-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Багатофункціональне акушерське ліжко
Торги відмінено
139 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 695.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 695.00 UAH
Період оскарження:
21.04.2023 09:53 - 28.04.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга щодо прийнятих рішень замовником
Номер:
f8ff3bbca9bf4887af53b70c351067c9
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-21-001468-a.c1
Назва:
Скарга щодо прийнятих рішень замовником
Скарга:
Скарга
щодо прийнятих рішень замовником
21 квітня 2023 року Замовником – Комунальне некомерційне підприємство Яворівської міської ради Львівської області "Яворівська центральна районна лікарня" (далі – Замовник) було оприлюднено оголошення про закупівлю за процедурою відкриті торги з особливостями: «Багатофункціонального акушерського ліжка Код ДК 021:2015-33190000-8 - Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні».
Ми, Приватне підприємство «Кобра-Сервіс» є учасником закупівлі за процедурою відкриті торги з особливостями: «Багатофункціонального акушерського ліжка Код ДК 021:2015-33190000-8 - Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні» (UA-2023-04-21-001468-a).
Згідно умов оголошення щодо проведення даних торгів, 01 травня 2023 о 09:52 завершився кінцевий подання тендерних пропозицій. Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель свою Пропозицію для участі в процедурі закупівлі подав один учасник:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КОБРА-СЕРВІС" 125 000,00
UAH з ПДВ 125 000,00
UAH з ПДВ
Наша тендерна пропозиції була визначена найбільш економічно вигідною. 09 травня 2023 року на сайті Уповноваженого органу з питань закупівлі було опубліковано Повідомлення про намір укласти договір з нами – Приватним підприємством «Кобра-Сервіс», як переможцем процедури закупівлі.
16 травня 2023 року Замовником прийнято рішення про відміну відкритих торгів з особливостями на закупівлю: «Багатофункціонального акушерського ліжка Код ДК 021:2015-33190000-8 - Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні» (Протокол уповноваженої особи щодо відміни відкритих торгів з особливостями Багатофункціональне акушерське ліжко від 16 травня 2023 року, 10:00). Замовником зазначається, що причиною відміни процедури закупівлі є неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, а саме аргументуючи це тим, що Приватне підприємство «КОБРА-Сервіс» надав у складі пропозиції довідку щодо відсутності підстав для відхилення, які передбачені ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі», проте на період воєнного стану діє Постанова КМУ №1178 від 12 жовтня 2022 року, відповідно до якої учасник повинен підтверджувати відсутність підстав, що передбачені п. 44 цієї Постанови. Також, Замовник зазначив про те, що зважаючи на те, що в електронній системі реалізовані поля лише по пп. 1-12 п.44 Постанови №1178, учасник додатково повинен був підтвердити підставу для відмови, що передбачена абз. 14 Постанови №1178. Замовник зазначає про те, що оскільки він повинен був надати 24 години на виправлення помилки учаснику, чого ним НЕ БУЛО зроблено, то Замовником прийнято рішення про відміну процедури закупівлі.
Вважаємо, що рішення про відмінну процедури закупівлі було прийнято неправомірно та всупереч закупівельному законодавству України з наступних причин:
Відповідно до пункту 1 Розділу 3 тендерної документації Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником:
− інформацією щодо відсутності підстав, установлених в пункті 44 Особливостей, – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
Замовник в протоколі відміни торгів зазначив про те, що Учасник повинен був надати підтвердження відсутності підстави для відмови, яка встановлена в абзаці 14 пункту 44 Особливостей, що не було зроблено Учасником на думку Замовника. Проте необхідно наголосити на тому, що в тендерній документації не міститься окремих вимог щодо надання документального підтвердження відсутності підстав для відмови в участі в процедурі закупівлі, яка встановлена в абзаці 14 пункту 44 Особливостей. Також, потрібно зазначити про те, що в Додатку 1 до тендерної документації не передбачено та не міститься жодних вимог щодо підтвердження відсутності підстави для відмови в участі в процедурі закупівлі, яка встановлена в абзаці 14 пункту 44 Особливостей для учасників процедури закупівлі. Тобто тендерна документація Замовника не містить окремих вимог щодо оформлення та подання Учасником у складі тендерної пропозиції довідки про відсутність підстави для відмови в участі в процедурі закупівлі передбаченої в абзаці 14 пункту 44 Особливостей, зокрема обов’язку посилання на Особливості. Замовником не було встановлено в тендерній документації спосіб та механізм підтвердження відсутності підстав для відмови учаснику в участі в процедурі закупівлі передбачених в пункті 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ №1178 від 12 жовтня 2022 року. Відповідна позиція щодо розгляду аналогічного питання міститься у Рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №6659 від 16.05.2023.
Щодо аргументів Замовника про те, що на етапі розгляду тендерних пропозицій Замовник повинен був надати 24 години для усунення невідповідностей, які виявлені в тендерній пропозиції Учасника, але він цього не зробив, потрібно зазначити наступне:
Замовником в тендерній документації не було встановлено належних вимог щодо підтвердження відсутності підстав для відмови Учаснику в участі в процедурі закупівлі. Так, замовником було встановлено, що підтвердження відповідності вимогам, визначеним замовником, а саме щодо надання інформації про відсутність підстав, установлених в пункті 44 Особливостей містяться з Додатком 1 до тендерної документації. Проте в Додатку 1 до тендерної документації не міститься вимог та інформації про порядок та спосіб підтвердження відсутності підстав для відмови Учасникам в участі в процедурі закупівлі на етапі подання тендерних пропозицій, які встановлені в пункті 44 Особливостей.
Враховуючи те, що на думку Замовника, ним не надано на етапі розгляду тендерних пропозицій 24 години для усунення невідповідностей, а саме щодо подання Учасником довідки, яка б містила інформацію про те, що відносно Учасника відсутні підстави для відмови йому в участі в процедурі закупівлі відповідно до абзацу 14 пункту 44 Особливостей, потрібно зазначити що дані обставини свідчать про порушення Замовником положень закупівельного законодавства, оскільки підстава відміни закупівлі, яка зазначена Замовником спричинена ним самостійно і призвела до порушення наших прав, як учасника процедури закупівлі.
Вважаємо, що Замовником на етапі оголошення процедури закупівлі були допущенні помилки під час оформлення тендерної документації, у відповідності до яких він не зазначив належний механізм виконання вимог щодо підтвердження відсутності підстав для відмови учасникам в участі в процедурі закупівлі, тим самим самостійно створивши умови для відміни процедури закупівлі. Нами, як учасниками процедури закупівлі виконанні всі вимоги, які встановлені Замовником в тендерній документації, а тому вважаємо, що прийнявши рішення про відміну процедури закупівлі Замовником було порушено наші права, як учасника процедури закупівлі.
Практика Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які стосуються відміни процедури закупівлі на підставі неможливості надання 24 годин для усунення виявлених невідповідностей, які були виявлені Замовниками вже після опублікування на сайті Уповноваженого органу з питань закупівель повідомлення про намір укласти договір, свідчить про порушення Замовниками положень закупівельного законодавства у частині неправомірної відміни процедури закупівлі (Рішення No5661-р/пк-пз від 01.05.2023, Рішення від 27.03.2023 №3722).
Виходячи з вищенаведеного, відмінивши процедуру закупівлі, Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, які закріплені в статті 5 Закону, чим порушено наші права та інтереси, як Учасника процедури закупівлі.
На підставі наведеного вище, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відміну процедури закупівлі.
Додатки:
1. Протокол уповноваженої особи щодо відміни відкритих торгів з особливостями Багатофункціональне акушерське ліжко від 16 травня 2023 року, 10:00 (міститься у файлі 001 - 2023-05-16T160617.501.pdf)
Директор Зоряна БАРКОВСЬКА
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- рішення від 29.05.2023 №7442.pdf 29.05.2023 17:16
- рішення від 06.06.2023 № 8177.pdf 09.06.2023 13:45
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.06.2023 № 8177.pdf 07.06.2023 12:43
- Скарга.pdf 26.05.2023 11:39
- 001 - 2023-05-16T160617.501 (2).pdf 26.05.2023 11:39
- Скарга в АМКУ на відміну.docx 26.05.2023 11:39
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.05.2023 12:33
Дата розгляду скарги:
06.06.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.05.2023 17:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.06.2023 13:46
Дата виконання рішення Замовником:
15.06.2023 14:29
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення АМКУ № 8177-р/пк-пз від 06.06.2023 замовником прийнято рішення відмінити рішення про відміну процедури закупівлі