-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Біохімічний аналізатор (код ДК 021:2015 38430000-8 Детектори та аналізатори) (Біохімічний аналізатор: ДК 38434500-1 Біохімічні аналізатори) (код НК 024:2019: 56669 - Біохімічний автоматичний аналізатор метаболічного профілю IVD, стаціонарний)
Завершена
731 860.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 659.30 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 659.30 UAH
Період оскарження:
24.04.2023 09:07 - 29.04.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційні умови закупівлі
Номер:
898f5df9ab78475facf0e3c6c79c95ea
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-24-000479-a.c1
Назва:
Дискримінаційні умови закупівлі
Вимога:
Скарга, вимога
24.04.2023 року Замовник оголосив закупівлю: «Код ДК 021:2015– 38430000-8 – «Детектори та аналізатори». Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-04-24-000479-a.
Ознайомившись з тендерною документацією, виявили дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії, що вбачається з нижченаведеного.
Відповідно у Додатку 3 до Тендерної документації наведений перелік обладнання, а саме автоматичний біохімічний аналізатор, який закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до них.
Слід зазначити, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до предмета закупівлі біохімічний аналізатор, відсутні щонайменше два виробники, обладнання яких відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації (ТД).
Зокрема, у сукупності з іншими умовами ТД (Додаток 2) дискримінаційними є наступні вимоги, які стосуються пунктів 3, 4 та 23 таблиці медико-технічних вимог.
Вимога до пунктів 3 – Аналізатор повинен виконувати тести за наступними методами: кінцева точка (з бланком по реактиву та зразку), кінетика, фіксований час. та пункту 4 – Проводити обрахунок за: фактором, лінійною залежністю за однією точкою, нелінійною багатоточечною залежністю, експоненціальною залежністю, залежністю типу Log-Logit (2). Ці дві вимоги є дуже специфічними, адже вказують на конкретні методики проведення аналізу. Чому наприклад замовником не вказано методику імунотурбідіметрії, чи двохточкової, чи біхроматика, а натомість вказано кінетику та фіксований час. Те ж саме стосується і вимог до пункту 4. Наполеглива вимога до замовника прибрати дані вимоги до обладнання, тому що вони є дискримінаційними і обмежують коло учасників процедури закупівлі оскільки вказують в сукупності на конкретний прилад, яким є автоматичний біохімічний аналізатор Chemray 240, виробництва компанії Rayto, офіційного представника в Україні компанії ТОВ «Укрдіагностика». Адже лише цьому приладу притаманні дані методи вимірювання. Прохання їх розширити, тобто прописати фрази не менше – кінцева точка (з бланком по реактиву та зразку), кінетика, та не менше за: фактором, лінійною залежністю за однією точкою, нелінійною багатоточечною залежністю, експоненціальною залежністю, залежністю типу Log-Logit (2) і додати й інші методики вимірювання.
Також вимога до пункту 23 – Аналізатор повинен мати не менш 8 світлових фільтрів з наступними довжинами хвиль: 340; 405; 450; 510; 546; 578; 630; 670 нм. Дана вимога є необгрунтованою а тому дискримінаційною. Адже має місце чітке зазначення довжин хвиль аналізатора, що в свою чергу також вказує на конкретну модель приладу – автоматичний біохімічний аналізатор Chemray 240. Але замовник повинен розуміти, що як сам аналізатор, так і реагент можуть працювати і на інших довжинах хвиль, тим паче що можлива похибка в декілька відсотків. Тому вимагаємо дану вимогу викласти в новій редакції у вигляді діапазону даних, зокрема: Аналізатор повинен мати не менш 8 світлових фільтрів з наступними довжинами хвиль: від 340 – до 670 нм.
Таким чином, наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати медичні вироби саме з такими СУКУПНИМИ вимогами) позбавляє потенційних учасників можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням їхніх прав як учасників.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, зокрема лише компанія «Укрдіагностика», яка є офіційним представником в Україні продукції виробництва Rayto, зокрема автоматичного біохімічного аналізатора Chemray 240, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Згідно з частиною першою та четвертою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, керуючись п. п. 52-64 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу на процедуру закупівлі до розгляду: «Код ДК 021:2015– 38430000-8 – «Детектори та аналізатори»». Ідентифікатор закупівлі UA-2023-04-24-000479-a.
2. Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2023-04-24-000479-a.
3. Внести зміни або прибрати взагалі вимоги що є дискримінаційними сукупними вимогами, як описано Скаржником вище.
В разі незадоволення наших законних вимог, ми будемо змушені звертатися із відповідною скаргою до органів АМКУ.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога, скарга замовнику 28.04.2023 23:56
Дата подачі:
28.04.2023 23:56
Вирішення:
Уважно вивчивши скаргу щодо усунення дискримінаційних вимог закупівлі Біохімічний аналізатор (код ДК 021:2015 38430000-8 Детектори та аналізатори) (Біохімічний аналізатор: ДК 38434500-1 Біохімічні аналізатори), (код НК 024:2019: 56669 - Біохімічний автоматичний аналізатор метаболічного профілю IVD, стаціонарний) КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ОБУХІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ «ОБУХІВСЬКА БАГАТОПРОФІЛЬНА ЛІКАРНЯ ІНТЕНСИВНОГО ЛІКУВАННЯ» (надалі - Замовник) надає відповідь.
1. Замовник зазначає технічні вимоги до закуповуваного обладнання виходячи з потреб закладу, досвіду персоналу та фахівців, що будуть працювати на закуповуваному обладнанні, та наявних пропозицій на ринку. Сукупним вимогам до предмета закупівлі відповідають не менше 3 аналізаторів різних виробників, наявних на ринку України. Конкретно, щодо наведених Скаржником пунктів з дискримінаційними вимогами.
Пункт 3 МТВ – «Аналізатор повинен виконувати тести за наступними методами: кінцева точка (з бланком по реактиву та зразку), кінетика, фіксований час». Вищевказані методи вимірювання не є специфічними та присутні, наприклад, в моделях аналізаторів типу: Zybio EXC 200, НТІ BioChem FC-200, Accent-MC240, Sinnowa-DS-261 та ін.
Пункт 4 МТВ – «Проводити обрахунок за: фактором, лінійною залежністю за однією точкою, нелінійною багатоточечною залежністю, експоненціальною залежністю, залежністю типу Log-Logit». Вказані методи обрахунку результатів досліджень також присутні у технічних характеристиках вищевказаних моделей аналізаторів. Тому дані вимоги не є дискримінаційними.
Звертаємо увагу Скаржника, що пропонуючи товар бажано володіти хоча б базовим рівнем знань в галузі біохімії. Потрібно знати, що є певна термінологія, як наприклад метод дослідження, метод обрахунку результатів дослідження, метод побудови калібрувальної кривої, режим роботи аналізатора, тощо. Та не варто плутати їх між собою. Зокрема, методи «фіксований час» та «двохточковий» це одне і те саме за принципом біохімічної реакції.
Пункт 23 МТВ – «Аналізатор повинен мати не менш 8 світлових фільтрів з наступними довжинами хвиль: 340; 405; 450; 510; 546; 578; 630; 670 нм».
Наведені довжини хвиль є розповсюдженими та найбільше придатними для наборів реагентів, які пропонуються на ринку України для роботи з біохімічними аналізаторами «відкритого типу». Крім того, в лабораторії існує інше біохімічне обладнання. З метою усунення розбіжностей між показниками результатів пацієнтів, лабораторія бажає використовувати лінійку реагентів на аналізаторах з тотожними характеристиками. Саме тому було вказано такий перелік довжин хвиль. Якщо аналізатор, який пропонує Скаржник має достатній або покращений діапазон довжин хвиль, він має право в колонці «Відповідність так/ні, ….» вказати покращення та переваги, та змістовно обґрунтувати це.
Всі вимоги щодо технічних характеристик обладнання яке планує закупити Замовник було складено на основі вивчення діючого ринку та підбору найбільш оптимальних характеристик обладнання для задоволення робочих потреб закладу. Всі матеріали для формування технічних вимог було отримано з джерел які знаходяться у вільному доступі в мережі інтернет. Крім того, всі посилання на торгівельну марку, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника слід читати як «або еквівалент», а медико-технічні вимоги не заперечують участь пропозицій учасників з обладнанням, яке має кращі характеристики.
Враховуючи вищезазначене, Замовник не вбачає в тендерній документації дискримінаційних вимог та причин для внесення в неї змін.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
02.05.2023 08:04