-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Фармацевтична продукція
Завершена
157 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 570.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 570.00 UAH
Період оскарження:
21.04.2023 08:41 - 28.04.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога, порушення законодавства
Номер:
fc2717aae6a9401c8dd8d3bc22ae4026
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-21-000239-a.a1
Назва:
Дискримінаційна вимога, порушення законодавства
Вимога:
Згідно з вимогами МЕРТ та АМКУ під час складання документації Замовникам необхідно вжити вичерпних заходів щодо забезпечення максимальної конкуренції на торгах та недопущення дискримінації учасників, у тому числі шляхом встановлення дискримінаційних умов закупівлі.
Ознайомившись з умовами ТД, вважаємо, що вимога про надання учасниками процедури закупівлі листів авторизації від виробника, з посиланням на умови даної процедури закупівлі, зобов’язує учасників процедури до договірних відносин із безпосереднім виробником товару або його представництвами, що дискримінує тих, які співпрацюють не із виробниками, а з офіційними дистриб’юторами, обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Звертаємо увагу замовника, що рекомендації АМКУ є обов'язковими для виконання всіми суб'єктами господарювання, не залежно від форм власності. Пункт 8 листа МЕРТ і МОЗ вимагає від замовників не включати зазначену вимогу у тендерну документацію. Вимагаємо вилучити вимогу про гарантійний лист виробника із документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.04.2023 12:30
Вирішення:
Шановний Учасник, у відповідь на Вашу вимогу, хочемо звернути Вашу увагу на те, що зазначена вимога не є дискримінаційною до учасників, оскільки тендерна документація не містить вимог до такого листа, направлених на надання переваг конкретному учаснику. Тобто виробники та представники виробників не мають жодних обмежень щодо видачі таких листів будь-якому потенційному Учаснику процедури закупівлі, який виявив бажання представляти їхню продукцію на процедурі закупівлі. Отже, у потенційного Учасника немає жодних обмежень в отриманні листа від виробника або його представника.
У даному випадку жодних обмежень щодо можливості участі Замовником не висувається, коло Учасників не обмежується, доступ до інформації надається без обмежень і кожен Учасник може запропонувати свої пропозиції у межах закону.
Складене Замовником технічне завдання Тендерної документації в частині надання у складі тендерної пропозиції гарантійного листа виробника є загальноприйнятою при проведенні процедур закупівель такого роду товарів, оскільки, з огляду на важкість захворювань, з метою лікування яких здійснюється закупівля, Замовника турбує своєчасність поставок лікарських засобів та їх якість, що безпосередньо відображатиметься на ефективності лікування пацієнтів, відсутності ускладнень та побічних реакцій.
Надання гарантійного листа від виробника є гарантією, що Учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на відповідному ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку товару Замовнику.
Надання гарантійного листа Учасником мінімізує ризик того, що товари, які постачатимуться учасником отримані ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо, (принцип законності). Адже лист від виробника підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення на територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо.
В разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору Учасником переможцем пов’язаних з виконанням договору, Замовник на виконання гарантійного листа виданого виробником має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо його повного та всебічного виконання.
Замовником дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, забезпечено вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників товару до інформації про Закупівлю.
Зазначена вимога жодним чином не порушує законодавство України у сфері публічних закупівель, та не створює перешкод для участі в процедурі закупівель жодному з потенційних учасників, який насправді має можливість гарантовано поставити товари, що є предметом процедури закупівлі, згідно з вимогами тендерної документації. Крім цього надання гарантійного листа забезпечує мінімальну націнку на товар, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник що співпрацює безпосередньо з виробником, як правило, має можливість запропонувати нижчі ціни. (принцип максимальної економії).
Враховуючи наведене, за всіх інших рівних умов, будь-який потенційний Учасник процедури закупівлі, що виявив бажання представляти певну продукцію, має можливість отримати гарантійний лист виробника на рівних засадах з іншими учасниками ринку.
Стосовно спільного листа Мінеконом розвитку та МОЗ щодо закупівлі лікарських засобів № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018, повідомляємо, що даний лист має рекомендаційний характер, крім того відповідно до ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, отже, дана вимога не суперечить чинному Законодавству України.
Отже, тендерна документація закупівлі відповідає вимогам ч.4 ст.5 та ч.4 ст.22 Закону, за якою тендерна документація не містить вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.(У більшості випадків (практика АМКУ)).
З огляду на зазначене, нами в даній процедурі закупівель жодним чином не порушуються загальні принципи здійснення закупівель, зокрема, щодо недискримінації Учасників, добросовісної конкуренції серед Учасників, максимальної економії та ефективності, а відтак на даному етапі відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено