним регламентом з технічного обслуговування та ремонту колісних транспортних засобів, затвердженого Постановою КМУ від 03.07.2013 року №643. Наявність певних сертифікатів це добровільна умова для СТО, яка не є обов’язковою відповідно до вимог законодавства і не впливає на рівень якості надання послуг. Згідно частини 4 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). 2. З приводу свідоцтва про державну метрологічну атестацію СТО та повірок (калібрування) вимірювальних засобів ДП «Укрметртестстандарт». На дату подання пропозиції вимоги до виконавців послуг з технічного обслуговування та ремонтування колісних транспортних засобів встановлені Правилами надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України №615 від 28.11.2014 року та Технічного регламенту з технічного обслуговування та ремонту колісних транспортних засобів, затверджених Постановою КМУ від 03.07.2013 року №643. Обов’язковість отримання свідоцтва про державну метрологічну атестацію передбачена Порядком проведення обов’язкового технічного контролю та обсяги перевірки стану транспортних засобів затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.01.2012 року №137 для суб’єктів господарювання, які будуть надавати послуги з обов’язкового технічного контролю. Оскільки предметом закупівлі не є проведення обов’язкового технічного контролю стану транспортних засобів то зазначений документ не є обов’язковим по законодавству України для суб’єктів господарювання, які надають послуги з технічного обслуговування та ремонтування автомобілів. Згідно частини 4 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Оскільки дані положення тендерної документації не мають безпосереднього відношення до предмета закупівлі, а також суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними. Виходячи з вищевикладеного, ВИМАГАЮ: усунути порушення, шляхом внесення змін в тендерну документацію та прибрати дискримінаційні вимоги з документації, які порушують наше право на участь в тендері.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: За результатами розгляду Вашої вимоги, повідомляємо наступне. Відповідно до частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна документація повинна містити посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Крім того, згідно частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. Вимога щодо наявності у Учасника Сертифікату, виданого Державною системою сертифікації УкрСЕПРО гарантує якість надання послуг. Зокрема, слід зазначити, що послуги, які сертифіковані діючою системою сертифікації якості товарів і послуг в Україні – Державною системою сертифікації УкрСЕПРО проходять компетентну оцінку відповідності нормам державних стандартів, що підкреслює якість послуг, які надаються Учасником. По своїй суті, сертифікат УкрСЕПРО – це аналог міжнародного сертифікату серії ISO 9000 і є офіційно затвердженим індикатором якості на території нашої країни та гарантує відповідність послуг, які надаються, державним стандартам України. Тож Замовник, зазначеною вимогою, лише реалізовує своє право на отримання послуг високої якості. Щодо зауваження до пункту 8 Додатку 3 до тендерної документації, згідно якого Учасник повинен документально підтвердити відповідність обладнання СТО встановленим стандартам та нормам допуску, що діють в Україні та відповідність критеріям атестації вимірювальних лабораторій відповідно до Правил уповноваження та атестації в державній метрологічній системі, зауважуємо, що відповідно до вимог Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці та повірці після ремонту. Зазначені вимоги також містяться і в технічних книгах таких засобів вимірювальної техніки. Наявність відповідних сертифікатів є певною гарантією, що вимірювальні інструменти, прилади, стенди, діагностичне устаткування, що застосовуються для контролю параметрів безпечної експлуатації автомобілів, відповідають належним метрологічним характеристикам (точність, стабільність, діапазон вимірювань, чутливість). Транспортні засоби є джерелом підвищеної небезпеки, вимагаючи відповідні сертифікати і дозволи Замовник лише намагається знизити ризики загрози життю та здоров’ю своїх працівників під час керування транспортними засобами. Звертаємо Вашу увагу на те, що попередньо, до публікації оголошення про проведення відкритих торгів на послуг з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (ДК 021:2015 код - 50110000-9), Замовником було детально вивчено ринок послуг за предметом даної закупівлі, та встановлено, що вимоги, встановлені Замовником в тендерній документації, не є обмеженими та дискримінаційними, оскільки чимало підприємств відповідають заданим критеріям. Також, враховуючи, що будь-яке підприємство, що надає відповідні послуги, може отримати вищевказані сертифікати, Замовнику є незрозумілим неможливість Учасника виконання, вказаних у пунктах 8 та 9 Додатку 3 тендерної документації вимог, та яким чином дані вимоги порушують його права чи законні інтереси і перешкоджають взяти участь у закупівлі. Отже, враховуючи вищевикладене, Замовник встановив вимоги, які необхідні для надання повноцінного, оперативного та якісного спектру робіт та послуг для автотранспортних засобів відповідно даної процедури закупівлі, які не обмежують конкуренцію, не є дискримінаційними, не порушують вимог Закону та забезпечують принципи, встановлені чинним законодавством України, до проведення процедури публічних закупівель.
Статус вимоги: Відхилено