-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
39710000-2 «Електричні побутові прилади» (обігрівачі конвекторні керамічні (1000 Вт))
Під час проведення процедури відкритих торгів усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою.
Завершена
600 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 6 000.00 UAH
Період оскарження:
21.04.2023 16:33 - 28.04.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА щодо неправомірної дискваліфікації
Номер:
b5d61717822f458ba8571aaad6fb58b2
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-21-010623-a.b2
Назва:
СКАРГА
щодо неправомірної дискваліфікації
Скарга:
«08» травня 2023 року Замовником за процедурою відкритих торгів з особливостями прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Проц Наталія Анатоліївна на підставі п. 40 та пп.2 п. 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості).
Зазначене рішення зафіксоване у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 08.05.2023 року № 32-ВТО.
Замовник аргументує дискваліфікацію наступними невідповідностями:
1. Пунктом 12 розділу IV Додатку 1 до Тендерної документації Замовником вимагалось надання документів (сертифікати/паспорти якості або ін.документи, що підтверджують якість) щодо відповідності запропонованого товару технічним умовам та вимогам, якщо це передбачено законодавством. Якщо товар не підлягає обов’язковій сертифікації, надається лист від Учасника про те, що дана продукція не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні.
Учасником надано сертифікат відповідності, термін дії якого закінчився 09 грудня 2022 року(сертифікат відповідності за №UA0.YT.121002-21 (терміном дії з 10 грудня 2021 року по 09 грудня 2022 року).
2. Відповідно до пункту 8 розділу IV Додатку 1 до Тендерної документації Учасник мав надати інформацію та документи, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі відповідно до вимог встановлених у Додатку № 2 до тендерної документації.
Слід зазначити, що Учасник відповідно до Додатку 2 до Тендерної документації надав у довільній формі на фірмовому бланку заповнену інформацію згідно Таблиці 1.
Замовником у технічному описі до предмета закупівлі вказувалось, що гарантійний строк експлуатації товару має бути не менше 12-ти (дванадцяти) місяців Учасник мав надати інформацію або документи на підтвердження того, що запропонований ним товар відповідає даній технічній вимогі.
Замовником під час перевірки документів та інформації виявлено, що Учасник не надав жодного підтвердження стосовно строку гарантії на запропонований товар.
Зазначимо, що Учасник в складі своєї пропозиції надав Інструкцію з монтажу та експлуатації Енергоефективного обігрівача панельного електричного побутового ТМ UKROP (УКРаїнські Обігрівальні Панелі) серія «Керамік» (назва завантаженого файлу « Тех. паспорт UKROP КЕРАМІК Кропивн. 2022 з СК330-1.pdf»). В пункті 11 даного документу вказано гарантію виробника, яка відповідає строку гарантії вказаному Замовником в вимогах до предмету закупівлі. Проте, в цьому ж пункті вказано, що обігрівачі виготовлені ТОВ «ЄВРО-ТЕПЛО-ІНВЕСТ» на замовлення ФОП ПРОЦ АНДРІЙ ЄВГЕНІЙОВИЧ. Тобто, відповідний документ неможливо розглядати, як документ чи інформацію, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі відповідно до вимог встановлених у Додатку № 2 до тендерної документації. Замовник не бере відповідний документ до уваги.
Суб’єкт оскарження не погоджується з таким рішенням та вважає дії (бездіяльність) Замовника такими, що порушують його права та інтереси, а також норми Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей через низку взаємопов’язаних причин, зокрема:
по-перше, відсутність у Тендерній документації вимог щодо терміну дії сертифікатів/паспортів якості або ін.документів, що підтверджують якість;
по-друге, бездіяльність Замовника, яка виразилася у невиконанні обов’язкових дій, передбачених частиною 5 та 6 статті 23 Закону.
по-третє, бездіяльність Замовника, яка виразилася у нерозміщенні повідомлення з вимогою про усунення учасником ФОП Проц Наталія Анатоліївна невідповідностей у документах, що подані у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, відповідно до вимог п. 40 Особливостей, та відповідно – ненадання часу та можливостей на усунення наявної, на думку Замовника, невідповідності.
Розглянемо наведені причини та їх обґрунтування більш детально:
1. Виконуючи вимоги Замовника, визначені у тексті Тендерної документації , учасник ФОП Проц Наталія Анатоліївна керувалась відповідними статтями Закону. Так, відповідно до п. 28 розділу «Порядок проведення відкритих торгів» Особливостей Тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Таким чином загальний порядок підготовки та вимоги до Тендерної документації визначені у ст. 22 Закону. Згідно п. 4 ч. 2 ст. 22 Закону у тендерній документації, окрім іншого, зазначається інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Таким чином, Замовник у власній тендерній документації повинен зазначити який сертифікат/паспорт якості або ін.документ (його вид, чинність, підписання спеціальним суб’єтом тощо) та про відповідність яким саме вимогам (екологічним, безпековим, санітарним, шумовим, виробничим тощо) повинен бути наданий учасником.
Наголошуємо, що відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» документом про відповідність – є декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Замовником не висувалося жодних вимог щодо терміну дії, порядку отримання чи оформлення сертифікатів/паспортів якості або ін.документів, що підтверджують якість, також не зазначено безпосередніх вимог Замовника з посиланням на діючі нормативно-правові акти, яким повинен відповідати товар, пропонований учасниками.
2. Замовник зазначає, що не може взяти до уваги надану Учасником Інструкцію з монтажу та експлуатації Енергоефективного обігрівача панельного електричного побутового ТМ UKROP (УКРаїнські Обігрівальні Панелі) серія «Керамік» (назва завантаженого файлу « Тех. паспорт UKROP КЕРАМІК Кропивн. 2022 з СК330-1.pdf»). Аргументує своє рішення тим, що згідно п.11
вищезазначеної інструкції вказано, що обігрівачі виготовлені ТОВ «ЄВРО-ТЕПЛО-ІНВЕСТ» на замовлення ФОП ПРОЦ АНДРІЙ ЄВГЕНІЙОВИЧ.
Наголошуємо, що Замовник не вимагав надання дилерських/партнерських договорів та/або документів, підтверджуючих відносини з виробником/постачальником. Скаржник на підставі п.1.2 дилерського договору № П-1 від 01.11.2021р представляє інтереси постачальника - ФОП Проц Андрієм Євгенійовичом, на довіреній території України та через мережу інтернет на правах дилера. Ще раз зазначимо, що Замовником не висувалося жодних вимог щодо терміну дії, порядку отримання чи оформлення сертифікатів/паспортів якості або ін.документів, що підтверджують якість, також не зазначено безпосередніх вимог Замовника з посиланням на діючі нормативно-правові акти, яким повинен відповідати товар, пропонований учасниками.
Відповідно до п. 40 Особливостей якщо Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Відповідно до абз. 2 п. 40 Особливостей під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Слід зауважити, що зазначені документи, а саме Сертифікат відповідності та Інструкцію з монтажу та експлуатації Енергоефективного обігрівача панельного електричного побутового ТМ UKROP (УКРаїнські Обігрівальні Панелі) серія «Керамік» було надано, також відповідно до Додатку 2 до Тендерної документації надано у довільній формі на фірмовому бланку заповнену інформацію згідно Таблиці 1(Додаток 2 Проц Н.А..pdf).
Таким чином, дана вимога абз. 2 п. 40 Особливостей не може бути застосовано до аналізованої ситуації, оскільки документи були надані, проте, на думку Замовника, вони не можуть бути прийняті до уваги.
Враховуючи думку Замовника, а не фактичні вимоги Тендерної документації, в наданних Учасником документах є невідповідності у виді помилок, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником у складі тендерної пропозиції. Як наслідок, Замовник був зобов’язаний заявити вимогу про усунення таких невідповідностей та надати час на їх усунення.
Рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Проц Наталія Анатоліївна, прийняте в результаті декількох фактів протиправної бездіяльності, ігнорування вимог Закону, Особливостей та власної Тендерної документації, є нічим іншим як порушення принципів, визначених ст. 5 Закону, а саме недискримінації учасників та рівного ставлення до них (п. 4), об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (п. 5), запобіганню корупційним діям і зловживанням (п. 6) тощо.
Підсумовуючи викладене, керуючись ст.ст. 1, 5, 18, 22, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», ст. 1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», п. 28, 40, 41, 53-57 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі.
3. Зобов’язати Замовника Головне управління Національної поліції в Кіровоградській області скасувати своє рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Проц Наталія Анатоліївна, зафіксоване у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 08.05.2023 року № 32-ВТО.
Додатки:
1. Сертифікат відповідності UA0.YT.051202-23
2. Дилерський договір№ П-1 від 01.11.2021р. на постачання продукції
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Проц Н.А..pdf 13.05.2023 15:01
- Сертифікат відповідності УКРОП Кропивницький до 11,05,24.PDF 13.05.2023 15:08
- Договір дилера тм УКРОП Проц Н.А..pdf 13.05.2023 15:08
- Скарга Проц Н.А..docx 13.05.2023 15:08
- Рішення від 16.05.2023 № 6590.pdf 16.05.2023 15:43
- Інформація про резолютивну частину рішення від 23.05.2023 № 7158.pdf 24.05.2023 11:44
- Рішення від 23.05.2023 № 7158.pdf 25.05.2023 16:19
- Роз'яснення по скарзі.doc 18.05.2023 19:35
- Протокол про відхилення ФОП Проц Н.А. 32-ВТО.docx 18.05.2023 19:35
- Роз'яснення по скаргі.pdf 18.05.2023 19:35
- Протокол відхилення ФОП ПРОЦ Н.А..pdf 18.05.2023 19:35
- Відповідь по скарзі.pdf 02.06.2023 11:37
- Протокол 40 ВТО від 02.06.2023.pdf 02.06.2023 11:37
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.05.2023 15:14
Дата розгляду скарги:
23.05.2023 13:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.05.2023 15:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
25.05.2023 16:20
Дата виконання рішення Замовником:
02.06.2023 11:37
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Головне управління Національної поліції в Кіровоградській області в межах розгляду скарги фізичної особи-підприємця ПРОЦ НАТАЛІЇ АНАТОЛІЇВНИ від 13 травня 2023 року №UA-2023-04-21-010623-a.b2 (надалі – Скарга) щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі обігрівачів конвекторних керамічних (1000 Вт), код за ДК 021:2015 - 39710000-2 «Електричні побутові прилади», Ідентифікатор закупівлі UA-2023-04-21-010623-a, очікуваною вартістю 600 000,00 грн з ПДВ, повідомляє наступне.
На виконання рішення АМКУ №7158-р/пк-пз від 23.05.2023 щодо скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця ПРОЦ НАТАЛІЇ АНАТОЛІЇВНИ, тендерну пропозицію учасника за процедурою закупівлі обігрівачів конвекторних керамічних (1000 Вт), код за ДК 021:2015 - 39710000-2 «Електричні побутові прилади», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-04-21-010623-a, протокольним рішенням уповноваженої особи № 40-ВТО від 02 червня 2023 року повернуто на кваліфікацію.
Вимога
Є відповідь
Вимога надати додаткові роз"яснення до Протоколу відхилення № 32-ВТО
Номер:
0b0bde93cb7e4b2d8a01163cf0660b2d
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-21-010623-a.b1
Назва:
Вимога надати додаткові роз"яснення до Протоколу відхилення № 32-ВТО
Вимога:
Уважно вивчивши ПРОТОКОЛ відхилення № 32-ВТО Замовника прошу надати додаткові роз'яснення.
1. На основі яких пунктів в Законах чи підзаконних актах України, і чим повинна підтверджуватись якість предмету закупівлі - керамічні обігрівачі. У п.12 додатку 1 не зазначалось, що дані сертифікати мають бути чинні на момент подачі пропозиції або що партія товару не може бути виготовлена в 2022 році. В звязку з воєнними діями в Україні в кінці 2022 року було пошкоджено енергомережу держави, тому попит на обігрівачі в листопаді скоротився і на підприємстві виробникові сформувався запас продукції з терміном виготовлення до кінцевої дати дії (09 грудня 2022р.) Сертифікату відповідності за №UA0.YT.121002-21.
2. Крім Сертифікату відповідності за №UA0.YT.121002-21 завантажено інші документи, які можуть підтвердити якість товару, а саме Висновок СЕС, Довідка про пожежну безпеку, Інтструкція з монтажу та експлуатації тощо.
3. Учасник відповідно до Додатку 2 до Тендерної документації надав у довільній формі на фірмовому бланку заповнену інформацію згідно Таблиці 1, де інформація, що гарантійний строк експлуатації товару не менше 12-ти місяців хоча і відсутня, але є в іншому документі, про який Замовник згадує, а саме Інструкція з монтажу та експлуатації Енергоефективного обігрівача панельного електричного побутового ТМ UKROP (УКРаїнські Обігрівальні Панелі) серія «Керамік».
4. На основі яких пунктів в Законах чи підзаконних актах України Замовник не бере до уваги Інструкцію з монтажу та експлуатації Енергоефективного обігрівача панельного електричного побутового ТМ UKROP (УКРаїнські Обігрівальні Панелі) серія «Керамік», де вказано що обігрівачі виготовлені ТОВ «ЄВРО-ТЕПЛО-ІНВЕСТ» на замовлення іншого ФОПа. Вважаю дану вимогу дискримінаційною, оскільки Законом не забороняється Учасником закупівлі купувати товар в виробника, інших постачлаьників в т.ч. ФОПів які є дилерами, дистрибюторами і т.п. на основі договорів постачання і т.п.
Виходячи з вищевказаних вимог, вважаю що вищезазначені причини відхилення Замовником порушують чинне Законодавство України, принципи здорової конкуренції та ідею створення закупівель Прозорро щодо економії бюджетних коштів. Оскільки моя цінова пропозиція є меншою за пропозицію наступного учасника, і Замовник отримає суттєву економію бюджетних коштів в розмірі не менше 46 398 грн або майже 7 мінімальних зарплат. Товар якісний, відповідає усім вимогам Законодавства та постачається в публічні приватні та державні організації, в т.ч. мережі супермаркетів, аптек, банків, сільських рад, шкіл та садочків з 2017 року, деякі з них зазанчені в Довідці про досвід та аналогічні договори постачання. На запит можемо надати додаткові докумети, що підтверджуть досвід постачання даної продукції.
У разі ненадання обгрунтованих Законодавством пояснень маю намір подавати скаргу в Антимонопольний комітет України.
З повагою, ФОП Проц Наталія Анатоліївна.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.05.2023 11:03
Вирішення:
Шановний Учасник!
У відповідь на Вашу вимогу надаємо додаткові роз’яснення.
Пунктом 12 розділу IV Додатку 1 до Тендерної документації Замовником вимагалось надання документів (сертифікати/паспорти якості або ін. документи, що підтверджують якість) щодо відповідності запропонованого товару технічним умовам та вимогам, якщо це передбачено законодавством. Якщо товар не підлягає обов’язковій сертифікації, надається лист від Учасника про те, що дана продукція не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні.
Документ про відповідність — це декларація (у тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності (абзац 10 частини 1 статті 1 Закону «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»).
Єдиного реєстру виданих документів про відповідність не існує. Чинність кожного окремого документа про відповідність (у тому числі строк дії) можна перевірити тільки через його видавника (у тому числі через вебсторінку відповідного органу з оцінки відповідності, вказавши номер сертифіката для пошуку).
Замовник має право вимагати від учасників закупівлі документ про якість незалежно від того, підлягає відповідний товар / робота / послуга обов’язковій оцінці відповідності чи ні.
На підтвердження технічних характеристик у складі своєї пропозиції Ви надали Сертифікат відповідності №UA0.YT.121002-21 терміном дії з 10 грудня 2021 року по 09 грудня 2022 року. Якщо строк дії документу закінчився – він не є дійсним, відповідно Замовник не може розглядати такий документ.
Зазначимо, що у вимозі Замовника було вказано, якщо товар не підлягає обов’язковій сертифікації, надається лист від Учасника про те, що дана продукція не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні. Учасник не надав такого листа, а надав сертифікат, термін дії якого закінчився. Відповідно до якого законодавчого документу Замовник має право розглядати документ, строк дії якого закінчився?
Також, на етапі подання пропозицій потенційні учасники мали можливість задати питання до Замовника для уточнення та роз’яснення будь якої інформації. Стосовно питання підтвердження відповідності запропонованого товару технічним умовам та вимогам звернень за роз’ясненням не було.
Замовник скористався можливістю перевірити надану інформацію, та звернувся до відповідного органу сертифікації, який видав вищевказаний сертифікат відповідності, а саме: ТОВ «ВСЦ «ПІВДЕНТЕСТ». Стосовно строку дії сертифікатів, якщо товар було виготовлено до кінця терміну дії сертифікату, то виробник повинен був продовжити термін дії сертифікату відповідності на товар, який у нього лишився.
Універсальної форми документа про відповідність не існує. Форма декларації про відповідність (яку складає виробник під його власну відповідальність) здебільшого є додатком до відповідного технічного регламенту. Окрім того, формі декларації про відповідність присвячений ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006 «Декларація постачальника про відповідність».
Безпосередньо в Законі «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» відсутні якісь специфічні вимоги до оформлення документів про відповідність, тож на них мають повністю поширюватися вимоги Національного стандарту України ДСТУ 4163-2003 «Державна уніфікована система документації. УНІФІКОВАНА СИСТЕМА ОРГАНІЗАЦІЙНО-РОЗПОРЯДЧОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ. Вимоги до оформлювання документів» — загальнообов’язкового стандарту стосовно будь-яких організаційно-розпорядчих документів в Україні, тобто такі документи мають містити обов’язковий мінімальний набір реквізитів, зокрема дату складення, номер, ім’я підписанта й т. д.
Відповідно до цього, інструкція з експлуатації, яку ви надали в складі своєї пропозиції – не може розглядатись замовником так як вона не оформлена належним чином, а саме : відсутні підпис, печатка, дата, тощо.
На підставі викладеного, Замовником дотримано принципів здійснення публічних закупівель, в тому числі недискримінації учасників.
Статус вимоги:
Відхилено